Τροφή για DJs

Τροφή για DJs Facebook Twitter
0

«Οι DJ Food είναι ένα project που ξεκίνησε αρχικά από τους Coldcut ως μια διέξοδος για τη μουσική τους» λέει ο Strickly Kev, που τώρα πια κρύβεται πίσω απ' το συγκεκριμένο όνομα. «Αυτοί έδωσαν και το όνομα στο project, για να επισημάνουν ότι η μουσική είναι "τροφή για DJs", καθώς τα αρχικά άλμπουμ ήταν πιο πολύ κάτι σαν εργαλεία για να μιξάρουν και να κάνουν scratch. Είχαν δεσμευτεί απ' το συμβόλαιο μιας μεγάλης δισκογραφικής εταιρείας και δεν μπορούσαν να κυκλοφορήσουν υλικό ως "Coldcut". Ήταν αρχές των ‘90s, ήταν ανοιχτοί στις συνεργασίες και υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που συμμετείχαν στο στούντιο. Μεταξύ τους κι εγώ. Κάποια στιγμή οι διοργανωτές ήθελαν να κλείσουν τους DJ Food για εμφανίσεις με τους Coldcut, έτσι μαζί με τον Patrick Carpenter (ο οποίος δεν συμμετέχει πια) υιοθετήσαμε το όνομα και συνεχίσαμε ως DJ Food. Μαζί με το όνομα αναλάβαμε τις υποχρεώσεις στην παραγωγή». «Δεν παίζω κάποιο όργανο, όχι» λέει, «αλλά ασχολούμαι σοβαρά με τη μουσική από 10 χρονών και είμαι DJ από τα 15 μου, πάνω από 20 χρόνια τώρα». «Σπούδασα γραφιστική και εικονογράφηση στο Camberwell School of Art στο Λονδίνο κι έχω σχεδιάσει εκατοντάδες εξώφυλλα, flyer, αφίσες και άλλα αντικείμενα που σχετίζονται με τη μουσική βιομηχανία» εξηγεί, μιλώντας για τις παράλληλες ασχολίες του. Τα mix του Strickly Kev είναι υποδειγματικά, με διαφορετικά μουσικά είδη να μπλέκονται μεταξύ τους σε ένα υβρίδιο χαρακτηριστικά «δικό του». Εκτός από το Journey by DJs, που συνεχίζει να θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα που έχουν γίνει ποτέ, είναι υπεύθυνος και για ένα από τα πιο δημοφιλή mix των τελευταίων χρόνων, το Raiding the 20thCentury-A History of the Cut-Up mix. «Ήταν κάτι που έφτιαξα πριν από μερικά χρόνια» εξηγεί, «όταν μου ζήτησαν να δώσω ένα mix για κάποιο δημοφιλή ραδιοφωνικό σταθμό. Ήταν ένα πρόγραμμα με mash ups ή "bastard pop", όπως ονομάζεται μερικές φορές. Σκέφτηκα να κάνω κάτι σαν μάθημα ιστορίας. Η ανταπόκριση που είχε ήταν τρομερή και το κατέβασαν εκατοντάδες χιλιάδες άτομα. Τελικά η ΕΜΙ το πήρε είδηση. Μου παρήγγειλε να σβήσω τα link και δυστυχώς αναγκάστηκα να το κάνω. Αυτήν τη στιγμή πάντως το φιλοξενούν δεκάδες site. Αν κάνεις Google το βρίσκεις πολύ εύκολα.

Στο Bios θα παρουσιάσω μια version του καινούργιου μου AV DJ set, το οποίο είναι μια ανάμειξη από όλα τα στυλ της χορευτικής μουσικής με επιπλέον visual, τα οποία κάνω mix ταυτόχρονα. Η τεχνολογία με βοηθάει να το πετύχω αρκετά εύκολα, χωρίς να κουβαλάω κουτιά με μηχανήματα. Χωράνε όλα σε ένα σακίδιο και μια μικρή βαλίτσα. Τα πράγματα σήμερα είναι πιο εύκολα για έναν DJ από ό,τι ήταν τις προηγούμενες δεκαετίες, κατά πολλούς τρόπους. Η πληροφορία και η μουσική είναι δωρεάν στο Internet. Η τεχνολογία σε βοηθάει να κάνεις mix και να φτιάξεις μουσική πανεύκολα, χωρίς να χρειαστούν αιματηρές οικονομίες για μηχανήματα. Όλα είναι προγράμματα. Ακόμα και οι δίσκοι που κάποτε ήταν σπάνιοι βρίσκονται πιο εύκολα γιατί γίνονται ανατυπώσεις. Θυμάμαι πριν από 15-20 χρόνια κάποιους δίσκους που ήταν πανάκριβοι, τους πλήρωνες χρυσάφι. Το μειονέκτημα είναι ότι οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει DJ κι έτσι υπάρχει μια χιονοστιβάδα από παραγωγούς και DJ που αγωνίζονται να επιβληθούν. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Επειδή υπάρχει τόσο πολλή μουσική διαθέσιμη, υπάρχει και πολύ κακή μουσική. Είναι δύσκολο πια να ακούς τα πάντα και πρέπει να είσαι πραγματικά μοναδικός για να ξεχωρίσεις. Επειδή δεν βασίζεσαι πια στις πωλήσεις των δίσκων για να ζήσεις, θα είναι δύσκολη η επόμενη περίοδος της "κρίσης". Δεν το έχω νιώσει ακόμα, αλλά όλοι βλέπουν ότι του χρόνου τα πράγματα θα δυσκολέψουν. Αν οι άνθρωποι μένουν στο σπίτι για να μη χαλάσουν λεφτά, τότε οι διοργανωτές δεν θα κλείνουν καλλιτέχνες να παίξουν - κι αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος που εξοικονομούμε τα προς το ζην. Κάποιοι επίσης θα πρέπει να προετοιμαστούν να περικόψουν τις αμοιβές που ζητάνε. Oι DJ έχουν φτάσει στο σημείο να χρεώνουν τεράστια ποσά για τις υπηρεσίες τους...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ