Οι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών: Η Αποκάλυψη ως υποδειγματική οικογενειακή κωμωδία

Οι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών: Η Αποκάλυψη ως υποδειγματική οικογενειακή κωμωδία Facebook Twitter
0



ΚI ENΩ ΤΟ NETFLIX μοστράρει στην χαοτική πασαρέλα του το τελευταίο άνισο δημιούργημα του Ράιαν Μέρφι ο οποίος έχει τσεπώσει γύρω στα 300 μύρια από το κανάλι και μέχρι τώρα μας έχει προσφέρει σειρές όπως το “The Politician” (επιεικώς μέτριο), το “Hollywood” (χάλια) το “Ratched” (ανεκδιήγητο) και τώρα το “Halston” (όχι κακό ακριβώς αλλά πάντως μία από τα ίδια, δηλαδή ο γνώριμος glossy πολτός), κυκλοφορεί στην πλατφόρμα ένα κανονικό διαμάντι και μάλιστα «για όλη την οικογένεια». 

Πρόκειται για την ταινία (εντυπωσιακών) κινουμένων σχεδίων The Mitchells vs. the Machines (Οι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών), από τους δημιουργούς αντίστοιχων εξαιρετικών computer-animated ταινιών όπως το Cloudy with a Chance of Meatballs (Βρέχει κεφτέδες), The Lego Movie και το πιο πρόσφατο Spider-Man: Into the Spider-Verse (που επίσης κατοικοεδρεύει στην πλατφόρμα όπως και οι «κεφτέδες» 1 και 2). Για όσους ακόμα δεν εμπιστεύονται τις ταινίες animation (κάθε είδους και τεχνοτροπίας) παρά τις απεριόριστες αφηγηματικές και αισθητικές δυνατότητες που προσφέρει το είδος, ειδικά με την ραγδαία ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.  

Αρχικά (προ πανδημίας) η ταινία είχε τον τίτλο “Connected” που είναι πιο αφηρημένος και πιο ελλειπτικός από το όνομα που επικράτησε μετά την αγορά της από το Netflix, συγχρόνως όμως είναι και πιο ενδεικτικός της θεματολογίας της που σε μεγάλο βαθμό έχει να κάνει με τις συνδέσεις των μελών μιας οικογένειας αλλά και των μελών μιας οικουμενικής ψηφιακής κοινότητας, δηλαδή όλων μας.

Αυτοί χάνουν, ειδικά αν είναι συνδρομητές του Netflix, ένα από τα μεγάλα ατού του οποίου τελικά είναι ακριβώς αυτό το είδος, καθιστώντας το κανάλι τον πιο σημαντικό ανταγωνιστή της Disney, είτε πρόκειται για δικές του παραγωγές είτε για αποκτήματα όπως το The Mitchells vs. the Machines, το οποίο ήταν έτοιμο να βγει στις αίθουσες λίγο πριν χτυπήσει η πανδημία αλλά κόλλησε στο καθαρτήριο μέχρι που το διέσωσε η πλατφόρμα αγοράζοντάς το. Και είναι πραγματικά κρίμα που δεν παίχτηκε στη μεγάλη οθόνη ώστε να αναδειχτούν επαρκώς οι τεχνικές αρετές της (και κάποιες φαντασμαγορικές σκηνές που μοιάζουν να καταπιέζονται στη μικρή). 

The Mitchells vs. the Machines Facebook Twitter

Η ταινία ξεκινά ως road trip μια δυσλειτουργικής (δηλαδή φυσιολογικής) οικογένειας, γρήγορα εξελίσσεται όμως σε περιπέτεια «αποκάλυψης» καθώς τα ρομπότ που δημιούργησε ένας νεαρός τεχνο-γκουρού της Silicon Valley για να υπηρετήσουν τους ανθρώπους, στρέφονται εναντίον τους και απειλούν να μας εκτοξεύσουν όλους στο διάστημα. Αρχηγός τους μια οντότητα τεχνητής νοημοσύνης που κατοικεί σ’ ένα smartphone, έχει τη φωνή της Ολίβια Κόλμαν, λέγεται PAL (φιλαράκι) και μέχρι πρότινος  ήταν αναντικατάστατη ως «ψηφιακή βοηθός» μέχρι που αντικαταστάθηκε από μηχανές φυσικού μεγέθους, τις οποίες όμως κατάφερε να θέσει υπό τον έλεγχο της για να εκδικηθεί όχι μόνο τον δημιουργό της αλλά ολόκληρη την ανθρωπότητα. 

Αρχικά (προ πανδημίας) η ταινία είχε τον τίτλο “Connected” που είναι πιο αφηρημένος και πιο ελλειπτικός από το όνομα που επικράτησε μετά την αγορά της από το Netflix, συγχρόνως όμως είναι και πιο ενδεικτικός της θεματολογίας της που σε μεγάλο βαθμό έχει να κάνει με τις συνδέσεις των μελών μιας οικογένειας αλλά και των μελών μιας οικουμενικής ψηφιακής κοινότητας, δηλαδή όλων μας. Πέρα από τον φρενήρη ρυθμό, τις εξωφρενικές καταστάσεις, την ευφυέστατη σάτιρα και τα πρωτοποριακά εφέ, το ταξίδι της οικογένειας Μίτσελ και οι μάχες που καλούνται να δώσουν ο ‘λουδίτης’ μπαμπάς, η ισορροπίστρια μαμά, η μεγάλη κόρη (λίγο πριν φύγει από τα δεσμά της οικογένειας για να σπουδάσει κινηματογράφο) και ο μικρός γιος, προκειμένου να αποτρέψουν την «Αποκάλυψη των ρομπότ», αποτελούν μια απολύτως ψυχαγωγική και απαλλαγμένη από διδακτισμό παραβολή για τις ανθρώπινες σχέσεις στην εποχή της ατέρμονης διασύνδεσης.  

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ