Εσύ γιατί δεν έκανες ποτέ παιδί;

Εσύ γιατί δεν έκανες ποτέ παιδί; Facebook Twitter
0



ΑΡΚΕΤΑ ΦΡΥΔΙΑ ΑΝΑΣΗΚΩΘΗΚΑΝ επιτιμητικά εξαιτίας μιας «επίμαχης» δήλωσης της Σμαράγδας Καρύδη η οποία σε συνέντευξή της είπε ότι δεν την ενδιέφερε ποτέ ο γάμος και – κυρίως – ότι δεν έγινε ποτέ μητέρα επειδή θα γινόταν σκλάβα του παιδιού και θα άφηνε όλη της την ζωή πίσω, όπως επί λέξει είπε, «προκαλώντας αντιδράσεις». Μοιάζει φοβερό, το να προκαλεί «αντιδράσεις» στις μέρες μας μια τέτοια δήλωση, αλλά όχι αδιανόητο. Η αλήθεια είναι ότι συχνά καλείται – έμμεσα ή άμεσα – να απολογηθεί μια γυναίκα της μέσης ηλικίας για την συντριπτική αμέλειά της να γίνει κάποια στιγμή μητέρα, ασχέτως αν ήθελε και δεν γινόταν ή αν γινόταν αλλά δεν ήθελε ή οτιδήποτε άλλο. Το ερώτημα «εσύ γιατί δεν έκανες ποτέ παιδί;» περιφέρεται ακόμα επίμονο και αδιάκριτο, και ποτέ σχεδόν δεν απευθύνεται σε άνδρες. 

Είναι σα να έχουμε φτάσει σε ένα άλλο περίεργο άκρο, όπου ένας άτεκνος άνδρας μεγαλύτερης ηλικίας και ασαφούς οικογενειακής κατάστασης, είναι εκ προοιμίου ύποπτος. Είναι ο «τρελός του χωριού», δυνάμει «ανώμαλος», και τέλος πάντων καλύτερα να μην έχουν τα παιδιά πολλά-πολλά μαζί του, όποιος φυλάει τα ρούχα του έχει τα μισά.  

Το «στίγμα» υπάρχει ακόμα, τουλάχιστον όμως θέλει να πιστεύει κανείς πως έχουν εξορκιστεί οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα του παρελθόντος, ακόμα και του πολύ πρόσφατου, όσον αφορά στις γυναίκες που δεν έγιναν ποτέ μητέρες. Αντιθέτως, θα τολμούσε να ισχυριστεί κανείς ότι κατά ένα τρόπο τα πράγματα είναι χειρότερα στην εποχή μας για τους άντρες, όσον αφορά μια γενική αντίληψη που επικρατεί για τους άτεκνους μεσήλικους (και άνω), ειδικά όσους ζουν χωρίς μόνιμο/η σύντροφο. Το αφήγημα του ελεύθερου γεροντοπαλίκαρου και του αμετανόητου εργένη, ακόμα και με το ‘γκλάμορους’ περίβλημα του ώριμου πλεϊμπόι (με ή χωρίς την γλοιώδη βελούδινη ρόμπα του Χιου Χέφνερ), έχει ξινίσει προ πολλού, και δικαίως. Μαζί και το παραμύθι του κραταιού ανδρός που μπορεί να κάνει παιδιά ακόμα και στα εκατό, όπως ο Τσάπλιν κάποτε ή ο Μικ Τζάγκερ προσφάτως, ο οποίος έχει παιδί νεότερο από το εγγόνι του.   

Τώρα όμως είναι σα να έχουμε φτάσει σε ένα άλλο περίεργο άκρο, όπου ένας άτεκνος ή άκληρος (ή «απάντρευτος» που λένε στην Κρήτη και μοιάζει να δηλώνει κάτι πολύ πιο οριστικό και αμετάκλητο και παθολογικό από το ανύπαντρος) άνδρας μεγαλύτερης ηλικίας και ασαφούς οικογενειακής κατάστασης, είναι εκ προοιμίου ύποπτος. Είναι ο «τρελός του χωριού», δυνάμει «ανώμαλος», και τέλος πάντων καλύτερα να μην έχουν τα παιδιά πολλά-πολλά μαζί του, όποιος φυλάει τα ρούχα του έχει τα μισά.  

Μοιάζει υπερβολικό, αλλά δεν είναι και τόσο. Ένα σχετικό περιστατικό, ίσως τυχαίο, ίσως και όχι, μου περιέγραφε τις προάλλες ένας γνωστός που μένει σε μια περιοχή – ‘ημιαστική’ ας την πούμε –  της Αθήνας και έχει έναν γείτονα (γύρω στα 65), ο οποίος έχασε την γυναίκα του πρόσφατα και ζει μόνος πλέον με τα δύο σκυλιά τους. Το ζευγάρι ήταν αγαπητό και επειδή έμενε στο ισόγειο ανέβαιναν συχνά διάφορα παιδιά της γειτονιάς για να παίξουν με τα σκυλιά. Από τότε όμως που έμεινε μόνος του, φροντίζει να αποθαρρύνει τα παιδιά από το να πλησιάζουν πολύ το μπαλκόνι του, επειδή, όπως εκμυστηρεύτηκε στον φίλο μου, φοβάται μπας και σκεφτεί η γειτονιά κάτι κακό για τον «παλιόγερο με τα παιδάκια». 


 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ