Keep it up, girls!

Keep it up, girls! Facebook Twitter
0

Το συγκρότημα που δημιουργήθηκε στο δωμάτιο της Emma Gazeστο Brighton, έχοντας ως πρότυπο τους αναρχοπάνκ Ολλανδούς Ex, άλλαξε αρκετές φορές τη σύνθεσή του και τα μουσικά του στυλ, για να καταλήξει να θεωρείται ένα από τα πιο δυναμικά γυναικεία συγκροτήματα του παρόντος, με την εκτίμηση του κοινού και των κριτικών. Τα μέλη του συγκροτήματος μπορεί να έχουν διασκορπιστεί και να ζουν σε διάφορα σημεία του κόσμου, από την Οξφόρδη και το Βερολίνο, μέχρι την Πράγα και το Λος Άντζελες, παρ' όλα αυτά παραμένει συμπαγές και οι σχέσεις των κοριτσιών μεταξύ τους είναι καλύτερες από ποτέ.

«Όλες αισθανθήκαμε την ανάγκη να φύγουμε από το Brightonγια αρκετό καιρό», λέει η Gaze, «θα ήταν άσχημο για μας να ήμασταν εδώ τη στιγμή που δεν το θέλαμε. Όταν επιστρέφεις είσαι με τις μπαταρίες γεμισμένες, πιο ενθουσιώδης, και όλες αφοσιωνόμαστε σε διαφορετικά πράγματα. Που σημαίνει ότι όταν επιστρέφουμε και γράφουμε μαζί στο στούντιο, οι ιδέες έρχονται φουριόζες. Ησυχάζουμε για ένα λεπτό, μετά λέει μια από μας "να παίξουμε", κάποια ξεκινάει, συμμετέχουμε όλες, κι έτσι συμβαίνει». Οι Electrelane εμφανίστηκαν ως ένα all-girl γκρουπ που παίζει instrumental από άποψη, χωρίς φωνητικά, σε δικιά τους μάλιστα εταιρεία, κάτι αρκετά τολμηρό για γυναικείο συγκρότημα. Το Rocket To The Moonήταν ένα συναρπαστικό ντεμπούτο, ασυνήθιστο για τόσο νεαρής ηλικίας μέλη. Το ότι ήταν γυναίκες έκανε το εγχείρημα ακόμα πιο εντυπωσιακό. «Ήταν ο θρίαμβος του ενθουσιασμού παρά της δεξιοτεχνίας», προσθέτει η Gaze, «ήμασταν ενθουσιασμένες και ευέξαπτες. Ήμασταν αρκετά νέες για να σκεπτόμαστε, θεωρούσαμε ότι όλα γύρω μας είναι cool, αλλά είχαμε την περιέργεια να δοκιμάσουμε σχεδόν τα πάντα. Οι πρώτες μας απόπειρες ήταν αρκετά θορυβώδεις, όχι τόσο thrash όσο στο thrash metal, αλλά λιγάκι χαοτικές. Είχαμε πάντα όμως πολύ συγκεκριμένη ιδέα για το τι θέλαμε να κάνουμε με το συγκρότημα και πάντα το παίρναμε πολύ στα σοβαρά».

Η σύνθεση αποκλειστικά από γυναίκες και ο αγώνας τους ενάντια στο σεξισμό που επικρατεί στο παρασκήνιο της μουσικής είχε προκαλέσει σχόλια στην αρχή, υπόνοιες για ομοερωτισμό κι άλλα τέτοια σεξιστικά κι ενοχλητικά για τις ίδιες. «Οι μηχανικοί ήχου άφηναν σεξουαλικής φύσης υπονοούμενα στην αρχή», λέει η Mia Clarke, η κιθαρίστρια του συγκροτήματος, «μας ρώταγαν τι άλλο κάνουμε με τα όργανα, αλλά αυτό σιγά-σιγά χάθηκε». Η θηλυκή πλευρά του γκρουπ, ωστόσο, δεν χάθηκε ποτέ. Αυτό ακριβώς που τις ενοχλούσε στις αναφορές στον Τύπο, όσο περνούσε ο καιρός άρχισαν να το τονίζουν και να το σχολιάζουν κι οι ίδιες. «Η ερώτηση γιατί δεν παίρνουμε κάποιον άντρα στο συγκρότημα είναι ανόητη. Τους απαντάμε, γιατί δεν ρωτάτε ένα αγορίστικο γκρουπ γιατί δεν παίρνουν μια γυναίκα; Είναι ακριβώς το ίδιο. Υπάρχει ένα θέμα για το πώς είναι τα γυναικεία γκρουπ γενικά, αλλά είναι μάλλον ξεχωριστό θέμα, κοινωνιολογικό. Το να πάρουμε κάποιον άντρα στο συγκρότημα είναι μάλλον θέμα πρακτικό, δεν πιστεύω ότι θα άλλαζε τη μουσική δυναμική τωνElectrelane. Είναι πιο βολικό να είμαστε όλες μας γυναίκες, από την άποψη ότι είναι πιο φτηνό όταν περιοδεύουμε». Στο δεύτερο άλμπουμ τους The Power Out (την πρώτη κυκλοφορία τους στην Too Pure) συνεργάστηκαν με τον Steve Albini, πρόσθεσαν πολύγλωσσα φωνητικά και η δομή των τραγουδιών έγινε περισσότερο ποπ, πιο προσιτή και πλούσια, χαρίζοντάς τους παγκόσμια αναγνώριση. Ακολούθησε το Axes, μάλλον η πιο αδικημένη δουλειά τους, αφού δεν κατάφερε να επαναλάβει την επιτυχία του Power Out. Στο συγκεκριμένο άλμπουμ, που ηχογραφήθηκε σε διάφορα αμερικάνικα στούντιο, επέστρεψαν στα ορχηστρικά κομμάτια, με το περιβόητο πια Gone Darkerνα έχει χτιστεί πάνω στον ήχο ενός περαστικού τρένου, την ώρα που ηχογραφούσαν στην Αριζόνα.

Το φετινό άλμπουμ τους No shouts, No Callsείναι ίσως το καλύτερό τους. Δεν διαφοροποιείται από τον οικείο πια ήχο τους, οι στίχοι είναι όμως πιο προσωπικοί, οι φωνές είναι πιο επίμονες, όλα τα στοιχεία που τις καθιέρωσαν είναι παρόντα στον υπερθετικό. Στο μεταξύ πρόλαβαν να γίνουν φανατικές οπαδοί του ποδοσφαίρου, να περιοδεύσουν σε ολόκληρο τον κόσμο και να γίνουν αγαπημένες του αμερικάνικου κοινού. «Μας παίρνουν πολύ περισσότερο στα σοβαρά στην Αμερική», λέει η Emma, «στην Αγγλία έχουμε ακόμα ηλίθιους που φωνάζουν "βγάλτε λίγο έξω τα βυζιά σας", κανείς δεν τολμάει να το κάνει αυτό στην Αμερική»...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT