Να φύγουμε Νίκο μου, να πληρώσουμε και να φύγουμε

Να φύγουμε Νίκο μου, να πληρώσουμε και να φύγουμε Facebook Twitter
Α, οι καλλιτέχνες. Γι’ αυτούς είναι η ζωή. Δεν μας τα λες καλά Νικολάκη. 
0



ΚΑΤΙ ΤΑ «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ» ΤΟΥ
, κάτι ο «κεντρώος» ασπασμός της θεωρίας των δύο άκρων (όταν ‘εξίσωσε’ την ακροδεξιά με την Antifa), δεν είναι και το πιο αναπάντεχο πράγμα στον κόσμο η προθυμία του ΝΙκ Κέιβ να παρευρεθεί στην αυριανή στέψη του Καρόλου ως επίλεκτο μέλος της αντιπροσωπείας των πάσης φύσεως επιφανών Αυστραλών που προσκλήθηκαν από το παλάτι σε μια τελετή που έχει να συμβεί εβδομήντα χρόνια στο ΗΒ ασχέτως αν δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που πιστεύουν ότι το 2023 θα έπρεπε λογικά να έχουν τελειώσει αυτά τα πράγματα.  

Όχι ο αγαπητός μας Νικ πάντως, και εξηγεί γιατί, απαντώντας στα αμείλικτα ερωτήματα που του έθεσαν στο γνωστό «οπαδικό» φόρουμ/site Τhe Red Hand Files, σοκαρισμένοι θαυμαστές του μόλις πληροφορήθηκαν την είδηση: Γιατί γαμώτο μου πας σ’ αυτό το πράγμα; Είσαι μοναρχικός; Στην στέψη του Καρόλου; Μα σοβαρά τώρα; 

«Δεν είμαι μοναρχικός, ούτε βασιλικός –  ούτε και ένθερμος δημοκρατικός [*republican, δηλαδή αντιμοναρχικός εν προκειμένω] πάντως», απαντά. «Δεν είμαι επίσης τόσο θεαματικά αδιάφορος για τον κόσμο και τον τρόπο που λειτουργεί, τόσο ιδεολογικά αιχμάλωτος, τόσο παθολογικά γκρινιάρης, ώστε να αρνηθώ μια πρόσκληση σε κάτι που πιθανότατα θα είναι το πιο σημαντικό ιστορικό γεγονός της εποχής μας για το Ηνωμένο Βασίλειο. Και όχι απλώς το πιο σημαντικό, αλλά το πιο παράξενο, το πιο αλλόκοτο». 

«Με όλο το σεβασμό προς τον νεαρό Nick Cave, ο νεαρός Nick Cave ήταν νεαρός και, όπως πολλοί νέοι άνθρωποι, ως επί το πλείστον αλλόφρων, οπότε είμαι λίγο επιφυλακτικός όταν τον χρησιμοποιώ ως μέτρο σύγκρισης για το τι πρέπει ή δεν πρέπει να κάνω. Ήταν χαριτωμένος όμως, αυτό του το αναγνωρίζω. Ανισόρροπος, αλλά χαριτωμένος».

Μέχρι εδώ ΟΚ, ας πούμε. Σεβαστή αλλά και απαραίτητη για έναν αφηγητή η επιθυμία για παρατήρηση εξαιρετικών γεγονότων. Ακολούθως όμως το πράγμα γίνεται κάπως περίεργο, καθώς εξομολογείται μια «ανεξήγητη συναισθηματική σύνδεση» με τον θεσμό γενικά και με την συχωρεμένη την Ελισάβετ ειδικότερα, την οποία είχε συναντήσει σε μια εκδήλωση κάποτε και του είχε φανεί «σχεδόν εξωγήινη» αλλά και «η πιο χαρισματική γυναίκα» που είχε δει ποτέ: 

«Ίσως έφταιγε ο φωτισμός, αλλά πραγματικά έλαμπε. Αργότερα, καθώς μιλούσα στη μητέρα μου –  η οποία είχε την ίδια ηλικία με τη Βασίλισσα και, όπως και η Βασίλισσα, πέθανε στα ενενήντα της – για εκείνη τη μέρα, είδα τα γέρικα μάτια της να γεμίζουν δάκρυα. Όταν παρακολούθησα την κηδεία της Βασίλισσας στην τηλεόραση πέρυσι, διαπίστωσα, προς μεγάλη μου κατάπληξη, ότι έκλαιγα κι εγώ καθώς το φέρετρο απογυμνωνόταν από το στέμμα, τη σφαίρα και το σκήπτρο και βυθιζόταν στην κρύπτη του παρεκκλησίου του Αγίου Γεωργίου. Αυτό που προσπαθώ να πω μάλλον είναι ότι, πέρα από τις ατελείωτες αλλά αναγκαίες συζητήσεις για την κατάργηση της μοναρχίας, διατηρώ μια ανεξήγητη συναισθηματική σύνδεση με τα μέλη της βασιλικής οικογένειας –  την παραδοξότητά τους, τη βαθιά εκκεντρική φύση της όλης υπόθεσης που τόσο τέλεια αντανακλά τη μοναδική παραδοξότητα της ίδιας της Βρετανίας. Με ελκύουν αυτού του είδους τα πράγματα, αυτό είναι όλο – με ελκύει το παράξενο, το αλλόκοτο, το υπνωτικά θεαματικό, αυτό που εμπνέει δέος». 

Α, οι καλλιτέχνες. Γι’ αυτούς είναι η ζωή. Δεν μας τα λες καλά Νικολάκη. 

Νομίζω όμως ότι η πιο ενδιαφέρουσα απάντηση είχε να κάνει με το εξής αιώνιο και πανανθρώπινο ερώτημα: Τι θα σκεφτόταν άραγε γι’ αυτό ο νεαρός Νικ Κέιβ; 

«Λοιπόν, με όλο το σεβασμό προς τον νεαρό Nick Cave, ο νεαρός Nick Cave ήταν νεαρός και, όπως πολλοί νέοι άνθρωποι, ως επί το πλείστον αλλόφρων, οπότε είμαι λίγο επιφυλακτικός όταν τον χρησιμοποιώ ως μέτρο σύγκρισης για το τι πρέπει ή δεν πρέπει να κάνω. Ήταν χαριτωμένος όμως, αυτό του το αναγνωρίζω. Ανισόρροπος, αλλά χαριτωμένος». 

Πες τα χρυσόστομε. Δεν πιστεύω (ίσα-ίσα) ότι μεγαλώνοντας δικαιολογείται κανείς να υποχωρεί σε συντηρητικές ή να ξεπέφτει σε αντιδραστικές θέσεις, κάποιος όμως, έστω και ξένος, έπρεπε επιτέλους να ξορκίσει εκείνο το «Αχ, πού 'σαι, νιότη, πού δειχνες πως θα γινόμουν άλλος» του Βάρναλη που τόσο αδίκως μας έχει ταλαιπωρήσει. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ