Wise Lines

Wise Lines Facebook Twitter
0
Υπήρξες εμβληματική περσόνα της αθηναϊκής indie σκηνής των ’90s. Tι έχεις να θυμάσαι από εκείνη την περίοδο;

Ήμουν απλώς λίγο πιο μεθυσμένος από κάποιους και λίγο λιγότερο από κάποιους άλλους. Μπήκα στο Mad στη Συγγρού και στο παλιό Decadence. Έδωσα μέρος της ζωής μου (και πολλά εγκεφαλικά κύτταρα) στο Avant Garde και στο Plan B ως μέρος των Pure. Και βγήκα σχετικά ήρεμος, μια μείξη επαγγελματία και «απώλειας»
του clubbing στο Memphis και στο Camel στη Βουλιαγμένης (εκεί στα decks άλλαξα χιλιετία). Μιλάμε για μεγάλα κλαμπ με μεγάλα ηχοσυστήματα, φώτα και εισιτήρια στην είσοδο, που είχαν κόσμο ακόμα και μέρες όπως η Τρίτη και η Τετάρτη.

Τι έχει αλλάξει από την εποχή των Pillow μέχρι τώρα στην Αθήνα; Πώς βίωσες όλη αυτή την 20ετία;

Ως Pillow «οργώσαμε» τα live-αδικα της Αθήνας, χωρίς να χρειάζεται να παίζουμε διασκευές (τα περισσότερα δεν υπάρχουν πλέον, σε συνοικίες που σήμερα δεν έχουν live clubs). Τα παιδιά που άκουγαν alternative ήταν φανατικοί με τη σκηνή και «ζούσαν» για να βλέπουν και να ακούν τις μπάντες (διεθνείς και τοπικές). Όλα άλλαξαν όταν η «σκηνή» έγινε πιο πολύ style και ντύσιμο (όπου άρχισαν να μπαίνουν -και να βγαίνουν- πολλά παιδιά με εντελώς επιφανειακή σχέση με την alternative κουλτούρα) και τελείωσε σε μεγάλο βαθμό η φάση
με τη γενιά του Ιnternet και του ΜySpace (που έφερε πολλές κακές live μπάντες στο προσκήνιο).

Τότε νομίζαμε ότι θα δημιουργηθεί μια σημαντική σοβαρή indie σκηνή στην Αθήνα. Τι πήγε στραβά και δεν έγινε αυτό;

Από τους τους Raining Pleasure, τους Closer, τους Make Believe και τους Bokomolech, που ήταν οι συνοδοιπόροι των Pillow, κάποιοι δεν άντεξαν και το άφησαν στη μέση, αλλά όσοι επέμειναν στάθηκαν πιο τυχεροί, πέρασαν στην επόμενη γενιά και τους άνοιξαν αρκετές πόρτες (π.χ. των πολυεθνικών δισκογραφικών, που πλέον έκλεισαν μια και καλή). Στα ’00s το πράγμα «χτίστηκε» με προβολή (free press, web, ράδιο), αφού όλοι είχαν πλέον καταλάβει την ύπαρξη της «σκηνής» και την αξία της. Εκεί όμως κάπως
«σκοτώθηκε», γιατί μπήκαν άνθρωποι που απλώς θα συμμετείχαν για την προβολή και το χρήμα και μόνο και η αξία χάθηκε.

Σήμερα υπάρχει μια εναλλακτική Αθήνα;

Είναι βαθιά μέσα στην κρίση και προσπαθεί να βγει και να βρει τη νέα της ταυτότητα. Είναι λίγο εγκλωβισμένη από εχθρούς και «προστάτες» που με κάποια ιδιοτέλεια την οδηγούν αρκετά χαμηλά ποιοτικά, αλλά, όπως πάντα, θα υπάρξει αντίδραση και θα βγει δυνατότερη και «σοφότερη» από αυτό. Αρκεί να διαλέξουμε
(όσοι νιώθουμε μέρος της) στρατόπεδο και να προσπαθήσουμε περισσότερο.

Τι πάει στραβά και δεν μπορούμε στην Ελλάδα να έχουμε ένα σημαντικό και αληθινά σπουδαίο μουσικό φεστιβάλ, όπως, ας πούμε, η Βαρκελώνη που έχει το Primavera Sound;

Δεν νομίζω ότι οι Έλληνες γενικά ασχολούνται με τη σύγχρονη εναλλακτική σκηνή ή ότι οι διοργανωτές φεστιβάλ στην Ελλάδα έχουν κάποιο όραμα. Όλα γίνονται για τους σπόνσορες και αφού ο κόσμος δεν ζητάει κάτι διαφορετικό, έχουμε κάθε χρόνο «μεγάλα» φεστιβάλ, «ειδικά προσαρμοσμένα» για την Ελλάδα. Είναι και οι τιμές υψηλές από τη μεριά των συγκροτημάτων, είναι και η έλλειψη ανάπτυξης στον τομέα του εισερχόμενου φεστιβαλικού τουρισμού, και όλα μαζί δημιουργούν το κακό φεστιβαλικό τοπίο της χώρας.

Οι Wise Lines πού τοποθετούνται μουσικά;

Παίζουμε τη μουσική των ημερών μας και αλλάζουμε μαζί με τους σύγχρονους με εμάς ήχους. Οι επιρροές ξεκινάνε από τους Roxy Music, τον Brian Eno και τους Talking Heads, περνάνε από τους Pet Shop Boys, τους Human League και τους New Order, συναντούν τους Blur, τους Divine Comedy και τους Mercury Rev και
καταλήγουν στους Mgmt, τους Phoenix και τους Dutch Uncles.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ