Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού

00:00
00:00
0

Από τη στιγμή που μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, το 2015, η φωτογράφος Hannah La Follette Ryan φωτογραφίζει τα χέρια των επιβατών του μετρό της πόλης: γροθιές που κρατούν σακούλες, κινητά τηλέφωνα και μετρητά, λακαρισμένα νύχια, φαγωμένες παρανυχίδες, δάχτυλα τυλιγμένα με γάζες ή χέρια που διασταυρώνονται με το σώμα κάπου άλλου επιβάτη.

Οι φωτογραφίες, οι οποίες δημοσιεύονται στο λογαριασμό της, το @subwayhands, στο Instagram δεν είναι σκηνοθετημένες: η La Follette Ryan φωτογραφίζει αυθόρμητα κυρίως με το iPhone της, καθώς μετακινείται με το μετρό μέσα στην πόλη, ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι, τα χέρια των οποίων πρωταγωνιστούν στις φωτογραφίες της, δεν το γνωρίζουν.

«Ποτέ δεν πίστευα ότι θα ζήσω για να δω ανθρώπους να σέβονται τόσο πολύ τον προσωπικό χώρο».

Καθώς κανείς σκρολάρει στις ατελείωτες φωτογραφίες και βίντεο –έχει ανεβάσει πάνω από χίλιες– τα χέρια αποκτούν ανεξάρτητη οντότητα από τα σώματα των ανθρώπων που τα φέρουν. Ωστόσο, οι εικόνες από τα χέρια, τα δάκτυλα και τις χειρονομίες είναι τόσο οικείες και ευανάγνωστες όσο είναι και το ανθρώπινο πρόσωπο, ίσως και περισσότερο. 

View this post on Instagram

A post shared by subway hands (@subwayhands) on

«Ειδικά σε έναν δημόσιο χώρο, οι άνθρωποι μπορεί να προσέχουν να μη δείχνουν αυτό που αισθάνονται με εκφράσεις του προσώπου τους» λέει η La Follette Ryan. «Τα χέρια όμως είναι εκφραστικά και συχνά πιο ειλικρινή. Αποκαλύπτουμε πολλά για τον εαυτό μας μέσα από τα νευρικά τικ, την ένταση στα χέρια μας και τις υποσυνείδητες χειρονομίες μας».

Πλέον, καθώς η επιδημία του κορωνοϊού επιταχύνεται και στη Νέα Υόρκη, η La Follette Ryan φωτογραφίζει νέες αναδυόμενες μορφές: χέρια που πιέζουν μικρά πλαστικά μπουκάλια απολυμαντικών, χέρια που τρίβουν το ένα το άλλο ώστε να αλειφθεί σωστά ο ορός αλκοόλης στο δέρμα, χέρια που κρατάνε σφιχτά τα κινητά τηλέφωνα, χέρια που φοράνε γάντια.

Το υπόγειο μετρό της Νέας Υόρκης είναι οι αρτηρίες και οι φλέβες της πόλης. Ακόμα και τώρα, καθώς οι ειδικοί επιδημιολόγοι παροτρύνουν τους ανθρώπους να αποφύγουν τους πολυσύχναστους χώρους, προκειμένου να επιβραδυνθεί η εξάπλωση του ιού, και καθώς σχολεία κλείνουν, ολόκληρες εταιρείες λειτουργούν εξ αποστάσεως και απαγορεύονται μεγάλες συγκεντρώσεις, οι συρμοί του μετρό εξακολουθούν να τρέχουν. Τι άλλο θα μπορούσε να γίνει δηλαδή;

View this post on Instagram

@purellbrand

A post shared by subway hands (@subwayhands) on

Πολλοί Νεοϋορκέζοι εξακολουθούν να πρέπει να μετακινηθούν για να πάνε στις δουλειές τους ή ακόμα και για να κάνουν τα απαραίτητα ψώνια για το σπίτι τους. Όσοι χρησιμοποιούν το μετρό αισθάνονται αυτήν την υπέρ-επαγρύπνηση σε σχέση με τον αέρα που μοιραζόμαστε σε αυτούς τους χώρους, με το ότι αγγίζουμε τα ίδια μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων και ακουμπάμε πάνω στις ίδιες κυλιόμενες σκάλες. Τα απολυμαντικά βοηθούν, όπως και η απόσταση που πρέπει να κρατάμε μεταξύ μας. «Ποτέ δεν πίστευα ότι θα ζήσω για να δω ανθρώπους να σέβονται τόσο πολύ τον προσωπικό χώρο» δηλώνει η La Follette Ryan.

Τα χέρια που φωτογραφίζει η La Follette Ryan αποκαλύπτουν, μέσα από τις χειρονομίες, εξαιρετικά πυκνές συναισθηματικές ιστορίες και μοιάζουν σαν μια σουρεαλιστική γλυπτική. Επίσης, διηγούνται ιστορίες για το τι φοράμε και μεταφέρουμε: τις τάσεις στα νύχια, τα ρολόγια και τα δαχτυλίδια, τα νέα μοντέλα κινητών τηλεφώνων και ακουστικών.

Όμως η ιστορία που διηγείται μέσα από τις φωτογραφίες των τελευταίων ημερών είναι μια συλλογική, ταυτόχρονη προσαρμογή στον νέο τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με την πόλη και με τους συνανθρώπους μας.

Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού Facebook Twitter
©Hannah La Follette /@subwayhands

Πηγή: New Yorker

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ