Ένα ταξίδι του Fluxion στη Βαρκελώνη υπήρξε καταλύτης στη δημιουργία του νέου του άλμπουμ

Ένα ταξίδι του Fluxion στη Βαρκελώνη υπήρξε καταλύτης στη δημιουργία του νέου του άλμπουμ Facebook Twitter
Νομίζω ότι άφησα στον εαυτό μου μεγαλύτερα περιθώρια συναισθηματικής έκφρασης απ' ό,τι σε άλλες κυκλοφορίες. Φωτό: Elvira Nisman
0

Ο Kωνσταντίνος Σουμπλής aka Fluxion κυκλοφορεί τη νέα του δουλειά «Perspectives» στις 22 Μαΐου. Ήταν να κυκλοφορήσει νωρίτερα τον Απρίλη, πριν χτυπήσει η πανδημία, η οποία τον ανάγκασε να τo αναβάλει για τον επόμενο μήνα. Αν και το έργο του δεν είναι τόσο γνωστό στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό, κυκλοφορεί μουσική από το 1998 σε διάφορα ηλεκτρονικά labels. Μάλιστα, θεωρείται, και παραμένει, μία από τις κορυφαίες φιγούρες τoυ minimal dub techno με ένα από τα σημαντικότερα άλμπουμ που έχουν βγει στο είδος, το «Vibrant Forms».

Το «Perspectives» είναι το όγδοο άλμπουμ του και είναι πιο κινηματογραφικό, με την ίδια αφηγηματική διάθεση – κάθε κομμάτι χτίζεται σταδιακά για να αποδώσει ένα συναίσθημα και μια ιστορία. Ταυτόχρονα, δείχνει μια εξέλιξη στις συνθέσεις του, που ακούγονται πιο ελεύθερες, απογυμνωμένες από την αυστηρότητα που τις χαρακτήριζε παλιότερα. Η καραντίνα τον βρήκε στην Αθήνα. Ήταν από τους μουσικούς που έπαιζαν live από το σαλόνι του σπιτιού τους και έκαναν streaming σε ζωντανό χρόνο στο Facebook. Μιλήσαμε στη φάση χαλάρωσης των μέτρων απομόνωσης για μια όχι πολύ ευοίωνη κατάσταση, το μέλλον της κλαμπ σκηνής διεθνώς.


— Πώς έχεις αντιμετωπίσει όλην αυτή την κατάσταση με την πανδημία;

Προσπαθώ με ψυχραιμία. Σπίτι σχεδόν 2 μήνες, με περιορισμένες μετακινήσεις, βιντεοκλήσεις εντός και εκτός Ελλάδας. Νομίζω πως το γεγονός ότι υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων μέσω όλων αυτών των διαφορετικών τρόπων έδειξε ότι όλοι μας έχουμε την ανάγκη της επαφής και όταν τη στερηθούμε, βρίσκουμε νέους τρόπους και τεχνολογίες. Τίποτα δεν υποκαθιστά την προσωπική επαφή όμως.

Θεωρώ ότι αυτή η υγειονομική κρίση και η μετεξέλιξή της σε παγκόσμια οικονομική ύφεση έβγαλε στην επιφάνεια πιο ουσιαστικά πράγματα, όπως ότι όλα τα κράτη είναι συνδεδεμένα και ότι δεν υπάρχει μεμονωμένη στάση σε τέτοιες προκλήσεις. Όλοι εξαρτόμαστε από τους άλλους. Επίσης, έδειξε ότι οπουδήποτε υπήρχαν πολιτικές λαϊκισμού, μεγαλομανίας και εθελοτυφλίας, δεν μπόρεσαν να βρουν ακροατήριο. Αυτό με κάνει αισιόδοξο, λοιπόν, γιατί θέλω να πιστεύω ότι, παρ' όλες τις προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, αρχίζουμε να ωριμάζουμε και να βλέπουμε τα πράγματα λίγο πιο αποστασιοποιημένα και να μη λειτουργούμε μόνο με το θυμικό.

Μπορεί οι συνθήκες να άλλαξαν απότομα και να έχουν δημιουργήσει ανασφάλεια στην παγκόσμια μουσική σκηνή, αλλά για όλους τους καλλιτέχνες, που το επίκεντρο της δουλειάς τους δεν ήταν μόνο το περφόρμανς, είναι business as usual.


— Αναγκάστηκες να αναβάλεις την κυκλοφορία του άλμπουμ. Γιατί;

Ναι, έπρεπε να γίνει, γιατί εν μέσω αυτής της κατάστασης έπεσαν οι ρυθμοί παραγωγής του εργοστασίου στη Γερμανία καθώς λειτουργούσε με μειωμένο προσωπικό, οπότε επηρεάστηκαν πολλές κυκλοφορίες που βγαίνουν και σε αναλογική μορφή βινυλίου, σε CD.


— Αρκετοί καλλιτέχνες κάνουν το αντίθετο, σπεύδουν να τα κυκλοφορήσουν πιο γρήγορα. Πώς το σχολιάζεις;

Μια σκέψη είναι ότι μπορεί να έγινε στο ψηφιακό κομμάτι των κυκλοφοριών, που είναι πιο ευέλικτο, γιατί υπάρχει κοινό στο σπίτι με περισσότερο χρόνο για να ακούσει μουσική.


— Γιατί ονόμασες το καινούργιο σου άλμπουμ «Perspectives»;

Επειδή για μένα το επίκεντρό του είναι η οπτική και η προοπτική.


— Ποια ήταν η ιδέα στην οποία στηρίχτηκες; Είχες κάποιο κεντρικό θέμα όταν το ξεκίνησες ή ήρθε στην πορεία;

Όταν ξεκίνησα να το δουλεύω, δεν είχα ξεκάθαρη εικόνα. Κάποια στιγμή άρχισα να καταπιάνομαι με την ιδέα ότι δεν μπορεί κανείς να έχει καθαρή οπτική μιας νέας, προσωπικής επιλογής παρά μόνο αν την κάνεις πράξη. Μπορεί να έχεις μια θεώρηση ή μια εκτίμηση βασισμένη στα διαθέσιμα στοιχεία. Πάνω σε αυτόν τον άξονα άρχισα να ολοκληρώνω κάποια κομμάτια και σιγά-σιγά όλο αυτό άρχισε να βγάζει νόημα για μένα.


— Σε τι διαφέρει από τις προηγούμενες δουλειές σου;

Νιώθω ότι είναι διαφορετική στην προσέγγιση. Νομίζω ότι άφησα στον εαυτό μου μεγαλύτερα περιθώρια συναισθηματικής έκφρασης απ' ό,τι σε άλλες κυκλοφορίες που καταπιάνονταν με μια ιδέα ή μια έννοια.


— Απομακρύνεσαι λίγο από τα στοιχεία που σε καθιέρωσαν;

Κοίτα, όπως όλοι οι δημιουργοί, έτσι κι εγώ θέλω να έχω την αίσθηση ότι κινούμαι προς τα εμπρός, αλλά παράλληλα στον χώρο όπου νιώθω ότι μου επιτρέπεται να κινηθώ ελεύθερα, είτε αυτό λέγεται τεχνοτροπία, είτε προσέγγιση, είτε μέθοδος, σε αυτό που εγώ έχω ορίσει ως χώρο. Συνεπώς, από τις πρώτες μου κυκλοφορίες 20 χρόνια πριν, κάθε φόρα προσπαθώ να το κάνω μια ενδιαφέρουσα εμπειρία για μένα. Όταν αυτό συμβεί και νιώθω ότι υπάρχει κάτι που με αντιπροσωπεύει και όχι απαραίτητα αυτό πού πιστεύει κάποιος στο ακροατήριο ότι με αντιπροσωπεύει, τότε προχωρώ. Με αυτόν τον τρόπο δεν απομακρύνομαι αλλά εμπλουτίζω τη μουσική μου κατεύθυνση και θεωρώ ότι, παρόλο το όποιο εύρος, υπάρχει συνοχή. Αλλά είναι σημαντικό να μην επαναλαμβάνεται κανείς.

Ένα ταξίδι του Fluxion στη Βαρκελώνη υπήρξε καταλύτης στη δημιουργία του νέου του άλμπουμ Facebook Twitter
Kάθε φόρα προσπαθώ να το κάνω μια ενδιαφέρουσα εμπειρία για μένα. Φωτό: Elvira Nisman


— Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης/άλμπουμ/ταινία/έργο τέχνης που σε επηρέασε όταν έφτιαχνες το «Perspectives»;

Άκουσα αρκετά πράγματα σε τζαζ και μπόσα νόβα, κάποια σάουντρακ, αλλά δεν μου έρχεται κάτι συγκεκριμένο. Νομίζω, ως έναν βαθμό, καταλύτης ήταν για μένα ένα ταξίδι που έκανα πέρσι στη Βαρκελώνη, όπου και τράβηξα τη φωτογραφία της κυκλοφορίας.


— Πού βρίσκεσαι αυτήν τη στιγμή σε δημιουργικό επίπεδο;

Έχω αρχίσει να μαζεύω υλικό, ακούω και γράφω, περιμένοντας όλο αυτό να αρχίσει να βγάζει νόημα. Έχω ήδη κάποια remixes που θα βγουν, και κάποιες συνεργασίες.

— Πόσο δύσκολο είναι για έναν καλλιτέχνη να βγάλει άλμπουμ αυτήν τη στιγμή;

Δεν μπορώ να μιλήσω για άλλους, αλλά για μένα είναι καταρχάς σημαντικό. Δεν είναι πιο εύκολο ή δύσκολο απ' όσο ήταν πριν. Μπορεί οι συνθήκες να άλλαξαν απότομα και να έχουν δημιουργήσει ανασφάλεια στην παγκόσμια μουσική σκηνή, αλλά για όλους τους καλλιτέχνες, που το επίκεντρο της δουλειάς τους δεν ήταν μόνο το περφόρμανς, είναι business as usual. Ο πλανήτης δεν θα σταματήσει να γυρίζει, θα συνεχίσει να κυκλοφορεί καλή μουσική.


— Πώς βλέπεις την κατάσταση με τα live τους επόμενους μήνες; Πόσο ζημιογόνο είναι αυτό που συμβαίνει;

Για όσους εξαρτώνται ή εμπλέκονται στο κομμάτι των live, είναι πολύ ζημιογόνο. Για όσους εμπλέκονται και ασχολούνται στο κομμάτι της διασκέδασης (μπαρ, κλαμπ) είναι επίσης πολύ ζημιογόνο. Αυτές οι επιχειρήσεις, όπως και πολλές άλλες, δεν έχουν φτιαχτεί για να δέχονται το minimum capacity βάσει των πρωτοκόλλων που συζητιούνται για την τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας. Πολλές, δε, από αυτές τις επιχειρήσεις έχουν ως πρακτική μια μεγίστη προσέλευση το Σ/Κ για να μπορέσουν να πληρώνουν το προσωπικό και τα έξοδά τους όλη την εβδομάδα. Κοινώς, θα υπάρξουν επιχειρήσεις που δεν θα ανοίξουν, ό,τι συνέπειες κι αν έχει αυτό... Το καλοκαίρι το βλέπω στην καλύτερη ως μια παύση ή επιβράδυνση του προβλήματος.


— Πιστεύεις ότι το Διαδίκτυο θα αντικαταστήσει τη ζωντανή εμπειρία;

Θεωρώ ότι στην παρούσα συγκυρία είναι ό,τι καλύτερο έχουμε, αλλά δεν πιστεύω ότι μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή εμπειρία ή τη διαπροσωπική επαφή.


— Πώς βλέπεις το μέλλον της μουσικής;

Όπως πάντα, να συμβαδίζει με τους καιρούς. Νομίζω ότι το θέμα είναι τα είδη της μουσικής περισσότερο απ' όσο πριν από 50 χρόνια. Όλοι μας έχουμε πρόσβαση πια σε όποιο είδος μουσικής θέλουμε, όποτε θέλουμε. Αυτό το θεωρώ καλό, γιατί ψάχνουμε και βρίσκουμε πράγματα που δεν μπορούσαμε. Αυτό μας φέρνει σε επαφή και μας εκπαιδεύει όλους.

To «Perspectives» κυκλοφορεί στις 22 Μαΐου σε 2xLP vinyl, CD, download και stream.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα τρία τραγούδια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT