Μy Wet Calvin

Μy Wet Calvin Facebook Twitter
0

Έχω την αίσθηση ότι ο ήχος σας αλληθωρίζει πια αρκετά προς το shoegaze. Τι ακούγατε την περίοδο που γράφατε το «Happened Before»;

Πλάτωνος, Σαββόπουλο, Brian Eno, Cure και Μικρό Νικόλα. Από shoegaze ακούσαμε πολύ Belong και κάναμε γερή επανάληψη στους Slowdive.

Ποια είναι η ιστορία πίσω από το καταπληκτικό box set που κυκλοφορήσατε;

Είναι δύο ιδέες σε συσκευασία μιας. Για το artwork του προηγούμενου άλμπουμ σκεφτόμασταν μια έκδοση σε επτά CD στα χρώματα της Ίριδας, αλλά η ιδέα ναυάγησε λόγω κόστους. Παράλληλα, πριν συμφωνήσουμε με την Ιnner Εar, είχαμε ξεκινήσει να συνεργαζόμαστε με διαφορετικούς παραγωγούς για κάθε νέο κομμάτι μας, στοχεύοντας σε single κυκλοφορίες. Και κάπως έτσι έγινε το box set με τα πέντε χρωματιστά βινύλια (στα τρία βασικά χρώματα, καθώς και σε άσπρο και μαύρο), με διαφορετικό παραγωγό για τα δύο τραγούδια του καθενός.

Έχει ακουστεί ότι το κόστος παραγωγής του είναι απαγορευτικό, δεν αποφέρει κέρδη στην εταιρεία, ακόμα κι αν γίνει sold out. Πώς καταφέρατε και τους πείσατε να το βγάλουν, και μάλιστα εν μέσω κρίσης;

Έχουμε την αίσθηση ότι το μεράκι του ιδιοκτήτη της Inner Ear, του Περικλή Πιλαβά, να κάνει όμορφα πράγματα υπερβαίνει κατά πολύ την ανάγκη της εταιρείας να είναι κερδοφόρα. Και αν ποτέ η Inner Ear φτάσει να έχει τους ισολογισμούς της Domino ή της 4AD, θα είναι γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο.

Υπάρχει τελευταία μια μανία με τη συλλογή βινυλίων, την αγορά box sets κ.λπ. Εσείς πόσα λεφτά θα δίνατε για ένα βινύλιο;

Για μια κόπια από το αυθεντικό «Smile» των Beach Boys, που ο μύθος -ο οποίος μπορεί και να μην ισχύει, αλλά δεν το ψάχνουμε στη Wikipedia γιατί μας αρέσει έτσι- λέει ότι καταστράφηκαν πριν να βγουν από το εργοστάσιο, θα παίρναμε και δάνειο.

Στο «Happened Before» συνεργαστήκατε με πέντε διαφορετικούς Έλληνες παραγωγούς. Δώστε μας μια φράση για τον καθένα.

Coti K.: Η συνεργασία μαζί του αποτελούσε όνειρο για εμάς από τότε που ακούγαμε τα κατορθώματά του στο «Flood» των Raining Pleasure. Αν είχε ηχογραφήσει αυτός τις κιθάρες του «All Great Events», το προηγούμενο άλμπουμ μας θα ήταν δέκα φορές καλύτερο.

Sillyboy: Μας έδειξε ότι, όπως ο Σάκης μπορεί να έχει αρχαιοελληνική μύτη, η Κλόντια Σίφερ κρεατοελιά στη μούρη και η Τζένιφερ Λόπεζ κώλο γαϊδάρου, έτσι κι εμείς δεν θα πρέπει να ντρεπόμαστε για την ποπ πλευρά μας. Τον ζηλεύουμε και λίγο, γιατί παραείναι γαμάτος.

Νίκος Τριανταφύλλου: Εκτός από καταδικασμένος να είναι για πάντα ο ηχολήπτης των λάιβ μας, είναι σπουδαίος φίλος, οικοδεσπότης και μάγειρας. Η παρέμβασή του στο «Ηumble» είναι μια υποδειγματική shoegaze παραγωγή.

Felizol: Και αγκαλίτσας και σκοτεινός. Σαν χαρακτήρας από τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών ξέρασε μπάσα παντού, έγδαρε το δέρμα του «Ηomeless Εgo» και, γυρνώντας του τα μέσα έξω, μας έπεισε ότι κάναμε μαλακία που σκεφτόμασταν να το αφήσουμε έξω από το «Happened Before».

Γιώργος Πρινιωτάκης: Ο ορισμός του καλώς εννοούμενου επαγγελματία. Προσηλωμένος στη δουλειά, απόλυτα ενημερωμένος τεχνικά και χαλαρός, όταν πρέπει. Τα πάντα στο Artracks studio λειτουργούν στην εντέλεια.

Πώς έγινε και συνεργαστήκατε με τον κομίστα Τάσο Παπαϊωάννου για το κόμικ «Neurotica»;

Ο Τάσος ήταν ένας από τους τριάντα-σαράντα-πενήντα που ήταν στο πρώτο μας λάιβ στο Μικρό Μουσικό Θέατρο κι ένας από τους τρεις-τέσσερις-πέντε που τους άρεσε πραγματικά. Ταυτόχρονα, μέσω της Giganto, ήταν αυτός που μας μύησε στις δουλειές των Κυριαζή, Πανταζή και Μαραγκού. Όταν κάποια στιγμή του ζητήσαμε να κάνει το συνοδευτικό κόμικ για την digital εκδοχή του «Ηumble» που μοιράστηκε στο λάιβ στο Strip Club Erotica, άφησε όλες τις δουλειές του στην άκρη κι έφτιαξε την πιο κατάλληλη ιστορία για την περίσταση.

Διαβάζατε από μικροί κόμικ;

Μικροί διαβάζαμε «Μίκι Μάους», «Κόμιξ», «Αλμανάκο», «Αστερίξ», «Τεν-Τεν», «Μπλεκ» και τέτοια. Μετά, μαζί μ’ εμάς ενηλικιώθηκαν και τα βιβλία που είχαμε στα χέρια μας. Στα αγαπημένα πρέπει ν’ αναφερθούν το «Blankets» του Craig Thompson, για τον αγνό, αβίαστο ρομαντισμό του, το «Shortcomings» του Adrian Tomine, για τον αριστουργηματικό τρόπο που σε ταυτίζει με τον πρωταγωνιστή, και το «Peepshow» του Joe Matt, του οποίου κάθε καρέ είναι πιο απολαυστικό από το προηγούμενο.

Θα συνεχίσετε να ντύνεστε μανιτάρια, κουνέλια, δέντρα κ.λπ. στις συναυλίες σας; Tι άλλες στολές έχετε κρυμμένες στην ντουλάπα σας;

Κάθε φορά αναρωτιόμαστε μήπως πρέπει να είναι η τελευταία, αλλά μάλλον κανείς μας δεν ξέρει ποια θα είναι αυτή. Από την άλλη, στην ντουλάπα μας υπάρχουν στολές που καλό θα ήταν να μη δει ποτέ κανείς.

Τι έγινε ξαφνικά και πάνε οι ελληνικές μπάντες στο εξωτερικό;

Ποιος ξέρει; Ίσως παίζουν καλύτερα σήμερα. Ή ίσως το όλο κλίμα με την κρίση να έχει αυξήσει το ενδιαφέρον για την υποκουλτούρα της χώρας μας. Ή ίσως έχει ανέβει το επίπεδο των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών.

Εσείς πού θα θέλατε να παίξετε σε μια ιδανική περιοδεία;

Τόκιο, Μπόρα Μπόρα, Κάιρο, Νέα Υόρκη, Τρόμσο, Τζούνο, Ρέυκιαβικ, Ανταναναρίβο. Και στην Ανταρκτική. Θα ήταν μια εννιάμηνη περιοδεία, για να καθόμαστε κι έναν μήνα σε κάθε προορισμό.

Ποιο είναι το πιο ενδιαφέρον πράγμα που διαβάσατε τελευταία;

Ο «Asterios Polyp» του Mazzucchelli, μάλλον.

Τα τρία καλύτερα νέα πράγματα στην Αθήνα είναι...

Το εστιατόριο Indian Kitchen στην Απόλλωνος, οι Monday Night Fever και η Αισιοδοξία.

Τι θα ψηφίσετε στις εκλογές της 6ης Μαΐου;

Τη λογική.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ