Χαμογέλασε, Martin

Χαμογέλασε, Martin Facebook Twitter
Μάρτιν Σκορσέζε
0

Τα ωραία Όσκαρ, 4 τον αριθμό, πήγαν στον Πληροφοριοδότη,και καλά έκαναν. Ό,τι κι αν ακούω –πως η ταινία ήταν κατώτερη από τιςπαλιότερες συναφείς εκδρομές του στον κόσμο της βίας–, τούτη εδώ δενσταμάτησε ούτε λεπτό να προκαλεί το ενδιαφέρον με τους χαρακτήρες καιτην πλοκή, αλλά και με το σύμπαν που κρύβεται κάτω από το genre, μιαΑμερική γεμάτη χαλασμένα είδωλα στον παραμορφωτικό καθρέφτη του δρόμουπρος την πρωτιά. Πολύ πικρή ταινία – και τι διάλογος ανάμεσα στονΣκορσέζε και την κορυφαία μοντέζ του, τη Θέλμα Σκουνμέικερ (το τρίτοτης Όσκαρ), πιστή και αποκλειστική ράφτρα των ανησυχιών του.

» Ο Σκορσέζε μού εξηγούσε πρόσφατα πως με τη Σκουνμέικερ ξεκινάνενα δουλεύουν πάνω στο υλικό αφού έχει τελειώσει εκείνος τα γυρίσματα.Στο πλατό δεν συναντιούνται ποτέ. Όταν της παραδίδει τα κουτιά,συζητάνε επί μέρες. Αν η μοντέζ δεν καταλάβει προς τα πού τα πήγαινε οαφέντης της, προσπαθούνε να διαβάσουν την ταινία αλλιώς, και να δώσουνουσία σε ό,τι μπορεί να γίνει. Βασικά λοιπόν η Σκουνμέικερ βγάζει απότο μυαλό του Σκορσέζε ό,τι δεν έχει ειπωθεί από τις εικόνες του.Δηλαδή, δημιουργική διαλεκτική. Είπατε τίποτε περί αυθαιρεσίας καιεπιβολής;

» Ο Σκορσέζεεξήγησε το άγχος που του είχε δημιουργηθεί τόσα χρόνια από άσχετους πουτου εύχονταν πεισματικά να δικαιωθεί μέσω των Όσκαρ, και σε όλουςαυτούς –τους μπακάληδες, τους οδοντιάτρους, τους συναδέλφους και τουςπεραστικούς–αφιέρωσε το βραβείο που του είχε γίνει ενέσιμη εμμονή.Είναι πολλά τα λεφτά, Μάρτιν, και δεν είναι τυχαίο που ο Πληροφοριοδότης διευκόλυνε και τους πιο δύσπιστους ψηφοφόρους με την εμπορική του επιτυχία.

» Όταν ο Άλαν Άρκιν πήρε το Όσκαρ β΄αντρικού ρόλου και το Little Miss Sunshineτο σενάριο, φοβήθηκα πως εκεί θα κατέληγε και η καλύτερη ταινία, στηνπιο αδύναμη από τις 5 υποψήφιες. Σε μια χρονιά που η κωμωδία θαελάφραινε το κλίμα της κοινωνικής αφύπνισης και της αναγκαστικήςπαγκοσμιοποίησης, η παρέα του Σκορσέζε άντεξε. Νικητήριο χρώμα ήταν τοπράσινο, με την Άβολη Αλήθεια του Ντέιβις Γκούγκενχαϊμ,που είχε ως θέμα την τουρνέ του Αλ Γκορ και την προσπάθειά του ναδιαδώσει, επικοινωνιακά και σοβαρά, τον οικολογικό κίνδυνο. Έτσι, οάνθρωπος που θα γινόταν πρόεδρος έγινε σόουμαν πρώτης τάξεως, μεαστειάκια, ευρεία αποδοχή και θερμότατη υποδοχή στο democrat Χόλιγουντ.Κανείς άλλος δεν χειροκροτήθηκε τόσο εκτεταμένα όσο ο υπασπιστής τουΚλίντον. Προβλέπω αύξηση στις πωλήσεις του Prius τιςεπόμενες εβδομάδες. Η συνειδητοποίηση θα αργήσει λίγο ακόμη. Πρέπει ναπέσουν και κάποιες υπογραφές επί των οικολογικών, που η επίσημηκυβέρνηση των ΗΠΑ αποφεύγει όπως ο διάβολος το λιβάνι.

» Δεύτερο Όσκαρ γιά τον Γκουστάβο Σανταολάγια στη μουσική, για τη Βαβέλ. Εξαιρετικό σκορ, αλλά ο Φίλιπ Γκλας άλλαξε τελείως τη διάθεση της ταινίας Ημερολόγια Ενός Σκανδάλου με το θριλερικό του σκορ. Το αστείο είναι πως αμέσως μετά τον Πληροφοριοδότη σε ποσότητα βράβευσης ήρθε ο Λαβύρινθος του Πάνα, με 3 τεχνικά βραβεία, αλλά έχασε το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Η αγαπημένη ταινία της Αθήνας, Οι Ζωές των Άλλων έκανε τη μεγάλη έκπληξη. Ήταν μόλις το τρίτο Όσκαρ της Γερμανίας, μετά το Ταμπούρλο και το Πουθενά στην Αφρική. Για να μην παραπονιόμαστε.

» Η οικοδέσποινα Έλεν ντε Τζενέρες,ζεστή και σοφιστικέ στο τηλεοπτικό της σόου, έμεινε σε ρόλοπασαδόρισσας με κάποια χιιουμοριστικά ξεσπάσματα· σπιτική εντούτοις,και καθόλου ενήμερη πως απευθύνεται σε όλη τη γη, σε μια χρονιά πουυποτίθεται πως γιορτάζει τη κοινωνία της Αμερικής με εμάς τουςυπόλοιπους. Χαμένη ευκαρία.

» Ο Πίτερ Ο’Τουλ ξεφυσούσε,σαν να μην το πίστευε πως ξαναέχασε, για 8η φορά. Και μάλιστα από ένανμάλλον μέτριο ηθοποιό, σε έναν πολύ μεγάλο ρόλο (από τον Ίντι Αμίν Νταντά, παρά από τον Φόρεστ Γουίτακερ).Ο όγκος της στιγμής μετράει και τα Όσκαρ πολύ συχνά δεν έχουν Θεό, ανυποθέσουμε πως ο Θεός του σινεμά οφείλει να διαθέτει μνήμη. Η Κάθριν Χέπμπορν τουλάχιστονδεν πήγαινε στις απονομές, γιατί, όπως είχε πει και ο Κόνερι σε μιαταινία, if you can’t take the time, don’t do the crime.

» Η πιο βιτριολική στιγμή ήλθε όταν η Έλεν Μίρεν σήκωσετο, παραδοσιακά αρσενικό, Όσκαρ της, και το βάφτισε βασίλισσα. Τόσαχρόνια λατρεύεται σαν να ήταν η πιο ποθητή γκόμενα, και κανείς δεν είχετολμήσει να προσδιορίσει τα ασαφή όργανά του. Η Μίρεν κορόιδεψε μιάσυνεχιζόμενη υποκρισία.

» Τρία υποψήφια Όσκαρ τραγουδιού για το Dreamgirls,αλλά καμιά νίκη. Ίσως δεν είναι τυχαίο πως η Motown απείλησε με μήνυσηγια συκοφαντία και τα μάζεψαν την τελευταία στιγμή οι παραγωγοί,καταχωρίζοντας απολογητικές διαφημίσεις. Ο Μπέρι Γκόρντι τούς συγχώρεσεκαι τους ευχήθηκε καλή επιτυχία, εις μάτην. Η Τζένιφερ Χάντσον μόνο ευνοήθηκε, και είναι και επισήμως η αμερικάνα Σταχτοπούτα της χρονιάς.

» Προφέρεται Σκορσέζε, όχι Σκορτσέζε.

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ