Lost in Izmir

Facebook Twitter
0

Προχτές το μεσημέρι κατέφτασα στο Ιζμίρ.

Τι είναι το Ιzmir; Ένα λαγκάδι του διαβόλου. Μια πόλη περίκλειστη από λόφους. Ανατολικές φαβέλες. Τσιμεντόλιθοι και ελενίτ. 

Στη σκιά του ενός γίγαντα, του Κεμάλ Ατατούρκ

Τα ελληνικά ίχνη μηδενισμένα. Αποπνικτική ζέστη και εσωστρέφεια. Υπήρχε τουλάχιστον η θάλασσα.

Περπάτησα κάθετα και παράλληλα τους δρόμους, να βρώ κάτι να σταθεί το μάτι μου.

Τίποτα. Καμμία χάρη, καμμία χαρά. Η αισθητική της ανάγκης έκανε την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Τουρκίας μια αδιάφορη επαρχία.

Το μεσημέρι το θερμόμετρο πέρασε τους 40 βαθμούς, καήκανε τα μπετά.

Έψαξα το παζάρι, συνήθως εκεί βρίσκεις κάτι...

Έξω από ένα τζαμί, δίπλα σε μια κρήνη που οι πιστοί πλέναν τα πόδια τους υπήρχε μια σκιά με μουσικούς και ένα μαγαζί εκδοράς τουριστών.

Έκατσα να με γδάρουν.

Αλλά δεν συνέβη. Αντίθετα δίπλα μου έτρωγαν επαρχιώτες, που μέχρι να παραγγείλλουν έσκασαν το γκαρσόνι στις ερωτήσεις. Έφαγα σπουδαίο κεμπάπ (με τσιγκούνικο κόφτα). 

Μετά, ψιλοζαλισμένος  χάθηκα στα στενά. Lost in Izmir. Ξεβράστηκα μπροστά σε ένα εντυπωσιακό λείψανο.

Ρώτησα έναν στεγνοκαθαριστή, που καθόταν στο πεζοδρόμιο κι έκανε αέρα με μια εφημερίδα, και μου είπε ότι αυτό ήταν ο θρυλικός κινηματογράφος Buyuk, δίπλα στο σταθμό των τρένων. Η ζέστη με βάραγε κατακέφαλα.

Περίμενα υπομονετικά μέχρι να 'ρθεί το βράδυ. Νύχτα με πανσέληνο. Στην παραλία,το λαοφίλητο Kordon, ψυχή. Ελαφρώς συσκοτισμένα όλα. Ένας δυνατός καυτός αέρας είχε σηκωθεί, και ο λίγος κόσμος είχε μαζευτεί στο εκθεσιακό πάρκο της Foir, όπου ένας υστερικός dj έβαζε όξω φωνή  φρενιτιώδη σάλσα.

Είχε πλάκα. Στο ξερό, αδειανό πάρκο του Ιzmir, να αντιλαλούν, μια νύχτα με πανσέληνο και καύσωνα, οι τσιρίδες των Κουβανών χαροκόπων.

Το όλον ήταν κάπως, ακόμα και για μένα. Ακύρωσα την παραμονή μου, και έβγαλα εισητήριο επιστροφής.

Περιέργως όμως το μυαλό μου γυρνάει συνεχώς.

Αξίζει μια δεύτερη ευκαιρεία.

 

Καιρός του σπείρειν, καιρός του θερίζειν.

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ταξίδι στην Οξφόρδη, στην πόλη που έχει μόνο νέους

Ταξίδια / Ένα τριήμερο στην Οξφόρδη των βιβλιοθηκών και του φοιτητόκοσμου

Μια ξενάγηση στην παλαιότερη πανεπιστημιούπολη της Αγγλίας, εκεί όπου ο Τόλκιν έγραψε τον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» αλλά και στις τοποθεσίες όπου γυρίστηκαν οι ταινίες του Χάρι Πότερ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η Ζίτσα είναι το τέλειο μέρος για να χτίσεις μια γεμάτη ζωή»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Η Ζίτσα είναι το τέλειο μέρος για να χτίσεις μια γεμάτη ζωή»

Ο Κώστας δεν έφυγε ποτέ από τη Ζίτσα, ενώ η Άννα άφησε τη δικηγορία και τη Νέα Υόρκη για να ζήσουν μαζί εκεί, να δουλεύουν τον φούρνο του χωριού, να κάνουν workshops και να φιλοξενούν συναυλίες στη φάρμα τους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Ο Πέτρος Κέλλας βρήκε τον παράδεισό του στο Περιβόλι Γρεβενών

Γειτονιές της Ελλάδας / Ο Πέτρος βρήκε τον παράδεισό του σε ένα από τα μεγαλύτερα Βλαχοχώρια

Μαζί με τη σύζυγό του μετακόμισαν στην καρδιά της Βάλια Κάλντα, στο Περιβόλι Γρεβενών, που τον χειμώνα μετρά μόλις δέκα μόνιμους κατοίκους – και δεν το μετανιώνουν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Δοτσικό Γρεβενών

Γειτονιές της Ελλάδας / Πήρε μόλις 5 δευτερόλεπτα στην Εύα για να αποφασίσει να αναλάβει το καφενείο στο Δοτσικό

Μια τριαντάχρονη διοργανώνει τέκνο πάρτι σε ένα καφενείο, σε ένα κυριολεκτικά «αγγελοπουλικό» σκηνικό με έξι μόνιμους κατοίκους στη Βόρεια Πίνδο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Στον Σίβα της Κρήτης βρίσκεται ένα από τα πιο ιδιαίτερα καφενεία της Ελλάδας

Ταξίδια / Στον Σίβα της Κρήτης βρίσκεται ένα από τα πιο ιδιαίτερα καφενεία της Ελλάδας

Στο προπολεμικό στέκι του Κώστα Αργυράκη, στην πεδιάδα της Μεσαράς, θα συζητήσεις για τον Νίτσε και τον Καζαντζάκη και θα θαυμάσεις έργα του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου.   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ