H κυρία εξαφανίστηκε! (μέρος 1ο)

Facebook Twitter
0

Το 1883 η γραμμή του ιστορικού τρένου Orient Express συνδέθηκε με την Κωνσταντινούπολη. Το 1891 η Compagnie Internationale des Wagons Lits et des Grands Express Européens άνοιξε στην Πόλη ένα ξενοδοχείο αντάξιο με τους επιβάτες της γραμμής, το Pera Palas.


Ένας από τους διακεκριμένους πελάτες του λαμπρού αυτού ξενοδοχείου ήταν η Agatha Christie. Πάντα τη γοήτευε η Ανατολή και αρχικά ως τουρίστρια ταξίδεψε μόνη της μέχρι τη Βαγδάτη για να ενθουσιαστεί αλλά να πνιγεί από τις φροντίδες της αγγλικής αποικίας που αδυνατούσε (και δεν ήθελε) να προσαρμοστεί στην εξωτική χώρα, διοργανώνοντας χορούς και αγώνες τένις. Ο δεύτερος άντρας που παντρεύτηκε, ο Max Mallowan, ήταν αρχαιολόγος, κι έτσι τελικά έζησε πολλά χρόνια στο Ιράκ γράφοντας αλλά συμμετέχοντας και στις ανασκαφές, αναπτύσσοντας παράλληλα μία αγάπη για τη φωτογραφία.

To δωμάτιο 411 του ξενοδοχείου Pera Palas στη Κωνσταντινούπολη ήταν το δωμάτιό «της» καθώς ήταν αυτό στο οποίο έμενε κατά τα ταξίδια της. Εκεί έγραψε και το μεγαλύτερο μέρος του «Murder on the Orient Express». Το ξενοδοχείο υπάρχει ακόμα κι έχει ανακαινιστεί λαμπρά, ενώ το δωμάτιο 411 είναι ανοιχτό στο κοινό.


Αυτές οι ιστορίες υπάρχουν και στην αυτοβιογραφία της και μάλιστα με λεπτομέρειες.

Η ιστορία που δεν υπάρχει στην αυτοβιογραφία της ούτε ως νύξη είναι ότι στις 3 Δεκεμβρίου του 1926 ως άλλη ηρωίδα των έργων της, η συγγραφέας εξαφανίστηκε εντελώς για 11 μέρες.


Εκείνο το βράδυ, η 36χρονη Αgatha καληνύχτισε την κόρη της και είπε στους υπηρέτες ότι θα πάει μία βόλτα με το αυτοκίνητο.

Την επόμενη μέρα το αυτοκίνητό της βρέθηκε μαζί με τα ρούχα της και τα χαρτιά της.


Η αστυνομία ενεργοποίησε χιλιάδες εθελοντών καθώς η Agatha ήταν ήδη αρκετά διάσημη. 15000 άνθρωποι χτένισαν την περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο. Η αστυνομία έψαξε με δύτες μία λίμνη που υπήρχε κοντά, επειδή την είχε χρησιμοποιήσει σ’ ένα από τα βιβλία της για να «πνίξει» έναν ήρωα . Στις έρευνες κατά την εξαφάνισή της συμμετείχε ακόμα και ο Sir Arthur Conan Doyle, προσπαθώντας να βγάλει άκρη με τα στοιχεία. Βρέθηκαν γράμματα που συσκότισαν κι άλλο την κατάσταση: ένα προς τον άντρα της, στον οποίο έλεγε ότι θα πάει διακοπές, κι ένα προς τη γραμματέα της, στην οποία έλεγε να ακυρώσει όλα της τα ραντεβού για μία εβδομάδα. Ο άντρας της επίσης δήλωσε ότι κάποτε του είχε πει ότι αν αποφάσιζε ποτέ να εξαφανιστεί, δε θα την έβρισκε κανείς.

Τέσσερις ήταν οι περιπτώσεις που εξεταζόταν:

Η αυτοκτονία. Ο πρώτος της άντρας μόλις την είχε εγκαταλείψει για μία άλλη γυναίκα, λίγους μήνες μετά το θάνατο της μητέρας της που της είχε στοιχίσει πολύ.

Η αμνησία, μετά από νευρικό κλονισμό, για τους ίδιους λόγους. Το αυτοκίνητο φαινόταν να είχε χτυπήσει πάνω σε εμπόδιο οπότε η διάσειση ήταν μία πιθανότητα.

Η δολοφονία, με πρώτο και καλύτερο ύποπτο τον άντρα της. Η αστυνομία άρχισε αμέσως να τον παρακολουθεί ακόμα και με παγίδευση των τηλεφώνων του. Η απιστία του ήταν γνωστή και η συμπάθεια του κοινού ήταν με την Αgatha.

Ο τέταρτος λόγος ήταν η δημοσιότητα για να εκδικηθεί τον άντρα της (αφού ήξερε τι θα σκεφτούν οι θαυμαστές της) και για προώθηση των βιβλίων της. Αυτή η πρακτική ήταν γνωστή από πολύ παλιά, απ’ ό, τι φαίνεται.


Αυτό που είχε κάνει τελικά είναι να πάρει το τρένο μέχρι το Λονδίνο κι από εκεί μέχρι το ξενοδοχείο Harrogate Hydropathic Hotel με το ψευδώνυμο Τheresa Neele, χρησιμοποιώντας το επώνυμο της ερωμένης του άντρα της. Αναγνωρίστηκε από τους ενοίκους του ξενοδοχείο ενώ για μέρες αρνούνταν γελώντας οποιαδήποτε σχέση με την Αgatha Christie – τελικά όμως κάποιος ειδοποίησε την αστυνομία.


Harrogate Hydropathic Hotel

Η οικογένειά της δήλωσε «αμνησία» και μάλιστα εξετάστηκε από γιατρούς οι οποίοι διέγνωσαν «στρες και υστερία». Η ίδια δεν είπε ποτέ λέξη για το περιστατικό, ούτε σε συνεντεύξεις. Πηγές λένε ότι δεν το έχει συζητήσει ούτε με την οικογένειά της.

Διάφοροι βιογράφοι της έχουν προσπαθήσει να βρουν την πορεία εκείνων των 11 ημερών μαζί με διάφορες θεωρίες. Το διασκεδαστικό είναι ότι όλες οι θεωρίες είναι διαφορετικές μεταξύ τους. Αυτό το μυστήριο θα μπορούσε να το λύσει μόνο ο Ηρακλής Πουαρό.


Τι σχέση έχει το Pera Palas με το Harrogate Hydropathic Hotel; Το Χόλυγουντ κατάφερε χρόνια μετά το θάνατό της να τα ενώσει, επιχειρώντας να λύσει το μυστήριο της εξαφάνισης.

(Η συνέχεια αύριο...)

 

Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT