Εστιατόρια με σκληρές πόρτες (μέρος 1ο)

Facebook Twitter
0

Tο Αmerican Psycho είναι μία ταινία που γυρίστηκε το 2000, βασισμένο σε βιβλίο που γράφτηκε το 1991 από τον τρισμέγιστο Βrett Easton Ellis, ενός από τους αγαπημένους μου συγγραφείς όλων των εποχών (κάτι που δεν σας νοιάζει καθόλου, το ξέρω), ο οποίος κοροϊδεύει/περιγράφει/σχολιάζει την κουλτούρα των γιάπηδων στη Νέα Υόρκη κατά τη δεκαετία του ’80.

Το βιβλίο περιέχει δολοφονίες, πόρνες, ναρκωτικά, νεκροφιλία, ακόμα και κανιβαλισμό. Η ταινία δεν φτάνει στα άκρα του κειμένου αλλά θεωρείται πετυχημένη, κυρίως λόγω του καταπληκτικού πρωταγωνιστή Christian Bale που ΕΙΝΑΙ ο American Psycho και μετά απ’ αυτή την ταινία εγώ τουλάχιστον, δε μπορώ να τον δω αλλιώς.

Το έργο είναι γνωστό για τη βία, όποιος όμως το έχει δει/διαβάσει ξέρει ότι έχει και χιούμορ, με κορυφαία σκηνή την αγανάκτηση του πρωταγωνιστή όταν βλέπει την κάρτα ενός συνάδελφού του την οποία θεωρεί καλύτερη: για έναν άνθρωπο εντελώς απορροφημένο από την εμφάνιση αυτό ισοδυναμεί με τεράστιο χτύπημα. Η σκηνή στο σενάριο περιγράφεται ως εξής:

 

Price pulls a card from an inside coat pocket and holds it up for their inspection: "PAUL OWEN, PIERCE & PIERCE, MERGERS AND ACQUISITIONS."

Bateman swallows, speechless.

The sound in the room dies down and all we hear is a faint heartbeat as Bateman stares at the magnificent card.

BATEMAN (V.O.)

Look at that subtle off-white coloring. The tasteful thickness of it. Oh my God, it even has a watermark...

His hand shaking, Bateman lifts up the card and stares at it until it fills the screen. He lets it fall. The SOUND RETURNS TO NORMAL.

CARRUTHERS

Is something wrong? Patrick...you're sweating.


Δεν είναι το μοναδικό χτύπημα που δέχεται ο Patrick Bateman. Τη ζωή του τη βλέπουμε μέσα από πάρτι, μπαρ, κλαμπ και πολλά εστιατόρια. Θα μπορούσε να περνάει τέλεια- αλλά όχι. Βρίσκεται σε μόνιμο άγχος για το αν είναι στο σωστό μέρος με τους σωστούς ανθρώπους. Δεν αρκεί να είναι σε ένα ακριβό εστιατόριο, πρέπει να είναι στο εστιατόριο της εβδομάδας (ή της μέρας). Τον απασχολεί αν θα έχει το σωστό τραπέζι. Σε κάθε γεύμα σκέφτεται το επόμενο.

Δε μαθαίνουμε μόνο για τα εστιατόρια, μαθαίνουμε και για το φαγητό. Σε αρκετές σκηνές γίνεται περιγραφή του μενού: ο Patrick δεν μας περιγράφει μόνο το πιάτο του αλλά και τα πιάτα όσων βρίσκονται μαζί του με μακροσκελείς προτάσεις σα να ακούμε τον σεφ. Η πρώτη σκηνή είναι σε εστιατόριο: παρακολουθούμε τον σερβιτόρο να περιγράφει τα specials της ημέρας, τα οποία είναι τα εξής:

Ραβιόλι με καλαμαράκι σε ζωμό λεμονόχορτου με προφιτερόλ κατσικίσιου τυριού

Σαλάτα Ceasar με ρόκα

Ρολό ξιφία με μαρμελάδα από κρεμμύδι

Ελαφρά ψημένο στήθος πέρδικας με coulis σμέουρου και ιβίσκο

Λαγός ελεύθερης βοσκής στη σχάρα με τηγανιτές πατάτες με βότανα

Πλέον, αυτή η περιγραφή δε μας φαίνεται τόσο ξένη. Μετά από το μπαράζ των Τop Chef και Masterchef, αυτές οι περιγραφές έχουν φτάσει και στη μεσαία τάξη. Μπορεί η μεσαία τάξη να μην τρώει έτσι, αλλά μπορεί να συνδέσει αυτές τις περιγραφές με μία εικόνα (φαγητά μέσα σε τσέρκια, τοποθετημένα καθ’ ύψος, μεγάλα πιάτα και σάλτσα σε σταγόνες) αλλά και να καταλάβει και την ειρωνεία που κρύβεται πίσω από την περιγραφή. Τι σημαίνει αυτό άραγε; Ότι η ανώτερη τάξη έχει ξεπέσει τα τελευταία χρόνια (αφού αυτοί οι κώδικες που έκαναν το φαγητό ξένη γλώσσα στους πληβείους έχουν σπάσει από την τηλεόραση κι έχουν προσφερθεί σε όλους) ή ότι η μεσαία έχει ανέβει; Ίσως σημαίνει ότι οι σεφ πρέπει να βρουν άλλο τρόπο για να κάνουν τα φαγητά τους να μοιάζουν έργα τέχνης –αν θεωρήσουμε ότι αυτό είναι πρόβλημα.

(συνεχίζεται αύριο με δύο παραδείγματα σκληρής πόρτας...)

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από arrancini μέχρι καλαμάκι συκώτι στο χέρι: Αυτό είναι το νέο αθηναϊκό street food

Γεύση / Από arrancini μέχρι καλαμάκι συκώτι στο χέρι: Αυτό είναι το νέο αθηναϊκό street food

H Αθήνα έχει πολλά στριτφουντάδικα. Όμως κάποια νέα, εκτός από το ότι ανεβάζουν το επίπεδο, έχουν καταφέρει να γίνουν instant συνήθεια για το προσεγμένο φαγητό τους, αλλά όχι μόνο γι' αυτό.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σουπιοπίλαφο

Γεύση / Σουπιοπίλαφο: Η μυστηριώδης γεύση του Αιγαίου

Από τον μινωικό πολιτισμό και τα κύπελλα του μέχρι τα σύγχρονα τσουκάλια, το μελάνι της σουπιάς συνεχίζει να αφήνει το αποτύπωμά του, ενώ το σουπιοπίλαφο αναδεικνύει τη μοναδικότητά του, τόσο στην εμφάνιση όσο και στο γευστικό του αποτέλεσμα.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Nothing Days / Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Ένα «ανοιξιάτικο» τριήμερο σε μία πόλη που ξέρει από φυσικές καταστροφές αλλά ξέρει και να υμνεί τη ζωή, και μία μεγάλη βόλτα στην Πομπηία και στο Ερκολάνο. Από το αρχαίο «fast food» στις σύγχρονες γεύσεις της ναπολιτάνικης κουζίνας.
M. HULOT
Από Άγιο Όρος στην Κρήτη: Πώς μαγειρεύει η Ελλάδα τον μπακαλιάρο

Γεύση / Από το Άγιο Όρος στην Κρήτη: Πώς μαγειρεύει η Ελλάδα τον μπακαλιάρο

Σε μακαρονάδα ή παστός με ρεβίθια, ή λεμονάτος με ολόκληρα κρεμμύδια: Από το ένα πέλαγος στο άλλο, το τελετουργικό μας πιάτο παίρνει διαφορετικές μορφές, αποτελώντας ένα εκλεκτό έδεσμα της ελληνικής cucina povera.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Τραβόλτα: Σ’ αυτή την ψαροταβέρνα η παράδοση και η καινοτομία που αναδεικνύουν τη φρεσκάδα της θάλασσας πάνε χέρι-χέρι

Γεύση / Πώς να φτιάξετε στο σπίτι τα κορυφαία πιάτα του Τραβόλτα

Πριν από 13 χρόνια, σε μια ψαροταβέρνα πολύ μακριά από τη θάλασσα, οι αδελφοί Λιάκοι μαζί με τον Ανέστη Λαζάι συνδυάσαν την παράδοση με την καινοτομία και δημιούργησαν γεύσεις-σταθμούς, όπως το καλαμάρι κοντοσούβλι και η τσιπούρα χουνκιάρ, κερδίζοντας φανατικούς θαυμαστές.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Λήμνος: Ταξίδι στους αμπελώνες και τις γεύσεις του νησιού

Το κρασί με απλά λόγια / Λήμνος: Ένα από τα αρχαιότερα μέρη στον κόσμο που έφτιαχνε κρασί

Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET ταξιδεύει στη Λήμνο για να οινοτουρισμό και μοιράζεται με τον Παναγιώτη Ορφανίδη τις εμπειρίες της από τις γεύσεις που δοκίμασε και φυσικά ό,τι έμαθε για τα κρασιά, τις ποικιλίες, την αμπελουργία και τα οινοποιεία του νησιού.
THE LIFO TEAM
Χταπόδι με ασκολύμπρους, αβρονιές, κρίθαμα: Τα πολλά πρόσωπα ενός αρχέγονου φαγητού

Γεύση / Χταπόδι με ασκολύμπρους, αβρονιές και κρίθαμα: Τα πολλά πρόσωπα ενός αρχέγονου γεύματος

Δεν είναι απλώς ένα έδεσμα. Είναι μια τελετουργία που χάνεται στα βάθη του χρόνου, μια ιεροτελεστία που ξεκινά από την άγρια καταδίωξη στα βράχια και καταλήγει στο μεθυστικό άρωμα της θάλασσας, που αναδύεται στο πιάτο.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Οι Αθηναίοι / Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Ένα απρόσμενο Σαββατοκύριακο σε ένα κότερο στάθηκε αρκετό για να αλλάξει τη ζωή του. Από την πρώτη του εμπειρία ως μάγειρας στον στρατό μέχρι τις κουζίνες των κορυφαίων εστιατορίων του κόσμου, κάθε σταθμός διαμόρφωσε τη φιλοσοφία του βραβευμένου σεφ. Σήμερα, μέσα από το αστεράτο Soil, αποδεικνύει πως η μαγειρική δεν είναι απλώς τέχνη, αλλά τρόπος ζωής.
M. HULOT