Η πράσινη ακτίνα

Η πράσινη ακτίνα Facebook Twitter
Ένα λέιζερ έβαφε για πολλή ώρα πράσινο το πρόσωπο του ποδοσφαιριστή Μιχαΐλο Μούντρικ, μ’ αυτό το απόκοσμο, κλινικό και παραμορφωτικό πράσινο ελεκτρίκ φως.
0



ΛΙΓΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙ
σε κάποια ανατολή ή σε κάποιο δειλινό να εμφανίζεται στον ακίνητο ορίζοντα η πράσινη ακτίνα, αυτό το σπάνιο ατμοσφαιρικό/μετεωρολογικό φαινόμενο που μνημονεύεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ιουλίου Βερν και στην ομώνυμη ταινία του Ερίκ Ρομέρ. Όσοι όμως παρακολουθούν ποδόσφαιρο –και δη ελληνικό– τη βλέπουν όλη την ώρα πάνω στα πρόσωπα των ποδοσφαιριστών αλλά και των λοιπών παραγόντων που αποτελούν τον επί σκηνής θίασο ενός αγώνα.  

Προχθές το βράδυ, στο ματς του αγγλικού πρωταθλήματος μεταξύ Άρσεναλ και Τσέλσι, ένα λέιζερ έβαφε για πολλή ώρα πράσινο το πρόσωπο του ποδοσφαιριστή της πρώτης Μιχαΐλο Μούντρικ, μ’ αυτό το απόκοσμο, κλινικό και παραμορφωτικό πράσινο ελεκτρίκ φως που εκπέμπουν αυτά τα μικροσκοπικά pointers τα οποία κάνουν θραύση ανάμεσα στους πιο ηλίθιους, χαμερπείς και συμπλεγματικούς οπαδούς των ομάδων. Όχι στην Αγγλία, εκεί αυτό που συνέβη αντιμετωπίστηκε ως εξαιρετικό περιστατικό και ως πρώτη είδηση της επικαιρότητας.

Θα μου πεις ίσως, τα λέιζερ σε πείραξαν; Εδώ έχει σφαχτεί κόσμος, εδώ μπουκάρουν οι μεγαλοπαράγοντες μέσα στο γήπεδο, εδώ οι ανακοινώσεις των ομάδων είναι αθλιότερου επιπέδου και από αυτές των οργανωμένων οπαδών. 

Όχι ότι δεν έχει ξανασυμβεί, απλώς είναι κάτι σπάνιο και αυτομάτως κατακριτέο, αντίθετα από εδώ όπου οι πρασινισμένες μορφές των αντιπάλων (και του διαιτητή) τείνουν να αποτελούν πλέον αναπόσπαστο στοιχείο της mise-en-scène σε όλη τη διάρκεια ενός ποδοσφαιρικού αγώνα. Η FIFA τα απαγορεύει αυστηρά και, εκτός του ότι συνθέτουν ένα εντελώς ενοχλητικό θέαμα, κάποια από αυτά τα λέιζερ μπορεί να εκπέμπουν (είτε εκ του «εργοστασίου» είτε «πειραγμένα») ακτινοβολία αρκετά πιο ισχυρή από τις νόμιμες προδιαγραφές με συνέπεια να είναι όχι μόνο εκνευριστικά αλλά και επικίνδυνα για τον «στόχο» τους.   

Η πιο συνταρακτική είδηση για έναν Έλληνα ποδοσφαιρόφιλο είναι ότι ο οπαδός της Άρσεναλ που έβαλε στόχο τον ποδοσφαιριστή της αντιπάλου βρέθηκε και συνελήφθη, ενώ η διοίκηση της ομάδας του εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία χαρακτήριζε το περιστατικό «εξαιρετικά επικίνδυνο και απολύτως απαράδεκτο».

Εδώ γίνεται στροβοσκοπικό πάρτι στα μάτια των παικτών και οι μυριάδες ακτίνες από τα μικροσκοπικά λέιζερ (τα οποία φυσικά είναι αδύνατο να ανιχνευτούν και να κατασχεθούν κατά τον εντελώς υποτυπώδη σωματικό έλεγχο των φιλάθλων στην είσοδο) διασταυρώνονται μανιωδώς σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του γηπέδου, διαβρώνοντας την ίδια την υφή της τηλεοπτικής μετάδοσης.

Θα μου πεις ίσως, τα λέιζερ σε πείραξαν; Εδώ έχει σφαχτεί κόσμος, εδώ μπουκάρουν οι μεγαλοπαράγοντες μέσα στο γήπεδο, εδώ οι ανακοινώσεις των ομάδων είναι αθλιότερου επιπέδου και από αυτές των οργανωμένων οπαδών, εδώ δεν μπορεί να βρεθεί όχι γήπεδο αλλά ούτε χωράφι (ούτε στο εξωτερικό!) που ο ιδιοκτήτης του να αναλαμβάνει την ευθύνη διεξαγωγής του τελικού του Κυπέλλου. Κατά τα άλλα, έχουμε φέτος «το πιο συναρπαστικό πρωτάθλημα εποχών», ένα βασανιστικά ατέλειωτο έπος «άγριας ομορφιάς», διαρκών εντάσεων και μόνιμου χτικιού, με τους οπαδούς μπουκωμένους και στην τσίτα από τα διαδοχικά «ντέρμπι» και τους παίκτες απολύτως εξοντωμένους.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ