Η Μπιάνκα Μπογδάνου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO Facebook Twitter
Μεγάλωσα στη Γλυφάδα, και πιο συγκεκριμένα στην Άνω Γλυφάδα, όπου τότε ακόμα βοσκούσαν πρόβατα, δύο τετράγωνα από το σπίτι. Σήμερα, η Γλυφάδα έχει μεγάλες διαφορές, τόσο πληθυσμιακά όσο και αισθητικά. Προτιμώ τη Γλυφάδα των παιδικών κι εφηβικών μου χρόνων, για να είμαι ειλικρινής, αλλά ίσως και να αναπολώ τα νιάτα μου. Φωτο: Freddie F. / LIFO

Η Μπιάνκα Μπογδάνου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO

0

Γεννήθηκα στην Αθήνα, στο νοσοκομείο Λητώ. Ο πατέρας μου γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κάτω Χαλάνδρι και η μητέρα μου στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου – γνωρίστηκαν στο πανεπιστήμιο και είναι ακόμα μαζί. Έχω έναν μεγαλύτερο αδερφό.

Μεγάλωσα στη Γλυφάδα, και πιο συγκεκριμένα στην Άνω Γλυφάδα, όπου τότε ακόμα βοσκούσαν πρόβατα, δύο τετράγωνα από το σπίτι. Σήμερα, η Γλυφάδα έχει μεγάλες διαφορές, τόσο πληθυσμιακά όσο και αισθητικά. Προτιμώ τη Γλυφάδα των παιδικών κι εφηβικών μου χρόνων, για να είμαι ειλικρινής, αλλά ίσως και να αναπολώ τα νιάτα μου.

• Θυμάμαι να περνάμε ατελείωτες ώρες στα σκαλιά της πολυκατοικίας απέναντι από τα ηλεκτρονικά Smash, συζητώντας για μουσική και τρώγοντας το περίφημο «υποβρύχιο», ένα είδος πιροσκί με ζαμπόν και τυρί, καθώς και το τελευταίο Α2 που παίρναμε για να πάμε στο Mad ή στο Exodus. Θυμάμαι να πηδάμε τα κάγκελα του γηπέδου δίπλα από το γκολφ για να κάτσουμε κάτω από τα πρώτα φώτα του αεροδιαδρόμου και να φωνάζουμε δυνατά όταν περνούσε αεροπλάνο.

• Μικρή ήθελα να γίνω αρχαιολόγος. Είχε ένα τεύχος του «National Geographic» ο πατέρας μου, με εξώφυλλο έναν σκελετό από την Πομπηία. Μου είχε κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση. Φανταζόμουν να ανακαλύπτω κι εγώ αρχαιότητες. Τελικά, έγινα πολλά και διάφορα. Αυτήν τη στιγμή είμαι φαρμακοποιός.

Μικρή ήθελα να γίνω αρχαιολόγος. Είχε ένα τεύχος του «National Geographic» ο πατέρας μου, με εξώφυλλο έναν σκελετό από την Πομπηία. Μου είχε κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση. Φανταζόμουν να ανακαλύπτω κι εγώ αρχαιότητες. Τελικά, έγινα πολλά και διάφορα. Αυτήν τη στιγμή είμαι φαρμακοποιός.

• Κάθε φορά που βοηθάω κάποιον στη δουλειά μου νιώθω υπερήφανη. Θυμάμαι πάντα με αγάπη τη ραδιοφωνική εκπομπή «City Live» που έκανα με τρεις φίλους (Σεραφείμ Γιαννακόπουλο, Βασίλη Σαρακίνο και Στέλιο Προβή) για τον τότε ζωντανό City Fm. Είχαμε κάθε Κυριακή live στο GuruUpstairs, που έβγαινε ζωντανά στον αέρα και είχαν παίξει πολλοί και διάφοροι.

Είμαι επίσης υπερήφανη για το brand BC που ξεκίνησα με τα μπλουζάκια και σκοπεύω να το επεκτείνω. Το BC γεννήθηκε ως ιδέα το περασμένο καλοκαίρι σε ένα ταξίδι στο Πήλιο, με πρώτο πρότζεκτ τέσσερις μπλούζες, μία για κάθε εποχή. Παίζει με την ιδέα της απεικόνισης μυθολογικών θεοτήτων απαθανατισμένων σε αγάλματα με τη σκληρότητα του xerox, όπως αυτό χρησιμοποιήθηκε από την αισθητική του πανκ.

• Οι άνθρωποι που μου έχουν αλλάξει τη ζωή είναι η Αλεξάνδρα, κουμπάρα και δασκάλα μου στον χορό, που με έκανε να προσπαθήσω ξανά και να αγαπήσω το σώμα μου, η γιαγιά μου η Ευρυδίκη, που ήταν μέχρι το τέλος η χαρά της ζωής και η μεγαλύτερη ζωόφιλη που γνώρισα.

Θυμάμαι να ταΐζει κάθε μέρα μια αγέλη από γάτες που μαζεύονταν συγκεκριμένη ώρα στη στέγη της μπιραρίας που βρισκόταν κάτω από το διαμέρισμά της. Επίσης, ο παππούς μου ο Κώστας που πολέμησε στο Ελ Αλαμέιν και έζησε τόσα δεινά και μου τα διηγούνταν, ενώ με κερνούσε μήλο βουτηγμένο σε σαμιώτικο κρασί.

• Με τη μόδα έχω μια σχέση αγάπης και μίσους. Τη βρίσκω απαραίτητη και ως τέχνη για τους δημιουργούς της και ως μέσο έκφρασης για όλους μας. Τη μισώ όταν καταλύει τη διαφορετικότητα και γίνεται κατεστημένο. Το μπλογκ μου το ξεκίνησα το 2008, ως ένα δημιουργικό pass time. Είναι περισσότερο κάτι σαν ημερολόγιο και λιγότερο δημοσιογραφικό fashion blog. Τον τελευταίο χρόνο ομολογώ πως αναρωτιέμαι ποια θα είναι η συνέχειά του.

Η μόδα στη Ελλάδα συμβαίνει σε μικρότερη κλίμακα, φυσικά, από άλλες αγορές, αλλά, όταν θέλει, είναι γνήσια. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ο κακός μιμητισμός, τα κακέκτυπα που πολλές φορές χειροκροτούνται υπερβολικά και με αφήνουν απορημένη. Μου αρέσουν ιδιαίτερα οι Digitaria, Sotiris Georgiou, ΣΟΜΦ, Frentzos.

Γενικότερα, οι Έλληνες δεν ντύνονται καλά. Υπάρχουν μεγάλα συμπλέγματα στον Έλληνα όσον αφορά το τι θα πει ο κόσμος, με αποτέλεσμα να επιλέγουν οι περισσότεροι ένα είδος στολής που είναι δήθεν επίκαιρο. Τα μικρότερα παιδιά είναι όαση όσον αφορά το στυλ. Όχι όλα, βέβαια, αλλά υπάρχουν λαμπρά παραδείγματα αισθητικής απελευθέρωσης στα νιάτα της πόλης.

• Όλο αυτό που έγινε με τις fashion bloggers ξεφούσκωσε – λογικό ήταν. Ήρθε και η κρίση την κατάλληλη στιγμή. Πολλές φορές σκέφτεσαι μήπως είναι γελοίο να ασχολείσαι με τα ρούχα ή, ακόμα χειρότερα, με τα κοσμικά-διαφημιστικά events. Από την πληθώρα που υπάρχει εκεί έξω, λίγα είναι τα μπλογκ που διαβάζω ακόμα –και μιλάω σε παγκόσμιο επίπεδο. Το δικό μου μπλογκ βρίσκεται καιρό τώρα στο ρελαντί.

• Με προβληματίζει πολύ που ο κόσμος χάνεται και κάποιοι ασχολούνται με τη μόδα. Σίγουρα, η μόδα δεν παύει να υφίσταται σε καμία περίπτωση – εδώ δεν έχει σταματήσει να υφίσταται και να διαμορφώνεται σε καιρούς πολέμου. Όσοι, όμως, ασχολούνται με αυτή οφείλουν να μη ζουν στον κόσμο τους. Σίγουρα υπάρχει όφελος από την ευρηματικότητα που χρειάζεται κάποιος για να δημιουργήσει μέσα στην κρίση, αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ σκληρότερη, όταν τόσοι άνθρωποι παλεύουν να επιβιώσουν.

• Με κουράζουν η αναβλητικότητά μου και η αδυναμία μου να αφήσω τη δουλειά στο γραφείο και να μη την πάρω σπίτι. Συνειδητοποίησα προσφάτως ότι είναι απαραίτητο να είσαι εσύ ο ίδιος καλά για να βοηθήσεις τους άλλους. Το προσπαθώ. Μου αρέσουν πολύ το κυριακάτικο μεσημεριανό με φίλους σε ταβέρνα, οι διακοπές στο σπίτι μαγειρεύοντας ακατάπαυστα, οι βόλτες στο Σούνιο, ο τουρισμός στην Αθήνα.

Κυκλοφορώ κυρίως στο κέντρο, στο ιστορικό τρίγωνο, και περισσότερο σε συναυλίες. Μου τη σπάει η αποκτήνωση ορισμένων ανθρώπων που βρίσκουν το μίσος ως απάντηση σε όλα τους τα προβλήματα και είναι άσχημοι μέσα κι έξω.

• Η μουσική είναι η έμπνευσή μου, μου εξηγεί πολλές φορές τον ίδιο μου τον εαυτό, ταυτίζομαι πλήρως με τους στίχους, λατρεύω να τη χορεύω. Την αισθητική μου την προσβάλλουν τα κακέκτυπα. Είτε είναι στην αρχιτεκτονική των πολυκατοικιών, είτε στα ρούχα που φοράνε οι γύρω μου, είτε στις υιοθετημένες συμπεριφορές.

• Το πιο τολμηρό πράγμα που έχω κάνει είναι ένα μακροβούτι κατά μήκος ενός ιστιοφόρου, τρεις διαδρομές από πλώρη στην πρύμνη με μία αναπνοή. Ήμουν 12 χρόνων.

• Η Αθήνα είναι βρόμικη και άδικη, πληγωμένη και αδίστακτη, αλλά ταυτόχρονα εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Και έχει μαγικές στιγμές κρυμμένες σε κάθε δρόμο της, αρκεί να ξέρεις πού να κοιτάξεις.

• Τις ειδήσεις τις παρακολουθώ αποκλειστικά από το Διαδίκτυο, δεν έχω τηλεόραση (που να δουλεύει). Η ιστορία της Μανωλάδας ήταν μία από τις χειρότερες ειδήσεις που έχω διαβάσει τελευταία. Καλές ειδήσεις μάλλον έχω καιρό να διαβάσω.

• Το credo μου είναι ένα ποίημα του Langston Hughes, λέγεται «Motto». «I play it cool / I dig all jive / That's the reason / I stay alive / My motto / As I live and learn / Is dig and be dug in return».

• Ποιο είναι το νόημα της ζωής; Να τη ζεις.

Οι Αθηναίοι
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ