ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Iggy Pop: «Τα ναρκωτικά βοηθούσαν να αποκτήσεις μια ενόραση για τη ζωή και τον κόσμο τριγύρω σου»

Iggy Pop: «Τα ναρκωτικά βοηθούσαν να αποκτήσεις μια ενόραση για τη ζωή και τον κόσμο τριγύρω σου» Facebook Twitter
Ο Iggy Pop στο στούντιο Hit Factory της Νέας Υόρκης, το 1969
0

Ο Τζέιμς Όστερμπεργκ Τζούνιορ, γνωστός ανά την υφήλιο ως Iggy Pop, θα κλείσει στις 21 Απριλίου τα 72, αλλά το παρατσούκλι «νονός του πανκ» του έχει αποδοθεί εδώ και δεκαετίες χάρη στη θητεία του ως τραγουδιστής και ηγέτης του υπέρτατου πρωτο-πανκ σχήματος των Stooges αλλά και της μετέπειτα σόλο καριέρας του, που συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από μια απίστευτα δυναμική σκηνική παρουσία ελεγχόμενου χάους και απόλυτης άφεσης.

Ο Iggy βρέθηκε ξανά στην επικαιρότητα αυτές τις μέρες με την παρουσία του αλλά και την ιδιότητά του ως executive producer στο ντοκιμαντέρ με τίτλο "Punk" που έκανε ντεμπούτο πριν λίγες μέρες και θα προβληθεί σε τέσσερα επεισόδια.

Κεντρικός παραγωγός της σειράς είναι ο γνωστός σχεδιαστής μόδας John Varvatos, γεγονός που έχει προκαλέσει αντιδράσεις, ειδικά αν θεωρήσει κανείς ότι ο Varvatos ήταν αυτός που έβαλε το τελευταίο καρφί στο φέρετρο του πανκ το 2007, αγοράζοντας το CBGB, την ιστορική «Μέκκα του πανκ» στη Νέα Υόρκη, μετατρέποντας το σε μπουτίκ των προϊόντων του.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στους New York Times με αφορμή την προβολή του ντοκιμαντέρ, ο κύριος Όστερμπεργκ μίλησε για τη σχέση του με τον Varvatos, για τα διαφορετικά είδη ναρκωτικών στην μακρά πορεία του στο μουσικό προσκήνιο και για το ρόλο του ως «νονός του πανκ»...

«Παλιότερα με ενοχλούσε αυτό το παρατσούκλι, αλλά πια δε με νοιάζει να με αποκαλούν 'νονό του πανκ'. Μάλλον αποφάσισα ότι μου πάει το κουστούμι. Τελικά είναι συγκινητικό και σημαντικό να σου λέει κάποιος, ειδικά πρόσωπο με πρόσωπο, πόσο η δουλειά σου επηρέασε τη ζωή του. Επίσης, είναι σημαντικό να συνεχίζει ένα είδος να μοιάζει ζωτικό και να έχει κοινωνική επίδραση, ακόμα κι αν ανανεώνεται με ακαδημαϊκές προσεγγίσεις».

Iggy Pop: «Τα ναρκωτικά βοηθούσαν να αποκτήσεις μια ενόραση για τη ζωή και τον κόσμο τριγύρω σου» Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο "Punk".

«Όταν ξεκινούσαμε, εκεί γύρω στα 1966 – 1967, οι ουσίες που έπαιζαν κυρίως ήταν το LSD και η μαριχουάνα. Εξαρχής επικρατούσε η αντίληψη ότι τα drugs έσπαγαν τα φράγματα που έχουν ανάγκη οι άνθρωποι για να βρίσκονται σε συνοχή. Συγχρόνως όμως, οι ουσίες βοηθούσαν να αποκτήσεις μια ενόραση για τη ζωή και τον κόσμο τριγύρω σου, ειδικά αν έχεις ανατραφεί ως Αμερικανάκι προορισμένο να καταλήξει σαν αρνί στο σφαγείο, όπως όλοι μας τότε, όταν μας έλεγαν 'πήγαινε στο Βιετνάμ και μη ρωτάς γιατί'».

«Αργότερα ήρθε η κοκαΐνη που έμοιαζε αρχικά καλή εξέλιξη, από τη στιγμή που η φούντα και το LSD δεν φτουρούσαν πλέον. Κάποιοι είχαν αρχίσει να κολλάνε με το speed, η κόκα όμως ήταν πιο ανεβασμένο διεγερτικό που συνέχιζε το πάρτι για πάντα. Στην πορεία, καταστράφηκαν τα νεύρα και στέρεψε η υπομονή των χρηστών, και κάποιοι το γύρισαν στο Valium και στα παρεμφερή. Αυτά ήταν ίσως τα πιο ύπουλα και τα πιο επικίνδυνα από όλα τα ναρκωτικά».

«Τον John Varvatos τον ήξερα πολύ πριν αποδεχτώ τη συνεργασία μαζί του για το ντοκιμαντέρ. Το μόνο βέβαιο είναι ότι το ενδιαφέρον και η αγάπη του για τη μουσική είναι γνήσια».

«Όσον αφορά στο CBGB, υπήρχε πράγματι κάτι σ' αυτήν την τρύπα που τοποθετούσε ένα ευρύτατο φάσμα μουσικών προσεγγίσεων σε έναν κοινό παρονομαστή που θα του έδινα μάλλον τον προσδιορισμό 'art rock' παρά 'πανκ'. Όπως οι Talking Heads λόγου χάρη, ή ακόμα και οι Ramones, που στην πραγματικότητα είχαν κάτι πολύ στυλιζαρισμένο. Και οι Blondie επίσης. Η Ντέμπι Χάρι έμαθε να τραγουδά από το πουθενά και αυτό δεν θα μπορούσε να έχει συμβεί αν δεν υπήρχε αυτό το κλαμπ να συχνάζει καθημερινά και να μαθαίνει».

«Πιο πολύ κι από το CBGB πάντως, μου έρχεται στο μυαλό ένα ακόμα πιο μικρό κλαμπ εκείνης της εποχής, το Nightingale. Κάθε μέρα έριχναν πριονίδι στο πάτωμα για να απορροφά κάπως τον εμετό, τα ούρα και τις ροχάλες...»

Με στοιχεία από τους New York Times

Μουσική
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ