ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Ποιες ταινίες έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια στην Ελλάδα το 2018;

Ποιες ταινίες έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια στην Ελλάδα το 2018; Facebook Twitter
4

Η Αμερική πανηγυρίζει αύξηση εισιτηρίων για τη χρονιά που πέρασε. Το ίδιο και η Μεγάλη Βρετανία. Εμείς πέσαμε. Μετά από μια σχετική σταθεροποίηση σε ένα ποσοστό όχι και τόσο περήφανο (κάτω από μια ταινία τον χρόνο ανά κάτοικο), είμαστε μια χώρα με αρκετές αίθουσες, πολλές ταινίες που προβάλλονται κάθε χρόνο και ακόμη περισσότερους θεατές που τις παρακολουθούν στο σπίτι τους.


• Μετρώντας από τα περσινά Χριστούγεννα ως τα φετινά, η πρώτη ταινία σε εισιτήρια και η μοναδική που παραλίγο ν' αγγίξει τις 400 χιλιάδες είναι το πρώτο μέρος από το δίτομο φινάλε των Avengers. Η επόμενη ταινία με υπερήρωες είναι η συνέχεια του Deadpool (220.000) που έδειξε πως έχτισε σωστά μια εναλλακτική εικόνα, αιρετική και φιλική σε μια γενιά που βαρέθηκε τα φθίνοντα straight μοτίβα. Παρά τις γενικά κακές κριτικές, το Venom πλασαρίστηκε στην 7η θέση, προσπερνώντας τη δυσφορία των ειδικών, με μπροστάρη έναν στριμωγμένο, τσαντισμένο χαρακτήρα.

Ποιες ταινίες έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια στην Ελλάδα το 2018; Facebook Twitter
Παρά τις γενικά κακές κριτικές, το «Venom» πλασαρίστηκε στην 7η θέση, προσπερνώντας τη δυσφορία των ειδικών, με μπροστάρη έναν στριμωγμένο, τσαντισμένο χαρακτήρα.

Οσκαρικές ταινίες δεν μπήκαν στη δεκάδα. Το «The Post» του Στίβεν Σπίλμπεργκ με μπροστάρηδες τον Τομ Χανκς και τη Μέριλ Στριπ έκοψε 151 χιλιάδες εισιτήρια, η υπέροχη «Αόρατη Κλωστή» και «Η Πιο Σκοτεινή Ώρα» με την άφταστη ερμηνεία του Γκάρι Όλντμαν, λίγο πάνω από 120 χιλιάδες, ενώ κοντά στις 100 χιλιάδες κυμάνθηκαν οι «Τρεις Πινακίδες» και η νικήτρια των φετινών βραβείων, «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.


• Δεν προκαλεί εντύπωση που οι περιπέτειες χωρίς υπερήρωες δεν κατάφεραν να εισχωρήσουν στην δεκάδα. Το Red Sparrow βρέθηκε στην ενδέκατη θέση, πιο κάτω το Jurassic World, αλλά και οι τελευταίες Επικίνδυνες Αποστολές (145 χιλιάδες εισιτήρια), το Megτο Commuter και η Λάρα Κροφτ της Αλίσια Βικάντερ. Όταν ο πρωταγωνιστής δεν πετάει ή δεν βρίσκει εξωγήινες λύσεις, δεν τραβά εύκολα νεανικό κοινό στην αίθουσα. Και οι ενήλικοι δεν αρκούν για να σπάσουν το φράγμα των 200 χιλιάδων εισιτηρίων.

Ποιες ταινίες έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια στην Ελλάδα το 2018; Facebook Twitter
Το «Red Sparrow» βρέθηκε στην ενδέκατη θέση


• Η Καλόγρια είναι η μοναδική τρομο-ταινία στη δεκάδα. Με 240 χιλιάδες θεατές σήκωσε στις πλάτες της ένα κοινό που την ακολούθησε πέρα από την αναμενόμενα δυνατή πρώτη εβδομάδα. Το τέταρτο μέρος του Insidious προσγειώθηκε στις 90 χιλιάδες, το Haloween τερμάτισε στα 83 χιλιάδες εισιτήρια, ενώ το εξαιρετικό Ήσυχο Μέρος του Τζον Κραζίνσκι, που ήταν πολλά περισσότερα από μια ταινία τρόμου και επιστημονικής φαντασίας, φόβισε αλλά και συγκίνησε 73 χιλιάδες Έλληνες.


• Το τρίτο Bachelor έδωσε και πάλι το χριστουγεννιάτικο ραντεβού της στις αίθουσες και το ελληνικό κοινό το αντάμειψε με 235.000 εισιτήρια, πολύ περισσότερα από το πρωτότυπο. Μαζί με το SOS Αιγαίο φτιάχνουν το δίδυμο των μοναδικών ελληνικών ταινιών, αλλά και κωμωδιών της δεκάδας του box office – δεν νομίζω πως το κοινό εξέλαβε τις 50 Αποχρώσεις του Γκρι: Η Απελευθέρωση (209.000 εισιτήρια) με χιούμορ, αν και θα έπρεπε...

Ποιες ταινίες έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια στην Ελλάδα το 2018; Facebook Twitter
Η «Καλόγρια» είναι η μοναδική τρομο-ταινία στη δεκάδα.


• Το πείραμα-παραγγελιά του Τάσου Μπουλμέτη, το 1968, ξεπέρασε τα 100 χιλιάδες εισιτήρια, ενώ οι υπόλοιπες ελληνικές ταινίες κινήθηκαν, εισπρακτικά, σε χαμηλές πτήσεις.


• Το Ξενοδοχείο για Τέρατα βρίσκεται στην τέταρτη θέση, με 222.000 εισιτήρια. Μικρή έκπληξη, για μια ταινία που άρεσε σε μικρά παιδιά, και μαζί με τους δεύτερους Απίθανους στη δέκατη θέση, είναι οι δύο ταινίες κινουμένων σχεδίων στο top 10. Αυτό είναι και το μοναδικό είδος που πατροπαράδοτα κερδίζει χρήματα σε βάθος χρόνου, ενισχύοντας τις διπλές προβολές σε αίθουσες. Ο Φερνινάνδος ξεπέρασε τα 100 χιλιάδες εισιτήρια, ενώ κοντά στις 75 χιλιάδες έκοψε το βραβευμένο με Όσκαρ Coco της Pixar. Λίγο πιο κάτω βρίσκεται ο πρόσφατος Ραλφ εναντίον του Ίντερνετ, ενώ ο Γκριντς συνεχίζει την πορεία του στις αίθουσες εγκαινιάζοντας μια καινούρια πρακτική στο είδος: δεν θα τον δείτε υποτιτλισμένο παρά μόνο μεταγλωττισμένο, μάλλον γιατί η νεότερη γενιά προτιμά να ακούει και να βλέπει τα κινούμενα σχέδια, αντί να κουράζεται διαβάζοντας.

Ποιες ταινίες έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια στην Ελλάδα το 2018; Facebook Twitter
Η υπέροχη «Αόρατη Κλωστή» έκοψε λίγο πάνω από 120.000 εισιτήρια.


• Στην όγδοη θέση βρίσκεται η επιστροφή του Mamma Mia!, αλλά τα λιγότερα από 200 εισιτήρια που έκοψε είναι αναμφισβήτητα το κάζο της χρονιάς. Θυμίζουμε πως η πρώτη έφτασε τα 600 χιλιάδες πριν από 10 χρόνια. Φταίει η κούραση της επανάληψης, η χρονική απόσταση ή το γεγονός πως δεν γυρίστηκε στην Ελλάδα;


• Οσκαρικές ταινίες δεν μπήκαν στη δεκάδα. Το The Post του Στίβεν Σπίλμπεργκ με μπροστάρηδες τον Τομ Χανκς και τη Μέριλ Στριπ έκοψε 151 χιλιάδες εισιτήρια, η υπέροχη Αόρατη Κλωστή και Η Πιο Σκοτεινή Ώρα με την άφταστη ερμηνεία του Γκάρι Όλντμαν, λίγο πάνω από 120 χιλιάδες, ενώ κοντά στις 100 χιλιάδες κυμάνθηκαν οι Τρεις Πινακίδες και η νικήτρια των φετινών βραβείων, Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.


• Από τις καλλιτεχνικές, που κάποτε μπορούσαν να ατενίζουν την κατοστάρα με ρεαλισμό, το American Animals έκανε την έκπληξη του καλοκαιριού ξεπερνώντας τα 50 χιλιάδες εισιτήρια, ενώ ο Ψυχρός Πόλεμος του Πάβελ Παβλικόφσκι άρεσε πραγματικά σε 48 χιλιάδες Έλληνες θεατές και μπορούμε να παραδεχθούμε πως αποτελούν εξαίρεση σε μια αγορά όπου ακόμα και μια ταινία με βραβεία από μεγάλα φεστιβάλ, ή ένα ηχηρό όνομα στο σκηνοθετικό τιμόνι, κυμαίνεται κοντά στα 10 χιλιάδες εισιτήρια – βλέπε Κλέφτες Καταστημάτων.

Ποιες ταινίες έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια στην Ελλάδα το 2018; Facebook Twitter
Κοντά στις 100 χιλιάδες κυμάνθηκε η νικήτρια των φετινών βραβείων, «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.
Pulp Fiction
4

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ