Καταρχάς, πες μας τι σημαίνει «trofeo»;
Όπως μπορεί κανείς να υποθέσει, ακόμα κι αν δεν μιλάει ιταλικά, «trofeo» σημαίνει trophy, δηλαδή τρόπαιο. Ουσιαστικά, πρόκειται για αγώνες, ένα άτυπο πρωτάθλημα αν θες, όπου ιδιοκτήτες των κλασικών και όχι μόνον Alfa Romeo επιδίδονται σε γρήγορη οδήγηση σε διαφορετικές πίστες ενάντια στον χρόνο.
Είναι τέλειο το ότι μπορώ να μπω σε μια πίστα και να πηγαίνω με τέρμα το γκάζι αλλά και να μαθαίνω μυστικά για να πηγαίνω γρηγορότερα από ανθρώπους με διπλάσια χρόνια από μένα (και, φυσικά, να αναμετρηθώ με αυτούς αλλά και τους συνομηλίκους μου).
Τι σου αρέσει περισσότερο σε αυτό;
Όταν είσαι ιδιοκτήτης ενός ιδιαίτερου, και μάλιστα παλαιού αυτοκινήτου, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίσεις ανθρώπους με το ίδιο γονίδιο. Μόνο έτσι μπορείς να βρεις πράγματα που σου λείπουν, να ξέρεις πού αλλά και πώς να φτιάξεις κάτι. Δεν είμαστε πολλοί. Ο Ελληνικός Σύλλογος Ιδιοκτητών Alfa Romeo με έφερε σε επαφή με κόσμο που πραγματικά εγώ, στην ηλικία που είμαι, δεν θα μπορούσα να βρω αλλιώς. Και είναι τέλειο το ότι μπορώ να μπω σε μια πίστα και να πηγαίνω με τέρμα το γκάζι αλλά και να μαθαίνω μυστικά για να πηγαίνω γρηγορότερα από ανθρώπους με διπλάσια χρόνια από μένα (και, φυσικά, να αναμετρηθώ με αυτούς αλλά και τους συνομηλίκους μου).
Πόσοι περίπου άνθρωποι συμμετέχουν στην Αθήνα, πού και πότε;
Τα track days φέτος θα είναι περίπου 6-7. Έχουμε ακόμη άλλα τέσσερα. Λαμβάνουν χώρα σε πίστες του είδους γνωστές, κυρίως στον Καρτόδρομο στις Αφίδνες (κάποτε τα λέγαμε Κιούρκα) και, φυσικά, στην πίστα των Μεγάρων. Οι Σέρρες φέτος μου έπεσαν μακριά και δεν πήγα.
Έχει συμβεί κάτι δυσάρεστο;
Είναι λίγοι οι αγώνες μου, αλλά είχε πλάκα στα Μέγαρα που είχε έρθει κάποιος οδικώς από το Αγρίνιο με μια κλασική Junior και δεν ήξερε ότι μπορούσε να λάβει μέρος στον αγώνα. Δήλωσε συμμετοχή στο τσακ, μπήκε μέσα και μετά από 3 στροφές πίεσε τόσο το κιβώτιο ταχυτήτων, που ήταν η τελευταία του. Μετά από ένα ταξίδι 4 ωρών, μπήκε στην πίστα 4 λεπτά και μετά έψαχνε μεταφορική για να επιστρέψει...
Υπάρχουν αντίστοιχα και ομάδες από άλλες μάρκες και μοντέλα αυτοκινήτων;
Εννοείται. Τα πάντα έχουν club. Οι Lancia, τα BMW, οι σκαραβαίοι, τα παλιά Mini Cooper, ό,τι μπορείς να φανταστείς έχει κι ένα μάτσο ανθρώπους στη χειρότερη με την ίδια λόξα.
Εσύ γιατί διάλεξες Alfa Romeo;
Πριν πάρω Alfa Romeo, δεν τις άντεχα. Με εκνεύριζε το κλισέ ότι επειδή είναι ιταλικό είναι και πραγματικό αμάξι, ότι αν δεν έχεις μια Alfa δεν ξέρεις τι θα πει οδήγηση. Μου φαίνεται την έπαθα όπως όταν σου λένε όλοι να ακούσεις μια μπάντα κι εσύ από αντίδραση λες όχι, ακόμα και αν είναι φανταστική. Ε, έτσι την έπαθα με τις Alfa Romeo. Μια μέρα, μέσα στην τρέλα μου, απλώς πήγα και οδήγησα αυτό το αμάξι, που σήμερα τρέχω στην πίστα – και πηγαίνω με αυτό στη δουλειά μου κανονικότατα. Κάθε φορά που μπαίνω σε αυτό μετά το γραφείο, πραγματικά νιώθω ότι είμαι σε άλλη εποχή, δρόμο, χώρα. Αυτό κανένα σύγχρονο, απρόσωπο κομμάτι πλαστικό δεν σ' το προσφέρει.
Τι θα συμβούλευες κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με τον χώρο.
Ένα πολύ βασικό είναι το πάρκινγκ. Αν δεν έχεις κλειστό χώρο να βάζεις μέσα το αυτοκίνητο, τότε απλώς θα βλέπεις εφιάλτες και δεν θα αντέχεις στη σκέψη να λερώνεται κάθε φορά που πέφτει μια ψιχάλα. Το δεύτερο είναι υπομονή. Αυτά τα αυτοκίνητα δεν είναι από εκείνα που πηγαίνοντάς τα στο συνεργείο ξέρεις ότι σε 3 μέρες θα είναι έτοιμα, ούτε ότι θα βγάζει μακρινά ταξίδια αβίαστα. Τέλος, τα λεφτά. Βασικά, ας ξεκινήσουμε από αυτό: λεφτά. Όχι πολλά, αλλά σταθερά, κάθε μήνα, θα πέφτει μονίμως ένα ποσό σε αυτή την πανέμορφη ασχολία, που κάποιοι όμως αντιλαμβάνονται ως «μαύρη τρύπα».
σχόλια