Beastie Boys

Beastie Boys Facebook Twitter
0

Τη φετινή επίσκεψή τους στην Αθήνα μάς την οφείλουν εδώ και πολύ καιρό, απ' το 1999, όταν ακύρωσαν την περιοδεία τους στη Νότια Ευρώπη εξαιτίας του πολέμου στη Γιουγκοσλαβία. Ο Adam Horovitz (γνωστός ως King Adrock) στην άλλη άκρη της γραμμής δηλώνει έκπληκτος - δεν είχε ακούσει ποτέ για συναυλία στην Ελλάδα! Θα ήθελα να του πω για την απογοήτευση των ελλήνων θαυμαστών τους, για τις άσχημες εντυπώσεις που είχε αφήσει εκείνη η ακύρωση, αλλά μου ξεκαθάρισε εξαρχής ότι το γκρουπ δεν ευθύνεται για το «κλείσιμο» των συναυλιών και τις ακυρώσεις· είναι όλα θέμα management. Οι Beastie Boys δεν χρειάζονται συστάσεις, είναι το πιο παλιό hip hop γκρουπ, που όχι απλώς συνεχίζει να επιβιώνει αλλά 25 ολόκληρα χρόνια από την ημέρα που δημιουργήθηκε η φήμη του γιγαντώνεται - παίζουν παντού sold out και το νέο άλμπουμ τους έχει γίνει θρυλικό πριν ακόμα κυκλοφορήσει. Φαινόμενο. Είναι από τα ελάχιστα ονόματα των 80s που δημιουργούν ακόμα και χαίρουν τόσης εκτίμησης από «οπαδούς» κάθε μουσικού χώρου που ξεκίνησαν σαν hardcore μπάντα, έγιναν hip hop masters και στη συνέχεια αποκάλυψαν έναν εξαιρετικό μουσικό εαυτό πειραματιζόμενοι με ακουστικά όργανα, συνεργάτες και ήχους από παλιότερες εποχές, κυρίως τα 70s. Τα βίντεο από τα session των ηχογραφήσεων που κυκλοφορούν στο YouTube είναι τα πιο δημοφιλή αυτόν τον καιρό, το site τους έχει εκατομμύρια επισκέψεις την ημέρα, η τρέλα των πρώτων ημερών έχει δώσει τη θέση της σε μία θαυμαστή ωριμότητα, ο Mike D, o MCA και ο King Ad-Rock είναι πια 40άρηδες οικογενειάρχες, ακτιβιστές που στηρίζουν τους Δημοκρατικούς και ενδιαφέρονται να φτιάχνουν καλή μουσική χωρίς περιττά samples και τα τερτίπια του scratching. Η τηλεφωνική συνομιλία με τον Adam έγινε με τρομερό άγχος, όσο άγχος έχει κάποιος που στην άλλη άκρη της γραμμής ακούει ένα από τα ινδάλματά του...

Οι Beastie Boys είναι απ' τα πιο παλιά hip hop συγκροτήματα· πόσο καιρό βρίσκεστε μαζί;
Το συγκρότημα ξεκίνησε περίπου το 1981, εγώ μπήκα στο γκρουπ το 1983, υπολόγισε...

Πόσο δύσκολο ήταν να παραμείνετε μαζί όλα αυτά τα χρόνια; Δεν υπάρχουν πολλά γκρουπ που συνεχίζουν ακάθεκτα μετά από 25 χρόνια...
Ήμασταν ήδη φίλοι από πολύ νωρίς και πάντα μάς άρεσε να κάνουμε παρέα, να δουλεύουμε μαζί, να φτιάχνουμε μουσική μαζί· πηγαίναμε στα κλαμπ να δούμε συγκροτήματα, είχαμε παρόμοια γούστα στη μουσική. Έχουμε κατά κάποιον τρόπο μεγαλώσει παρέα, αχώριστοι.

Ποιος ήταν ο λόγος που αποφασίσατε να φτιάξετε ένα ορχηστρικό άλμπουμ, χωρίς τα samples και το scratching που σας καθιέρωσαν;
Ξέρεις, μερικές φορές θέτεις κάποιες παραμέτρους για το έργο σου και ακολουθείς άλλες κατευθυντήριες γραμμές για να φτιάξεις ένα νέο δίσκο. Είχε ενδιαφέρον να επιστρέψουμε σε περισσότερο old school ήχους, σε περίεργους δίσκους που πραγματικά αγαπάμε, σε δίσκους που φτιάχτηκαν στα 60s και στα 70s - πριν εμφανιστούν πολλά από τα σημερινά εργαλεία που σου παρέχει η τεχνολογία. Χρησιμοποιήσαμε αναλογικά συνθεσάιζερ, αναλογικά όργανα - ακόμα και ο εξοπλισμός ηχογράφησης ήταν αναλογικός. Είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να επιστρέψουμε στα παλιά και να φτιάξουμε μουσική χρησιμοποιώντας εκείνα τα εργαλεία. Ήταν μεγάλη η επιρροή μας κι από τα όργανα εκείνης της περιόδου. Δεν θα έλεγα όμως ότι το νέο άλμπουμ μας είναι ένας ρετρό δίσκος.

Δεν πιστεύετε ότι πολλοί από τους παλιούς θαυμαστές σας θα απογοητευτούν από τον ήχο του νέου σας δίσκου; Οι περισσότεροι θα περίμεναν την επιστροφή μιας χιπ χοπ μπάντας. Με φωνητικά...
Θα απογοητευτούν λες; Ίσως... Πάντα υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που θα απογοητευτούν, οτιδήποτε κι αν κάνεις. Αν κάνεις ό,τι παλιά, λένε ότι έκανες έναν παρόμοιο δίσκο και σε κατηγορούν ότι κάνεις συνέχεια το ίδιο πράγμα. Περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τις αντιδράσεις για το νέο άλμπουμ μας, να δούμε σε πόσους αρέσει και σε πόσους όχι. Σε κάποιους δεν θα αρέσει, σίγουρα. Θα το διαπιστώσουμε σύντομα. Διασκεδάσαμε πολύ όταν τον φτιάχναμε πάντως, μας αρέσει πραγματικά ο δίσκος, οπότε... Ήταν το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε απ' την πλευρά μας.

Θα παίξετε καθόλου παλιά τραγούδια στην Ελλάδα; Είναι το πρώτο πράγμα που θα ήθελε να μάθει όποιος θα έρθει στο show σας...
Ω ναι, σίγουρα.

Με φωνητικά εννοώ.
Ναι, βεβαίως. Η πλειονότητα αυτών που θα παίξουμε στην περιοδεία θα είναι παλιότερα τραγούδια μαζί με μερικά καινούρια.

Τι πιστεύεις για την τρέχουσα κατάσταση στο hip hop; Θέλεις να μου πεις τη γνώμη σου για τη νέα γενιά παραγωγών, όπως οι Cage, Aesop Rock, Madlib, El-P;
Δεν τους παρακολουθώ να σου πω την αλήθεια. Ακούω περισσότερο παλιούς δίσκους τελευταία, έτσι δεν έχω κάτι να σου πω.

Να σου ζητήσω να μου ξεχωρίσεις κάποιους δίσκους απ' τις κυκλοφορίες του 2007;
Δεν έχω ακούσει ούτε ένα δίσκο του 2007!

Δεν ενημερώνεσαι καθόλου για τις νέες τάσεις; Έχεις ακουστά το βρετανικό dubstep;
Όχι, δεν έχω ακούσει γι' αυτό. Δεν παρακολουθώ αυτά που συμβαίνουν πια, τα περισσότερα γκρουπ που παίζουν μαζί μας στα φεστιβάλ δεν τα έχω ούτε ακουστά, φαντάσου πόσο άσχετος είμαι με το τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο.

Σου λείπει καθόλου η Grand Royal;
Όχι. Ήταν ωραίο που είχαμε τη δικιά μας εταιρεία και εμπλακήκαμε στην κυκλοφορία της μουσικής άλλων ανθρώπων, αλλά μετά από λίγο πλάκωσε πολλή δουλειά και μας αποσπούσε την προσοχή από το στόχο μας, που ήταν να παίζουμε μουσική. Έτσι, δεν μπορώ να σου πω ότι μας έχει λείψει που δεν υπάρχει πια - επικεντρωνόμαστε κυρίως στο να παίζουμε μουσική.

Να σε ρωτήσω γιατί είχε ακυρωθεί η προηγούμενη επίσκεψή σας στην Ελλάδα;
Τι; Ακυρώσαμε συναυλία μας στην Ελλάδα; Δεν ήξερα ότι έγινε, το κάναμε αλήθεια; Ήταν κάποια φορά που περιοδεύαμε με τους Rage Against the Machine, μήπως ήταν τότε; Ο Mike έσπασε τον ώμο του, μάλλον θα ήταν μέρος εκείνης της περιοδείας...

Αισθάνεσαι ανασφαλής όταν ταξιδεύεις εκτός Αμερικής;
Μπα, όχι στ' αλήθεια. Εξαρτάται πού βρίσκεσαι. Υπάρχουν φορές που βρίσκεσαι σε μέρη που είναι πολύ διαφορετικά απ' το δικό σου, αλλά κάθε μέρος του κόσμου που επισκεπτόμαστε είναι διαφορετικό. Aυτό όμως δεν σημαίνει ότι αισθάνομαι άβολα· μου αρέσει να ταξιδεύω.

Ποια η γνώμη σου για την κατάσταση στην Αμερική σήμερα; Τη βλέπεις να καλυτερεύει;
Λοιπόν, οι εκλογές πλησιάζουν και έχουμε την ελπίδα ότι κάποιος καλύτερος απ' τον Μπους θα εκλεγεί. Ήταν απίστευτο που κάποιος σαν τον Μπους επανεκλέχτηκε.

Ποιος πιστεύεις ότι θα ήταν ο ιδανικός αντικαταστάτης του;
Ποιος πιστεύω εγώ; Δεν ξέρω, είναι πολύ δύσκολο να σου πω μέχρι να ανακοινωθεί υποψήφιος. Αυτός που πιστεύω ότι είναι πραγματικά ενδιαφέρων είναι ο Kucinich, αλλά δεν ξέρω εάν τελικά θα έχει την ευκαιρία να κερδίσει. Αφού με ρωτάς, αυτός πιστεύω ότι θα ήταν η καλύτερη επιλογή.

Έχεις ποτέ ανησυχήσει που μεγαλώνεις; Έχεις σκεφτεί τι θα κάνεις όταν σταματήσεις να παίζεις μουσική;
Δεν ξέρω. Δεν το έχω ποτέ σκεφτεί έτσι. Δεν είναι και κάτι για το οποίο ανησυχώ. Φαίνεται ότι πλησιάζει η ώρα που θα σταματήσω να παίζω μουσική και θα το κάνω, αλλά ακόμα διασκεδάζω μαζί της.

Υπήρξε διαρροή του προηγούμενου άλμπουμ σας στο ίντερνετ πολύ καιρό πριν την επίσημη ημέρα κυκλοφορίας του, και ξέρω πολλούς που ξέρουν κάθε λέξη του αλλά ποτέ δεν αγόρασαν το άλμπουμ. Ποια είναι η γνώμη σου για το file sharing;
Πονηρή ερώτηση. Σίγουρα καταστρέφει τη μουσική βιομηχανία. Περισσότερο πλήττει τα νέα ονόματα, που δεν είναι αρκετά γνωστά για να πουλήσουν πολλούς δίσκους. Το σίγουρο είναι ότι η μουσική βιομηχανία διαλύεται εξαιτίας του.

Σε ενδιαφέρει ακόμα ο αγώνας για το Θιβέτ ή τα δικαιώματα των ζώων;
Βεβαίως. Μπορεί τελευταία να επικεντρωθήκαμε κυρίως στη δημιουργία του νέου μας δίσκου, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μας ενδιαφέρουν ή ότι δεν θα ξανασχοληθούμε στο μέλλον - αν δεν αλλάξουν τα πράγματα σύντομα.

Νομίζεις ότι ήταν αποτελεσματικός ο αγώνας σας στις συγκεκριμένες περιπτώσεις;
Έτσι νομίζω, ότι βοηθήσαμε, ναι. Βοηθήσαμε στο να αφυπνιστούν πολλοί άνθρωποι, που έμαθαν γι' αυτά μέσα απ' τις συναυλίες μας. Πιστεύω ότι σε κάτι βοήθησε όλο αυτό που κάναμε.

Ξέρεις τίποτα για την Ελλάδα; Τι εικόνα έχεις γι' αυτήν;
Δεν ξέρω πολλά πράγματα. Έχω έλληνες φίλους εδώ και πάντα ήθελα να έρθω, περιμένω την επίσκεψή μας με ανυπομονησία. Το πιο κοντινό μέρος που έχω φτάσει είναι η Ιταλία.

Ενοχληθήκατε με τις αντιφατικές κριτικές για το προηγούμενο άλμπουμ σας, το To the Five Boroughs;
Δεν τις πολυδιαβάζω ξέρεις... Μερικές φορές διαφωνώ με αυτά που διαβάζω, θέλω να φωνάξω «αυτό δεν είναι αλήθεια», αλλά τις περισσότερες φορές απλώς δεν τις διαβάζω...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ