Ο M.Hulot στην πρώτη του συνέντευξη

Ο M.Hulot στην πρώτη του συνέντευξη Facebook Twitter
5
Ο M.Hulot στην πρώτη του συνέντευξη Facebook Twitter
Δεν θα ήθελα να ξαναζήσω τίποτε απ' όσα έχω ζήσει και το μόνο που θα κράταγα είναι κάποιες τυχαίες στιγμές που μου άλλαξαν τη ζωή... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

  • Δεν θέλω να θυμάμαι τίποτε από τα χρόνια του σχολείου. Κι έχω ένα θέμα με τη νοσταλγία. Δεν θα ήθελα να ξαναζήσω τίποτε απ' όσα έχω ζήσει και το μόνο που θα κράταγα είναι κάποιες τυχαίες στιγμές που μου άλλαξαν τη ζωή. Η γριά γειτόνισσα που έβλεπα από την μπαλκονόπορτά μου στη Βουρνάζου, όταν πήγαινα στο Λύκειο, για παράδειγμα. Έβγαζε τα ρούχα της, έπεφτε στα τέσσερα κι άρχιζε να σφουγγαρίζει το σπίτι. Ώρες ολόκληρες. Κι εκεί που έπρεπε να διαβάζω για τις Πανελλήνιες, έγραψα μανιωδώς ένα μυθιστόρημα που λεγόταν Νύχτα κολυμπώντας δεν περνάς. Η ηρωίδα ήταν η γριά, «το κτήνος με τη χλωρίνη». Όταν έφυγα για Αγγλία, το πέταξα στα σκουπίδια! Μαζί του πέταξα και το ημερολόγιο από τα ταμπουρώματα στο Πολυτεχνείο παραμονές 17 Νοέμβρη κι ένα ταμπούρωμα στη Νομική, απ' όπου είχα βγει με μαύρη πλάτη από τα κλομπ. Είχα πειστεί ότι ήμουν ο Χέμινγουεϊ.

 

Μου αρέσει η Αθήνα, η μιζέρια της και το φαγητό της, ένα εστιατόριο όπου τρώνε παπάδες και νταλικιέρηδες, άλλο ένα κούρδικο που έχει συγκλονιστικά κεμπάπ και κιουνεφέ, τα λουκουμαδάκια του Κτιστάκη και η λεμονόπιτα της Μέλισσας, το νέο αλλόκοτο R&B, μου αρέσει να κυκλοφορώ παντού με τα πόδια και να βλέπω ανθρώπινες αντιδράσεις...

 

  • Στο Λονδίνο πήγα μια εποχή που ο κόσμος ήταν γεμάτος κίτρινα χαμόγελα και γινόταν χαμός με τους De La Soul και τους Stone Roses. Ήταν ο παράδεισος. Μια μέρα που ήμουν στη δουλειά –καθάριζα τη σάλα και την τουαλέτα στα Kentaky's δίπλα στα Harrods– κάποιοι Έλληνες έτρωγαν τηγανητό κοτόπουλο και γέλαγαν έντονα. Κάθε φορά που άκουγα ελληνικά ή έβλεπα κίτρινο μποτάκι Τίμπερλαντ πέταγα το καρτελάκι με το όνομα για να μην καταλάβουν ότι είμαι Έλληνας. Εκείνο το βράδυ, και λίγο πριν τελειώσει η βάρδια, γνώρισα τυχαία την ελληνική ομάδα του BBC και βρέθηκα με συνοπτικές διαδικασίες τηλεφωνητής στο ελληνικό τμήμα. External services. Είχα ξεχάσει να βγάλω το καρτελάκι.

 

Ο M.Hulot στην πρώτη του συνέντευξη Facebook Twitter
Το μεγάλο κακό που έκανε η πληθώρα των sites είναι ότι γεμίσαμε από δημοσιογράφους του γραφείου, με δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία και κανένα μέλλον, που μαθαίνουν να κάνουν μόνο σχόλιο... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

  • Ήρθα στην Ελλάδα για Χριστούγεννα και με άρπαξε η Στρατολογία επειδή ήμουν ανυπότακτος. Και πάει η δουλειά. Έπρεπε να παρουσιαστώ για να γλιτώσω την ποινή (δύο χρόνια επιπλέον!) ή να φύγω και να μην μπορώ να ξαναγυρίσω στην Ελλάδα. Προτίμησα να πάω φαντάρος. Μετά τον στρατό πήγα για λίγο για δουλειά στο ένθετο μεγάλης εφημερίδας. Άντεξα τέσσερις μέρες.

 

  • Το 2005, λίγο πριν από το Πάσχα, έφτιαξα το Nothing Days, ένα μπλογκ για να γράφω αυτά που ήθελα σε μια φίλη μου που είχε μετακομίσει στη Μινεάπολη. Νόμιζα ότι ήταν κάτι σαν εξελιγμένο mail, όπου μπορούσες να ανεβάσεις κείμενα και φωτογραφίες, κι έγραφα καθημερινά αυτά που θα της έλεγα στο τηλέφωνο. Eπίσης, νόμιζα ότι με διάβαζε μόνο αυτή. Ένα πρωί που μπήκα να δω την απάντησή της στα comments, είδα και άλλα 30 σχόλια αγνώστων που διάβαζαν τον διάλογό μας. Ήθελα ν' ανοίξει η γη να με καταπιεί.

 

Ο M.Hulot στην πρώτη του συνέντευξη Facebook Twitter
Στη LiFO βρέθηκα λίγο πριν από το ξεκίνημά της, από ένα μήνυμα σε κάποιο post. Μπορώ να πω ότι αυτό το μήνυμα μου άλλαξε τη ζωή... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

  • Όταν εμφανίστηκε το Audiogalaxy, χρειαζόμουν ένα ψευδώνυμο για να συνδεθώ και να κατεβάζω μουσική. Μόλις είχα δει το Mon Oncle του Tati και ο M. Hulot ήταν ο πιο πρόχειρος ήρωας, έτσι του δανείστηκα το όνομα. M. Hulot ήμουν και στο Soulseek, όπου άρχισαν να μου μιλάνε άπειρα άτομα κι έκανα τις πιο πολλές γνωριμίες της ζωής μου. Αθώες εποχές, που όλοι αντάλλασσαν μουσικά αρχεία και μιλούσαν για μουσική και ταινίες. Από κει και από απόσταση έστησα με τον Άγγελο το tranzistor.gr, ένα site για μουσική που το τρέξαμε δύο χρόνια χωρίς να έχει δει ο ένας το πρόσωπο του άλλου. Τους περισσότερους από όσους έγραφαν δεν τους είχα δει ποτέ.
  • Στη LiFO βρέθηκα λίγο πριν από το ξεκίνημά της, από ένα μήνυμα σε κάποιο post. Μπορώ να πω ότι αυτό το μήνυμα μου άλλαξε τη ζωή. Ήταν Σεπτέμβριος, ετοιμαζόμουν να ξαναγυρίσω στη δουλειά ως καθηγητής Αγγλικών και η LiFO ήταν κάτι σαν dream come true. Σε δυο-τρεις μήνες παράτησα τη δουλειά, μετακόμισα και ξεκίνησα από το μηδέν.

 

  • Είναι απογοητευτικό αυτό που διαπιστώνω όσο περνάει ο καιρός. Το μεγαλύτερο κακό της κρίσης είναι ότι κάνει όλο και μικρότερες τις αντοχές των νέων παιδιών. Δεν τους αφήνει και περιθώρια για αντοχές. Μέχρι το 2012 οι νέοι δημοσιογράφοι ήταν διατεθειμένοι να περάσουν μια περίοδο μαθητείας και είχαν όρεξη να κάνουν πρωτότυπα θέματα και ρεπορτάζ. Σήμερα τα περισσότερα παιδιά που έρχονται για να ζητήσουν συνεργασία έχουν μάθει στην εύκολη λύση της γνώμης και της ατάκας και αυτό που ονειρεύονται είναι μια στήλη για να γράφουν ημερολόγιο. Ή να μεταφράσουν θέματα από ξένα sites. Αυτό θεωρούν ότι είναι δημοσιογραφία. Το μεγάλο κακό που έκανε η πληθώρα των sites είναι ότι γεμίσαμε από δημοσιογράφους του γραφείου, με δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία και κανένα μέλλον, που μαθαίνουν να κάνουν μόνο σχόλιο. Το Ιnternet έχει γεμίσει με ανίδεους, αγράμματους και αλαζόνες 20άρηδες που η ασφυκτική οικονομική κατάσταση που βιώνουν τους κάνει ακόμα χειρότερους, γιατί δεν έχουν χρονικά περιθώρια να διορθωθούν. Η αγραμματοσύνη των νέων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που αξίζει να αναλυθεί σε έναν κόσμο που διαβάζει και γράφει περισσότερο από ποτέ.

 

Ο M.Hulot στην πρώτη του συνέντευξη Facebook Twitter
Ένα πράγμα δεν αντέχω με τίποτα: την υποκρισία. Τη θεωρώ πιο επικίνδυνη από οποιαδήποτε ανθρώπινη αδυναμία, γιατί κρύβει απωθημένα και μεταφράζεται σε φθόνο και μίσος... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

  • Ένα πράγμα δεν αντέχω με τίποτα: την υποκρισία. Τη θεωρώ πιο επικίνδυνη από οποιαδήποτε ανθρώπινη αδυναμία, γιατί κρύβει απωθημένα και μεταφράζεται σε φθόνο και μίσος. Τους παπάδες που ψάχνονται στο Gaydar και κάνουν κηρύγματα περί ηθικής, τα παιδάκια που με τα λεφτά του μπαμπά ορίζουν τι είναι underground, τους δήθεν προοδευτικούς που είναι βαθιά συντηρητικοί όταν πρέπει να πάρουν αποφάσεις, τους πολιτικούς που δεν έχουν ιδέα τι λέει το νομοσχέδιο που ψηφίζουν και η δουλειά τους περιορίζεται στις εμφανίσεις στην τηλεόραση.

 

  • Μου αρέσει η Αθήνα, η μιζέρια της και το φαγητό της, ένα εστιατόριο όπου τρώνε παπάδες και νταλικιέρηδες, άλλο ένα κούρδικο που έχει συγκλονιστικά κεμπάπ και κιουνεφέ, τα λουκουμαδάκια του Κτιστάκη και η λεμονόπιτα της Μέλισσας, το νέο αλλόκοτο R&B, μου αρέσει να κυκλοφορώ παντού με τα πόδια και να βλέπω ανθρώπινες αντιδράσεις, μου αρέσουν οι τρελοί που κάνουν την τρέλα τους δημιουργία, μου αρέσουν τα κολλήματα που τρώω κατά καιρούς και μια μέρα ξυπνάω κι έχουν εξαφανιστεί: έχω υπάρξει συλλέκτης βινυλίων, κόμικ, DVD, μηχανών πολαρόιντ, τώρα τελευταία μαζεύω μανιωδώς Ρlaymobil της δεκαετίας του '70 και του '80. Θεωρώ τον γαλάζιο Ινδιάνο της Lyra ένα από τα πιο όμορφα αντικείμενα που έχω δει ποτέ.
Ο M.Hulot στην πρώτη του συνέντευξη Facebook Twitter
M. Hulot ήμουν και στο Soulseek, όπου άρχισαν να μου μιλάνε άπειρα άτομα κι έκανα τις πιο πολλές γνωριμίες της ζωής μου. Αθώες εποχές, που όλοι αντάλλασσαν μουσικά αρχεία και μιλούσαν για μουσική και ταινίες... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
  • Χαίρομαι να κάνουμε σχέδια για το ΓΚΡΕΚΑ και το grekamag.gr, να συζητάμε για θέματα, να ψάχνουμε περιπτώσεις ανθρώπων που κανείς δεν τους δίνει σημασία, χαίρομαι και με την ανταπόκριση του site και για τα χιλιάδες share σε ορισμένα θέματα – νομίζω ότι δεν έχουν μείνει και πολλά από τα όνειρα που έκανα μικρός απραγματοποίητα. Αν πέθαινα αύριο το πρωί, θα ήθελα οι άνθρωποι που αγαπάω να πουν «δεν του έμεινε κανένα απωθημένο». Και θα ήταν αλήθεια!

Ο M. Ηulot είναι διευθυντής του ΓΚΡΕΚΑ και του grekamag.gr.

Οι Αθηναίοι
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ

σχόλια

5 σχόλια
ξεχωρίζει εδώ και πολλά χρόνια! Ανεξαρτήτως θεματολογίας,αν συμφωνείς ή διαφωνείς με αυτά που γράφει, ο τρόπος γραφής του είναι τόσο μη επιτηδευμένος & αληθινός που μετατρέπει ακόμα και την πιο απλή ιστορία σε ενδιαφέρουσα!