ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Sid & Nancy: 40 χρόνια μετά τον θάνατο του Sid Vicious, το μυστήριο παραμένει γύρω από το τραγικό ζεύγος του πανκ

Sid & Nancy: 40 χρόνια μετά τον θάνατο του Sid Vicious, το μυστήριο παραμένει γύρω από το τραγικό ζεύγος του πανκ Facebook Twitter
O Sid Vicious και η Nancy Spungen (ξοπίσω του) στη Νέα Υόρκη το 1978.
0

Ο μπασίστας (τεχνικά μόνο – το μπάσο το χρησιμοποιούσε κυρίως ως αξεσουάρ ή ως φονικό όπλο όπως είχε κάνει εναντίον του γνωστού μουσικογραφιά Nick Kent) των Sex Pistols στη Νέα Υόρκη, στις 2 Φεβρουαρίου του 1979. Ούτε τέσσερις μήνες δεν είχαν ακόμα συμπληρωθεί από τον θάνατο της κοπέλας του, Νάνσι Σπάνγκεν, ενώ στον ίδιο τον Sid Vicious είχαν απαγγελθεί κατηγορίες για τη δολοφονία της στο μπάνιο της «σουίτας» που διατηρούσαν στο Chelsea Hotel. Σαράντα χρόνια μετά, παραμένει μυστήριο το τι ακριβώς συνέβη τότε στο Δωμάτιο 100 του θρυλικού ξενοδοχείου.

Ο Sid είχε γεννηθεί με το όνομα Τζον Σάιμον Ρίτσι και ήταν μόλις 21 όταν πέθανε από υπερβολική δόση ηρωίνης (την οποία του είχε προμηθεύσει η «πρώην χίπισσα» μαμά του) κατά τη διάρκεια ενός πάρτι στο Γκρίνουιτς Βίλατζ του Μανχάταν, το οποίο είχε διοργανωθεί για να εορταστεί η αποφυλάκισή του από τις περιβόητες φυλακές του Riker's Island όπου είχε υποχρεωθεί να ακολουθήσει 55ημερο πρόγραμμα απεξάρτησης, το οποίο αποδείχτηκε εντελώς ανώφελο.

Ο Sid Vicious είχε κρατηθεί με την κατηγορία της επίθεσης με σπασμένο μπουκάλι μπύρας στον αδελφό της Πάτι Σμιθ, Τοντ, στο κλαμπ Hurrah, και ενώ ήταν έξω με αναστολή αναμένοντας την εκδίκαση της υπόθεσης της δολοφονίας της Νάνσι, στην οποία ήταν ο βασικός ύποπτος.

Sid & Nancy: 40 χρόνια μετά τον θάνατο του Sid Vicious, το μυστήριο παραμένει γύρω από το τραγικό ζεύγος του πανκ Facebook Twitter
Ο Sid και η Nancy στο μπάνιο του δωματίου 100 του Chelsea Hotel όπου θα βρισκόταν μαχαιρωμένη τον Οκτώβριο του 1978

Η Νάνσι είχε βρεθεί μαχαιρωμένη στην κοιλιά στις 12 Οκτωβρίου 1978 αλλά το μοιραίο μακροβούτι του Sid στα σκληρά ναρκωτικά αμέσως μετά το πρόγραμμα απεξάρτησης του, διασφάλισε τη μη προσαγωγή του στο εδώλιο του κατηγορουμένου για τον δολοφονία της – παρότι ακόμα και σήμερα παραμένει ο βασικός ύποπτος.

Ο ίδιος εξάλλου είχε αρχικά ομολογήσει το έγκλημα, δηλώνοντας στους αστυνομικούς, «Εγώ το έκανα... επειδή είμαι ένα βρωμόσκυλο», στη συνέχεια όμως άλλαξε την κατάθεσή του, λέγοντας ότι την ώρα που συνέβη το κακό, αυτός κοιμόταν – βασικά είχε πέσει ξερός, γεγονός πολύ πιθανό αν υπολογίσει κανείς την ποσότητα βαρβιτουρικών (γύρω στις 30 ταμπλέτες του βαριού υπνωτικού Tuinal) που είχε καταναλώσει εκείνη τη νύχτα.

Κάποιοι πάντως έχουν κατά καιρούς υποστηρίξει τη θεωρία ότι το τραγικό επεισόδιο ήταν αποτέλεσμα μιας απόπειρας κοινής τους αυτοκτονίας – Ο Σιντ και η Νάνσι ως Ρωμαίος και Ιουλιέτα του πανκ - που στράβωσε άσχημα.

Υπάρχει επίσης και ένα άλλο σενάριο σύμφωνα με το οποίο ο δολοφόνος ήταν ένας σωματοφύλακας και ντίλερ ναρκωτικών ονόματι Rockets Redglare – πέθανε το 2001 – ο οποίος κατάφερε τη θανάσιμη μαχαιριά στη Νάνσι όταν εκείνη τον έπιασε να κλέβει λεφτά από τον κοιμώμενο Σιντ.

Ό,τι κι αν συνέβη στην πραγματικότητα, το ζεύγος είναι για πάντα μαζί στην αιωνιότητα, αχώριστοι στον θάνατο όπως η Κάθι και ο Χίθκλιφ, συνθήκη η οποία σαφώς ενισχύθηκε από την ταινία του Άλεξ Κοξ "Sid & Nancy" του 1986 με πρωταγωνιστές τον Γκάρι Όλντμαν και την Κλόε Γουέμπ. Η αφήγηση της ταινίας έγερνε προς την εκδοχή της ενοχής του Σιντ, αλλά δεν ξεκαθάριζε αν το μαχαίρωμα ήταν εσκεμμένο ή ατύχημα.

Η Νάνσι ήταν 20 χρονών όταν έχασε τη ζωή της και στα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει «ξεπετιέται» συνήθως ως ένα διαβρωτικό πρεζάκι, ως μια καιροσκοπική γκρούπι, ως κακά μαντάτα γενικώς για όποιον την πλησίαζε. Είναι για τους Pistols ότι η Γιόκο Όνο για τους Beatles και η Κόρτνεϊ Λαβ για τους Nirvana, σύμφωνα με μια συγκεκριμένη αντίληψη η οποία σίγουρα κρύβει και κάποιες ξεκάθαρες τάσεις μισογυνισμού.

Εκ των υστέρων πάντως, αποκαλύφθηκε ότι πιθανότατα έπασχε από έντονα ψυχιατρικά ζητήματα που δεν είχαν διαγνωστεί επισήμως. Στο βιβλίο απομνημονευμάτων που έγραψε η μητέρα της περιγράφεται γλαφυρά η ανησυχητική συμπεριφορά της μικρής Νάνσι που απειλούσε συχνά τα αδέλφια της ενώ κάποτε είχε επιτεθεί και στην μπέιμπι-σίτερ της με ψαλίδι.

Εν τέλει, η τραγική κατάληξη του Σιντ και της Νάνσι μοιάζει πιο πολύ όσο περνούν τα χρόνια με διδακτική ιστορία με ηθικό δίδαγμα παρά με μυθικό ρομάντζο. Ο μηδενισμός τους ήταν εξαρχής αδιέξοδο που κατέληγε σε ένα σκοτεινό δωμάτιο στο Chelsea Hotel όπου σφραγίστηκε η συμφωνία αμοιβαίας (αυτό)καταστροφής τους.

Με στοιχεία από τον Independent

Μουσική
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ