ΜΥΡΤΩ ΑΛΙΚΑΚΗ

ΜΥΡΤΩ ΑΛΙΚΑΚΗ Facebook Twitter
0

Ήμουν μοναχοπαίδι, τελείως αγοροκόριτσο, και το όνειρό μου από τα δεκατρία ήταν να γίνω ηθοποιός. Πρόσεξε, δεν ονειρευόμουν ποτέ να γίνω μια σταρ. Το όνειρό μου ήταν να γίνω μια σπουδαία ηθοποιός. Προέρχομαι από ένα σπίτι που με έφερνε σε επαφή με τα εικαστικά, το θέατρο και το σινεμά. Οπότε το έβλεπα σοβαρά το πράγμα, χωρίς φρου-φρου κι αρώματα.

Μετά το σχολείο πέρασα στο πανεπιστήμιο, στη Γαλλική Φιλολογία Θεσσαλονίκης, στην οποία δεν φοίτησα ποτέ. Είχα περάσει ταυτόχρονα και στο Θέατρο Τέχνης. Αυτό ήθελα να κάνω. Τελειώνοντας τη σχολή, στα 21, έπαιξα κατευθείαν στην τηλεόραση, στην Αναστασία.

Θυμάμαι είχε βγει ένα διαφημιστικό τρέιλερ, στο οποίο φαινόμουν πολύ φευγαλέα και στο τέλος ακουγόταν μια φωνή που έλεγε «Ποια είναι η Αναστασία»; Είχα ένα αγόρι τότε, που μου λέει «Είδα αυτό το τρέιλερ στην τηλεόραση. Πολύ έξυπνο, ε;». «Ναι» του λέω, «εγώ είμαι». Δεν το πίστευε.

Θυμάμαι εκείνη τη φρίκη που ένιωθα όταν με πρωτοαναγνώριζαν στον δρόμο και πρέπει να ήταν σχεδόν αμέσως μετά την προβολή του πρώτου επεισοδίου που πήγα και κούρεψα τα μαλλιά μου πολύ κοντά, αγορίστικα. Βγαίνοντας όμως από το κομμωτήριο κάποιος με αναγνώρισε αμέσως. Αυτό ήταν τεράστια ήττα.

Σε αυτό το σίριαλ έπαιξα κάπως τυχαία. Δεν ψαχνόμουν να παίξω στην τηλεόραση. Έγιναν όλα κάπως ερήμην μου κι εγώ αισθάνθηκα ότι από τη μια μέρα στην άλλη τα πράγματα σοβάρεψαν πολύ κι ότι οι άλλοι έχουν ξαφνικά μια εικόνα για μένα που δεν συμβαδίζει απαραιτήτως με την εικόνα που έχω εγώ για τον εαυτό μου. Στην ουσία, σαν από ένστικτο, δεν ακολούθησα την πορεία που είχε προδιαγραφτεί και ακολούθησα τη δική μου. Με τα χίλια ζόρια βέβαια, αλλά μπορώ να πω ότι τελικά ακολούθησα έναν δρόμο που ήταν πιο κοντά σε αυτό που ήθελα εγώ.

Έχω κάνει και θέατρο και τηλεόραση και κινηματογράφο. Αυτό που αγαπώ περισσότερο είναι ο κινηματογράφος, αν και ως επαγγελματίας δεν μπορείς να καλύπτεσαι όσον αφορά τις κινηματογραφικές σου συμμετοχές, με την έννοια της συχνότητας, στη χώρα μας. Εκ των πραγμάτων πόσες ταινίες να κάνεις δηλαδή! Λίγες.

Πάντα ήθελα να κάνω παιδιά και οικογένεια και το έκανα. Είμαι παντρεμένη και έχω κάνει δύο αγόρια, 7 και σχεδόν 4. Ποτέ δεν με τρόμαξε η κούραση των υποχρεώσεων και των ευθυνών μιας οικογένειας. Το μόνο που με απασχολεί είναι να μπορώ να είμαι ο γονιός που θα ήθελα είμαι, ώστε να μεγαλώσω τα παιδιά μου υγιή ψυχικά και με τα εφόδια που πιστεύω ότι χρειάζονται στη ζωή. Δεν καταφέρνω να είμαι πάντα αυτή που θα ήθελα, αλλά το παλεύω και το προσπαθώ καθημερινά.

Αυτό που έχω μάθει στα 37 μου είναι ότι τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Όταν είσαι πιο νέος έχεις την αίσθηση της παντοδυναμίας. Τώρα πια αισθάνομαι ότι σε κάποια ζητήματα τα φτερά μου έχουν τσακίσει λιγάκι. Όχι ότι με παίρνει από κάτω. Απλά δεν νιώθω πλέον ότι η ζωή είναι αυτή η παιδική χαρά που πίστευα ότι είναι.

Η εμπειρία και η γνώση δεν μεταβιβάζονται. Κανείς δεν μπορεί να σου μάθει αυτά που θα μάθεις αργότερα μόνος σου. Αυτό είναι ένα εξαιρετικά γοητευτικό στοιχείο της νεότητας. Αν όλοι είχαμε στα είκοσι τα μυαλά που έχουμε στα σαράντα, θα χάναμε τελικώς και την ουσία. Κάθε ηλικία έχει και τη χάρη της και γι' αυτό δεν φρικάρω καθόλου που μεγαλώνω. Ίσα-ίσα που μου αρέσει. Τώρα νιώθω πιο ψύχραιμη.

Αυτό που με ενοχλεί στην καθημερινότητά μου είναι το άγχος μου να τα προλάβω όλα. Τη δουλειά, να μη λείψει τίποτα στα παιδιά μου και μέσα σε όλα αυτά να θέλω να έχω μια ώρα την ημέρα για την πάρτη μου. Να σκεφτώ τι μου συμβαίνει, να διαβάσω ένα βιβλίο, να κάνω κάτι που να με ευχαριστεί. Το άγχος πολλές φορές επηρεάζει και τις καλές στιγμές και δεν χαίρομαι αυτά που θα μπορούσα να χαρώ. Μου τη σπάει αυτό.

Αυτό τον καιρό κάνω τις τελευταίες πρόβες για την παράσταση που ανεβαίνει την Κυριακή στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, στο Δώμα. Είναι ένας μονόλογος, στον οποίο υποδύομαι ένα αγόρι και βασίζεται σε μια πραγματική ιστορία. Στις 20 Νοεμβρίου του 2006 ο 18χρονος Σεμπάστιαν Μπος εισέβαλε στο σχολείο του, στη Γερμανία, οπλισμένος με κοντόκαννες καραμπίνες και χειροβομβίδες καπνού κι άρχισε να πυροβολεί όποιον έβρισκε μπροστά του. Τραυμάτισε οκτώ άτομα, κρύφτηκε σε μια από τις αίθουσες και αυτοπυροβολήθηκε στο κεφάλι. Όταν τον βρήκαν, ήταν νεκρός. Πριν όμως εισβάλει στο σχολείο, είχε ανεβάσει ένα βίντεο στο Ίντερνετ προσπαθώντας να εξηγήσει τις πράξεις του. Είναι μια ιστορία που έχει επαναληφθεί σε αρκετές χώρες στην Ευρώπη, και φυσικά στην Αμερική. Είναι πολύ δύσκολο να μπεις στην ψυχολογία ενός ανθρώπου, ο οποίος δεν πιστεύει σε τίποτα.

Μάλλον περνώ μια δημιουργική περίοδο, γιατί παράλληλα κάνω ένα σίριαλ στο ΑΝΤ1 που λέγεται Κάρμα και επίσης έκανα ήδη τα γυρίσματα σε μια ταινία με τον Γιώργο Χωραφά, τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και την Κάτια Ζυγούλη σε σκηνοθεσία του Βασίλη Τσελεμέγκου. Πρόκειται για μια κινηματογραφική μεταφορά στο βιβλίο του Ανδρέα Στάικου Επικίνδυνες Μαγειρικές.

Το να νιώθεις τυχερός στη ζωή είναι σχετικό πάντα με αυτό που ζητάς. Αν ζητάς τα πάντα, μπορεί να νιώθεις πάντα άτυχος. Εγώ νιώθω καλά.

Αυτό που με φρικάρει εντελώς είναι ότι δεν μπορώ να διανοηθώ ότι επιτρέπεται και είναι νόμιμο όλοι αυτοί οι υποψήφιοι βουλευτές να έχουν το δικαίωμα να ξοδεύουν αυτά τα τρομαχτικά ποσά για τη διαφημιστική τους καμπάνια. Εσένα δεν σε φρικάρει αυτό; Ότι ένας βουλευτής μπορεί να ξοδεύει 400.000 ευρώ για να ξαναβγεί στην εξουσία! Ο άνθρωπος που έχει ξοδέψει τόσα λεφτά δεν θα θελήσει να τα πάρει πίσω; Δηλαδή, θα έρθει να μου πει ότι έχει τέτοια τρομαχτική αγωνία να παίρνει έναν μισθό βουλευτή και να κάνει καλό στην κοινωνία που ξοδεύει όλη του την περιουσία γι' αυτό! Και που σκατά τα έχει βρει αυτά τα τετρακόσια χιλιάρικα; Η απάντηση είναι προφανής, αλλά σου καίει τον εγκέφαλοι αυτό - δεν στον καίει; Φαντάζομαι ότι υπάρχουν και χειρότερα. Στην Αφρική, ας πούμε...

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ