Κατάθεση ψυχής

Κατάθεση ψυχής Facebook Twitter
0

Δεν ξέρω ποια είναι η διάρκεια ζωής ενός δίσκου που έχει την ατυχία να κυκλοφορήσει στις μέρες μας. Ένας μήνας; Δύο; Ακόμα και οι τεράστιες -αναλογικά- επιτυχίες των διεθνών ονομάτων δύσκολα μένουν πια στο προσκήνιο για μήνες ή χρόνια όπως παλιότερα - τις μέρες του download, το πότε θα ξεχαστεί ακόμα και το καλύτερο άλμπουμ είναι ζήτημα ημερών.

Η εισαγωγή απαραίτητη, γιατί το Roughest Seaπου κυκλοφόρησε λίγο πριν το τέλος του 2007 φαίνεται ότι είναι ειδική περίπτωση. Δεν είναι μόνο ένα άλμπουμ που σου έρχεται σχεδόν ουρανοκατέβατο -με μαζεμένους όλους τους σκοτεινούς και μελαγχολικούς ήχους που λατρεύει το ελληνικό κοινό- είναι κι απ' αυτά που εκτιμάς όλο και περισσότερο όσο περνάει ο καιρός, είναι ένα άλμπουμ που δεν το «ξεφορτώνεσαι» εύκολα και κάθε φορά που το ακούς τα κομμάτια του δυναμώνουν.

Το σχήμα που προέκυψε από τις στάχτες των Cloudscapeκατάφερε μετά από αρκετές περιπέτειες να κυκλοφορήσει έναν από τους ελληνικούς δίσκους που σε μερικά χρόνια θα μπορεί να θεωρηθεί άνετα «κλασικός». Δεν είναι καθόλου τυχαία η υποδοχή στα site, στα blog και από όσους τυχερούς τον άκουσαν ήδη - ενθουσιώδεις αντιδράσεις και σχόλια με τα οποία δεν γίνεται να διαφωνήσεις. «Είναι δύσκολο να περιγράψουμε τον ήχο μας», μου λένε, «γιατί εξαρχής ο σκοπός μας δεν ήταν να ανήκουμε σε ένα μουσικό στυλ, αλλά απλά να εκφράσουμε άμεσα τα συναισθήματά μας. Κάποιος χαρακτήρισε τη μουσική μας multi-cultural experimental pop!».

Αναφέρουν ότι ξεκίνησαν το 2003 με μόνο σκοπό να εκπληρώσουν την ανάγκη τους για δημιουργία, κυκλοφορώντας με πολύ κόπο έναν δίσκο που έχουν επιμεληθεί ολομόναχοι, από τις ηχογραφήσεις και την παραγωγή μέχρι το εξαιρετικό artwork με τα πύρινα κύματα στο εξώφυλλο. Σε μια εποχή που ένα συγκρότημα δύσκολα συντηρείται και κυκλοφορεί μουσική, δηλώνουν ότι είναι «μεγάλα παιδιά» τα οποία... πράττουν συνειδητά: «Δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο, αλλά αγαπάμε τη μουσική και ταυτόχρονα μας αρέσουν τα δύσκολα! Κι επίσης η εμπειρία μας μας επιτρέπει να είμαστε προσγειωμένοι».

Η κυκλοφορία του The Roughest Seaμπορεί να άργησε αρκετά, αλλά ο δίσκος τους κυκλοφόρησε τελικά σε μία από τις πιο ελιτίστικες ελληνικές εταιρείες, τον Σείριο του Μάνου Χατζιδάκι - που δεν συνηθίζει να κυκλοφορεί αγγλόφωνα CD. «Η συνεργασία μας με τον Σείριο προέκυψε με τον παραδοσιακό τρόπο!», προσθέτουν. «Δηλαδή περάσαμε και αφήσαμε ένα cd στο γραμματοκιβώτιο της εταιρείας. Το να λέμε απλά ότι είμαστε υπερήφανοι και τυχεροί δεν είναι αρκετό για να εκφράσουμε πώς νιώθουμε».

Το όνομά τους, το gravitysays_i, γραμμένο σε μία λέξη και με την παύλα να ενώνει το i, προέκυψε τυχαία. «Μας άρεσε ο ήχος, η εικόνα και πραγματικότητα αυτής της φράσης» λένε, δοκιμάζοντας να κάνουν πράξη αυτό που δηλώνει [τη βαρύτητα] στη φωτογράφηση. Ανεπιτυχώς. Παρ' όλες τις προσπάθειες του φωτογράφου να τους πετύχει στον αέρα, δεν κατάφεραν να νικήσουν τη βαρύτητα. Τα πόδια τους όμως φαίνεται να πατούν στέρεα στο έδαφος. «Για μας επιτυχία είναι η δημιουργία», εξηγούν, «η ιδανική συνέχεια θα είναι να μπορούμε να παίζουμε μουσική με ουσία όσο το δυνατόν περισσότερο».

ΤοRoughest Seaείναι ποπ, όσο ποπ ήταν το Lost soulsτων Doves (το πρώτο άλμπουμ που μου έρχεται στο μυαλό και είναι συγγενές σαν ήχος) και το «Objects in mirror are closer than they appear» είναι από τα κορυφαία κομμάτια που έχει γράψει ποτέ ελληνικό γκρουπ. Το αξιοπερίεργο είναι ότι δεν υπάρχει αδύνατη στιγμή, κάτι σπάνιο για σημερινό άλμπουμ, και τα 9 κομμάτια είναι ένα κι ένα, πραγματικά. Αν ήταν διαφορετική η κατάσταση στο ραδιόφωνο, θα μπορούσαν να ακούγονται συνέχεια και να είναι επιτυχίες. «Δεν υπάρχει δύσκολος ήχος» λένε. «Κάποιες δουλειές -π.χ. του Αγγελάκα- πουλάνε πολύ απλά γιατί είναι εξαιρετικές και ο κόσμος εκεί έξω διψάει για ειλικρινείς καταθέσεις ψυχής. Καμιά φορά τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά απ' όσο νομίζουμε. Οι καιροί αλλάζουν και αυτό είναι μια πραγματικότητα για την οποία δεν μπορεί να κάνει κανείς τίποτα. Τη μουσική δεν μπορείς να την ευτελίσεις, απλώς το μάρκετινγκ μας έχει οδηγήσει σε αυτή την ακατάσχετη μαζικότητα. Υπάρχουν πάρα πολύ καλές μπάντες και είμαστε αισιόδοξοι ότι σύντομα θα περάσει σε περισσότερο κόσμο».

Τι σας δίνει δύναμη; Ο ήλιος! Και τι σας ενοχλεί περισσότερο; «Οι δήθεν... Είναι παντού...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

WERA: Η τσελίστρια που αλλάζει το πρόσωπο της νυχτερινής διασκέδασης στην Αθήνα

Μουσική / Η τσελίστρια που κάνει το αθηναϊκό κοινό να σωπαίνει για να την παρακολουθήσει

Η Wera φτιάχνει κομμάτια βγαλμένα από σκανδιναβικό παραμύθι με νεράιδες, ξέρει τι θα πει «μουσικός στον δρόμο» αλλά και το πόσο δύσκολο είναι να είσαι μουσικός στην Ελλάδα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ