Ο Timmy Regisford φέρνει για πρώτη φόρα στην Ελλάδα το θρυλικό Shelter party της Νέας Υόρκης

Ο Timmy Regisford φέρνει για πρώτη φόρα στην Ελλάδα το θρυλικό Shelter party της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Το ελληνικό κοινό είναι τέλειο. Είστε φοβεροί, καταλαβαίνετε την μουσική και ξέρετε να διασκεδάζετε. Φωτο: Carlos Bell Photography
0

Τimmy Regisford, γνωστός και ως «Μαέστρος» των decks, ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή θρύλους της παγκόσμιας dance και house σκηνής. Η καριέρα του τεράστια και πολύπλευρη, ξεκινάει από την ηλικία των 14, όταν βρέθηκε για πρώτη φορά στο εμβληματικό κλαμπ της Νέας Υόρκης, Paradise Garage. Εκεί κατάλαβε πως τα μόνα πράγματα που θα τον κάνουν ευτυχισμένο στη ζωή είναι η μουσική και ο χορός. Βασιζόμενος στη σκληρή δουλειά, το χάρισμα και το ταλέντο του κατάφερε να γίνει, εκτός από DJ και παραγωγός, ένας από τους κορυφαίους ανιχνευτές ταλέντων. Έχει συνεργαστεί με τους Diana Ross, Stevie Wonder, Fela Kuti, Boyd Jarvis, ενώ έχει αναδείξει ονόματα όπως οι Blaze, Johnny Gill, Miki Howard, Eric B. & Rakim, Boyz II Men.

Το 1991, λίγο μετά το κλείσιμο του Paradise Garage, o Timmy και οι συνεργάτες του ίδρυσαν το Shelter Club, για να στεγάσουν ξανά την underground club κουλτούρα η οποία έχει τις ρίζες της στην queer εξέγερση του Stonewall. H τεράστια επιτυχία του μυθοποιημένου κλαμπ της Νέας Υόρκης οδήγησε στη δημιουργία της Shelter κοινότητας και των θρυλικών Shelter πάρτι που διοργανώνονται εδώ και 30 χρόνια. Πρόκειται για «οικογενειακές συναντήσεις», όπου οι άνθρωποι διασκεδάζουν non-stop χωρίς ναρκωτικά και με πολύ λίγο αλκοόλ, χωρίς διακρίσεις και με πολύ σεβασμό στη διαφορετικότητα. Η ατμόσφαιρα που γεννάται από το πάθος και την αφοσίωση του ακούραστου «Μαέστρο» αποδεικνύει πως είναι από τους λίγους DJs που παραμένει πιστός στις μουσικές του ρίζες και στην αρχική φιλοσοφία της dance κουλτούρας.

Φέτος και για πρώτη φορά, ο Timmy Regisford επέλεξε να μεταφέρει το Shelter πάρτι εκτός συνόρων και να το παρουσιάσει στην Ελλάδα, στη σκηνή ενός μουσικού φεστιβάλ. 

Δεν καταλαβαίνω καν τι σημαίνει η λέξη set. Παίζω μουσική, για ώρες ολόκληρες. Δεν ξέρω γιατί το αποκαλούν set, νομίζω ότι οι DJs που παίζουν για δύο ή τρεις ώρες το λένε έτσι. Εγώ δεν παίζω ποτέ για δύο ώρες.

— Τimmy, τι είναι η dance μουσική για σένα; Τι σε παρακίνησε να αφοσιωθείς σε αυτό το είδος μουσικής;

Όταν ήμουν 14 χρονών βρέθηκα για πρώτη φορά σε ένα μεγάλο κλαμπ της Νέας Υόρκης, το Paradise Garage. Μπήκα στο κλαμπ και αμέσως ερωτεύτηκα τον ήχο και τη μουσική. Αυτή ήταν η πρώτη μου επαφή. Έτσι ξεκίνησα. Για μένα, το να παίζω μουσική και να κάνω τους άλλους να περνάνε καλά δεν είναι δουλειά, είναι η ζωή μου.


— Σε άφησαν οι γονείς σου σε τόσο μικρή ηλικία να πας σε κλαμπ;

Η μητέρα μου ήταν πολύ υποστηρικτική με αυτά που ήθελα να κάνω. Εφόσον δεν έπαιρνα ναρκωτικά και δεν έμπλεκα σε καυγάδες, δεν υπήρχε πρόβλημα.

Ο Timmy Regisford φέρνει για πρώτη φόρα στην Ελλάδα το θρυλικό Shelter party της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Προσπαθώ να παραμένω σε καλή φυσική κατάσταση. Όταν θέλω να ξεκουραστώ κάνω scuba diving.

— Θεωρείσαι προπομπός της house μουσικής. Παρολ' αυτά έχεις δηλώσει ότι προτιμάς να μη χρησιμοποιείς τον όρο house αλλά dance music. Γιατί;

Πριν γεννηθεί ο όρος house πηγαίναμε στα κλαμπ για να ακούσουμε και να χορέψουμε στους ρυθμούς της μουσικής. Γι' αυτό ονομάζεται dance. Εμπεριέχει μέσα της πολλά ήδη μουσικής από όλο τον κόσμο, δεν είναι μόνο ηλεκτρονική μουσική που δημιουργήθηκε στο Σικάγο.


— Τις live εμφανίσεις σου δεν τις αποκαλείς DJ sets. Γιατί;

Δεν καταλαβαίνω καν τι σημαίνει η λέξη set. Παίζω μουσική για ώρες ολόκληρες. Δεν ξέρω γιατί το αποκαλούν set, νομίζω ότι οι DJs που παίζουν για δύο ή τρεις ώρες το λένε έτσι. Εγώ δεν παίζω ποτέ για δύο ώρες.


— Πίσω στα '80s, στη Νέα Υόρκη, διατηρούσες την πιο δημοφιλή εκπομπή στο ραδιόφωνο παρέα με τον Boyd Jarvis. Τι πιστεύεις ότι έκανε τον κόσμο να την αγαπήσει; Σου λείπει καθόλου το ραδιόφωνο;

Γνώρισα τον Boyd σε ένα κλαμπ. Ήταν μουσικός και του ζήτησα να παίζει πλήκτρα πάνω από τις μουσικές μου παραγωγές. Και έτσι ξεκινήσαμε. Η εκπομπή ήταν live, μιξάραμε εκείνη τη στιγμή. Μάλλον αυτό άρεσε στον κόσμο. Δεν μου λείπουν οι μέρες του ραδιοφώνου. Πέρασαν αυτά τα χρόνια.


— Πώς προέκυψε η ιδέα για το Shelter party;

Δεν ήταν πάρτι αρχικά, ήταν κλαμπ στην Νέα Υόρκη που λεγόταν Shelter. Παίζω εκεί για 30 χρόνια. Στην πορεία άνοιξα άλλα τρία δικά μου μαγαζιά, ωστόσο κράτησα την ονομασία. Όλο αυτό εξελίχθηκε ως φιλοσοφία, δημιουργώντας μια τεράστια κοινότητα. Το Shelter δεν είναι ένα πάρτι, είναι ένα «μέρος» όπου οι άνθρωποι μπορούν να πάνε και να αισθάνονται ασφαλείς.


— Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των χορευτών στα πάρτι;

Νομίζω είναι το πιο σημαντικό. Πέρα από το ηχοσύστημα, οι χορευτές έχουν τον κυριότερο ρόλο.

 

Timmy Regisford Feat. Lynn Lockamy - At The Club (Claude Monnet Remix)

— Είσαι επαγγελματίας χορευτής;

Φυσικά και είμαι, πηγαίνω στο κλαμπ να χορέψω όπως κάνει όλος ο κόσμος. Εσύ όταν πηγαίνεις να ακούσεις μουσική, χορεύεις;

— Πάντα.

Τότε είσαι επαγγελματίας χορεύτρια.


— Πώς αισθάνεσαι όταν βλέπεις τον κόσμο να τρελαίνεται και να χορεύει ασταμάτητα όταν είσαι στη σκηνή;

Αισθάνομαι πολύ ωραία, γιατί σημαίνει ότι καταλαβαίνουν τη μουσική και διασκεδάζουν.

— Όταν κάποιος δεν χορεύει, πώς αισθάνεσαι;

Δεν τους δίνω σημασία. Επικεντρώνομαι σ'αυτούς που χορεύουν.


— Γιατί έχεις επιλέξει να είναι after το πάρτι;

Είμαι στη Νέα Υόρκη. Εδώ όλοι βγαίνουν αρκετά αργά το βράδυ, πάνε στα μπαρ, πίνουν ή κάνουν ναρκωτικά. Απαγορεύεται όμως η κατανάλωση αλκοόλ μετά τις 4. Οπότε όσοι βγαίνουν εκείνη την ώρα έρχονται στο μαγαζί έτσι όπως είναι, μόνο για να ακούσουν μουσική και να χορέψουν. Βέβαια το κοινό αλλάζει μέσα στη νύχτα. Πολλοί έρχονται από άλλα μαγαζιά για να συνεχίσουν τη διασκέδαση, άλλοι ξυπνάνε 7 το πρωί, φοράνε τη φόρμα τους και έρχονται να κάνουν την πρωινή τους γυμναστική και να χορέψουν.


— Έτσι χρειάζεται να αλλάζεις συνεχώς και τη μουσική, ανάλογα με τον κόσμο που μπαινοβγαίνει.

Φυσικά. Δεν έχω προγραμματίσει τι θα παίξω. Κάνω εκείνη τη στιγμή τις επιλογές ανάλογα με την ενέργεια που δέχομαι από το κοινό και το πώς αισθάνομαι. Όταν χορεύεις δεν ξέρεις ποια είναι η επόμενη σου κίνηση, έτσι παίζω και εγώ.

Ο Timmy Regisford φέρνει για πρώτη φόρα στην Ελλάδα το θρυλικό Shelter party της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Το Shelter δεν είναι ένα πάρτι, είναι ένα «μέρος» όπου οι άνθρωποι μπορούν να πάνε και να αισθάνονται ασφαλείς.

— Το logo του Shelter community λέει «we are not better just different». Τι είναι αυτό που σε κάνει διαφορετικό και ταυτόχρονα καινοτόμο;

Δεν κάνουμε αυτό που κάνουν οι υπόλοιποι. Δημιουργούμε ξεχωριστή ατμόσφαιρα, ακούμε μουσική και χορεύουμε για 14-15 ώρες, παίζουμε διαφορετικά ήδη μουσικής, υπάρχει ποικιλομορφία ανθρώπων από κάτω κι αυτό το σεβόμαστε.

— Ο Prince, όποτε βρισκόταν στη Νέα Υόρκη, ερχόταν να σε δει. Μπορείς να μας αναφέρεις μερικούς ιστορικούς καλλιτέχνες που έχουν κάνει performance ή έχουν βρεθεί στα πάρτι σου;

Madonna, Stevie Wonder, Janet Jackson.


— Το Shelter party είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία, ολόκληρη κουλτούρα. Μπορείς να μας το περιγράψεις με τρεις λέξεις;

Εξερεύνηση. Περιπέτεια. Γνώση.


— Γιατί αποφάσισες να είναι η Ελλάδα η χώρα που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά το Shelter stage;

Μου αρέσει πολύ το μέρος και το Cariocas ως beach bar. Είναι όμορφο, έχει καλό ηχοσύστημα και κάθε φορά που παίζω εκεί το vibe είναι πολύ καλό. Γι' αυτό.


— Ποιο είναι το καλύτερο κοινό που έχεις συναντήσει ποτέ;

Στην Ιαπωνία. Το κοινό εκεί καταλαβαίνει τη μουσική ακριβώς όπως θες να τη μεταφέρεις. Κάνουν ολόκληρη έρευνα πριν έρθουν να σε ακούσουν. Ξέρουν ποιος είσαι, όλες τις δισκογραφικές σου δουλειές. Σε μελετάνε, δεν έρχονται επειδή απλά γίνεται πάρτι. Έτσι σε εκτιμάνε περισσότερο.


— Ποια είναι η προσδοκία σου κάθε φορά που παίζεις μουσική;

Καμία. Δεν είναι θέμα του τι θέλω αλλά του τι πρέπει να δώσω στο κοινό. Κι αυτό είναι να τους κάνω να χορέψουν. Δεν δημιουργώ ένα καλό περιβάλλον αλλά μια ιστορία μέσα από τη μουσική μου. Οι άνθρωποι δημιουργούν το περιβάλλον, όχι εγώ.

 

Sometimes - Timmy Regisford ft Tiger Wilson


— Παίζεις από 15-20 ώρες σερί. Πώς αντεπεξέρχεσαι σε τόσο πολύωρα σετ; Τι κάνεις όταν ξεκουράζεσαι;

Προσπαθώ να παραμένω σε καλή φυσική κατάσταση. Όταν θέλω να ξεκουραστώ κάνω scuba diving.


— Επισκέπτεσαι την Ελλάδα πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια για να παίξεις μουσική. Πώς σου φαίνεται το κοινό; Χορεύουμε καθόλου;

Το ελληνικό κοινό είναι τέλειο. Είστε φοβεροί, καταλαβαίνετε την μουσική και ξέρετε να διασκεδάζετε.

— Του χρόνου το Shelter party κλείνει 30 χρόνια ζωής. Πώς θα το γιορτάσεις;

Δεν έχω κάνει κανένα σχέδιο ακόμα.


— Πιστεύεις θα συνεχίζεις να παίζεις μουσική για πάντα;

Τίποτα δεν διαρκεί για πάντα, αλλά δεν ξέρω. Μπορεί ναι, μπορεί και όχι.


— Λίγο πριν την άφιξη σου στην Ελλάδα, μπορείς να μας δώσεις μια κλεφτή ματιά στο τι να περιμένουμε;

Ελάτε με ανοιχτό μυαλό και να περιμένετε ότι θα περάσετε καλά.

Info

O Timmy Regisford θα βρίσκεται στο Cariocas Beach Bar το Σάββατο 20 Ιουλίου.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT