Cosmos: Η μαγεία του Antonio Vivaldi

Cosmos: Η μαγεία του Antonio Vivaldi Facebook Twitter
0

H κορυφαία ερμηνεύτρια του Antonio Vivaldi, Romina Basso, έρχεται στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος για μια εμφάνιση αφιερωμένη στο ιταλικό μπαρόκ, ερμηνεύοντας άριες από έργα του Βενετσιάνου συνθέτη. Τη γνωστή μεσόφωνο θα συνοδεύσουν οι μουσικοί της Καμεράτα - Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, σε διεύθυνση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου.

Ο Antonio Vivaldi, ο συνθέτης που έγραψε τις "Τέσσερις Εποχές", υπήρξε ο σημαντικότερος εκφραστής του ιταλικού μπαρόκ. Τις τελευταίες, μάλιστα, δεκαετίες έχει πραγματοποιηθεί μια νέα στροφή του κοινού προς τα φωνητικά έργα του. Καμία λυρική ερμηνεύτρια δεν έχει συνδέσει πιο στενά το όνομά της με έναν συνθέτη από ό,τι η Romina Basso με τον Vivaldi. To ξεχωριστό της ηχόχρωμα, ο συνδυασμός δεξιοτεχνίας και εκφραστικότητας και η δραματική της δύναμη έχουν καταξιώσει τη Romina Basso ως την πιο αντιπροσωπευτική ερμηνεύτρια των έργων του Vivaldi.

Στην ξεχωριστή μουσική συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στο ΚΠΙΣΝ, θα ακουστούν αποσπάσματα από κοντσέρτα και σημαντικές άριες, πολλές από τις οποίες παρουσίασε για πρώτη φορά σε σύγχρονη εκτέλεση η Romina Basso.

H Romina Basso είναι Ιταλίδα μεσόφωνος με σπουδές στο Conservatoire Βenedetto Marcello στη Βενετία. Θεωρείται μία από τις κορυφαίες ερμηνεύτριες του Vivaldi, τόσο επί σκηνής όσο και σε ηχογραφήσεις. Εμφανίζεται τακτικά στο Théâtre des Champs-Elysées, στο Lincoln Center και στο Theater an der Wien, ενώ έχει ερμηνεύσει σημαντικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους και έχει συνεργαστεί με επιφανείς διευθυντές ορχήστρας απ' όλο τον κόσμο.

Ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος ξεκίνησε μελετώντας τσέμπαλο στην σχολή Βινιανέλλι Αθηνών, απ' όπου πήρε το δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί, πρώτο βραβείο και το αριστείο της σχολής. Στη συνέχεια, μαθήτευσε στο Παρίσι, στο Μοzarteum του Σάλτσμπουργκ και στο Conservatoire της Γενεύης. Έχει διευθύνει τη Venice Baroque Orchestra, την Καμεράτα, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Irish Baroque Orchestra και το Βach Consort Wien.

Συνεργάζεται τακτικά με την Κammeroper στη Βιέννη, ενώ έχει επίσης εμφανιστεί στο Φεστιβάλ Bayreuth. Έχει λάβει τη διεθνή διάκριση Choc Musique, την οποία απέσπασε ως διευθυντής στη Venice Baroque Orchestra για έναν διπλό δίσκο με θέμα την Ολυμπιάδα. Έχει, ακόμη, συμμετάσχει ως βοηθός μαέστρου σε πολλές βραβευμένες ηχογραφήσεις για τις εταιρείες MDG, SONY και DECCA.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT