Ο Μπρετ Ίστον Έλις απολαμβάνει να τρολάρει τους millennials

Ο Μπρετ Ίστον Έλις απολαμβάνει να τρολάρει τους millennials Facebook Twitter
"Όταν ήμουν εγώ νέος, δεν ήξερα κανέναν που να παίρνει ψυχοφαρμακευτική αγωγή. Κανέναν. Από τη μεριά του φίλου μου αντίθετα δεν υπήρχε κανείς που να μην έπαιρνε, συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου"
0

Ο πόλεμος ανάμεσα στον συγγραφέα του «Λιγότερο από μηδέν» και του «American Psycho» και στη νεότερη γενιά αλλά και σε αρκετούς κριτικούς που τον απορρίπτουν ως αντιδραστικό και νεοσυντηρητικό επειδή κριτικάρει με έντονα σαρκαστική διάθεση τις «μη μου άπτου» ευαισθησίες των millennials, κορυφώθηκε ξανά με αφορμή τη συλλογή δοκιμιών του που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων της σύγχρονης κουλτούρας και μόλις κυκλοφόρησε με τον προβοκατόρικο ενδεχομένως τίτλο "White".

Ο ίδιος πάντως, μιλώντας στον Guardian, αρνείται τον τίτλο του προβοκάτορα και δηλώνει ότι απλά εκφράζει την άποψή του, τίποτα «προσωπικό». Εδώ και δέκα χρόνια άλλωστε συζεί με τον κατά 22 χρόνια νεότερο σύντροφο του Τοντ Μάικλ Σουλτζ, ο οποίος ανήκει στη γενιά των millennials και μάλιστα στην πιο ριζοσπαστική εκδοχή της:

«Ο Τοντ έχει γίνει εντελώς αντι-media, αλλά και αντίθετος στο Δημοκρατικό κόμμα. Δηλώνει σοσιαλιστής και πιστεύει ότι πρέπει να 'γκρεμιστεί όλο το γαμημένο σύστημα'. Δεν πιστεύω ότι μπορεί να συμβεί αυτό ποτέ στην Αμερική. Είναι 'κεντρώα' χώρα».

Όσο για τη γενιά των millennials, πιστεύει ότι δεν έχουν μάθει να ζουν εκτός προστατευτικών δικλείδων, οικογενειακών ή άλλων:

«Δεν το είχα συνειδητοποιήσει μέχρι και πρόσφατα σχετικά αλλά μικρός ήμουν μόνος μου, αυτάρκης αναγκαστικά. Οι γονείς μου ήταν ναρκισσιστές 'baby boomers', και πιο πολύ ενδιαφέρονταν για τον εαυτό τους παρά για μας. Όχι ότι δεν μας αγαπούσαν, απλά ήταν απορροφημένοι στις ζωές τους. Δε λέω ότι δεν είχα βοήθεια μεγαλώνοντας. Σίγουρα όμως δεν υπήρχε τότε αυτή η υπερπροστατευτική φούσκα μέσα στην οποία πολλοί φίλοι μου μεγάλωσαν τα παιδιά τους. Όταν ήμουν εγώ νέος, δεν ήξερα κανέναν που να παίρνει ψυχοφαρμακευτική αγωγή. Κανέναν. Από τη μεριά του φίλου μου αντίθετα δεν υπήρχε κανείς που να μην έπαιρνε, συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου. Επίσης ως νέος δεν γνώριζα κανέναν που να επιζητεί την θυματοποίηση».

Σπεύδει επίσης να χαρακτηρίσει τον Τραμπ «ηλίθιο» και «γκροτέσκο» και δεν μπορεί να κατανοήσει πώς γίνεται να αναφέρονται στον ίδιο ως απολογητή του Αμερικανού Προέδρου:

«Πολλοί άνθρωποι πλέον έχουν γαλουχηθεί να πιστεύουν ότι διαφορετικές αντιδράσεις και εκτιμήσεις από τις δικές τους όχι μόνο είναι εντελώς λάθος αλλά επίσης ανήθικες, ρατσιστικές, σεξιστικές. Το μόνο που ζητά το βιβλίο μου είναι να κάνουμε μια συζήτηση. Αλλά φυσικά στην Αμερική το 'έθαψαν'. Η ικανότητα μου να προκαλώ την οργή των millennials είναι τρελή».

Όσον αφορά στο American Psycho, το βιβλίο που κυκλοφόρησε το 1991 και παραμένει εδώ και τρεις δεκαετίες με διαφορά το πιο «αμφιλεγόμενό» του, είναι βέβαιος ότι ουδείς θα το εξέδιδε σήμερα:

«Ούτε και τότε ήθελε κανείς πραγματικά να το βγάλει – φαντάσου τώρα - αλλά ήμουν τυχερός. Αυτό που έχει όμως ενδιαφέρον είναι ούτε εγώ δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσο με είχε στοιχειώσει αυτό το βιβλίο μέχρι πρόσφατα. Δεν μπορώ να ξεφύγω από τον [«αιμοσταγή γιάπι» πρωταγωνιστή] Πάτρικ Μπέιτμαν. Θέλω να πω, ήταν σίγουρα προφητικό και όχι μόνο λόγω Τραμπ»

Ο Μπρετ Ίστον Έλις απολαμβάνει να τρολάρει τους millennials Facebook Twitter
"Δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσο με είχε στοιχειώσει το American Psycho μέχρι πρόσφατα. Δεν μπορώ να ξεφύγω από τον Πάτρικ Μπέιτμαν" (Στη φωτο ο Κρίστιαν Μπέιλ στο ρόλο του Πάτρικ Μπέιτμαν από την κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου

Το όνομα του Τραμπ αναφέρεται πάνω από 40 φορές στη νουβέλα και όπως γράφει σε ένα από τα κείμενα που περιλαμβάνονται στο "White", στα τέλη της δεκαετίας του '80, ο Ντόναλντ Τραμπ ήταν για πολύ κόσμο κάτι σαν πρότυπο – γι' αυτό και ο ίδιος ο συγγραφέας, όπως λέει, ήταν πολύ πιο προετοιμασμένος από κάποιους στην Αριστερά όταν εξελέγη Πρόεδρος: «Κάποτε ήξερα τόσο κόσμο που τον συμπαθούσε...».

Ο Μπρετ Ίστον Έλις έκλεισε τα 55 πριν από έναν μήνα και δηλώνει αν όχι ευτυχής, σίγουρα πιο ήπιος και χαλαρός από παλιότερα:

«Είμαστε ποτέ πραγματικά ευτυχισμένοι; Δε νομίζω. Όμως δεν είμαι πια μίζερος. Δεν υπάρχει λόγος. Μεγαλώνω. Κάποια στιγμή αναρωτιέσαι: Γιατί να είμαι τόσο τσιτωμένος και σφιγμένος με τα πράγματα; Τι με νοιάζει; Τα πάντα έχουν λιγότερη σημασία. Το βάρος της εμμονής με το σεξ ή με το να παραμένεις πάση θυσία ελκυστικός, χάνεται. Χάνεται επιτέλους η πόζα».

Με στοιχεία από τον Guardian

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Βιβλίο / Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Στον Μανταμάδο οι γυναίκες του Φυσιολατρικού–Ανθρωπιστικού Συλλόγου «Ηλιαχτίδα» δημιούργησαν ένα βιβλίο που συνδυάζει τη νοσταλγία της παράδοσης με τις γευστικές μνήμες της τοπικής κουζίνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Γκάρι Ιντιάνα δεν μένει πια εδώ 

Απώλειες / Γκάρι Ιντιάνα (1950-2024): Ένας queer ήρωας του νεοϋορκέζικου underground

Συγγραφέας, ηθοποιός, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, κριτικός τέχνης, ονομαστός και συχνά καυστικός ακόμα και με προσωπικούς του φίλους, o Γκάρι Ιντιάνα πέθανε τον περασμένο μήνα από καρκίνο σε ηλικία 74 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της νεωτερικότητας

Βιβλίο / Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της εποχής μας

Το δοκίμιο «Νεωτερικότητα και χυδαιότητα» του Γάλλου συγγραφέα Μπερτράν Μπιφόν εξετάζει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χυδαιότητας στην εποχή της νεωτερικότητας και διερευνά τη φύση, τα αίτια και το αντίδοτό της.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
«Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Βιβλίο / «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Μια κουβέντα με τη Δανάη Σιώζιου, μία από τις πιο σημαντικές ποιήτριες της νέας γενιάς, που την έχουν καθορίσει ιστορίες δυσκολιών και φτώχειας και της οποίας το έργο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες.
M. HULOT
«Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Βιβλίο / «Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Μια επίκαιρη συζήτηση με την εγκληματολόγο Αναστασία Τσουκαλά για ένα πρόβλημα που θεωρεί «πρωτίστως αξιακό», με αφορμή την κυκλοφορία του τελευταίου της βιβλίου της το οποίο αφιερώνει «στα θύματα, που μάταια αναζήτησαν δικαιοσύνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ