Σήμανε πάλι η κακιά η ώρα

Σήμανε πάλι η κακιά η ώρα Facebook Twitter
0

Η υπόθεση του τραγικού θανάτου (ας ξορκίσουμε για λίγο τη θλίψη και την οργή κι ας παραστήσουμε κι εμείς τους ψύχραιμους παρατηρητές που δεν κάνουν λόγο για στυγνή δολοφονία πριν βγουν τα τελικά πορίσματα) του Ζακ Κωστόπουλου, ειδικά αν συμπεριληφθούν η ταυτότητα και οι ιδιότητες που συνόδευαν τον νεκρό, τσεκάρει τόσο πολλά κουτάκια που ήταν άμεσα προβλέψιμες οι έντονες αναταράξεις και αντιπαραθέσεις που θα ακολουθούσαν και συνεχίζονται αμείωτες.

Ανεξέλεγκτη εγκληματικότητα, απενοχοποίηση της αυτοδικίας, πρέζα, περιθωριοποιημένες υποκουλτούρες, queer ακτιβισμός, ηθική πλειοψηφία των μικροαστών «νοικοκυραίων», στάση της αστυνομίας, δικαιωματισμός, νομιμοποίηση φασιστικών ενστίκτων και συμπεριφορών και πολλά άλλα ακόμη.

Καπάκι έσκασαν ως θλιβερή υποσημείωση με επιστημονικό περίβλημα και οι σχετικές έρευνες (αμφιβόλου υπόστασης πάντα), με αφορμή τις αντιδράσεις για το γεγονός, περί των «φόβων, των αρχών και των αξιών των Ελλήνων».

Έντρομοι δήθεν εμείς οι «πολιτισμένοι» διαπιστώσαμε ότι «1 στους 3» δεν θέλουμε για γείτονες ομοφυλοφίλους, «1 στους 4» μετανάστες και «1 στους 5» άτομα διαφορετικής θρησκείας. 1 στους 4; 1 στους 5; Μακάρι να ήταν έτσι, θα ήταν μέχρι και καθησυχαστικά τέτοια ποσοστά.


Έντρομοι δήθεν εμείς οι «πολιτισμένοι» διαπιστώσαμε ότι «1 στους 3» δεν θέλουμε για γείτονες ομοφυλόφιλους, «1 στους 4» μετανάστες και «1 στους 5» άτομα διαφορετικής θρησκείας. 1 στους 4; 1 στους 5;

Μακάρι να ήταν έτσι, θα ήταν μέχρι και καθησυχαστικά τέτοια ποσοστά. Σίγουρα είναι πολύ χειρότερα τα πράγματα και είναι βέβαιο ότι η πλειοψηφία (οριακή έστω), τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, έχει αποφασίσει ότι οι «ξένοι» ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την υποβάθμιση του επιπέδου καθημερινής διαβίωσής της.

Εξού και η (μυστική ή εξόφθαλμη) πολιτική αποτροπής προσέλευσης προσφύγων μέσω της φρίκης, όπως αποτυπώνεται σε κολαστήρια τύπου Μόριας.

Το «1 στους 3» κατά των γκέι γειτόνων μοιάζει ακραίο για ευρωπαϊκή χώρα, αλλά αν ισχύει κάτι τέτοιο έστω και κατά αυθαίρετη προσέγγιση, έχουμε πολλά να αναλογιστούμε και να διορθώσουμε σε σχέση με την κουλτούρα ομοφοβίας και μάτσο κλαρινομαγκιάς που μαστίζει ακόμα την κοινωνία και, φυσικά, δεν παρουσίασε ύφεση με τα γκέι στερεότυπα που αναδεικνύει η λυσσάρα ‒ακόμα και στο κώμα που βρίσκεται‒ ελληνική τηλεόραση και τα δυσώδη media της ακροδεξιάς διέγερσης και της ειδησεογραφικής αρπακόλλας.


Το πιο ανησυχητικό όμως είναι ότι ο σαρκασμός εναντίον της «ηρωοποίησης» του νεκρού Ζακ Κωστόπουλου υπήρξε διάχυτος και μάλιστα δεν προερχόταν μόνο από τους συνήθεις υπόπτους, που ξέρεις ότι υπάρχουν μπόλικοι εκεί έξω, αλλά δεν είναι φίλοι (ούτε καν «φίλοι») ούτε και θες να τους ξέρεις, αλλά και από εγγράμματους, πολιτισμένους, προοδευτικούς κ.λπ.

Δεν προερχόταν καν από την εντελώς αφηρημένα ορισμένη συνομοταξία των «νοικοκυραίων» μικροαστών που βρέθηκαν μπουλουκηδόν στο στόχαστρο ανταρτών του πληκτρολογίου λες και δεν είμαστε κατά 90% μικροαστικής προέλευσης σ' αυτήν τη χώρα.

Επέπλευσε ξανά ως ανάθεμα αυτός ο όρος «νοικοκυραίοι» με τον οποίον είχα πάντα κακή σχέση, όπως και με το «γειτόνοι» (μου έρχονταν διαρκώς αυτές τις μέρες, εκτός πλαισίου, οι πρώτες στροφές του «Άλλος για Χίο τράβηξε»: «Στα καλντερίμια συζητούν ως το πρωί οι γειτόνοι / μα σκοτεινιάζει ο καιρός και στις καρδιές νυχτώνει»), κυρίως όμως όταν ήμουν νέος, σνομπ και αλαζών.

  

Εδώ και χρόνια μου φαίνεται άχρηστος και άδικος προσδιορισμός και επίσης μου φαίνεται σαχλή η γλαφυρή επίκληση του κάθε «κυρ-Παντελή» και «κυρ-Στέφανου» και «κυρα-Κατίνας». Μια πρόσφατη περιπέτεια της μάνας μου, μάλιστα, με έκανε να εκτιμήσω οριστικά τη συμβολή των μικροαστών «νοικοκυραίων» γειτόνων στα ζόρικα, που μόνος μου δεν θα μπορούσα να διαχειριστώ, εγώ ο απροπόνητος πεφωτισμένος wannabe αστός.

Στο πλαίσιο αυτής της δύσκολης οικογενειακής στιγμής εκτίμησα επίσης κάποιους μικρο-επαγγελματίες και τεχνίτες που δεν ανήκουν πια (λόγω των δυσμενών οικονομικών περιστάσεων ή/και επειδή εκπροσωπούν μια νεότερη και καλύτερη πάστα) σε εκείνη την κατηγορία που μας ταλαιπωρούσε πάντα μέχρι να έρθει να κάνει τη δουλειά της και μετά μας έσκιζε κι από πάνω.

Θέλει να πιστέψει κάποιος στο Καλό, ειδικά όταν συνηγορούν οι ενδείξεις, έρχονται όμως (όλο και πιο συχνά) εκείνες οι «κακές οι ώρες» και τα άθλια απόνερά τους που σε βάζουν στη θέση σου και σε στέλνουν πακέτο πίσω στην αμφιθυμία, στην απογοήτευση, στην καχυποψία, ακόμα και στη μισανθρωπία.

Shortcut
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Οργή και θλίψη, ο Ζακ θα μας λείψει»

Ελλάδα / «Οργή και θλίψη, ο Ζακ θα μας λείψει»

Το τεράστιο σοκ από το βίντεο-ντοκουμέντο με το θανάσιμο λιντσάρισμα ενός "τζάνκι" και "κλεφτρονιού" στην Κάνιγγος χθες τερμάτισε κανονικά στη διαπίστωση ότι το θύμα ήταν γνωστός κι αγαπητός ακτιβιστής, με μια κοινωνία ολόκληρη να είναι υπόλογη γι' αυτό το αίσχος.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Δ. Πολιτάκης / Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Στις 29 Μαρτίου συμπληρώθηκαν σαράντα έξι χρόνια από την πρώτη εκπομπή του ανθρώπου που μας έμαθε να ακούμε μουσική, όμως, παρά την οικειότητα, το κύρος και τη γνώση που εκπέμπει ακόμα η φωνή του από τα ερτζιανά, ο ίδιος παραμένει σε μεγάλο βαθμό ένα μυστήριο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Δ. Πολιτάκης / 200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Πέρα από τις εθιμοτυπικές τελετουργίες της αρμόδιας επιτροπής, ο εορτασμός των 200 χρόνων από το ’21 θα μπορούσε να γίνει αφορμή για μια βαθύτερη αντίληψη των συναρπαστικών γεγονότων εκείνης της εποχής από αυτή που μας χάρισε το σχολείο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Δημήτρης Πολιτάκης / Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Πηγαίνοντας μετά από καιρό σε σπίτι φίλων, είδα στην εξώπορτα το αγγελτήριο θανάτου της ηθοποιού Μιράντας Κουνελάκη που έμενε στην ίδια πολυκατοικία και για χρόνια «επέβλεπε» στοργικά και διακριτικά τις νεανικές μας τρέλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Δημήτρης Πολιτάκης / H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Ούτε το έργο ενός δημιουργού μπορεί εύκολα να διαγραφεί ούτε όμως και η σύνδεσή του με τις όποιες αποτρόπαιες πράξεις. Μένει εκεί, σαν ανεξίτηλη κηλίδα που διαβρώνει και συρρικνώνει το σέβας, το δέος, την εκτίμηση, την απόλαυση. Αυτό είναι το τίμημα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Δημήτρης Πολιτάκης / Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Έχει ανάγκη ο κόσμος να περιβληθεί στην απομόνωσή του από ένα γιορτινό σκηνικό, από μια λαμπερή ψευδαίσθηση, ξορκίζοντας μια χρονιά που έγινε η προσωποποίηση όλων των δεινών που έχουν πέσει στο κεφάλι μας, όχι μόνο της πανδημίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Δημήτρης Πολιτάκης / Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Ας είμαστε προετοιμασμένοι για σεμνές, ταπεινές, υπερβατικές γιορτές, όπως θα έπρεπε δηλαδή πάντα να είναι, αν πιστέψουμε όλες αυτές τις χριστουγεννιάτικες ταινίες που βλέπουμε μια ζωή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Απόδραση από την Αθήνα

Δημήτρης Πολιτάκης / Απόδραση από την Αθήνα

Παίζει ξανά δυνατά ως σενάριο ή ως όραμα μέσα στην πανδημία η οριστική φυγή από τη μητρόπολη και η μετεγκατάσταση σε κάποια ιδανική γωνιά της επαρχίας με άμεση πρόσβαση σε φύση, βουνά, ακρογιαλιές, δειλινά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ