Πένθος νηπενθές 

Πένθος νηπενθές  Facebook Twitter
Τελικά, από αυτό που ίσως και να είναι το μεγαλύτερο ναυάγιο στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας, θα μείνει μόνο αυτή η στοιχειωμένη θολή φωτογραφία με το υπερχειλισμένο σκαρί λίγες ώρες πριν την βύθισή του. Φωτ.: EUROKINISSI
0


ΗΤΑΝ ΚΙ ΕΝΑ ΞΥΠΝΗΜΑ
(άλλο ένα) αυτή η τραγωδία, ένας ψυχρός και βίαιος τρόπος να συνειδητοποιήσει κανείς ή να αποδεχτεί επιτέλους κάποιες τραγικές πραγματικότητες. Όχι μόνο σε σχέση με την εκατόμβη στην Πύλο, αλλά με τις σάπιες ιδέες που κυκλοφορούν γενικώς και μοιάζουν να υιοθετούνται από όλο και περισσότερους.

Τα ρεκόρ υποκρισίας σπάνε καθημερινά, αλλά το άκρον άωτον θα πρέπει να θεωρείται πλέον (και μέχρι νεωτέρας) το «εθνικό πένθος» που κηρύχτηκε και που, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, δεν τηρείται, επειδή κανείς δεν φαίνεται να το πιστεύει, για διαφορετικούς λόγους. 

Όταν πνίγονται λίγοι-λίγοι κάθε φορά στα νερά μας είναι ρουτίνα, νομοτέλεια, ατυχές πλην μεμονωμένο περιστατικό, «κακό του κεφαλιού τους» (όταν πνίγονται πιο πέρα δεν φτάνει σε εμάς καν η είδηση). Μετά από αυτό το μαζικό υγρό σφαγείο όμως «στα όρια της ευθύνης μας», επιβαλλόταν ένα εθιμοτυπικό πυροτέχνημα, για τα μάτια του κόσμου. Έτυχε να πεθάνουν στα χέρια μας, στη βάρδια μας, αντί για την Ιταλία, τι να κάνουμε τώρα; Εθνικό πένθος, γιατί όχι; Τι κοστίζει; Μόνο το debate ακυρώθηκε, προς ανακούφιση του μεγαλύτερου μέρους του κοινού. 

Όταν πνίγονται λίγοι-λίγοι κάθε φορά στα νερά μας είναι ρουτίνα, νομοτέλεια, ατυχές πλην μεμονωμένο περιστατικό, «κακό του κεφαλιού τους» (όταν πνίγονται πιο πέρα δεν φτάνει σε εμάς καν η είδηση). Μετά από αυτό το μαζικό υγρό σφαγείο όμως «στα όρια της ευθύνης μας», επιβαλλόταν ένα εθιμοτυπικό πυροτέχνημα, για τα μάτια του κόσμου.

«Δεν αναγνωρίζουμε το εθνικό πένθος» δήλωσε κι ο μοναχικός καβαλάρης της ακροδεξιάς Αποκάλυψης, Κωνσταντίνος Μπογδάνος. «Και δεν το αναγνωρίζουμε ως εθνικό, διότι πρόκειται για ένα περιστατικό που έλαβε χώρα εκτός ελληνικής επικράτειας, και τα θύματα ήταν πολίτες τρίτων χωρών». Έχει κανείς την μάλλον ασφαλή αίσθηση ότι αυτή είναι και η αντίληψη της μεγάλης πλειοψηφίας, ασχέτως αν κάποιοι θα απέφευγαν να την εκφράσουν δημοσίως. Πολλοί πάντως το έκαναν, και με πολύ πιο ευθύ τρόπο, πασπαλισμένο με μπόλικη ξενοφοβική / ισλαμοφοβική παράνοια ή και με πούρο, απροσχημάτιστο ρατσισμό. Σα να σου λένε, «μετρημένες οι μέρες σας τσιράκια του δικαιωματισμού και της κορεκτίλας».  

Πένθος νηπενθές  Facebook Twitter
«Τίμια αδέρφια μου, Έλληνες καθαρογεννημένοι, ξεριζώστε αυτά τα φαρμακερά βρωμοχόρταρα», βροντοφώναξε χθες, πρώτη μέρα του «εθνικού πένθους», ο επικεφαλής της «Νίκης», Δημήτρης Νατσιός.

Και το πιο (κωμικο)τραγικό είναι ότι ανάμεσά τους υπήρχαν και μπόλικοι που φοράνε στο προφίλ τους το «ανθρωπιστικό» μπλε και κίτρινο περιλαίμιο. Η Ελλάδα θα πρέπει να είναι η μοναδική χώρα που τα χρώματα της πολύπαθης Ουκρανίας συμβολίζουν πρωτίστως μια τυφλή, οπαδική στήριξη στην (χθεσινή και αυριανή) κυβέρνηση. Λες και δεν μας έφταναν οι πολυπληθείς και σχεδόν κάθε απόχρωσης απολογητές του Πούτιν. Λες και δεν θα γεμίσει μεθαύριο η Βουλή πενήντα αποχρώσεις του μαύρου, κάποιες από τις οποίες θα κάνουν τον Βελόπουλο να μοιάζει μετριοπαθής τεχνοκράτης. «Τίμια αδέρφια μου, Έλληνες καθαρογεννημένοι, ξεριζώστε αυτά τα φαρμακερά βρωμοχόρταρα», βροντοφώναξε χθες, πρώτη μέρα του «εθνικού πένθους», ο επικεφαλής της «Νίκης», Δημήτρης Νατσιός

Τελικά, από αυτό που ίσως και να είναι το μεγαλύτερο ναυάγιο στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας (δεν θα μάθουμε ποτέ και ούτε πρόκειται να καταγραφεί ως τέτοιο), θα μείνει μόνο αυτή η στοιχειωμένη θολή φωτογραφία με το υπερχειλισμένο σκαρί λίγες ώρες πριν την βύθισή του. Δεν βοηθάει η λήψη, όσο ζουμ κι αν κάνεις, να διακρίνεις πρόσωπα, εκφράσεις, χειρονομίες. Καλύτερα έτσι, ίσως.  

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ