Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας

Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"I Will Care For You And Nurture Your Soul", ευγενική παραχώρησης της Serapis.
0

Μια κεντρική ομάδα τεσσάρων ατόμων που προτιμά να μείνει ανώνυμη βρίσκεται πίσω από την «υβριδική οντότητα» Serapis Maritime ή Serapis. Τη δημιούργησαν το 2014 θέλοντας να θολώσουν τα όρια μεταξύ τέχνης και μόδας και το πώς αυτές διανέμονται. Θεματικά εστιάζουν στον κόσμο της θάλασσας και της ναυτιλίας, καθώς εκτός των άλλων τους ενδιαφέρει η ιστορική σχέση που αυτές έχουν με την Ελλάδα, την οικονομία, την πολιτική και τον πολιτισμό της. Πέρα από την κεντρική ομάδα, η Serapis υποστηρίζεται από διάφορα άτομα με τη μορφή συνεργασιών. 

Αυτήν τη στιγμή δημιουργεί παράλληλα δύο συλλογές τον χρόνο με ready-to-wear unisex ενδύματα, άλλες δύο με αντικείμενα και υφάσματα που σχετίζονται με εσωτερικούς χώρους, επιτοίχια και γλυπτικά μοναδικά έργα, ενώ κάνει και άλλα projects, βίντεο και εγκαταστάσεις σε δημόσιους και σε χώρους εκθέσεων, όπως η «Υγρή Ψυχή», μια δημόσια εγκατάσταση στον Πύργο του Πειραιά που είχαν κάνει το 2019 με την Rodeo gallery, και ένα έργο- διαφήμιση με ένα ποίημα/μανιφέστο σε φύλλο της «Ναυτεμπορικής». 

«Ο ωκεανός, η ιστορική σχέση της Ελλάδας με τη θάλασσα, οι άνθρωποι που δουλεύουν με αυτή και το εμπόριο, οι προεκτάσεις που έχουν τα παραπάνω στην οικονομία, την οικολογία, τον πολιτισμό και την τέχνη είναι θέματα που έχουν κεντρικό ρόλο στο έργο μας».

«Το όνομα Serapis παραπέμπει στην ελληνοαιγυπτιακή θεότητα, που ήταν αποτέλεσμα θρησκευτικού συγκρητισμού, και το επιλέξαμε και για αυτήν τη διττή του ιδιότητα. Ένα χαρακτηριστικό είναι σίγουρα η αφηγηματικότητα των αντικειμένων που κατασκευάζουμε, καθώς οι συλλογές μας είναι δομημένες σαν κεφάλαια μιας θραυσματικής νουβέλας που συνδέεται με τη θάλασσα, άλλοτε με αφαιρετικό κι άλλοτε με συγκεκριμένο τρόπο. Επίσης εστιάζουμε σε ποιητικές λεπτομέρειες από φωτογραφίες, σχέδια και ιστορίες που συνήθως μένουν στην αφάνεια ή περνούν απαρατήρητα κι εμείς επιχειρούμε να αναδείξουμε συμβολικά. Μέρος της πρακτικής μας είναι και η ιδέα της ανακύκλωσης σε επίπεδο ιδεών και υλικών, τα οποία με μια κυκλικότητα παρουσιάζονται με διαφορετικούς τρόπους στις συλλογές μας που λειτουργούν ως εκθέσεις και τις εκθέσεις που εντάσσονται στις συλλογές μας».

Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"And All That Is In It", ευγενική παραχώρησης της Serapis.
Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"And All That Is In It", ευγενική παραχώρησης της Serapis

Ως προς τον τρόπο κατασκευής τους, όσα παρουσιάζει η Serapis δημιουργούνται σε τοπικές βιοτεχνίες, κυρίως στην Αθήνα και το Σουφλί, με ελληνικό βαμβάκι και μετάξι, παράγονται σε μικρές ποσότητες και με ιδιαίτερα υλικά. Για τα υφάσματά τους αξιοποιούν σύγχρονες τεχνικές εκτύπωσης, ύφανσης, πλεξίματος και κεντήματος κι εφαρμόζουν συχνά φωτογραφικά prints και custom patterns που δημιουργούνται με διαφορετικές τεχνολογίες. 

  

«Αντλούμε την έμπνευσή μας από πολλές πηγές, αλλά πέρα από τη συνεχή ενασχόλησή μας με τους χώρους της σύγχρονης τέχνης και μόδας χρησιμοποιούμε στοιχεία από τον κόσμο της ναυτιλίας και της τεχνολογίας. Ο ωκεανός, η ιστορική σχέση της Ελλάδας με τη θάλασσα, οι άνθρωποι που δουλεύουν με αυτή και το εμπόριο, οι προεκτάσεις που έχουν τα παραπάνω στην οικονομία, την οικολογία, τον πολιτισμό και την τέχνη είναι θέματα που έχουν κεντρικό ρόλο στο έργο μας. Το νερό συμβολίζει μια ένωση, εξάλλου, ρευστοποιεί, θολώνει, αυτό είναι σημαντικό για εμάς».

Ολόκληρο το έργο της Serapis μπορεί να διαβαστεί ως μια διευρυμένη σύγχρονη θαλασσογραφία αποτυπωμένη σε πολλά μέσα, όπως την περιγράφει η ομάδα της. Κομμάτια τους έχουν φορεθεί από celebrities όπως ο Asap Rocky και η Μπέλα Χαντίντ, συνεργάζονται με πολλά καταστήματα και μουσεία ανά τον κόσμο, όπως το SSENSE με έδρα το Μόντρεαλ, το Edition στην Ιαπωνία και το New Museum στη Νέα Υόρκη.

Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"SECCMA Trust" (Bella Hadid), 2021, αρχειακή εκτύπωση σε χαρτί baryta, ξύλινη κορνίζα, 70 x 50 εκ., ευγενική παραχώρησης της Serapis.
Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"The Port For All" (A$AP Rocky), 2021, αρχειακή εκτύπωση σε χαρτί baryta, ξύλινη κορνίζα, 70 x 50 εκ., ευγενική παραχώρησης της Serapis.

Η τελευταία τους συλλογή έχει τίτλο «Let Τhe Sea Resound, And All That Is In It». «Ένα βασικό της στοιχείο είναι η χρήση μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία αφηρημένων θαλασσογραφιών, με τις οποίες έχουμε επιχειρήσει να αποδώσουμε συναισθηματικά κείμενα και σχέδια από το ημερολόγιο ενός πρώην ναυτικού που υπογράφει ως S.G., τα οποία βρήκαμε στα αρχεία ενός παλιού πλοίου. Τα σχέδια και τα τοπία που προέκυψαν τα χρησιμοποιήσαμε ως prints σε μετάξι και βαμβάκι, σε jacquard υφαντά, ως κεντήματα αλλά και σε πλεκτά κομμάτια της συλλογής».

Πιστεύουν στη μόδα που κινείται προς μια κατεύθυνση επέκτασης των παλιών ορίων, που με πιο ανθρώπινους και οικολογικούς τρόπους παραγωγής θέτει νέους όρους έκφρασης και σβήνει τα όρια των φύλων. «Πιστεύουμε στη μόδα που παράγει λιγότερα αλλά μεγαλύτερης δημιουργικής αξίας, σκέψης και ποιότητας προϊόντα που θα εκτιμηθούν ουσιαστικά από τον άνθρωπο που θα τα φορέσει. Θέλουμε όλα όσα παράγουμε να συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση».

www.serapis.cc

Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"And All That Is In It", ευγενική παραχώρησης της Serapis.
Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"And All That Is In It", ευγενική παραχώρησης της Serapis.
Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
And All That Is In It, ευγενική παραχώρησης της Serapis
Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"And All That Is In It", ευγενική παραχώρησης της Serapis.
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Virgil Abloh: Ένας ιδιοφυής σχεδιαστής που άφησε σημαντικό αποτύπωμα στη μόδα

Απώλειες / Virgil Abloh: Ένας ιδιοφυής σχεδιαστής που άφησε σημαντικό αποτύπωμα στη μόδα

Ο ίδιος θεωρούσε τον εαυτό του κατασκευαστή. Και ήταν αλήθεια, κατασκεύαζε οράματα και ιδέες για τη μόδα και τη σύνδεσή της με την κοινωνία με τα πιο ακριβά και τα πιο προσιτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς μπορείτε να δώσετε μια δεύτερη ζωή σε κάθε παλιό σας ρούχο

Στυλ & Ομορφιά / Πώς μπορείτε να δώσετε μια δεύτερη ζωή σε κάθε παλιό σας ρούχο

To Fabric Republic είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ρουχισμού που κάνει κάθε ρούχο να μετράει και η καμπάνια Create New &Re-Use Old &Support Art &more, powered by glo στηρίζει το έργο της μέσα από τη sustainable fashion συλλογή της.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Matthieu Blazy

Μόδα & Στυλ / Matthieu Blazy: Ποιος είναι ο ιδιοφυής designer που επέλεξε η Chanel να την πάει στο μέλλον;

Ανακοινώθηκε επιτέλους πως ο νεαρός Γαλλοβέλγος σχεδιαστής είναι ο εκλεκτός του οίκου Chanel για την (ακέφαλη επί 6 μήνες) κορυφή της υψηλής μόδας, διαψεύδοντας και τα πιο τολμηρά προγνωστικά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Μόδα & Στυλ / Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Οι «Ιστορίες και Αφηγήτριες», το καλλιτεχνικό δρώμενο που παρουσίασε τέλη Οκτωβρίου στο Παρίσι η Miu Miu ως official partner της Art Basel Paris, αποτελούν το πιο πρόσφατο δείγμα της επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ του ομίλου Prada στη διεθνή αγορά μόδας, η οποία συνδυάζει παιχνιδιάρικο νεο-φεμινισμό με μπόλικη πολιτιστική ευαισθησία. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Μόδα & Στυλ / «Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Η Cora Corré, μοντέλο και ακτιβίστρια, αφοσιωμένη στις αρχές της διάσημης σχεδιάστριας και γιαγιάς της, αποχώρησε από την εταιρεία που φέρει το όνομα εκείνης και καταγγέλλει ενέργειες που προδίδουν την κληρονομιά και τους στόχους της.
THE LIFO TEAM
Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ