ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Η Ελένη Ράντου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO Facebook Twitter
Οι ηθοποιοί δεν είμαστε μόνοι μας. Είμαστε ό,τι νομίζουν οι άλλοι πως είμαστε. Από κει και πέρα μπερδεύεσαι. Δεν ξέρεις τι αρέσει στους άλλους και τι αρέσει σε σένα. Φωτο: Χρήστος Σαρρής / LIFO

Η Ελένη Ράντου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO

0

Μεγάλωσα στο Αιγάλεω. Ήταν μια εργατική συνοικία, με όλα τα καλά της γειτονιάς, με παιδιά που παίζανε στους δρόμους, με σχολείο που ήταν έτοιμο να πέσει και δεν μας αφήνανε να βγούμε στο προαύλιο, γιατί θα μας πλάκωνε το υπόστεγο.

• Τέλειωσα τη Γαλλική Φιλολογία με την πρώτη. Η ορκωμοσία μου έγινε το πρωί και το βράδυ είχα πρεμιέρα στη Στρίγγλα που έγινε αρνάκι στο Εθνικό. Μπορώ να πω ότι στη Γαλλική ψιλοξέχασα και τα γαλλικά που ήξερα. Έπληξα. Σε αντίθεση με το θέατρο, που πήγα να το κάνω για πλάκα και είδα ότι έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

• Στο Εθνικό ήμουν αλεξιπτωτίστρια, ένα ούφο. Μου ήταν αδιανόητο ότι θα ήμασταν σε ένα κτίριο με ένα κίτρινο φωτάκι απέξω. Ξέρεις, μπαίνανε πολλοί φαντάροι, γιατί νομίζανε ότι ήταν μπουρδέλο, εμείς ήμασταν με τα κορμάκια του χορού και με τα σπαθιά και εκείνοι μας ρωτούσαν πόσο πάει. Γινόταν δουλειά στο Εθνικό, υπήρχε μεράκι, αλλά πολλά τα κατάλαβα αργότερα. Την ώρα που τα ζούσα ήταν λίγο περίεργα: δεν είχα φανταστεί ότι θα έκανα αυτοσχεδιασμό με θέμα το σκουλήκι!

Με καταπίεζε αφόρητα το να πρέπει να κάνω την ωραία. Ακόμα και τώρα, αν υπάρχει ρόλος που πρέπει να 'μαι και γκόμενα με σκοτώνει που πρέπει να φοράω τακούνια δέκα ώρες την ημέρα. Δεν έχω αυτό τον ναρκισσισμό, έχω έναν χειρότερο, να θέλω να είμαι σπουδαία και χρήσιμη.

• Από το Εθνικό ακόμα άρχισα την τηλεόραση. Στο πρώτο έτος της σχολής έγινε μια ακρόαση από τον Βασίλη Γεωργιάδη, έναν συγκλονιστικό σκηνοθέτη, που είχε κάνει τα Κόκκινα Φανάρια, ο οποίος με διάλεξε να παίξω σε ένα σίριαλ, το «Ουράνιο Τόξο». Έκανα μια κοπέλα είδωλο της νεολαίας μέσα σε drugs και παρέες περίεργες. Είχε κι ένα ηρωικό φινάλε: έπαιρνε μια μηχανή χιλιάρα και πήγαινε να γνωρίσει τον κόσμο. Ήταν ένας Τζέιμς Ντιν θηλυκός. Η κουρσάρα! Για κάποιον ανεξήγητο λόγο και το σίριαλ έκανα και δεν με έδιωξαν από το Εθνικό. Τους επόμενους που δούλεψαν τους έδιωξαν. Δεν ξέρω γιατί. Τι κωλοφαρδία ήταν αυτή!

• Θεατρικά, μέχρι να φτιάξω δικό μου θίασο, ένιωθα ξένη κι ανεπιθύμητη ως προς τον τρόπο δουλειάς: στο Εθνικό, με θιάσους που συνεργάστηκα αργότερα. Mάθαινα, αλλά πάντα ήμουν ξένη. Ως κωμικός είχα ένα τεράστιο πρόβλημα: μέχρι και πριν από 20 χρόνια, το να είσαι κωμικός -νέα και νόστιμη- σήμαινε ότι παίζεις τις γκομενίτσες με το μίνι, ότι δείχνεις μπουτάκια. Ήταν περισσότερο θέμα εμφάνισης. Με καταπίεζε αφόρητα το να πρέπει να κάνω την ωραία. Ακόμα και τώρα, αν υπάρχει ρόλος που πρέπει να 'μαι και γκόμενα με σκοτώνει που πρέπει να φοράω τακούνια δέκα ώρες την ημέρα. Δεν έχω αυτό τον ναρκισσισμό, έχω έναν χειρότερο, να θέλω να είμαι σπουδαία και χρήσιμη.

Η Ελένη Ράντου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO Facebook Twitter
Καπνίζω δυο πακέτα τσιγάρα την ημέρα. Καλά θα κάνω να το κόψω, αλλά θέλω να το αποφασίσω μόνη μου. Νιώθω ότι οι Αμερικανοί έχουν τις δικές τους νευρώσεις και πρέπει όλος ο πλανήτης να τις αποκτήσει. Φωτο: Χρήστος Σαρρής / LIFO

• Σε αυτήν τη φάση της ζωής μου ξέρω πολύ λιγότερα πράγματα από όταν ήμουν 18 χρόνων. Τότε ήξερα τι ήθελα και ήξερα ότι έχω εισπράξει πολλή απόρριψη κι αυτό ήταν ένα όπλο μου. Ένα δεύτερο παιδί τρώει την απόρριψη του ότι έρχεται δεύτερο. Δεν υπάρχει κανένας ενθουσιασμός - από 'κει και πέρα συνέβη να μην είμαι και πολύ ευπαρουσίαστη ως παιδάκι. Για κάποιον λόγο, που μπορεί να ήταν προσωπικός, ένιωσα ανεπιθύμητη. Αυτό ήταν ένα βασικό όπλο για πολλά πράγματα: από τον θυμό μου μέχρι τα κόκκινα μαλλιά μου. Έτσι έφτιαχνα θεωρίες, ότι κάποιοι χώροι μού είναι ανεπιθύμητοι, ενώ ουσιαστικά ήθελα πολύ να 'μαι μέσα σε αυτούς.

• Κοιτώντας πίσω, διάλεξα ένα επάγγελμα που θα πάλευα να γίνω αρεστή και επιθυμητή. Η γνώμη των έξω είναι το μεγάλο μου όπλο και η μεγάλη αλυσίδα που με δένει στον λαιμό. Οι ηθοποιοί δεν είμαστε μόνοι μας. Είμαστε ό,τι νομίζουν οι άλλοι πως είμαστε. Από κει και πέρα μπερδεύεσαι. Δεν ξέρεις τι αρέσει στους άλλους και τι αρέσει σε σένα. Δεν ξέρω αν μου αρέσει πλέον το «Κωνσταντίνου και Ελένης» ή απλώς αρέσει πολύ στον κόσμο. Πού να ξέρω; Εγώ το μόνο που αναπολώ ήταν ότι πέρασα ωραία. Όλο το υπόλοιπο το 'χει φτιάξει ένας κόσμος. Πού να ξέρω αν είναι καλό;

• Στο «Κωνσταντίνου και Ελένης» δεν υπήρχε μέρα που να μην κλαίγαμε για τρεις ώρες από τα γέλια. Δεν ήταν καμία καλλιτεχνική προσπάθεια. Καμιά φορά λες: «Κοίτα τώρα, κάνω δουλειές για τις οποίες ματώνω και δεν υπάρχει το ένα χιλιοστό της αποδοχής που είχα γι' αυτό το πράγμα, το οποίο δεν με κούρασε καθόλου».

• Όσο καλά αντανακλαστικά έχω στο θέατρο, τόσο κακά έχω στις σχέσεις μου.

Ζούσαμε όλο αυτό το υλιστικό πράγμα, που τα πάντα ήταν χρήμα. Ε, στο τελείωμα αυτού του τρόπου ζωής σού λένε ότι τέλειωσε και το χρήμα. Είναι τέλος εποχής. Κανένα κόμμα δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό. Είναι σαν να μου λες ότι θα βγει ένα κόμμα που θα λύσει το θέμα με το λιώσιμο των πάγων στους πόλους. Θα μείνουμε ωραίοι παρατηρητές μέχρι το τέλος αυτής της εποχής να φέρει την αρχή μιας άλλης.

• Πρέπει ο άλλος να ουρλιάξει για να καταλάβω ότι με κλέβει. Να 'χει βάλει τα χέρια του στην τσάντα μου, κι αφού μου λείπουν όλα, τότε θα το καταλάβω. Έχω τεράστιες αντοχές και ο άλλος σου λέει: «Αντέχεις. Ε, πάρε κι αυτή, πάρε και την άλλη». Δεν είναι καλό να έχεις τόσες αντοχές - σκέψου ότι αντέχω να είμαι σύζυγος του Βασίλη, μάνα της Νικολέτας, να είμαι θιασάρχης, να κάνω ένα σίριαλ και να υπάρχω και να αναπνέω ως άνθρωπος. Είναι ένας αγώνας γύρω από τη σκιά μου. Αυτές οι υψηλές αντοχές σε κάνουν να χάνεις το μέτρο, γιατί νομίζεις ότι αντέχεις. Και φτάνει κάποια στιγμή που κοιτάς πίσω και λες: «Είχα φτάσει σε τέτοιο σημείο;».

• Το έργο που θα ανεβάσω φέτος, το 33 φορές να φύγεις, είναι το πιο κωμικό έργο που έχω κάνει τα τελευταία χρόνια. Ένιωθα ότι δεν θα είχα φέτος αντοχή να διαπραγματευτώ κάτι που να με βουλιάζει. Τα ξορκίζω έτσι, τα χλευάζω.

• Καπνίζω δυο πακέτα τσιγάρα την ημέρα. Καλά θα κάνω να το κόψω, αλλά θέλω να το αποφασίσω μόνη μου. Νιώθω ότι οι Αμερικανοί έχουν τις δικές τους νευρώσεις και πρέπει όλος ο πλανήτης να τις αποκτήσει. Περάσαμε τη νεύρωση με τα λιπαρά, με τους μουσουλμάνους και την τρομοκρατία, και τώρα περνάμε τη νεύρωση με το τσιγάρο. Έλεος. Ας κρατήσουν τις νευρώσεις τους για πάρτη τους. Έχουμε έναν νευρωτικό, μαλακισμένο λαό, που έχει αποφασίσει να μας κάνει κι εμάς έτσι και μας κατακρίνει όταν δεν έχουμε τις ίδιες νευρώσεις. Δεν κοιτάνε τις χοντρές, τις τετράπαχες με τα 580 κιλά, και θέλουν να με μάθουν εμένα να τρώω χαμηλά λιπαρά. Αϊ γαμήσου. Εγώ έχω το ελαιόλαδο.

• Ζούσαμε όλο αυτό το υλιστικό πράγμα, που τα πάντα ήταν χρήμα. Ε, στο τελείωμα αυτού του τρόπου ζωής σού λένε ότι τέλειωσε και το χρήμα. Είναι τέλος εποχής. Κανένα κόμμα δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό. Είναι σαν να μου λες ότι θα βγει ένα κόμμα που θα λύσει το θέμα με το λιώσιμο των πάγων στους πόλους. Θα μείνουμε ωραίοι παρατηρητές μέχρι το τέλος αυτής της εποχής να φέρει την αρχή μιας άλλης. Δεν θεωρώ ότι αυτή η γενιά είναι και πολύ τυχερή - βιώνουν αυτό το τέλος. Παρ' όλα αυτά, 2-3 στιγμές φέτος το καλοκαίρι που είδα ομορφιά ανατρίχιασα, είτε με μια παραλία, με μια παράσταση ή με ένα ταξίδι, και είπα: «Ναι, ρε πούστη μου, αξίζει να ζω, γιατί υπάρχει ακόμα ομορφιά».

Οι Αθηναίοι
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ