Ζώντας πάνω στις ρωγμές του συστήματος

Ζώντας πάνω στις ρωγμές του συστήματος Facebook Twitter
0

«Το να πηγαίνω σε χώρους μουσικούς και να παρουσιάζω τη μουσική μου είναι μέρος της δουλειάς μου, είναι μια προέκταση, ένα στοιχείο, μια προβολή που έχει οριστεί από τα κοινωνικά δρώμενα από το πλαίσιο του γενικού συνόλου εδώ και πολλά χρόνια. Η μουσική μου δεν επηρεάζεται από τους χώρους, απλά συμβαίνει σε ένα χώρο» λέει ο Κωνσταντίνος Βήτα για τις εμφανίσεις του στη σκηνή του Σταυρού του Νότου κάθε Δευτέρα και Τρίτη βράδυ. Είναι η πρώτη φορά που ο ξεχωριστός μουσικός επιλέγει να κάνει μια σειρά εμφανίσεων και μάλιστα με ένα σχήμα περισσότερο rock.

Ποιος είναι ο απολογισμός από τη βραδιά του πάρτι της LifΟ; Ήρθαν δεκατρείς χιλιάδες άτομα. Την περίμενες αυτή την ανταπόκριση;

Κατάλαβα ότι οι Στέρεο Νόβα είναι μία ιδέα πού υπάρχει μέσα στις καρδιές των ανθρώπων και εγώ δεν μπορούσα να τρέξω για να υπερκαλύψω αυτή την εικόνα που είχαν σχηματίσει γι' αυτό το γκρουπ. Δεν μου αρέσει να παίζω το ρόλο της εικόνας, ούτε προσποιήθηκα ποτέ ότι ήμουν κάτι περισσότερο από ένας άνθρωπος που φτιάχνει κάτι. Ακριβώς επειδή ένιωσα πως ο κόσμος ήθελε να ήμουν κάτι παραπάνω από αυτό, πιστεύω πως οι στέρεο νόβα είναι σωστό να μείνουν στις καρδιές των φίλων τους και να σταθώ ουδέτερος. Αγαπώ πολύ τους στέρεο νόβα και δεν θέλω να ξεπουλήσω αυτή την αγάπη, αυτό που είναι ένα μέρος της καρδιάς μου. 

Ποιες είναι οι αντιδράσεις από τα νέα παιδιά που έρχονται στα liveσου;

Η τέχνη δεν απευθύνεται σε ηλικίες. Δεν γνωρίζει από διαχωρισμό. Όταν η τέχνη συμβαίνει δεν απευθύνεται κάπου - γι' αυτόν που την διαχειρίζεται είναι μια βιολογική κατάσταση. Είναι σαν να γεμίζω ένα ποτήρι με γάλα και να ρωτάω τον διπλανό μου, θέλεις κι εσύ;  

Είναι μια γενιά που έχει μεγαλώσει σε διαφορετικές συνθήκες, που διασκεδάζει διαφορετικά και που έχει μάθει στο τσάμπα. Μπορεί να εκτιμήσεις κάτι που δεν το πληρώνεις;  

Εξαρτάται, νομίζω, από το πόση καλοσύνη έχει ο καθένας μέσα του, από το πόση συμπάθεια έχουμε μέσα μας για το άνοιγμα που πρέπει να κάνουμε προς τα πράγματα και τους ανθρώπους που είναι γύρω μας. Αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι πως ο διπλανός μας μπορεί να είναι η πηγή της ολοκλήρωσης, της χαράς μας. Νομίζω πως η κοινωνία μας και η παιδεία μας δεν έχει αφήσει περιθώρια για να εκτιμήσουμε την ποιότητα που υπάρχει σε κάθε πράγμα γύρω μας, σε οτιδήποτε μας περιβάλλει, είτε αυτό είναι τέχνη είτε αποτέλεσμα μιας προόδου. Υπάρχει ένας διάχυτος πεσιμισμός που μπερδεύει την εξωτερική έκφραση των ανθρώπων και ο ένας εμφυσά ασάφεια στον άλλον, οπότε στο τέλος γινόμαστε, χωρίς να το θέλουμε, αρπαχτικά. Υπάρχει κι αυτή η τάση να χωρέσουμε σε data η σε σκληρούς δίσκους την ιστορία ολόκληρη. Είναι σαν ο σημερινός άνθρωπος να χρησιμοποιεί ελάχιστο χώρο από τον εγκέφαλό του και πολύ λιγότερο από την ψυχή του.  

Άλλαξαν τίποτα οι εξεγέρσεις του Δεκεμβρίου στην ελληνική πραγματικότητα; Έμεινε κάτι από όλο αυτό το ξέσπασμα; 

Ποτέ δεν υπήρξε και δεν πιστεύω πως θα υπάρξει η τέλεια εποχή. Τη στιγμή που κάποιος εκφράζει οργή και φθόνο, την ίδια στιγμή μπορεί να δείξει κατανόηση ή συμπάθεια. Νομίζω πως, αν ένα ξέσπασμα γίνει η αφορμή για καλλιέργεια και κατανόηση των προβλημάτων μας, τότε θα οδηγηθούμε κάπου. Ζούμε πάνω στις ρωγμές του συστήματος. Νομίζω πως έχει έρθει η ώρα να θέσουμε το θέμα των ηθικών αξιών στη κοινωνία μας.

Πόσο επικίνδυνο ήταν όλο αυτό το μίσος που εκφράστηκε ξαφνικά από νέους ανθρώπους, ακόμα κι αν ήταν δικαιολογημένο;

Μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο καμιά γενιά δεν είχε ελπίδα. Νομίζω πως και πριν από αυτές ήταν πολύ χειρότερα, ήταν όλες σκελετωμένες και πνιγμένες στη φτώχια. Ο άνθρωπος όμως είναι ο μόνος κάτοχος του Απείρου που μπορεί να εκδηλωθεί μέσα από την ελεύθερη βούληση κι από την ανεξάρτητη σωστή επιλογή. Φαίνεται ότι η μεγαλύτερη υλική κατάκτηση του ανθρώπου είναι η υπερηφάνεια, ο εγωισμός, που τον απομακρύνουν από το συνάνθρωπό του και ταυτόχρονα και από τον εαυτό του. Πολλά πράγματα που βλέπω γύρω μοιάζουν, με αποτελέσματα ενός πλασματικού Εγώ που κυριαρχούν τυραννικά επί της υπόστασης και επεκτείνονται ως καταπιεστική εκδήλωση και σε άλλες μορφές γύρω του. Η ελπίδα γεννιέται μέσα από την αδελφοσύνη, με τον τρόπο που θα χαμογελάσουμε και θα προσφέρουμε στο συνάνθρωπό μας τον καλύτερο εαυτό μας. Τίποτε άλλο δεν είναι η ελπίδα. Δεν είναι κάποια χώρα που παίρνουμε το αεροπλάνο και πάμε επίσκεψη. 

Μίλησέ μου για το πρόγραμμά σου στο Σταυρό του Νότου και τη rockμπάντα που σχημάτισες, τους HandyPark.

Η παγκόσμια μουσική τάση, λόγω της επανάστασης της ψηφιακής τεχνολογίας, είναι η ωραιοποίηση. Δηλαδή μια μέτρια μελωδία ή ένα μέτριο τραγούδι μπορεί να γίνει κολοσσός μέσα από τα μηχανήματα. Ζούμε στην εποχή της τέλειας παραγωγής που έχει εξαφανίσει τη μουσική σχεδόν. Η ανάγκη μου να ακούσω τα τραγούδια μου διαφορετικά μέσα από μια πιο ωμή και πιο συχνοτική εκτέλεση με οδήγησε στους Handy Park. 

Παρόλο που υπάρχει υπερπροσφορά μουσικής, νομίζεις ότι παίζει τον ίδιο ρόλο με αυτόν που έπαιζε παλαιότερα; Έχεις ακούσει κάποιον να λέει σήμερα π.χ. ότι ένας νέος δίσκος του άλλαξε τη ζωή; 

Από τη στιγμή που μετατράπηκε ο ήχος μέσα από τη συμπίεση του mp3, μπήκαμε σε μια άλλη εποχή, όπου όλα προσεγγίζονται και όλα απορρίπτονται γρήγορα ή ξεχνιούνται την επόμενη μέρα και αυτό έχει δημιουργήσει μια άλλη προσέγγιση στην τέχνη. Ο κόσμος ακούει μουσική μέσα από κινητά τηλέφωνα. Κι αυτό βέβαια έχει ενδιαφέρον να το παρατηρείς. Είναι πολύ pop, είναι όπως όταν αλλάζουν οι γυναίκες κομμωτήρια και δεν μένουν ικανοποιημένες. Η τέχνη αντιμετωπίζεται μέσα από τη μισαλλοδοξία σαν να επρόκειτο για ένα μεγάλο κουτσομπολιό.  

Αν ξεκινούσες από την αρχή, θα ακολουθούσες ξανά την ίδια μουσική πορεία; Τι θα κρατούσες και τι θα πέταγες; 

Είμαι τόσο αποσπασματικός με τον εαυτό μου και σε σχέση με την τέχνη που πάλι δεν θα ήξερα τι να κάνω. Αλλά αυτό δεν έχει νόημα όταν η τέχνη είναι η δουλειά κάποιου. 

Ποια είναι η πιο καλή είδηση που άκουσες τελευταία;

Ότι το άγαλμα που υπάρχει Βουλής και Ερμού, ξέρεις εκείνο το μπρούντζινο, χάλκινο σιντριβάνι όπου δύο ανάποδα πόδια έχουν πέσει μέσα σε ένα τεράστιο μπιφτέκι, κάποιοι αποφάσισαν να το κλέψουν!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ