Δεν είμαι εδώ για να ακολουθώ κανόνες

Δεν είμαι εδώ για να ακολουθώ κανόνες Facebook Twitter
0
Πώς μπορεί να βρεθεί στο ίδιο σημείο ένας Σούφι με έναν δολοφόνο;

Η απάντησή μου είναι: καλώς ήρθατε στον πλανήτη Γη.

Είσαι καθηγητής γιόγκα. Πώς διοχετεύεις αυτήν τη γνώση στη μουσική που γράφεις;

Πάντα το βλέπω ως κάποιου είδους συμφωνία. Κάθε τάξη είναι μια συμφωνική ορχήστρα. Έχεις τα κρουστά και τα έγχορδα στην αίθουσα διδασκαλίας. Έμαθα από την αρχή πως όταν διδάσκω πρέπει να αφήνω εκτός μαθήματος τον εαυτό μου. Ό,τι κι αν συμβαίνει εκείνη την εποχή, πρέπει να μένει μακριά από το μάθημα. Έτσι μόνο μπορείς να βοηθήσεις τους ανθρώπους να βρουν τον εαυτό τους. Κάτι τέτοιο μεταφέρω και στη σκηνή και στη μουσική μου. Είναι η ίδια προετοιμασία. Εστιάζεις στους ανθρώπους γύρω σου και προσπαθείς να τους βοηθήσεις. Βασικά, τους ανακουφίζεις από τον πόνο τους, τους βοηθάς να χαλαρώσουν.

Προσεγγίζεις τη ζωή σου αλλά και τη σύνθεση ως μια πνευματική διαδικασία. Πώς καταφέρνεις να διατηρείς κάτι τέτοιο, όντας κομμάτι μιας μεγάλης βιομηχανίας όπως η μουσική;

Ξέροντας τι απαιτεί η Δευτέρα, τι απαιτεί η Τρίτη, δουλεύοντας σκληρά. Όταν είμαι σπίτι, πριν από μια περιοδεία, δουλεύω σκληρά, εξασκούμαι στη γιόγκα και όταν βγαίνω στον «δρόμο» παρτάρω τρελά. Όταν με δεις κατά τη διάρκεια μιας περιοδείας, καπνίζω και πίνω. Δεν είμαι έτσι στο σπίτι. Είμαι ένας πατέρας που του αρέσει να περνά πολύ χρόνο με τα παιδιά του, να πηγαίνει τις κόρες του στο σχολείο και τον γιο του στο τάε κβον ντο δυο φορές την εβδομάδα. Βασικά, η οικογενειακή μου ζωή με ισορροπεί και μου επιτρέπει να είμαι ανοιχτός όταν περιοδεύω. Έτσι, πολύς κόσμος με βλέπει να γλεντάω ή να πίνω μετά τις συναυλίες και νομίζει ότι έτσι είμαι πάντα. Είναι σαν να είσαι κοντά σε κάτι και να μην το βλέπεις. Είναι σαν να βλέπεις τον Θεό την έβδομη μέρα της δημιουργίας και να μη σκέφτεσαι τι έκανε τις πρώτες έξι. Δεν μπορείς να κρίνεις κάποιον στο ρεπό του.

Στο τραγούδι «Klowds» χρησιμοποιείς ένα sample με μπαγλαμά, που έχεις πάρει από τον πρώτο, ουσιαστικά, Τούρκο ροκ μουσικό. Πες μου λίγα πράγματα παραπάνω γι' αυτό το τραγούδι.

Ο συνθέτης είναι ο Erkin Koray. Κάποιοι με λένε κλέφτη και αυτό με προσβάλλει. Αυτό το τραγούδι το είχα φτιάξει αρχικά για να με ακούσω να ροκάρω, για να τσεκάρω τα φωνητικά μου πάνω από μια ροκ σύνθεση. Δεν ήταν για τον δίσκο. Η Warp με ρώτησε αν θέλω να το κυκλοφορήσω. Ποιος είμαι εγώ να πω όχι, να μη μοιραστώ αυτήν τη μουσική; Μερικές από τις καλύτερες μουσικές στο χιπ χοπ στα '80s και '90s φτιάχτηκαν με την ίδια διαδικασία. Προσέγγισα τη ροκ μουσική πειράζοντάς την και, κόβοντας μικρά μέρη, κράτησα ό,τι μου άρεσε. Ο Erkin Koray είναι σπουδαίος και χωρίς εμένα, δεν με χρειάζεται, αλλά θέλω να πιστεύω ότι περισσότερος κόσμος θα ασχοληθεί με τη μουσική του λόγω του sample που έχω χρησιμοποιήσει. Γι' αυτό και δίνω πάντα τη λίστα των original τραγουδιών, ώστε να μπορεί ο κόσμος να ακούσει πως ήταν πριν τα πειράξω εγώ. Δεν με ενδιαφέρει να κλέψω τη μουσική κανενός. Οι προθέσεις μου είναι αγνές και ανοιχτόκαρδες. Άλλωστε, θα μου άρεσε να συνεργαστώ μαζί του. Βασικά, θα ήθελα να συνεργαστώ με όλους τους μουσικούς που έχω χρησιμοποιήσει samples τους στα τραγούδια μου. Αν μπορώ να παίξω σαν τον γαμημένο Erkin Koray, τότε... γαμώ.

Πολλά από τα κομμάτια σου έχουν μια ανατολίτικη πινελιά και ίσως γι' αυτό η μουσική σου είναι αρκετά γνωστή στην Ελλάδα. Πώς συνδέεσαι με αυτούς τους ήχους;

Είμαι Ανατολίτης. Οι ρίζες μου είναι από την Αιθιοπία και κάπως έτσι εξηγείται γιατί αυτοί οι ήχοι ταρακουνούν τις χορδές και της δικής μου ψυχής.

Τον Οκτώβριο θα κυκλοφορήσει το «Caliph's Tea Party», όπου διάφοροι καλλιτέχνες (Bibio, Broadcast, Mark Pritchard κ.λπ.) πειράζουν το δικό σου «A Sufi and a killer». Πώς σου φαίνεται ο τρόπος που προσέγγισαν τον δίσκο σου;

Είναι τιμή μου. Εντάξει, κάποια remix είναι λίγο υπερβολικά, αλλά τα περισσότερα με ενθουσίασαν πραγματικά. Άνοιξαν ένα καινούργιο κομμάτι του εαυτού μου, κάτι που τελικά χρειαζόμουν. Όλη αυτή η διαδικασία που στέλνεις τις a capella εκδόσεις των τραγουδιών σου σε τόσους διαφορετικούς τύπους, που παίζουν τελείως διαφορετικά είδη μουσικής, είναι ένα τρόπος να διατηρείς τις μουσικές σου πιθανότητες στο άπειρο. Δεν υπάρχουν κανόνες σε αυτό το πράγμα - όσον αφορά το δημιουργικό κομμάτι απλά δεν υπάρχουν κανόνες. Δεν είμαι εδώ για να ακολουθώ κανόνες.

Τι κάνει μια συναυλία επιτυχημένη για 'σένα;

Να βγάζεις προς τα έξω ό,τι ήθελες να βγάλεις τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Να τα δίνεις όλα ό,τι κι αν συμβαίνει, ακόμα κι αν έχεις τεχνικά προβλήματα με τον ήχο. Ν' ακούς τον κόσμο να φωνάζει για μιάμιση ώρα. Να βγαίνεις για encore χωρίς να έχεις άλλα τραγούδια και να πρέπει να αυτοσχεδιάσεις εκείνη τη στιγμή. Όλα αυτά αποτελούν συστατικά μιας επιτυχημένης βραδιάς.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ