Σε μια συνέντευξη που δημοσιεύσε σήμερα η εφημερίδα Novye Izvestia, ένας πιλότος της Aeroflot και επικεφαλής συνδικάτου του ιπτάμενου προσωπικού κατηγορεί την πρώτη ρωσική αεροπορική εταιρεία και μέλος της συμμαχίας SkyTeam της Air France/KLM, ότι κάνει οικονομίες σε βάρος της ασφάλειας.
Ο Ιγκόρ Ντελντιούζοφ, επικεφαλής του συνδικάτου των πιλότων στο διεθνές αεροδρόμιο της Μόσχας Σερεμέτιεβο, απολύθηκε από την Aeroflot γιατί είχε απασχολήσει και τρίτο πιλότο σε μια πτήση μετ΄επιστροφής Μόσχα-Τόκιο.
Πρόσφατα κέρδισε μια δίκη κατά της εταιρείας η οποία καλείται να τον εντάξει εκ νέου στο προσωπικό της.
Στη συνέντευξή του, ο πιλότος αναφέρει ότι η Aeroflot ελαχιστοποιεί στο χρονοδιάγραμμα εργασιών τον αριθμό των ωρών στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων για να μην υποχρεούται να προσθέσει και τρίτο πιλότο στο πλήρωμα.
«Η μέση διάρκεια μιας πτήσης Τόκιο-Μόσχα είναι 10 ώρες και 45 λεπτά. Η εταιρεία γράφει στα δρομολόγιά της 10 ώρες και 20 λεπτά. Αν προσθέσουμε την προετοιμασία πριν από την πτήση και το μισάωρο των εργασιών μετά την πτήση, ο συνολικός χρόνος εργασίας είναι 11 ώρες και 50 λεπτά», προσθέτει. Ωστόσο αν υπολογιστεί η πραγματική διάρκεια της πτήσης, ο συνολικός χρόνος εργασίας είναι 12 ώρες και 15 λεπτά, παρατηρεί ο πιλότος.
Σύμφωνα με μια διάταξη του 2005 του υπουργείου Μεταφορών, οι πιλότοι μπορούν να εργάζονται έως 12 ώρες χωρίς πρόσθετη βοήθεια.
«Η εταιρεία εξοικονομεί δεκάδες εκατομμύρια ρούβλια ετησίως από ένα καθημερινό δρομολόγιο, παρά τις απειλές για την ασφάλεια των επιβατών και την υγεία των πιλότων», καταγγέλλει ο πιλότος και επισημαίνει τους κινδύνους από την κόπωση που συσσωρεύεται στο πλήρωμα.
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, η Aeroflot καταλαμβάνει μεσαία θέση όσον αφορά την ασφάλεια των πτήσεων στην κατάταξη των αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως.
Οι ρωσικές αρχές, απέναντι σε μια αύξηση των αεροπορικών δυστυχημάτων τα τελευταία χρόνια, έδωσαν εντολή για την απόσυρση των παλαιότερων σοβιετικής τεχνολογίας αεροσκαφών και τη διενέργεια ελέγχων σε πολλές αεροπορικές εταιρείες που λειτουργούν στη χώρα, ώστε να περιοριστεί ο αριθμός των δυστυχημάτων.
Διεθνή /
σχόλια