Hardcore will never die

Hardcore will never die Facebook Twitter
0

Απ’ το 1995 που σχηματίστηκαν στη Γλασκώβη της Σκωτίας έως και σήμερα, οι Mogwai έχουν κρατήσει ψηλά τον ποιοτικό πήχυ, κυκλοφορώντας άλμπουμ σχεδόν κάθε χρόνο. Καθόλου άσχημα για ένα συγκρότημα που πήρε τ’ όνομά του από ένα πλάσμα των Gremlins. Ηχητικά αμετακίνητοι κι αδιαφορώντας για τις lifestyle προεκτάσεις της μουσικής τους, παρότι δείχνουν να δυσανασχετούν με τον όρο «post-rock», παραμένουν ένα απ’ τα θεμελιώδη συγκροτήματα του είδους. Τα μακρόσυρτα κιθαριστικά instrumentals τους είναι σήμα κατατεθέν και στο νέο άλμπουμ τους «Hardcore will never die, but you will». Παρά τον βαρύγδουπο τίτλο όμως, ίσως είναι η πρώτη φορά, εδώ και πολλά χρόνια, που διακρίνονται αχτίδες φωτός στη σκοτεινή μουσική τους.

Το τελευταίο σας άλμπουμ μοιάζει με «επιστροφή στη φόρμα». Κι ακούγεται ως ο πιο «χαρούμενος» ή φωτεινός δίσκος σας. Ποια ήταν η κύρια επιρροή του «Hardcore will never die, but you will»;

Πιθανότατα το σκωτσέζικο ουίσκι κι η ικανότητα να στέλνουμε ο ένας στον άλλο μισοτελειωμένα demos μέσω ίντερνετ, ώστε να μπορούμε να δουλεύουμε αργότερα πάνω στα κομμάτια, ο καθένας απ’ το σπίτι του ή το προσωπικό του στούντιο. Δεν ξέρω αν υπήρξε κάτι άλλο εκτός απ’ αυτό. Απλώς θέλαμε να γράψουμε έναν νέο δίσκο.

 

Είναι αλήθεια ότι το κομμάτι σας «You ‘re Lionel Richie» απ’ το τελευταίο άλμπουμ αναφέρεται σε μια «συνάντηση» που είχε ο Stuart Braithwaite με τον Lionel Richie σ’ ένα αεροδρόμιο;

Δεν ήταν τόσο συνάντηση, όσο μια αστεία σύμπτωση. Εμείς, οι μουσικοί, ταξιδεύουμε αρκετά, οπότε είναι πολύ πιθανό να πέσουμε πάνω σε κάποιον διάσημο κατά τύχη. Νομίζω ότι ο Stuart είχε χανγκόβερ.

 

Τι διαφορετικό θα δούμε αυτήν τη φορά στις συναυλίες σας στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη;

Περισσότερα καινούργια τραγούδια, ενώ έχουμε, επίσης για πρώτη φορά, κάποιες προβολές που θα παίζουν παράλληλα. Όταν μας ρωτάνε τι θα είναι διαφορετικό στα λάιβ, πάντα μου ‘ρχεται ν’ απαντήσω πως θα είμαστε ντυμένοι αλεπούδες, σερφάροντας πάνω σε σανίδες, όπως στο Επιστροφή στο μέλλον. Η πραγματικότητα είναι, κατά κάποιον τρόπο,

λιγότερο συναρπαστική, νομίζω. Αλλά πάντα πρέπει να ονειρεύεται κανείς.

 

Αν οι Mogwai ήταν ταινία, ποια θα ήταν;

Η διασταύρωση του Αεροπλάνα, λιμουζίνες και τρένα και του Άλιεν εναντίον Εξολοθρευτή.


Ποιο είναι το πιο παράξενο πράγμα που συνέβη ποτέ σε συναυλία των Mogwai;

Ένας τύπος στο Περθ της Σκωτίας μάς έδωσε μια άδεια σύριγγα κι ένα t-shirt με μια αρκετά μεγάλη ποικιλία σωματικών υγρών. Επίσης, ο ίδιος τύπος στο λάιβ πήδηξε στη σκηνή απ’ τον εξώστη και παραλίγο να τραυματιστεί πολύ σοβαρά.

 

Αν και η μουσική σας είναι κατά κύριο λόγο instrumental, πάντα είχατε μια πολιτική προσέγγιση ως συγκρότημα. Ποια είναι η γνώμη σας για την κατάσταση του πλανήτη τα τελευταία χρόνια;

Νομίζω πως θα διαφωνήσω μ’ αυτό. Δεν είχαμε ποτέ πολιτική προσέγγιση, αυτό το αφήνουμε σε ανθρώπους όπως ο Bono. Αν αναφέρεσαι στο EP «Fuck the curfew», τότε θα έλεγα πως πρόκειται περισσότερο για μια κοινωνική προσέγγιση, παρά πολιτική. Η μόνη μας ενασχόληση με την πολιτική είναι περιπτώσεις όπως αυτή της συμμετοχής μας μ’ ένα κομμάτι σε μια συλλογή υπέρ της Διεθνούς Αμνηστίας, αλλά σίγουρα δεν θεωρούμε πως αυτό ήταν και ο σημαντικότερος λόγος ύπαρξής μας ως μπάντας.

 

Η Ελλάδα μαστίζεται πάνω από έναν χρόνο τώρα από μια ισχυρή οικονομική κρίση. Έχετε εικόνα του τι συμβαίνει αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα, με τα σκληρά οικονομικά μέτρα, το κίνημα των «Αγανακτισμένων»; Ποια θα μπορούσε να είναι η «ρίζα του κακού» αυτής της περίπτωσης;

Η απληστία ίσως; Δεν συνηθίζω να σχολιάζω τέτοιου είδους πράγματα, αλλά η πιθανότατα ελλιπώς ενημερωμένη πρόβλεψή μου θα ήταν αυτό, η απληστία.

 

Πείτε μου δυο ονόματα καλλιτεχνών/συγκροτημάτων που θα ‘πρεπε να σπεύσει κάποιος ν’ ακούσει αυτήν τη στιγμή.

Δυο ονόματα που θα πρότεινα είναι οι Remember Remember κι οι Errors. Kαι τα δυο γκρουπ είναι απ’ τη Γλασκώβη.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ