ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Μαίρη Λίντα: «Γιατί να έχω παράπονο; Τη ζωή μας εμείς τη φτιάχνουμε» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Μαίρη Λίντα: «Γιατί να έχω παράπονο; Τη ζωή μας εμείς τη φτιάχνουμε»

1

Στο πάλκο πόσων ετών βγήκατε;

Επτά ετών. Είχαμε έρθει από τον Πύργο με την οικογένειά μου και μέναμε στον Κολωνό.

― Μεγάλη οικογένεια;

Η μητέρα μου έκανε 17 παιδιά. Δε ζει κανένα σήμερα. Άκουσα τότε ότι υπήρχε το Αλκαζάρ και ότι εκεί μπορούσα να πάω να τραγουδήσω. Ήταν το μόνο που έχω θελήσει τόσο πολύ στη ζωή μου. Μου έκαναν το χατίρι και με πήγαν. Το Αλκαζάρ το είχε ο Λάσκος και κάθε Σάββατο έκανε τα ταλέντα. Γινότανε χαμός γιατί πήγαιναν και πολλά ψώνια. Άναβαν εφημερίδες, είχαν ροκάνες, αρένα...

― Τι περίπτωση ήταν ο Λάσκος;

Ο Λάσκος έβγαζε πολλά ταλέντα. Είχε βγάλει πριν τη Ροζαλίντα, την Δίτη Λίντα, την Κάτια Λίντα, τη Λίντα Άλμα. Όταν πήγα μου λέει: «Τι θα πεις παιδί μου; Ξέρεις να τραγουδήσεις;» Του λέω: «θα πω ένα του κυρίου Μουζάκη. Το Αϊ Αϊ Μαρία». Η μητέρα μου μαζί. Βγαίνω με μια μπαλαρίνα που μου είχε ράψει η μαμά μου. Μου έδωσε το μικρόφωνο που κρατούσα με τα δυο χέρια, ήταν τεράστιο,  και άρχισα. Έτσι έγινε. Ο κόσμος χειροκροτούσε, ο Λάσκος μου άλλαξε το Δημητροπούλου, το επίθετό μου,  σε Λίντα και έγινα Μαίρη Λίντα. Από την επόμενη μέρα έπιασα δουλειά και έπαιρνα και μεροκάματο.

 

― Το τελειώσατε το σχολείο;

Άρχισαν τα ξενύχτια και τελικά δε το τέλειωσα. Από τότε άρχισε η ζωή μου να παίρνει αυτό το δρόμο. Στα κέντρα. Στο Μισούρι, με τον Αρία στο Κυψελάκι, με τον Οικονομίδη στα Πεύκα. Σαν παιδί τα γύρισα όλα. Μεγάλη περιπέτεια η ζωή. Αλλά πέρασα ωραία. Αυτή ήταν η ζωή μου. Το πρωί σχολείο, το βράδυ δουλειά.

Μαίρη Λίντα: «Γιατί να έχω παράπονο; Τη ζωή μας εμείς τη φτιάχνουμε» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Γιατί να έχω παράπονο; Τη ζωή μας εμείς τη φτιάχνουμε. Η ζωή έχει λουλούδια και αγκάθια. Δεν υπάρχει κάτι που δεν έκανα, δε μου έλειψε τίποτα και τα έχω χαρεί όλα. Και ευχαριστώ τους ανθρώπους που ήταν δίπλα μου σε στιγμές δύσκολες.

― Σαν παιδί παίξατε;

Η μάνα μου,  μου έλεγε: «Κοίταξε να σοβαρευτείς, αυτά τα παιχνίδια στη γειτονιά δεν υπάρχουν πια. Είσαι αρτίστα τώρα.» Μου έλειψε πολύ το παιχνίδι. Δε μπορούσα να βγω να παίξω στο δρόμο όπως τα άλλα παιδιά ή να έχω φιλενάδες της ηλικίας μου. Έπρεπε να έχω το νου μου στη δουλειά. Δεν είναι κι εύκολο πράγμα.

― Ταλαιπωρηθήκατε;

Αρκετά. Έχω ταλαιπωρηθεί αρκετά. Για να φτάσεις κάπου δεν είναι εύκολο. Ευτυχώς είχα τη μεγάλη τύχη, γιατί θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό, να συναντήσω τον Χιώτη.

  

― Πόσων ετών τον γνωρίσατε;

Έντεκα ετών. Εκείνη την εποχή ο καλύτερος επιχειρηματίας ήταν ο Κόκκαλης. Είχε το Πίγκαλς. Στην Πατησίων, κάτω από το Ροζικλέρ. Όλη η αριστοκρατία της Αθήνας ερχόταν εκεί. Πήγα να κάνω πρόβα με την ορχήστρα και το μαέστρο. Μαέστρος ήταν ο Χιώτης. Μια ορχήστρα με τον Μητσάκη, τον Μπίνη, τον Ροζαδίνο, τον Λεμονόπουλο, τη Δερέμπεη που διέπρεψε μετά σαν μεγάλη πιανίστρια στο εξωτερικό. Ο Χιώτης ήθελε πάντα να έχει σπουδαία ορχήστρα. Ήταν και ο ίδιος φοβερός μουσικός. Εκεί που καθόμουν λοιπόν  βλέπω και μπαίνει ένας άντρας με μια ρεπούμπλικα μπεζ, ένα παλτό καμηλό...

 

― Ωραίος;

Ένας θεός ήταν, τι ωραίος... Πράσινα μάτια, με κύκλους γκρί. Ήταν σαν να τα έβαφε τα μάτια του. Τον ερωτεύτηκα μόλις τον είδα. Με ξανθό μουστάκι. Τρελάθηκα. Γνωριστήκαμε και άρχισα να λέω τα τραγούδια του.

― Θυμάστε το πρώτο τραγούδι που είπατε;

«Το καφεδάκι».  Έβγαινα με παντελόνι και πουκάμισο. Σαν μαγκάκι.

Μαίρη Λίντα: «Γιατί να έχω παράπονο; Τη ζωή μας εμείς τη φτιάχνουμε» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

― Μαθαίνατε εύκολα τα τραγούδια;

Αμέσως. Ακόμα και σήμερα. Δυο φορές να παίξουν ένα τραγούδι και το έχω μάθει. Κάναμε ωραίο ζευγάρι. Ο Χιώτης από τότε μου έλεγε: «Όταν μου φτάσεις μέχρι τον ώμο, θα σε παντρευτώ».

 

― Ήταν παντρεμένος τότε ο Χιώτης;

Όχι, δεν ήταν τότε παντρεμένος. Παντρεύτηκε αργότερα τη Ζωή Νάχη. Και έκαναν και δυο παιδιά. Υπέφερα πολύ επειδή ήμουν ερωτευμένη μαζί του. Στη συνέχεια γίναμε φίλες, ήμασταν σαν οικογένεια όταν παντρεύτηκα το Χιώτη. Ήταν και ο Χιώτης ερωτευμένος μαζί μου, αλλά ήμουνα πολύ μικρή.

― Και πώς παντρευτήκατε;

Εγώ δούλευα τότε στην Κομπαρσίτα. Συναντηθήκαμε μια μέρα και μου λέει: «θα σε πάω εγώ στη δουλειά σου». Ήρθε μαζί μου, τέλειωσε το πρόγραμμα και μου λέει «θα σε πάω εγώ στο σπίτι σου». Τους γονείς μου τους ήξερε. Ξημέρωσε λοιπόν και  μου λέει «πάμε να πιούμε ένα γάλα στη "Γαλλία"», ένα γαλατάδικο στη Σταδίου και περιμέναμε να περάσει η ώρα να μη τους ξυπνήσουμε. Μπαίνουμε σπίτι και λέει στον πατέρα μου «Κυρ Αλέκο από σήμερα θα σε λέω πατέρα. Εγώ θα παντρευτώ τη Μαίρη». Αυτό ήτανε. Ξεκάθαρα πράγματα. Εγώ ήμουνα ακόμα ανήλικη. Να μην τα πολυλογώ πήραμε ειδική άδεια και παντρευτήκαμε.

― Φουλ ερωτευμένη;

Πολύ. Αλλά δε μπορούσα να σκεφτώ ότι θα είμασταν μαζί. Το θεωρούσα απίθανο. Μεγάλος έρωτας. Ο πρώτος μου έρωτας. Μετά το Χιώτη βέβαια έκανα άλλους δυο γάμους.

― Με το Χιώτη πόσα χρόνια μείνατε μαζί;

Πολλά. Δουλεύαμε ακατάπαυστα. Έτσι δεν κάναμε και παιδί, ενώ το θέλαμε. Είχα μεγάλο στρες. Την ημέρα κάναμε δίσκους, το απόγευμα θέατρα, τα βράδια στο κέντρο. Ειλικρινά, δε μπορώ να μετρήσω πόσα τραγούδια έχω πει πια. Είναι πάνω από 1200. Και τα περισσότερα επιτυχίες. Έτρωγα, κοιμόμουν λίγο και δουλειά. Δεν είχαμε ρεπό τότε, δουλεύαμε επτά ημέρες την εβδομάδα. Αλλά ήταν η δουλειά που αγαπούσα. Τα ευχαριστιόμουν όλα. Δε θα μπορούσα να κάνω καμία άλλη δουλειά.

― Θα μου μιλήσετε για τον Χιώτη; Πως ήταν;

Ήταν καταπληκτικός. Για μένα ο τέλειος. Τέλειος σύζυγος.

Μαίρη Λίντα: «Γιατί να έχω παράπονο; Τη ζωή μας εμείς τη φτιάχνουμε» Facebook Twitter
Μαίρη Λίντα: «Γιατί να έχω παράπονο; Τη ζωή μας εμείς τη φτιάχνουμε» Facebook Twitter
«Μαλώσαμε και χωρίσαμε για κάτι ασήμαντο... Για ένα βραχιόλι.»... Με τον Χιώτη στην Αμερική, 1965
 

― Και γιατί χωρίσατε κυρία Λίντα;

Έλα ντε! Βρεθήκαμε στην Αμερική χωρίς φίλους, οι φίλοι μας ήταν ελάχιστοι,  και όταν τσακωθήκαμε μια δυο φορές –γιατί πάντα τσακωνόμασταν, μια για το τραγούδι, μια με τις ζήλιες, μικροπράγματα δηλαδή ασήμαντα- , δεν είχαμε και πέντε φίλους γύρω -  γύρω να μας πουν «άντε βρε παιδιά το βράδυ θα είσαστε αγκαλιά». Μόνη μου έκανα προσπάθειες όπως κι εκείνος. Μαλώσαμε και χωρίσαμε για κάτι ασήμαντο.

― Θα μου πείτε;

Για ένα βραχιόλι. Μαλώσαμε μια μέρα και μου λέει «Τελείωσε, χωρίζουμε». Του λέω «να χωρίσουμε, κι εγώ θέλω να χωρίσουμε».  «Ωραία» μου λέει, «φέρε μου τα μπιζού μου». Είχε κάποιους σταυρούς, μανικετόκουμπα τα κοσμήματά του. «Και φέρε μου», μου λέει, «και το βραχιόλι μου». Το βραχιόλι ήταν ένα βραχιόλι με μπριγιάν που μου είχε κάνει δώρο στη γιορτή μου.

Λέω «Ποιό;  αυτό που μου έκανες δώρο στη γιορτή μου»; «Ναι», μου λέει «δε το είχα για τα μούτρα σου, για την κόρη μου το είχα πάρει». Αυτό με σκότωσε. Ο τρόπος, ήταν ο τρόπος που μου το είπε. Έφερα το βραχιόλι και του είπα «Από σήμερα έχεις και το διαζύγιο». Με πλάκωσε στο ξύλο. Αυτό ήτανε. Έφυγα από το ξενοδοχείο και δε με ξαναείδε. Με έψαχνε. Δεν πήγα το βράδυ  στη δουλειά. Είμαι τζόρας σε αυτά. Κι έτσι χάλασε η ζωή μας. Αλλά αυτό που σας λέω είναι το σοβαρό: δεν είχαμε φίλους να μας πουν μια κουβέντα, να μας πουν «τι κάνετε; καταστρέφετε την καριέρα σας, τη ζωή σας». Μετά έκλαιγα κι εγώ κι εκείνος με μαύρο δάκρυ. Αλλά δεν είχαμε και τα κότσια να μιλήσουμε μεταξύ μας. Μάζεψα τα πράγματά μου και ήρθα στην Αθήνα, ανήμερα 21 Απριλίου του 67.

Μαίρη Λίντα: «Γιατί να έχω παράπονο; Τη ζωή μας εμείς τη φτιάχνουμε» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Με πλάκωσε στο ξύλο. Αυτό ήτανε. Έφυγα από το ξενοδοχείο και δε με ξαναείδε. Με έψαχνε. Δεν πήγα το βράδυ στη δουλειά. Είμαι τζόρας σε αυτά. Κι έτσι χάλασε η ζωή μας.

― Μετά ξαναπαντρεύτηκε ο Χιώτης;

Τη Μπέμπα Κυριακίδου. Για μένα ήταν το μεγάλο λάθος της ζωής του. Και μετά πέθανε. Το 1970.

 

― Μετανιώσατε για όλη αυτή την ιστορία;

Είχα μεγαλώσει πολύ, αλλά  δε μπορούσα να κάνω πίσω. Ξέρετε, αισθανόμουν τότε ότι με μεταχειρίστηκε σαν παιδί, και δεν ήταν καλό. Δηλαδή ήμουνα ένα παιδάκι και με εξουσίαζε στα πάντα.

― Ήταν ωραία η ατμόσφαιρα της εποχής στα κέντρα;

Μερικές φορές ήταν καταπληκτική. Αλλά κάποιες φορές ήταν και κουραστική. Δεν είναι καλοί όλοι οι πελάτες που έρχονται να σε ακούσουν. Μια φορά πλακώθηκε στο ξύλο ο Χιώτης θυμάμαι, στο Μουσείο. Και ποιον έδειρε; Τον αδερφό του Καραμανλή, το Γραμμένο. Του έσπασε το δεξί του χέρι και τρέχαμε στο πρώτων Βοηθειών. Επειδή με πείραξε. Ζήλευε ο Χιώτης. Και έζησα μεγάλο έρωτα. Με ερωτεύτηκε πολύ.

― Ξαναερωτευθήκατε έτσι;

Τέτοιο έρωτα δεν έζησα ποτέ. Με τον δεύτερο άντρα, που έκανα και την κόρη μου, δε μπορώ να πω ότι ήμουνα ευτυχισμένη. Απλά έκανα ένα παιδί που το λατρεύω και τον ευχαριστώ γι' αυτό. Αλλά είχε βαρύ χέρι και στα καλά καθούμενα. Μια φορά στο τελευταίο ξύλο το πήρα απόφαση και τελείωσε. Μου είχε τελειώσει και ερωτικά με αυτή τη συμπεριφορά. Μετά έκανα και τον τρίτο μου γάμο. Είχα την τύχη να έχω τρεις πολύ ωραίους άντρες. Με άσχημο δε θα πήγαινα ποτέ. Και έμεινα με αυτούς τους τρεις. Από τότε δεν ξανακοίταξα κανέναν.

 

― Δε σας ενδιέφερε;

Καθόλου. Ήμουν και νέα όταν χώρισα. Μου έλεγαν οι φίλες μου να κάνω κάτι, αλλά εγώ δεν ήθελα κανέναν. Καθόλου. Ούτε για αστείο δε μου έχει περάσει από το νου. Δε μπόρεσα ποτέ να ερωτευθώ ξανά. Δε το έβαλα στο νου μου. Τα είχα ξεγράψει όλα.

― Ζείτε μόνη σας σήμερα;

Με την κόρη μου. Στα Σπάτα. Μεγάλο λάθος τελικά αυτή η μετακόμιση. Μου αρέσει η πόλη και θα γυρίσω πίσω. Δε βλέπω την ώρα.

― Την αμερικάνικη υπηκοότητα πως την αποκτήσατε;

Την πήραμε όταν ήμασταν στην Αμερική με το Χιώτη. Μας κάλεσαν να παίξουμε στα γενέθλια του Λίντον Τζόνσον στην Ουάσιγκτον. Εμείς ήμασταν ήδη τέσσερα χρόνια στο Σικάγο και κάναμε εκεί εμφανίσεις. Και ενθουσιάστηκαν μαζί μας και πήραμε την πράσινη κάρτα.

Μαίρη Λίντα: «Γιατί να έχω παράπονο; Τη ζωή μας εμείς τη φτιάχνουμε» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

― Τα τραγούδια σας  τα έχετε όλα;

Τα περισσότερα. Έκλεισαν οι εταιρείες, η Κολούμπια, η Οντεόν, αλλά τα τραγούδια σώθηκαν. Ούτε τα ποσοστά μας δεν πήραμε.

― Βγάζατε χρήματα από τους δίσκους;

Ποτέ. Τώρα τελευταία πήρα κάτι ποσοστά. Τα χρήματα τα βγάζαμε από τα κέντρα. Όλα αυτά τα χρόνια δουλεύω ασταμάτητα. Ίσως καμία τραγουδίστρια δεν έχει δουλέψει τόσο πολύ. Έχω γυρίσει όλα τα πάλκα και σαν τραγουδίστρια λαϊκή. Με τον Τσιτσάνη, τον Παπαϊωάννου, τον Καπλάνη, τον Μητσάκη, με όλους. Μεγάλες επιτυχίες κάναμε. Σήμερα έχω τα προς το ζην. Αλλά μου άρεσε και ήμουνα του «δώσε». Καλά έκανα.

― Σας έχουν πάντα συνδεδεμένη με το Χιώτη; Το βλέπουμε και με τις διασκευές των τραγουδιών σας που κάνουν μεγάλη επιτυχία.

Πάντα. Είμαι εντελώς συνδεδεμένη με το Χιώτη. Τώρα κάνουμε ένα δίσκο με τους Ιμάμ Μπαϊλντί, παλιό, δικό μου,  μια μπόσα νόβα. Θα τα πούμε και στο Ηρώδειο.

― Αν κοιτάξετε την καριέρα σας τι θα μου πείτε;

Ότι έχω περάσει πολύ καλά. Κι ας έχει αλλάξει ο κόσμος μέσα στο τραγούδι. Είναι λίγοι οι άνθρωποι που παρέμειναν καλοί. Θέλουν να φάει ο ένας τον άλλο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος. Εμείς βοηθούσαμε τραγουδίστριες πιο νέες τότε. Για όλους υπάρχει θέση.

 

― Θα μου πείτε για μια σπουδαία φωνή;

Η Τζένη (Βάνου). Μεγάλη τραγουδίστρια. Την έφαγε μόνο το μυαλό της. Έκλαψε πολύ αυτό το κορίτσι στη ζωή της, πως να της μείνει φωνή; Ήταν πολύ καλό κορίτσι η Τζένη, ψυχούλα. Την κατέστρεψαν οι άντρες. Λυπήθηκα που πήγα στην κηδεία της,  ήθελα να πηγαίνω μόνο στις χαρές της.

 

― Είχατε άλλες φίλες;

Θα σας πω την αλήθεια για αυτό το επάγγελμα. Δεν έχεις χρόνο να κάνει φίλους, ειδικά όταν δουλεύεις όπως δουλεύαμε εμείς. Στη δουλειά γνωρίζεις κάποιους ανθρώπους και με κάποιους κρατάς μια σχέση. Εγώ έχω να το λέω για το πόσο καλά πέρασα με την Αλεξίου και τη Βίσση. Πέρασα καταπληκτικά. Και τις θεωρώ και τις δυο σπουδαίες τραγουδίστριες.

― Την προσέξατε τη φωνή σας;

Την έχω βάλει στο μπαούλο. Η αλήθεια είναι ότι δεν την έχω προσέξει πολύ, αλλά είμαι τυχερή. Δεν είχα ποτέ προβλήματα. Δεν πήγα ποτέ στο ωδείο, δεν έκανα καλλιέργεια φωνής. Υπήρχε ένα έμφυτο ταλέντο. Για μένα, ισχύει ότι τη φωνή την έχεις ή δεν την έχεις. Η φωνή μου αντέχει. Είναι όπως ήταν, δεν έχω αλλάξει ούτε τόνους.

Μαίρη Λίντα: «Γιατί να έχω παράπονο; Τη ζωή μας εμείς τη φτιάχνουμε» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

― Εκτός από τον Χιώτη, ποιον άλλο αγαπούσατε σαν συνθέτη;

Το Τσιτσάνη. Τον λάτρεψα.

― Το ωραιότερο μαγαζί που δουλέψατε;

Η Τριάνα του Χειλά.

― Είστε ευχαριστημένη σήμερα; Πιστεύετε ότι σας έχουν δείξει σεβασμό, ότι πήρατε το κομμάτι που σας αναλογεί;

Δεν έχω κανένα παράπονο και από κανέναν. Όλα ήρθαν στη ζωή μου όπως τα έφερε ο θεός και όπως τα ήθελα κι εγώ. Γιατί να έχω παράπονο; Τη ζωή μας εμείς τη φτιάχνουμε. Τα δύσκολα τα έχω ξεχάσει. Η ζωή έχει λουλούδια και αγκάθια. Δεν υπάρχει κάτι που δεν έκανα, δε μου έλειψε τίποτα και τα έχω χαρεί όλα. Και ευχαριστώ τους ανθρώπους που ήταν δίπλα μου σε στιγμές δύσκολες.

Η συνέντευξη δόθηκε το 2014 στην Α. Μποζώνη και δημοσιεύτηκε στη LIFO το 2014

 

 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 3.9.2014

Συνεντεύξεις
1

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ