Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδερόφραχτες εισόδους

Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος
0

«Η επανάσταση μονάχα έχει ουσία όσο κρατά μέχρι να γίνει εξουσία»
Social Waste - Του Χρόνη

Άλλα περίμενα. Όμως ούτε Buena Vista Social Club μουσικοί, ούτε φλογεροί θεματοφύλακες της επανάστασης ήταν ορατοί στους δρόμους της Αβάνας. Στην Αβάνα, οι κάτοικοι δεν σχηματίζουν αυτοσχέδιες μπάντες και δεν γίνονται μια μεγάλη παρέα με τους περαστικούς. Ναι, έχει μουσικές στο κεντρικό βουλεβάρτο με τα λιοντάρια-αγάλματα, το Paseo de Prado, αλλά αυτές είναι reggaeton και νεο-salsa από μεγάλα φορητά στερεοφωνικά, συνδυαζόμενες με skateboard και πατίνια. Και το μουσείο-σύμβολο, το Μουσείο της Επανάστασης, κλειστό προσωρινά για ανακαίνιση, έμοιαζε να έχει κρεμασμένη στην είσοδο ταμπέλα «… αναβάλλεται επ’ αόριστον». Ανακαίνιση, Μουσείο, Επανάσταση, στη θέση των αποσιωπητικών βάλτε όποια λέξη θέλετε.

Θα επιχειρήσω μια σχεδόν ανά δεκαετία αδρή περιγραφή της οικονομικής ιστορίας της Κούβας τα τελευταία 100 χρόνια. Το 1959 έγινε η επανάσταση. Μέχρι και τη δεκαετία του ’50 η Αβάνα είχε διολισθήσει από θέρετρο εύπορων Αμερικανών σε άντρο ξεπλύματος χρήματος και πορνείας, με τον λαό να χάνει εκτός από την αξιοπρέπειά του και τη γη που του ανήκε. Η δεκαετία του ’60 χαρακτηρίστηκε μεν από τις δυσκολίες ανάταξης ενός κράτους υπό ασφυκτικό εμπάργκο και εν μέσω Ψυχρού Πολέμου, αλλά διακατεχόταν από την αισιοδοξία που γεννά κάθε καινούργιο. Η δεκαετία του ’70 είδε μεγάλη οικονομική δυσπραγία. Υλοποιήθηκε όμως η προσδοκία για ένα εξασφαλισμένο ελάχιστο εισόδημα και εγγραμματισμό για όλους. Ταυτόχρονα δόθηκε μεγάλη ώθηση στις επιστήμες και τις τέχνες. Η δεκαετία του ’80 ήταν οικονομικά ανθηρή. Η ανταλλαγή ζαχαροκάλαμου με πλείστα όσα αγαθά από τη Σοβιετική Ένωση γεννούσε αισιοδοξία. Σκοτεινό σημείο η αμέλεια για τη δημιουργία πρωτογενούς παραγωγικού τομέα. Η συναλλαγή-εξάρτηση από τον γίγαντα προστάτη θεωρήθηκε (αφελώς;) ότι θα ήταν αιώνια. Έτσι, η δεκαετία του ’90, με την αποσύνθεση της Σοβιετικής Ένωσης, άφησε μετέωρη την Κούβα και την οδήγησε στην οικονομική κατάρρευση. Η δεκαετία του ’00 ήταν μεταβατική, με τον Φιντέλ να είναι στην έξοδο, τη βιολογική και την κυβερνητική. Ο Ραούλ, ο αδελφός του, άχρωμος, έως και αντιπαθητικός σε σχέση με τον εμβληματικό αδελφό του, έδειξε προοδευτικά διάθεση μεταρρυθμίσεων. Η δεκαετία του ’10 σε συνδυασμό με τη σύγκλιση του Ομπάμα και την προσδοκία για άρση του εμπάργκο έφερε αισιοδοξία, την οποία σύντομα ακύρωσε ο Τραμπ. Το πιο πρόσφατο όμως μεγάλο πλήγμα, ανάλογο της απώλειας της στήριξης από τη Σοβιετική Ένωση, ήταν η πανδημία. Τώρα η Κούβα αναρρώνει αργά, αλλά οι προκλήσεις είναι πάρα πολλές. Η κυβέρνηση απρόθυμα εκχώρησε κάτω από τη λαϊκή δυσφορία τη δυνατότητα για μικρές ιδιωτικές επιχειρήσεις. Οι καπιταλιστικές πρακτικές επεκτείνονται αργά αλλά χωροκατακτητικά σε ένα άμαθο περιβάλλον, διευρύνοντας τις κοινωνικές ανισότητες. Και η προοπτική να παραδοθεί, αμαχητί αυτήν τη φορά, η μία οικονομική κοσμοθεωρία στην άλλη είναι πλέον ορατή.

Το γέλιο, τα υπονοούμενα και ο αυτοσαρκασμός, από τις απλές ρήσεις μέχρι τα τραγούδια, δεν είναι γνώρισμα ευζωίας, είναι συνταγή επιβίωσης. Καρτερία και αισιοδοξία μάλλον είναι γενετικά εγγεγραμμένες.

Πίσω στη ζωή στην Αβάνα. Θα ήταν η πιο ωραία πόλη του κόσμου και ακόμα παραμένει από τις κορυφαίες. Κτίρια-κοσμήματα. Μείξη αρχιτεκτονικών ρυθμών και στοιχείων από όλο τον κόσμο, με τέτοιον τρόπο που ενώ στη χώρα λίγο βόρεια από την Αβάνα είναι υποδείγματα κιτς, εδώ είναι χάρμα ιδέσθαι. Λόγω αντιληπτών εγγενών δυσκολιών, η συντήρηση είναι πολύ δύσκολη έως αδύνατη. Η πατίνα κάποια κτίρια τα έχει κάνει νοσταλγικά όμορφα. Κάποια άλλα όμως ο χρόνος δεν τα σεβάστηκε και αμείλικτα τα οδηγεί στην εξαθλίωση και την κατάρρευση.

Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Θα ήταν η πιο ωραία πόλη του κόσμου και ακόμα παραμένει από τις κορυφαίες. Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος
Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Κτίρια-κοσμήματα. Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος
Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Η πατίνα κάποια κτίρια τα έχει κάνει νοσταλγικά όμορφα. Κάποια άλλα όμως ο χρόνος δεν τα σεβάστηκε και αμείλικτα τα οδηγεί στην εξαθλίωση και την κατάρρευση. Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος

Η ζωή είναι διάφανη, σε κοινή θέα από τις ανοιχτές πόρτες. Ωσάν να υπηρετεί με διασταλτική ερμηνεία τον διαχρονικό ύμνο του Carlos Puebla: «Aquí se queda la clara, la entrañable transparencia», «εδώ είναι το εναργές, η σαγηνευτική διαφάνεια». Η εσωτερική διακόσμηση συχνά αποκαλύπτει τις φαινομενικές αντιφάσεις με τις οποίες συμφιλιώνονται και απ' τις οποίες δημιουργούν αμαλγάματα οι Κουβανοί. Ο Cristiano φορά μπλούζα με τον Τσε και στον τοίχο κρέμεται μια καθολική αγία. Πάνω σε ένα αποικιακό έπιπλο είναι τοποθετημένη μια κούκλα της σαντερία, της θρησκείας των σκλάβων που αναμειγνύει ανιμιστικά και χριστιανικά στοιχεία. Το πιο σημαντικό όμως είναι η σφύζουσα δραστηριότητα. Η ηλικιωμένη Felicia δείχνει τις φωτογραφίες της νιότης της στη φίλη της Miral. Η Feldan απλώνει τα ρούχα στο αίθριο. Την Olin τη χτενίζει η φίλη της η Yordan. Δεν είναι δύσκολο να ανοίξεις κουβέντα με τους Αβανέζους. Μια παρέα παίζει ντόμινο και δύο δρόμους πιο κει μια άλλη, με μεγαλύτερη μέση ηλικία, σκάκι. Οι περισσότεροι ανταποκρίνονται πρόσχαρα ακόμα και αν δεν γνωρίζουν αγγλικά. Αυτοί συνεχίζουν στα ισπανικά με την ιδιότυπη κελαρυστή προφορά τους και εγώ στα αγγλικά. Με κάποιον τρόπο όμως συνεννοούμαστε στο τέλος. Το γέλιο, τα υπονοούμενα και ο αυτοσαρκασμός, από τις απλές ρήσεις μέχρι τα τραγούδια, δεν είναι γνώρισμα ευζωίας, είναι συνταγή επιβίωσης. Καρτερία και αισιοδοξία μάλλον είναι γενετικά εγγεγραμμένες.

Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Την Olin τη χτενίζει η φίλη της η Yordan. Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος
Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Η ηλικιωμένη Felicia δείχνει τις φωτογραφίες της νιότης της. Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος

Το παράδοξο όμως είναι ότι εκτός από τις διαρκώς ανοιχτές πόρτες οι Χαμπανέρος αλληλεπιδρούν και μέσα από μεταλλικά πλέγματα. Τα περισσότερα σπίτια έχουν σιδεριές στις πόρτες και τα παράθυρα. Κάποιες είναι περίτεχνες και τοποθετήθηκαν με την ανέγερση του σπιτιού. Κάποιες άλλες, πιο απλές, είναι σχετικά σύγχρονες κατασκευές. Ο λόγος ύπαρξής τους είναι η προστασία. Στην Κούβα δεν υπάρχει σοβαρό έγκλημα. Μικροκλοπές όμως συμβαίνουν σε μια μεγάλη πόλη όπως η Αβάνα. Αν και δεν είναι όλες έτσι, συχνά έχουν κάτι από Βίκτωρα Ουγκό: το μίξερ μου έχει χαλάσει και το δικό σου μου κάνει. Η επικοινωνία πίσω από τις σιδεριές γίνεται ωσάν αυτές να ήταν αόρατες. Όπως η Caridad και ο Manuele, φίλοι και γείτονες, που συνομιλούν θερμά πολλές φορές μέσα στη μέρα. Το πλέγμα στο παράθυρο είναι μάλλον σημείο σύνδεσης και όχι παραπέτασμα.

Ο Ibrahim Chambers, με γαλλικές ρίζες, μου μιλάει μέσα από τη μισάνοιχτη πόρτα. Ήταν ναυτικός την εποχή των εμπορικών ανταλλαγών με τη Σοβιετική Ένωση. Σε ένα ταξίδι στη Γένοβα έχασε το αριστερό του πόδι. Ευγενική φυσιογνωμία και πρόθυμος να μου εξιστορήσει τη ζωή του.

«Γιατί μιλάτε πίσω από πλέγματα, στα παράθυρα ή στις πόρτες; Φαίνεστε σαν να είστε φυλακισμένοι», τον ρωτώ.
«Μα δεν είμαστε φυλακισμένοι, μπορούμε να βγούμε όποτε θέλουμε», απαντά και μισανοίγει την πόρτα.

 Ίσως τελικά αυτός να είναι ο συμβολισμός. Η Κούβα με τους ξεχωριστούς ανθρώπους της περνά δύσκολα. Σε μεγάλο βαθμό αυτοεγκλωβισμένη. Όμως, σαν κάτι άλλους Ελεύθερους Πολιορκημένους, αρκεί οι Κουβανοί να αποφασίσουν την Έξοδο. Το 'χουν ξανακάνει. Η θυσία του οικουμενικού Αργεντίνου για μία ακόμη φορά θα αποδειχτεί ότι δεν ήταν μάταια. Οι θρύλοι ζουν για πάντα και για καλό λόγο. Hasta siempre.

Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Τα περισσότερα σπίτια έχουν σιδεριές στις πόρτες και τα παράθυρα. Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος
Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Το παράδοξο όμως είναι ότι εκτός από τις διαρκώς ανοιχτές πόρτες, οι Χαμπανέρος αλληλεπιδρούν και μέσα από μεταλλικά πλέγματα. Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος
Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Η Feldan απλώνει τα ρούχα στο αίθριο. Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος
Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Η ζωή είναι διάφανη, σε κοινή θέα από τις ανοιχτές πόρτες. Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος
Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Ο Ibrahim Chambers, με γαλλικές ρίζες, μου μιλάει μέσα από τη μισάνοιχτη πόρτα. Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος
Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Δεν είναι δύσκολο να ανοίξεις κουβέντα με τους Αβανέζους. Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος
Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος
Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος
Αβάνα: Zωές μέσα από ανοιχτές πόρτες και πίσω από σιδηρόφραχτες εισόδους Facebook Twitter
Οι περισσότεροι ανταποκρίνονται πρόσχαρα ακόμα και αν δεν γνωρίζουν αγγλικά. Φωτ.: Χαράλαμπος Βλαχόπουλος

O Χαράλαμπος Βλαχόπουλος είναι καθηγητής Καρδιολογίας στο ΕΚΠΑ. @charalambosvlachopoulos

Ταξίδια
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένας Έλληνας επισκέπτεται τους Tairona, τους ιθαγενείς με τα λευκά ρούχα, στη ζούγκλα της Κολομβίας

Φωτογραφία / Ένας Έλληνας επισκέπτεται τους Tairona, τους ιθαγενείς με τα λευκά ρούχα, στη ζούγκλα της Κολομβίας

Ο καθηγητής καρδιολογίας Χαράλαμπος Βλαχόπουλος μπήκε βαθιά μέσα στα τροπικά δάση του Αμαζονίου και γνώρισε από κοντά μια σπάνια φυλή
ΤΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ
Το τραγούδι του yasiyateré: Ένας Έλληνας ταξιδεύει στην αποδεκατισμένη φυλή των Aché στην Παραγουάη

Ταξίδια / Το τραγούδι του yasiyateré: Ένας Έλληνας ταξιδεύει στην αποδεκατισμένη φυλή των Aché στην Παραγουάη

Ο καθηγητής καρδιολογίας Χαράλαμπος Βλαχόπουλος περιγράφει το οδοιπορικό του στους ιθαγενείς Aché και τη θλίψη που ένιωσε για τα αποψιλωμένα δάση της Παραγουάης.
TOY ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ
Όταν συνάντησα στην Κούβα την οικογένεια, τους συντρόφους και την Ελληνίδα νύφη του Τσε Γκεβάρα

Σεμίνα Διγενή / Όταν συνάντησα στην Κούβα την οικογένεια, τους συντρόφους και την Ελληνίδα νύφη του Τσε Γκεβάρα

Η Σεμίνα Διγενή θυμάται δύο ταξίδια της στην Κούβα, όπου είχε συνομιλήσει με τα παιδιά του Τσε Γκεβάρα, καθώς και με τους Αλμπέρτο Γρανάδο και Χοσέ Ραμόν Φερνάντες.
ΣΕΜΙΝΑ ΔΙΓΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

48 ώρες στον Βόλο

Ταξίδια / 48 ώρες στον Βόλο

Από ένα έργο του Πικιώνη και ένα ιστορικό κινηματοθέατρο μέχρι τα παραδοσιακά τσιπουράδικα και τα βιομηχανικά μνημεία, ο Βόλος αποκαλύπτει την πολυπολιτισμική του κληρονομιά. Εδώ, το παλιό συναντά το νέο, με την παραλία και τα Παλαιά να είναι μόνο η αρχή για μια συναρπαστική εξερεύνηση.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Η ψυχική ισορροπία που κερδίζεις φεύγοντας από την Αθήνα σου ανοίγει ορίζοντες»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Η ψυχική ισορροπία που κερδίζεις φεύγοντας από την Αθήνα σου ανοίγει ορίζοντες»

Η Χαρά Δελή άφησε τη δουλειά της ως πολιτικός μηχανικός στην Αθήνα για να ζήσει από τη σαπωνοποιία στην Τρίπολη. Αν και η μετάβαση δεν ήταν εύκολη, τώρα δεν φαντάζεται τη ζωή της χωρίς τον χρόνο που απέκτησε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το καφέ του Wes Anderson, τo δεινοσαυράκι του Duomo κι άλλες 8 στάσεις σ’ ένα τριήμερο στο Μιλάνο

Ηχητικά Άρθρα / Το καφέ του Wes Anderson, τo δεινοσαυράκι του Duomo κι άλλες 8 στάσεις σ’ ένα τριήμερο στο Μιλάνο

Το Μιλάνο μπορεί να έχει μια απωθητική μουσολινική αισθητική στα κτίρια και τον χειρότερο κόσμο που μπορείς να συναντήσεις σε κέντρο πόλης, αλλά δεν είναι ούτε άσχημο, ούτε αδιάφορο.
M. HULOT
«Βγαίνεις ένα χειμωνιάτικο πρωινό από το σπίτι σου, ο ήλιος ανατέλλει και οι χιονισμένες βουνοκορφές βάφονται ροζ. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από τη ζωή»;

Ταξίδια / «Στη Μαντίνεια οι μέρες γεμίζουν με πράγματα που έχουν πραγματική αξία και νόημα»

Όταν ένιωσε ότι ο χρόνος στην Αθήνα φεύγει χωρίς να τον αντιλαμβάνεται, η Μαριλένα Παναγοπούλου επέστρεψε στο χωριό της, αφοσιώθηκε στο κρασί και απολαμβάνει πια τη ζωή σε έναν τόπο όπου ο ήλιος ανατέλλει και οι χιονισμένες βουνοκορφές βάφονται ροζ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
«Τα Άγραφα είναι ό,τι πιο ατόφιο και αληθινό έχει απομείνει στην Ελλάδα»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Τα Άγραφα είναι ό,τι πιο ατόφιο και αληθινό έχει απομείνει στην Ελλάδα»

Πριν από πέντε χρόνια και μέσα σε μόλις τρεις μέρες, η Βασιλική Κοϊμτζίδου επέλεξε να ζήσει στο ορεινό Πετρίλο που μετρά δέκα μόνιμους κατοίκους και προσπαθεί να δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε να τολμήσουν να κατοικήσουν και άλλοι νέοι στο χωριό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Η Ελένη Τσομπανίδου γύρισε στο χωριό της, τα Δίκαια του Έβρου και βρήκε αυτό που έψαχνε χρόνια στο εξωτερικό

Γειτονιές της Ελλάδας / «Σε ένα χωριό με εκατό ανθρώπους, μπορείς να κάνεις τη διαφορά πιο εύκολα»

Αφήνοντας πίσω της τη ζωή στις ευρωπαϊκές μητροπόλεις, η Ελένη Τσομπανίδου επέστρεψε στα Δίκαια Έβρου και ζωντανεύει ανενεργούς χώρους μέσα από την τέχνη και τη συνεργασία με την τοπική κοινότητα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Οικοτοπία: Η νέα πρωτοβουλία αναβίωσης του Καλοχωρίου στην Ήπειρο δείχνει τον δρόμο για την αναζωογόνηση και άλλων ορεινών χωριών σε όλη την Ελλάδα

Γειτονιές της Ελλάδας / «Θα βάλουμε τα δυνατά μας να αναζωογονήσουμε το Καλοχώρι»

Με ένα συνεργατικό καφενείο και με οργανικά μποστάνια, αναβαθμίζοντας μονοπάτια και ανακαινίζοντας πέτρινες κατοικίες, μια μικρή ομάδα φιλοδοξεί να ξαναζωντανέψει το καταπράσινο χωριό της Ηπείρου.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
«Αν σταθείς ήσυχος στο δάσος, θ' ακούσεις τους ψιθύρους των δέντρων»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Αν σταθείς ήσυχος στο δάσος, θ' ακούσεις τους ψιθύρους των δέντρων»

Έπειτα από μια ανάβαση στο φαράγγι του Ανθοχωρίου, ο Χρήστος Αθανασιάδης ανακάλυψε το ησυχαστήριό του, ένα πετρόχτιστο κονάκι χωρίς ρεύμα, και άφησε πίσω του την Αθήνα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
«Εφόσον ντρέπεσαι να μας πεις από ποιο χωριό είσαι, φρόντισε να μάθουμε το χωριό σου μέσα από την τέχνη σου, για να έρθουμε κιόλας»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Εφόσον ντρέπεσαι να μας πεις από ποιο χωριό είσαι, φρόντισε να το μάθουμε μέσα από την τέχνη σου»

Δύο 26χρονοι επέστρεψαν στον τόπο καταγωγής τους, το Φανάρι Καρδίτσας, και του έδωσαν νέα ζωή μέσα από το καλλιτεχνικό φεστιβάλ Nowstalgism.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Ο Νικόλας και η Ευσεβία ευχήθηκαν πριν από 11 χρόνια να αφήσουν την Αθήνα για τη Δημητσάνα και η μοίρα τούς έκανε το χατίρι

Γειτονιές της Ελλάδας / «Στη Δημητσάνα βρήκαμε μια οικογένεια που πραγματικά νοιάζεται»

Η επαγγελματική υποβάθμιση του Νικόλα έγινε η αρχή για μια νέα, καλύτερη ζωή με την Ευσεβία. Αφήνοντας πίσω τα ακατόρθωτα deadlines, τώρα ανοίγουν το παράθυρό τους κάθε πρωί και βλέπουν ένα ελατόδασος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Αργυρό Πηγάδι

Γειτονιές της Ελλάδας / «Καθημερινά χαιρετώ τον ήλιο που ξεπροβάλλει μέσα από τις κορυφές των βουνών»

Ο Βασίλης Κωνσταντινίδης επέστρεψε στο Αργυρό Πηγάδι Αιτωλοακαρνανίας έπειτα από είκοσι επτά χρόνια στην Αθήνα και πλέον ηγείται του καφενείου και του ξενώνα του χωριού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Στις Ροβιές κάθε μέρα τελειώνει με ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα

Γειτονιές της Ελλάδας / Στις Ροβιές κάθε μέρα τελειώνει με ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα

Ο Άκης Φράγκος κατάφερε να κάνει το πάθος του επάγγελμα και να ζει από τις καταδύσεις, έχοντας γεννηθεί, μεγαλώσει και συνεχίζοντας να μένει στο ίδιο χωριό της Βόρειας Εύβοιας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ