Ντέιβιντ

Ντέιβιντ Facebook Twitter
1

Δεν είμαι παιδί του κέντρου. Εκεί που έμενα, κοντά στην Πεντέλη, έβγαινα και περπάταγα στο ποτάμι και σε μικρούς καταρράχτες, δίπλα μου αλεπούδες. Είχα την ευχέρεια να βγαίνω και να είμαι στο δάσος, που πλέον δεν υπάρχει γιατί κάηκε το ‘95.

Μαζί με τη φωτιά άλλαξα κι εγώ πάρα πολύ. Είχα συνδεθεί με εκείνα τα μέρη. Η πιο δυνατή μου ανάμνηση είναι η περιπλάνηση σε τοπία, που τώρα πρέπει να ταξιδέψω τουλάχιστον δυόμισι ώρες για να τα βρω.

Μικρός ήθελα να ασχοληθώ με τα κοινά. Όχι πολιτικός, μου άρεσαν η οργάνωση, οι κουβέντες, αλλά πάντα έλεγα ότι θέλω να γίνω μουσικός.

Είμαι παιδί του Ωδείου Αθηνών. Έκανα κρουστά συμφωνικής ορχήστρας (τύμπανα, μαρίμπες, βιμπράφωνο) και παράλληλα πιάνο και θεωρητικά. Η μουσική είναι σαν τον αθλητισμό. Έχει ένα σημείο, που από κει και πέρα πας για πρωταθλητής. Πας για βιρτουόζος και, αν είσαι τύπος που ψάχνεσαι και λίγο, αισθάνεσαι ότι το μυαλό σου περιορίζεται. Σε μαθαίνουν συγκεκριμένες δομές για τη δυτικότροπη μουσική. Εκεί που είχαν αρχίσει για γίνονται αυτά ήρθε εφηβεία και δεν μπορούσα να τα κουμαντάρω. Είπα, μέχρι εδώ, φτάνει.

Στο λύκειο, επειδή είχα μπουχτίσει απ' τη μουσική, το έριξα στην τεχνολογία. Geek κατάσταση. Έμαθα πράγματα για το μιξάζ, για τις συχνότητες, πώς να κάνεις dolby. Μέχρι πέρσι έγραφα μουσική επί παραγγελία, προέκυπτε η ανάγκη και δούλευα πάνω σε συγκεκριμένα project. Δεν το σχεδίασα ν' ασχοληθώ επαγγελματικά. Προέκυψε. Συναναστρεφόμουν ανθρώπους που έτυχε να έχουν ανάγκη τη μουσική. Έγραψα μουσική για μια ταινία μικρού μήκους στην Τσεχία -μου έστελνε εικόνες και του έστελνα ήχο-, μετά για μια παράσταση που έκαναν φίλοι και έτσι μπήκα μέσα σε όλο αυτό. Και συνέχισα.

Σπούδασα Γεωγραφία στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.Από τους πρώτους που φοίτησαν. Αυτήν τη στιγμή κάνω το μεταπτυχιακό μου στη Διαχείριση του Ευρωπαϊκού Χώρου. Ήθελα να πάω στο Μαθηματικό γιατί όλοι στην οικογένειά μου είναι μαθηματικοί - ο πατέρας μου, η μητέρα μου, διάφοροι στο σόι. Είχε όμως πολύ διάβασμα και πίστευα ότι θα μου έκανε το μυαλό ζελέ. Ο μεγάλος φόρτος εργασιών στις σπουδές μπορεί να ισοπεδώσει και το ρομαντισμό σου και οποιαδήποτε καλλιτεχνική κλίση. Είμαι πάντως από τους τυχερούς, που οι σπουδές τούς άνοιξαν τα μάτια.

Τα πάντα έχουν να κάνουν με την προσωπική κρίση, την ψυχοσύνθεση και πάνω απ' όλα την αισθητική του καθενός. Όλοι παίρνουμε γνώσεις, εξαρτάται πώς τις χρησιμοποιούμε. Από την άλλη, βλέπω ότι πολλοί άνθρωποι που έκαναν ηλεκτρονική μουσική, ενώ κάνουν ωραία πράγματα, έχουν έλλειψη μουσικότητας.

Πιστεύω στην ιδέα του σχεδιασμού, να δουλεύεις δηλαδή με ένα σκοπό και να εξυπηρετήσεις κάτι, να μη δουλεύεις αόριστα κι ό,τι προκύψει. Να έχεις δομημένο αυτό που θέλεις στο μυαλό σου και να ξέρεις πού πας. Το ΝΤΕΪΒΙΝΤ προέκυψε λίγο πριν το καλοκαίρι. Έμαθα για το διαγωνισμό της Warp σε ένα blog (για remix στο «Little bit of feel good») και μέσα σε 15 μέρες έφτιαξα το κομμάτι. Ήθελα να είναι ο ήχος του τέλους της δεκαετίας του ‘80 με αρχές ‘90 κι επειδή δεν ήμουν ακριβώς εγώ αλλά μια πλευρά του εαυτού μου, ήθελα ένα concept συγκεκριμένο. Για το project ΝΤΕΪΒΙΝΤ που εκφράζει το «γκρίκλις κλας» των ιντερνετικών Ελλήνων -Έλληνες μεν, αλλά «από τη Νέα Υόρκη»- ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό ο φίλος μου και συνεργάτης, ο Κωνσταντίνος, που έφτιαξε το design. Είναι οι επιρροές μου αλεσμένες και μια αισθητική που συνδυάζει Bauhaus με Σταμάτη Γαρδέλη. Τους Άγγλους τους ενθουσίασε.

Το πίστευα πολύ. Άκουγα το κομμάτι μου και αισθανόμουν ότι μπορούσε να σταθεί οπουδήποτε. Αν δεν είσαι σίγουρος για τη δουλειά σου καλύτερα να μη στείλεις. Πρέπει να έχεις αυτοπεποίθηση, να το υποστηρίζεις και να το πιστεύεις αυτό που φτιάχνεις. Το έστειλα το Πάσχα και το επέλεξαν τον Ιούνιο. Πήρα ένα mail που έλεγε ότι μας αρέσει πολύ αυτό που έκανες και θέλουμε παρουσίαση του project, βιογραφικό, φωτογραφίες. Νόμιζα ότι μου κάνουν πλάκα. Κυκλοφόρησε μαζί με των Mr. Oizo και Senior Coconut. Από την ώρα που βγήκε το ep έχω κάνει 12 remix επί παραγγελία και 6 προσωπικά κομμάτια. Σε τρεις μήνες! Έτσι προέκυψε και το remix στη Rough Trade.

Λειτουργώ πολύ καλά όταν είμαι λυπημένος. Το πιο δύσκολο πράγμα που έχει να κάνει ένας δημιουργός είναι να γράψει ένα χαρούμενο τραγούδι.

Δεν είμαι καθόλου μοναχικός. Ο πιο μεγάλος μου φόβος είναι να μη μείνω μόνος. Προτιμώ να έχω ανθρώπους γύρω μου, ακόμα κι όταν δουλεύω. Τα τελευταία δύο χρόνια που ασχολούμαι συστηματικά με τη μουσική δεν έχω μια σταθερή σχέση, επειδή ξέφευγα, έχανα τα βράδια μου, αλλά ο έρωτας παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μου. Προκύπτουν πράγματα που δεν βγαίνουν από κανένα άλλο ερέθισμα.

Μ' αρέσει η Αθήνα. Δεν ήθελα να φύγω ούτε για τις σπουδές μου, παρόλο που μου δόθηκε η δυνατότητα. Είμαι παιδί της πόλης, αλλά περιστασιακό, τουρίστας. Γι' αυτό μ' αρέσει. Η Αθήνα, όπως και όλες οι μεγαλουπόλεις, μεταλλάσσεται, βλέπεις νέα πράγματα συνέχεια. Όχι ίσως στον ίδιο βαθμό με το εξωτερικό, αλλά τα τελευταία χρόνια όλο και με μεγαλύτερη συχνότητα.

Την κατάσταση με τα επεισόδια την περίμενα νωρίτερα. Χρειαζόταν μία αφορμή. Σε οποιοδήποτε πολίτευμα και να 'σαι, πάντα αντιδράς ενάντια στις δυνάμεις καταστολής. Δεν ήταν ο φόνος ενός ανθρώπου ο λόγος. Έχουν σταματήσει να υπάρχουν κοινωνικές τάξεις - υπάρχουν αυτοί που μπορούν κι αυτοί που δεν μπορούν να ζήσουν. Έχει αρχίσει να μεγαλώνει το χάσμα. Δεν υπάρχει ο μεσοαστός πλέον. Πριν τελειώσει ο μήνας, τα λεφτά τελειώνουν σε όλους. Σε όποια κλίμακα και να 'σαι. Περισσότερο επηρεάζει ανθρώπους σαν κι εμένα, που μόλις αρχίζουν να κάνουν βήματα μόνοι τους, τη δική μου γενιά.

Τη συντήρηση τη συμφέρει να έχει τον κόσμο αγανακτισμένο και φοβισμένο. Στην πρώτη περίπτωση δεν κρίνει τίποτα λόγω φόρτισης. Στη δεύτερη περίπτωση ο κόσμος ακουμπάει στη συντήρηση. Αισθάνεται ασφάλεια. Ακόμα και άνθρωποι μεγάλης ηλικίας που ξέρω ότι ήταν πολύ προοδευτικοί είχαν αρχίσει να μπαίνουν σε έναν συντηρητισμό ύποπτο. Χωρίς καμία εξήγηση. Νομίζω ότι ήταν ένας συντηρητισμός επιβίωσης.

Οι Αθηναίοι
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Οι Αθηναίοι / Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Ένα απρόσμενο Σαββατοκύριακο σε ένα κότερο στάθηκε αρκετό για να αλλάξει τη ζωή του. Από την πρώτη του εμπειρία ως μάγειρας στον στρατό μέχρι τις κουζίνες των κορυφαίων εστιατορίων του κόσμου, κάθε σταθμός διαμόρφωσε τη φιλοσοφία του βραβευμένου σεφ. Σήμερα, μέσα από το αστεράτο Soil, αποδεικνύει πως η μαγειρική δεν είναι απλώς τέχνη, αλλά τρόπος ζωής.
M. HULOT
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια