ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού

0

Από τη στιγμή που μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, το 2015, η φωτογράφος Hannah La Follette Ryan φωτογραφίζει τα χέρια των επιβατών του μετρό της πόλης: γροθιές που κρατούν σακούλες, κινητά τηλέφωνα και μετρητά, λακαρισμένα νύχια, φαγωμένες παρανυχίδες, δάχτυλα τυλιγμένα με γάζες ή χέρια που διασταυρώνονται με το σώμα κάπου άλλου επιβάτη.

Οι φωτογραφίες, οι οποίες δημοσιεύονται στο λογαριασμό της, το @subwayhands, στο Instagram δεν είναι σκηνοθετημένες: η La Follette Ryan φωτογραφίζει αυθόρμητα κυρίως με το iPhone της, καθώς μετακινείται με το μετρό μέσα στην πόλη, ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι, τα χέρια των οποίων πρωταγωνιστούν στις φωτογραφίες της, δεν το γνωρίζουν.

«Ποτέ δεν πίστευα ότι θα ζήσω για να δω ανθρώπους να σέβονται τόσο πολύ τον προσωπικό χώρο».

Καθώς κανείς σκρολάρει στις ατελείωτες φωτογραφίες και βίντεο –έχει ανεβάσει πάνω από χίλιες– τα χέρια αποκτούν ανεξάρτητη οντότητα από τα σώματα των ανθρώπων που τα φέρουν. Ωστόσο, οι εικόνες από τα χέρια, τα δάκτυλα και τις χειρονομίες είναι τόσο οικείες και ευανάγνωστες όσο είναι και το ανθρώπινο πρόσωπο, ίσως και περισσότερο. 

View this post on Instagram

A post shared by subway hands (@subwayhands) on

«Ειδικά σε έναν δημόσιο χώρο, οι άνθρωποι μπορεί να προσέχουν να μη δείχνουν αυτό που αισθάνονται με εκφράσεις του προσώπου τους» λέει η La Follette Ryan. «Τα χέρια όμως είναι εκφραστικά και συχνά πιο ειλικρινή. Αποκαλύπτουμε πολλά για τον εαυτό μας μέσα από τα νευρικά τικ, την ένταση στα χέρια μας και τις υποσυνείδητες χειρονομίες μας».

Πλέον, καθώς η επιδημία του κορωνοϊού επιταχύνεται και στη Νέα Υόρκη, η La Follette Ryan φωτογραφίζει νέες αναδυόμενες μορφές: χέρια που πιέζουν μικρά πλαστικά μπουκάλια απολυμαντικών, χέρια που τρίβουν το ένα το άλλο ώστε να αλειφθεί σωστά ο ορός αλκοόλης στο δέρμα, χέρια που κρατάνε σφιχτά τα κινητά τηλέφωνα, χέρια που φοράνε γάντια.

Το υπόγειο μετρό της Νέας Υόρκης είναι οι αρτηρίες και οι φλέβες της πόλης. Ακόμα και τώρα, καθώς οι ειδικοί επιδημιολόγοι παροτρύνουν τους ανθρώπους να αποφύγουν τους πολυσύχναστους χώρους, προκειμένου να επιβραδυνθεί η εξάπλωση του ιού, και καθώς σχολεία κλείνουν, ολόκληρες εταιρείες λειτουργούν εξ αποστάσεως και απαγορεύονται μεγάλες συγκεντρώσεις, οι συρμοί του μετρό εξακολουθούν να τρέχουν. Τι άλλο θα μπορούσε να γίνει δηλαδή;

View this post on Instagram

@purellbrand

A post shared by subway hands (@subwayhands) on

Πολλοί Νεοϋορκέζοι εξακολουθούν να πρέπει να μετακινηθούν για να πάνε στις δουλειές τους ή ακόμα και για να κάνουν τα απαραίτητα ψώνια για το σπίτι τους. Όσοι χρησιμοποιούν το μετρό αισθάνονται αυτήν την υπέρ-επαγρύπνηση σε σχέση με τον αέρα που μοιραζόμαστε σε αυτούς τους χώρους, με το ότι αγγίζουμε τα ίδια μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων και ακουμπάμε πάνω στις ίδιες κυλιόμενες σκάλες. Τα απολυμαντικά βοηθούν, όπως και η απόσταση που πρέπει να κρατάμε μεταξύ μας. «Ποτέ δεν πίστευα ότι θα ζήσω για να δω ανθρώπους να σέβονται τόσο πολύ τον προσωπικό χώρο» δηλώνει η La Follette Ryan.

Τα χέρια που φωτογραφίζει η La Follette Ryan αποκαλύπτουν, μέσα από τις χειρονομίες, εξαιρετικά πυκνές συναισθηματικές ιστορίες και μοιάζουν σαν μια σουρεαλιστική γλυπτική. Επίσης, διηγούνται ιστορίες για το τι φοράμε και μεταφέρουμε: τις τάσεις στα νύχια, τα ρολόγια και τα δαχτυλίδια, τα νέα μοντέλα κινητών τηλεφώνων και ακουστικών.

Όμως η ιστορία που διηγείται μέσα από τις φωτογραφίες των τελευταίων ημερών είναι μια συλλογική, ταυτόχρονη προσαρμογή στον νέο τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με την πόλη και με τους συνανθρώπους μας.

Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands

Πηγή: New Yorker

Φωτογραφία
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ