» Το10o φεστιβάλ ντοκιμαντέρστη Θεσσαλονίκη θα διαρκέσει 10 μέρες,από τις 7 μέχρι τις 16 Μαρτίου, και οκαλλιτεχνικός διευθυντής του ΔημήτρηςΕϊπίδης φιλοδοξεί να κινητοποιήσει τοκοινό του, που πέρυσι ξεπέρασε τους35.000 θεατές.
» Τοπρώτο αφιέρωμα ονομάζεται Τα Πρόσωπατου Φασισμού, με αφορμή την επέτειοτων 70 χρόνων από τη Νύχτα των ΣπασμένωνΚρυστάλλων, το Νοέμβριο του 1938. Βιρμανία,Νταρφούρ και Κένυα ακολουθούν τα σχετικάπρόσφατα παραδείγματα της Καμπότζηςκαι της Ρουάντα και καθιστούν την ανάγκησυζήτησης και προβολής σχετικών ταινιώνεπιτακτική. Ακόμη πιο επείγουσα είναιη ανάγκη ύπαρξης του δεύτερου αφιερώματος«Προσέγγιση στη Φύση», μιακαλλιτεχνική έκκληση μετά τις δραματικέςπυρκαγιές του καλοκαιριού - ο τόπος πουτο ντοκιμαντέρ άνετα παίρνει τη θέσηκαι του πλέον δυσοίωνου σεναρίουεπιστημονικής φαντασίας.
» ΣτηΘεσσαλονίκη θα έρθουν οι Αμερικανοίκινηματογραφιστές Τζο Μπέρλιντζερ καιΜπρους Σινόφσκι, ιδρυτές της εταιρείαςCreative Thinking,κοντά στην παράδοση των συμπατριωτώντους Γουάιζμαν και Λίκοκ, με έμφαση σεένα σινεμά άμεσο, που βασίζεται στηνενδελεχή παρατήρηση και τροφοδοτείταιαπό το απρόβλεπτο. Καλεσμένος είναιεπίσης ο Άρτο Χαλόνεν, σημαντικόςεκπρόσωπος της νέας γενιάς Φινλανδώνδημιουργών, ιδρυτής του φεστιβάλντοκιμαντέρ του Ελσίνκι. Τέλος, θα γίνειμια επιλογή 10 τηλεοπτικών ντοκιμαντέραπό την «Εμπόλεμη Ζώνη» του ΣωτήρηΔανέζη.
» Οιαδελφοί Κοέν πήραν το βραβείο τωνσκηνοθετών, και οι δυο, οι πρώτοι μετάτο δίδυμο Γουάζ και Ρόμπινς για το WestSide Story.Αν το Καμία Πατρίδα για τους Μελλοθάνατουςκερδίσει και το βραβείο των Αμερικανώνπαραγωγών, τότε τίποτε δεν το σταματάστο προβάδισμα του για τα βραβεία τηςΑκαδημίας. Αν η Εξιλέωση τουςπρολάβει, τότε και πάλι θα έχουμε split,καθώς ο Τζο Ράιτ δεν φιγουράρει στηνπεντάδα των Όσκαρ.
» Στουςηθοποιούς, ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις είναιο άνδρας που δεν ανακόπτεται στον πρώτορόλο - θα πρέπει να τον δείτε για νακατανοήσετε την ομοβροντία των βραβείωναπό όλες τις ενώσεις επαγγελματιών καικριτικών. Καμιά φορά οι δημόσιες σχέσεις(ανύπαρκτες στην περίπτωση του Λιούις)περιττεύουν θεαματικά, κάτι που έγινεπράξη και στα βραβεία που απένειμε ηΈνωση των Ηθοποιών. Άδικη είναι ηαναμέτρηση για τη Μαριόν Κοτιγιάρ. Όχιπως η Τζούλι Κρίστι δεν έδωσε μιακαταπληκτική ερμηνεία που στην Ελλάδαπέρασε στα ψιλά και μάλλον δεν άρεσειδιαίτερα. Αλλά γιατί αν η ζωή της Πιαφγυριζόταν σε αγγλική γλώσσα, οι υπόλοιπεςυποψήφιες καλύτερα να έμεναν στο σπίτιτους τη βραδιά των Όσκαρ.
» Καιο Μπαρδέμ δεν φαίνεται να χάνει, στοδεύτερο ανδρικό ρόλο. Έκπληξη σταβραβεία SAG η Ρούμπι Ντιστον αντίστοιχο γυναικείο, μια γηραιάμαύρη που είναι σύμβολο της φυλής τηςκαι έχει δουλέψει με τον Ζιλ Ντασέν,παίζοντας και γράφοντάς του το σενάριογια το Uptight στα τέλητης δεκαετίας του ‘60. Όταν, μάλιστα, τησυνάντησα πριν από δυο μήνες, της πήρεμισή ώρα για να γράψει μια ιδιόχειρηεπιστολή σε αυτόν, ρωτώντας για τηνκατάσταση της υγείας του και ζητώνταςμου επίμονα να του την παραδώσω προσωπικά.Μια πολυτάλαντη γυναίκα που ξέρει τογκέτο καλύτερα από οποιονδήποτε άλλονκαι θεωρήθηκε η ψυχή και η συνείδησητης ταινίας AmericanGangster. Βρέθηκε υποψήφιαουσιαστικά για μια σκηνή, εκεί πουχαστούκιζε τον Ντένζελ Ουάσινγκτον,το γιο της, βάζοντάς τον στη θέση τουγια πράξεις που ήξερε, αλλά δεν ήθελενα ακούσει, όπως θα έκανε κάθε μάνα.
σχόλια