Τιείναι αυτό που στρέφει, άραγε, τοενδιαφέρον των πιτσιρικάδων στο βινύλιοτον τελευταίο καιρό; Μιλώντας απόπροσωπική εμπειρία, διαπιστώνω ότιαυξάνεται ο αριθμός των γνωστών καιφίλων που αγοράζουν μόνο βινύλιο, ειδικάστη γενιά των 20 something- οι μεγαλύτεροι που είχαν γνωρίσει κιεγκαταλείψει το formatδύσκολα επιστρέφουν. Σε ένα πρόσφατοάρθρο στην «NYTimes»ο συντάκτης μιλάει για μια «μυστικιστικήσυνωμοσία» και για δεσμούς πουσφραγίζει η λατρεία για το βινύλιο, μιαμορφή που είχε σχεδόν καταργήσει ημουσική βιομηχανία από την ώρα που τοCDκυριάρχησε ολοκληρωτικά πριν από 20χρόνια. Το download,η εύκολη πρόσβαση σε άπειρα μουσικάαρχεία και οι τόνοι μουσικής σε σκληρούςδίσκους άρχισαν να δημιουργούν μια νέαγενιά ελίτ που δεν αρκείται στη μαζικήκαι απρόσωπη μεταφορά αρχείων στο mp3player.Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι ανταλλάσσουντο mp3playerτους με το παλιό πικάπ των γονέων τουςκαι αντιμετωπίζουν τους παλιούς δίσκουςβινυλίου σαν κομμάτια της ιστορίας. ΟMattWishnow-ο ιδρυτής της Insound,της onlineεταιρείας που πουλάει μουσική καιmerchandise-αναφέρει ότι τα τελευταία δύο χρόνιαοι πωλήσεις βινυλίου έχουν αυξηθεί κατά50%, με μέσο όρο ηλικίας των αγοραστών τα25 χρόνια. «Σε μια εποχή που η μουσικήσυλλογή όλων τείνει να γίνει πανομοιότυπηεξαιτίας της ανταλλαγής αρχείων»λέει, η συλλογή ακριβών βινυλίων είναικάτι που κάνει κάποιον να ξεχωρίζει.Αυτός που αγοράζει βινύλιο είναι έναςπελάτης που θέλει να το έχει στο σπίτιτου με τον ίδιο τρόπο που θέλει να έχεικαι βιβλία». Κι ενώ οι μεγαλύτερεςηλικίες στρέφονται όλο και περισσότεροστην ψηφιακή μορφή της μουσικής, τα15χρονα αρχίζουν να ανακαλύπτουν ξανάτις συλλογές των γονέων τους, οι εταιρείεςξαναβγάζουν τους κλασικούς τίτλους σεπολυτελείς εκδόσεις βινυλίου 180 γραμμαρίωνμε τα αυθεντικά artworkστο εξώφυλλο, τα δισκάδικα ξαναφτιάχνουνsectionμε δίσκους βινυλίου. Απευθύνονται σεανθρώπους που έχουν ήδη αποκτήσει τημουσική σε ψηφιακή μορφή και θέλουν νατην έχουν σε μια πιο φυσική μορφή. Κάτισαν «επιστροφή στη φύση». «Είναιη διαφορά του να καλλιεργείς μόνος σουτα λαχανικά από το να τα παίρνειςκατεψυγμένα απ' το σούπερ μάρκετ»λέει ο BillGagnon,αντιπρόεδρος της ΕΜΙ. «Κι εκεί πουτα 3.000 αντίτυπα ήταν επιτυχία για κάποιοδίσκο βινυλίου, το τελευταίο άλμπουμτων Wilcoξεπέρασε σε πωλήσεις τα 14.000». Το νέοάλμπουμ των MetallicaDeathMagneticκυκλοφορεί σε συσκευασία 5 δίσκων μεένα κομμάτι σε κάθε πλευρά, ενώ είχεπολλά χρόνια να πουλήσει βινύλιο σενούμερα όπως οι τελευταίοι δίσκοι τωνColdplayκαι των Radiohead.Στην Ευρώπη η χορευτική μουσική ήταναυτή που στήριζε σχεδόν αποκλειστικάτο formatαπό τη δεκαετία του ‘90, την τελευταίατριετία πάντως το ενδιαφέρον του νεαρούκοινού στρέφεται και σε άλλα είδη καιτα 7ιντσα εξαφανίζονται εν ριπή οφθαλμού.Αν επισκεφτεί κάποιος το onlineκατάστημα του Boomkat,μπορεί πολύ εύκολα να το διαπιστώσει.«Η ακρόαση ενός δίσκου βινυλίου είναισαν να συγκρίνεις το κλικάρισμα άρθρωνστο ίντερνετ με την ανάγνωση ενόςβιβλίου» λέει ο ScottCaroly,ένας από τους φοιτητές του Πανεπιστημίουτης Καλιφόρνιας που μιλάει για το νέοπάθος του. «Έχω τόνους μουσικής στοiTunes,όταν βάζεις όμως να ακούσεις ένα δίσκοστο πικάπ είναι ένα γεγονός...».
σχόλια