"Οι ρόλοι κανονικών ανθρώπων είναι πιο δύσκολοι"

"Οι ρόλοι κανονικών ανθρώπων είναι πιο δύσκολοι" Facebook Twitter
0

Βλέποντας τις «Ώρες Κοινής Ησυχίας» της Κατερίνας Ευαγγελάκου, αντιλαμβάνεται κανείς πως βλέπει κάτι σπάνιο πια: μια καλή και προπαντός αληθινή ελληνική ταινία. Ένας συναγερμός ξεσηκώνει τους κατοίκους μιας αστικής πολυκατοικίας ένα καλοκαιρινό βράδυ, και ο θεατής παρακολουθεί ουσιαστικά πέντε σπονδυλωτές ιστορίες των κατοίκων της πολυκατοικίας. Ο Όμηρος Πουλάκης υποδύεται τον αστυνομικό που φτάνει στον τόπο του εγκλήματος για να δει τι ακριβώς συμβαίνει με το συναγερμό, και καταλήγει να γίνει το αντικείμενο του πόθου για δυο αδελφές, ενοίκους της πολυκατοικίας. Δεν είναι η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση του Πουλάκη – έχει ήδη πάιξει το Μίλτο στο «Hardcore», και στα 23 του έχει επίσης προλάβει να τελειώσει το Εθνικό, να παίξει στις «Βάκχες» του Πίτερ Χολ («μου χώραγαν τα ρούχα του άγγλου ηθοποιού, γι’ αυτό με διάλεξαν» λέει γελώντας), αλλά και στην«Ορέστεια», τον «Φάουστους» και τον «Έρωτα Θηλυκρατή» του Δημήτρη Λιγνάδη, ενώ αυτή τη σεζόν πρωταγωνιστεί στο «Καθόλου Καλά», που παρουσιάζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

Ο ρόλος που έπαιξες στην ταινία πώς σου φάνηκε;
Το αντιμετωπίζω ως σύνολο περισσότερο, δεν το βλέπω ατομικά· ο δικός μου ρόλος είναι απλώς μέρος του συνόλου. Εξάλλου αυτή η ταινία είναι κατ’ εξοχήν ταινία συνόλου. Ο Αντώνης είναι ένα νέο παιδί με ένα γενικό αποπροσανατολισμό, είναι αγχωμένος και δεν μπορεί να διαχειριστεί την κατάσταση στο τέλος. Περισσότερο νομίζει πως είναι αστυνομικός παρά είναι. Με άγχωνε λίγο ο ρόλος γιατί ο Αντώνης ως ρόλος δεν είχε ιδιαίτερες χειρολαβές, όπως π.χ. ο Μίλτος που έπαιζα στο «Hardcore» (που ήταν ναρκομανής). Όλοι οι ρόλοι που έχουν κάτι ακραίο, ενώ φαίνονται δύσκολοι, είναι και οι πιο εύκολοι. Οι κανονικοί άνθρωποι σαν τον Αντώνη είναι πιο δύσκολοι. Μόνο αυτό με άγχωνε, αλλά αυτό είναι και το ωραίο αυτής της ταινίας – το ότι μιλάει για κανονικούς ανθρώπους.

Σε αντίθεση με τον Μίκι του «Καθόλου Καλά», που είναι ένας ρόλος πιο ακραίος;
Ο Μίκι είναι ένα ορφανό αγόρι 15 χρονών, που έχει μια ιδιαίτερα ισχυρή σχέση με την αδερφή του. Για να γλιτώσουν από όλους αυτούς που τους καταδιώκουν, εκείνη τον ωθεί σε εγκληματικές πράξεις. Φεύγουν να πάνε στη μεγάλη πόλη, γιατί πιστεύουν πως εκεί θα βρουν την Εδέμ τους. Ενώ είναι ένα σκληρό έργο, ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνεται είναι ανάλαφρος. Το θέμα είναι η φόρμα, όχι το θέμα.

Γιατί πιστεύεις πως θα έπρεπε κανείς να δει τις «Ώρες Κοινής Ησυχίας»;
Πέρα από το γενικότερο πλαίσιο της υποστήριξης του ελληνικού κινηματογράφου, που αυτή τη στιγμή πιστεύω πως είναι σε νηπιακό στάδιο (κατά κάποιο τρόπο είναι σαν παιδί που μπουσουλάει και προσπαθεί να σηκωθεί στα δυο του πόδια και να περπατήσει), κάτι που πιστεύω πως είναι πολύ σημαντικό, οι «Ωρες Κοινής Ησυχίας» είναι μια ταινία αληθινή (σπάνιο για έναν νηπιακό κινηματογράφο). Δεν έχει σεναριακές ακρότητες, και μου ’τυχε να πω διαβάζοντας το σενάριο «αυτό το ’χω ζήσει, αυτό το ’χω ζήσει· και αυτό το ’χω ζήσει». Μπορείς να ταυτιστείς με αυτή την ταινία, να δεις κάτι ωραίο και απλό.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM