Τα φιλιά σου είναι φωτιά

Τα φιλιά σου είναι φωτιά Facebook Twitter
0
Πώς βρήκες την Ελλάδα την τελευταία φορά που ήσουν εδώ; Πόσο διαφορετική είναι από την εικόνα που έχουν οι Αμερικάνοι γι' αυτή;

Δεν μπορώ να σου πω με ακρίβεια. Θα ήταν ψευδαίσθηση αν σου έλεγα ότι ξέρω, γιατί τον πιο πολύ χρόνο ζω με τη διασπορά της πόλης της Νέας Υόρκης ή κοντά στο Μεξικό - και εκεί δεν βρίσκεις τον μέσο Αμερικάνο. Ό,τι δεν ξέρω κι ό,τι κρατάω στο μυαλό μου ίσως να είναι τόσο σημαντικά όσο και τα αδιάσειστα στοιχεία που διαπίστωσα η ίδια στη χώρα. Εξάλλου, έχουν υπάρξει παραδοσιακά πολλοί Έλληνες της διασποράς που δεν ήξεραν τίποτα για τη χώρα, αλλά έχουν συνεισφέρει στην κουλτούρα της, με μια βαθιά λαχτάρα για την Ελλάδα, αλλά και με τη βεβαιότητα ότι δεν θα γίνονταν ποτέ αποδεκτοί εδώ. Αυτό το λέω με ένα χαμόγελο, επειδή δεν έχω γράψει ποτέ για κάποιο πρόσωπο που έχει γίνει αποδεκτό ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ! Και ποιος νοιάζεται; Αν έχεις τον εαυτό σου, έχεις το σύμπαν ολόκληρο.

Πώς αντιδρούν οι άνθρωποι στα διάφορα μέρη του κόσμου που εμφανίζεσαι στα τραγούδια για τη Γενοκτονία;

Οι αγγλόφωνες χώρες δεν έχουν ιδέα για τι πράγμα μιλάω και με προσβάλλουν επειδή παρουσιάζω τα αυθεντικά κείμενα, αμετάφραστα. Αλλά στην Αγγλία, για παράδειγμα, οι Κύπριοι πανηγύρισαν όταν άκουσαν τα κείμενα του Σεφέρη, του Καζαντζάκη και του Ρίτσου, οι Νοτιοαμερικάνοι όταν άκουσαν τα κείμενα του Cesar Vallejo και οι Άραβες όταν άκουσαν τα κείμενα του Adonis. Έτσι, στις συναυλίες μου κάνω συχνά σχόλια σε αυτές τις γλώσσες για να δω πόσοι Έλληνες υπάρχουν στο κοινό. Στη Μελβούρνη πρόσφατα μίλησα ελληνικά για να καταλάβουν οι Αυστραλοί ότι οι Έλληνες της διασποράς δεν είναι μειονότητα, όπως πιστεύουν. Συνήθως τα σχόλια που κάνω είναι πολύ χυδαία και προσβλητικά για τους αγγλόφωνους κριτικούς, που με έχουν προσβάλλει επειδή δεν παρουσιάζω τον Σεφέρη στα αγγλικά, αφού είναι ένας τόσο σπουδαίος συγγραφέας!

Τα κομμάτια σου είναι απροκάλυπτα πολιτικά με τα στάνταρ της avant-garde. Πώς αντιδρούν οι μουσικοί κριτικοί;

Στην Αμερική θεωρείσαι avant-garde όταν είσαι καλός καλλιτέχνης, επειδή είναι κυριολεκτικά αδύνατο να βγάζεις λεφτά για να ζήσεις εκεί. Είναι κυριολεκτικά αδύνατο να επιβιώσεις αν έχεις νέες ιδέες, εκτός κι αν ταξιδεύεις οπουδήποτε αλλού, πέρα απ' την Αμερική. Η λέξη avant-garde πάντα αναφερόταν στην πρώτη γραμμή, τη στρατευμένη, και αν υπάρχει μια ομάδα καλλιτεχνών κάπου στον κόσμο που πρέπει να παλέψει για να μείνει ζωντανή, ενώ δημιουργεί στη Νέα Υόρκη, είναι οι ίδιοι οι Αμερικάνοι καλλιτέχνες. Δεν υπάρχουν χρήματα στη Νέα Υόρκη αυτήν τη στιγμή, πρέπει να ξοδέψεις τα δικά σου λεφτά για να δημιουργήσεις την τέχνη σου και να πληρώσεις το νοίκι τον επόμενο μήνα. Κι η αλήθεια είναι ότι ο σπιτονοικοκύρης μου αυτό ακριβώς περιμένει τώρα που μιλάμε.

Πού έχεις πετύχει το καλύτερο κοινό;

Έχω σπουδαία ακροατήρια παντού. Στη Μεντελίν, στην Πόλη του Μεξικού, στη Μαδρίτη, στη Ρώμη, στο Παρίσι, στην Αθήνα. Ακόμη και στο Λονδίνο, εκεί όμως επειδή υπάρχουν πάρα πολλοί μετανάστες με ψυχές που καταλαβαίνουν το νόημα, το πάθος και τα βάσανα, ας μην αναφέρω τη γλώσσα, των τραγουδιών. Οι Άγγλοι δεν φημίζονται για την κατανόηση άλλης γλώσσας πέρα απ' της δικιάς τους. Και αν το κάνουν, είναι σχολαστικοί με αυτή, με άλλα λόγια είναι λεπτεπίλεπτοι και δασκαλίστικοι.

Στο site σου γράφεις για τα επεισόδια του περσινού Δεκέμβρη και στην Ελλάδα έρχεσαι λίγες μέρες πριν την πρώτη επέτειο. Πώς τα βλέπεις τα πράγματα;

Αυτό που κάνει η ελληνική κυβέρνηση είναι να πουλάει την Ελλάδα στις μεγάλες δυνάμεις και να βεβαιώνεται ότι σε λίγο δεν θα υπάρχει Ελλάδα για να κάνουμε αναφορά. Ίσως να την ονομάσουν Βουλγαριστάν. Είμαι αηδιασμένη και φυσικά αυτά που έγραψα ήταν σωστά. Μακάρι να μπορούσατε να τα τυπώσετε (βρίσκονται στο http://diamandagalas.com/greece.htm)! Με την ευκαιρία, είμαι θαυμάστρια του Τάσου Μπουγά. Έτσι, όποιος πιστεύει ότι έχω καλό γούστο να πάει να γαμηθεί!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια μουσική πανδαισία στη σκιά του ναού της Αφαίας

Μουσική / Μια μουσική πανδαισία στη σκιά του ναού της Αφαίας

Το «Ταξίδι στο φως», μια σειρά συναυλιών του σπουδαίου μαέστρου Σταύρου Ξαρχάκου σε εμβληματικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους, συνεχίστηκε στην Αίγινα με την υποστήριξη της METLEN Energy & Metals.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Colin Stetson: Από τις απαιτήσεις ενός αιωνόβιου μπάσου σαξοφώνου σε μουσική για ταινίες τρόμου όπως το «Hereditary»

Μουσική / Colin Stetson: Ένας από τους πιο καταξιωμένους σαξοφωνίστες έρχεται στην Αθήνα

Ο μουσικός που έχει παίξει πλάι στον Tom Waits, με τους Arcade Fire και τους Chemical Brothers και πλέον συνθέτει μουσική για δημοφιλείς ταινίες τρόμου, όπως το «Hereditary», θα εμφανιστεί το Σάββατο στο Gazarte.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Θρίλερ με τον θάνατο του Λίαμ Πέιν των One Direction στην Αργεντινή

Διεθνή / Θρίλερ με τον θάνατο του Λίαμ Πέιν των One Direction στην Αργεντινή

«Έχει ένα μπαλκόνι και φοβόμαστε ότι μπορεί να κάνει κάτι για να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του» είπε ο διευθυντής του ξενοδοχείου που τηλεφώνησε στην αστυνομία - Οι μαρτυρίες για περίεργη συμπεριφορά
LIFO NEWSROOM
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ενοχοποιητικά στοιχεία: Tραπ μουσική και βία

Μουσική / Tραπ μουσική και βία: Μπερδεύοντας τον στίχο με την πραγματικότητα

Με ρητορικές και νομικίστικες μανούβρες που αρνούνται την καλλιτεχνική της φύση, το κατηγορητήριο κατά της τραπ μετατρέπει ένα μουσικό είδος σε ενοχοποιητικό στοιχείο.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ & ΛΑΜΠΡΟΣ ΦΑΤΣΗΣ
Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Μουσική / Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Το boyband με την ονομασία as1one που αποτελείται από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους σχηματίστηκε λίγο πριν από την 7η Οκτωβρίου και παρά τις επικρίσεις που έχει δεχτεί, τα μέλη του επιμένουν ότι έχουν επιλέξει τον σωστό δρόμο.
THE LIFO TEAM
«Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Βιβλίο / «Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Μια από τις πιο κουίρ και τολμηρές φωνές στην ελληνική μουσική κυκλοφόρησε ένα πρωτότυπο βιβλίο από τις εκδόσεις του βιβλιοπωλείο Arsenale που βρίσκεται στην Ανάφη.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Radio Lifo / Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Δημιουργεί πρότυπα η τραπ μουσική; Έχει κάνει -έστω παραδόξως- κάτι καλό στην ελληνική κοινωνία; Πόσο επικίνδυνο είναι να ακούμε σήμερα έναν πολιτικό να ζητά την ποινικοποίηση ενός μουσικού είδους; Ο Τάσος Μπρεκουλάκης και η Βάνα Κράβαρη συζητούν για το αν και κατά πόσο η τραπ ευθύνεται για την αύξηση της βίας των ανηλίκων.
THE LIFO TEAM