Moby: «Έβαλα μια πλαστική σακούλα στο κεφάλι μου, την έσφιξα με τη ζώνη μου και έκλεισα τα μάτια επιζητώντας το τέλος»

Moby: «Έβαλα μια πλαστική σακούλα στο κεφάλι μου, την έσφιξα με τη ζώνη μου και έκλεισα τα μάτια επιζητώντας το τέλος» Facebook Twitter
O Moby σήμερα
0

Τον Οκτώβριο του 2008, ο Ρίτσαρντ Μέλβιλ, γνωστός ως Moby, έβαλε μια πλαστική σακούλα στο κεφάλι του, την έσφιξε με μια ζώνη και έκλεισε τα μάτια του. Για χρόνια σκεφτόταν τον θάνατο ως λύτρωση, ξυπνώντας κάθε μέρα απογοητευμένος που δεν έχει πεθάνει στον ύπνο του και ζηλεύοντας τον ηθοποιό Χιθ Λέτζερ του οποίου η ζωή είχε τελειώσει με ακριβώς αυτόν τον τρόπο εκείνη τη χρονιά.

Το πρωινό εκείνο όμως, περιφερόμενος ασκόπως και με δάκρυα στα μάτια στο διαμέρισμά του στη Νέα Υόρκη, αποφάσισε να πραγματοποιήσει το απονενοημένο διάβημα. «Κατά ένα περίεργο τρόπο, φαινόταν ο πιο πρακτικός τρόπος δράσης» λέει σήμερα ο Moby μιλώντας στο περιοδικό Men's Health. «Ήμουν ολομόναχος και καταθλιπτικός και άρρωστος και μεθυσμένος και high πολύ καιρό. Και τίποτα δεν φαινόταν να καλυτερεύει».

Σήμερα, μετά από δέκα χρόνια νηφαλιότητας, πιστεύει ότι είναι σημαντικό να μοιραστεί τη «σκοτεινή πλευρά» του. Αυτή την εβδομάδα κυκλοφορεί το βιβλίο των απομνημονευμάτων του με τίτλο "Then It Fell Apart", ένα χρονικό της ανόδου του στη φήμη και στη δόξα και της καθόδου του στον εθισμό και στην «ακολασία».

Moby: «Έβαλα μια πλαστική σακούλα στο κεφάλι μου, την έσφιξα με τη ζώνη μου και έκλεισα τα μάτια επιζητώντας το τέλος» Facebook Twitter
Ο Moby στο πάρτι για τα γενέθλιά του το 2007

Ο τίτλος του βιβλίου προέρχεται από τους στίχους του τραγουδιού του "Extreme Ways" από το 2002, οι οποίοι περικλείουν συνοπτικά το σκοτάδι και τη θολούρα της βυθισμένης στις ουσίες ζωή του από τα τέλη των '90s ως και τη λήξη περίπου της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα. Τα χρόνια της μεγάλης φήμης δηλαδή – μια δεκαετία κατά την οποία δεν κοιμήθηκε ποτέ πριν από την αυγή, μια ατέλειωτη νύχτα όπου επιζητούσε διαρκώς τη «λήθη». Όπως λέει χαρακτηριστικά, ήλπιζε ότι αν πιει αρκετά ή αν σνιφάρει οτιδήποτε έβρισκε μπροστά του, θα ερχόταν κάποια στιγμή ένας ύπνος από τον οποίο δεν θα ξυπνούσε ποτέ.

Η φήμη για τον Moby είχε εξελιχθεί σταδιακά σε ένα τρομακτικό φάσμα. Η φήμη ήταν ένα μια τεράστια διαφημιστική πινακίδα του Calvin Klein με τον ίδιο ως μοντέλο στην οδό Houston της Νέας Υόρκης. Ήταν η Νάταλι Πόρτμαν και η Madonna να χορεύουν πλάι στη σκηνή την ώρα που έδινε ο ίδιος συναυλία. Ήταν ο Ράσελ Κρόου να του φωνάζει και να τον πιάνει από το λαιμό σε μια τουαλέτα στην Αυστραλία. Ήταν επίσης μπόλικο σεξ, ecstasy και βότκα και στη συνέχεια, όταν η φήμη είχε αρχίσει να φθίνει, μπόλικη κόκα, meth και ό,τι άλλο ναρκωτικό βρισκόταν εύκαιρο.

Moby: «Έβαλα μια πλαστική σακούλα στο κεφάλι μου, την έσφιξα με τη ζώνη μου και έκλεισα τα μάτια επιζητώντας το τέλος» Facebook Twitter
Η διαφημστική πινακίδα Calvin Klein με τον Moby στη συμβολή των οδών Broadway και Houston, Νέα Υόρκη, 1999

Τελικά εκείνη τη μέρα του Οκτωβρίου του 2008, ο Moby δεν κατάφερε να μην ξυπνήσει. Η πλαστική σακούλα βρέθηκε σκισμένη στο πάτωμα. Την είχε σχίσει ο ίδιος, χωρίς να έχει συναίσθηση, κάποια στιγμή μεταξύ ξύπνιου και λήθης. Μια εβδομάδα μετά κατευθύνθηκε στο πλησιέστερο κέντρο Ανώνυμων Αλκοολικών.

Η πορεία προς τη νηφαλιότητα δεν ήταν απλή, όπως λέει σήμερα. Έπρεπε να διαχειριστεί τις βαθιές συναισθηματικές δυσλειτουργίες που έκαναν τόσο παντοδύναμη την έλξη του αλκοόλ και των ναρκωτικών. Είχε ήδη κάνει κάποια βήματα ψυχοθεραπείας στις αρχές του 21ου αιώνα που τον βοήθησαν να προσδιορίσει συγκεκριμένα παιδικά τραύματα ως αιτίες του πανικού του και της εξάρτησής του από τις ουσίες.

Αργότερα, στράφηκε στη γνωστική συμπεριφοριστική θεραπεία (cognitive behavioral therapy ή CBT): «Θυμάμαι στα πρώτα στάδια αυτής της διαδικασίας, μου παρουσιαζόταν η εικόνα ενός διαδρόμου στο τέλος του οποίου πρόβαλλε η σκιά ενός πανύψηλου, τρομακτικού τέρατος». Αυτή η εικόνα εν τέλει λειτούργησε ευεργετικά και συμβολικά για την θεραπεία του. Βαδίζοντας σταδιακά προς τη σκιά, υποχρέωνε τον εαυτό του να δεσμευτεί στις ρομαντικές του σχέσεις, να έρθει πιο κοντά σε άλλους ανθρώπους, να αντιμετωπίσει τον πανικό του.

Δηλώνει πάντως ότι δεν θα άλλαζε τίποτα, ούτε και πιστεύει ότι τα πάντα συμβαίνουν για κάποιο λόγο. Αυτό που πιστεύει με βεβαιότητα είναι ότι μόνο από την αποτυχία μαθαίνει κανείς. 'Επρεπε να φτάσει στο σημείο να λιώσει μέχρι απελπισίας και να βάλει μια σακούλα στο κεφάλι του για να παραδεχτεί στον εαυτό του ότι χρειαζόταν βοήθεια.

Με στοιχεία από το Men's Health

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ