Πολλοί θα πίστευαν πως η κεφαλή της παγκόσμιας οικονομίας βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα εργοστάσια και τις νέες διαδικτυακές startups.
Η απάντηση όμως φαίνεται πως είναι κάπου αλλού, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία των τελευταίων χρόνων, το ταξίδι και ο τουρισμός αποτελούν πλέον μια από τις πιο επικερδείς βιομηχανίες παγκοσμίως.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία ο συνολικός τζίρος από τον παγκόσμιο τουρισμό το 2016 έφτασε τα 7,6 τρισεκατομμύρια δολάρια, ενώ οι προβλέψεις για την επόμενη δεκαετία κάνουν λόγο πως το 1/4 των συνολικών επαγγελμάτων παγκοσμίως θα έχουν να κάνουν με τον τουρισμό.
Σημαντικό ρόλο σε αυτή την έκρηξη του τουρισμού έχει διαδραματίσει η Κίνα και οι πολίτες της, οι οποίοι μέσα από τις selfies που τραβούν στα μέρη τα οποία επισκέπτονται, προτρέπουν όλο και περισσότερους συμπατριώτες τους να φύγουν από τη χώρα για ένα ταξίδι.
Περιγράφοντας την τουριστική έκρηξη, το Bloomberg ανέφερε ότι «οι Κινέζοι τουρίστες καταλαμβάνουν τη γη», επικαλούμενο τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών που αποκαλύπτουν ότι «η Κίνα αντιπροσωπεύει ήδη περισσότερο από το ένα πέμπτο των χρημάτων των εξερχόμενων τουριστών».
Περιγράφοντας την τουριστική έκρηξη, το Bloomberg ανέφερε ότι «οι Κινέζοι τουρίστες καταλαμβάνουν τη γη», επικαλούμενο τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών που αποκαλύπτουν ότι «η Κίνα αντιπροσωπεύει ήδη περισσότερο από το ένα πέμπτο των χρημάτων των εξερχόμενων τουριστών».
Βάσει υπολογισμών οι Κινέζοι πολίτες δαπάνησαν το 2016 συνολικά 261 δισ. δολάρια, με τις ΗΠΑ να ακολουθούν στη δεύτερη θέση, όντας όμως περίπου 140 δισ. δολάρια πίσω.
Πιο συγκεκριμένα κάθε Κινέζος τουρίστας αναμένεται να δαπανήσει 9.500 γιουάν (περίπου 1.500 δολάρια) κατά μέσο όρο ταξιδεύοντας στο εξωτερικό.
Πρόσφατα, η Ακαδημία Τουρισμού της Κίνας, ένα ερευνητικό ίδρυμα στο πλαίσιο της Εθνικής Υπηρεσίας Τουρισμού της Κίνας, και η Ctrip, το μεγαλύτερο ταξιδιωτικό πρακτορείο της Κίνας, εκπόνησαν από κοινού έκθεση για την τουριστική βιομηχανία της χώρας.
Η έκθεση εκτιμά ότι 6,5 εκατομμύρια ταξιδιώτες θα περάσουν τις φετινές εορταστικές εκδηλώσεις στο εξωτερικό, αύξηση 5,7% έναντι των 6,15 εκατομμυρίων που ταξίδεψαν στο εξωτερικό κατά την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η έκρηξη αυτή, ωστόσο, έχει επιφέρει αλλαγές και στις περιοχές γύρω από την Κίνα, οι οποίες προσπαθούν να δημιουργήσουν τις κατάλληλες εγκαταστάσεις, όπως ξενοδοχεία, αεροδρόμια και χώρους αναψυχής, για να δεχτούν αυτά τα νέα κύματα τουριστών.
Οι γειτονικές χώρες της Κίνας είναι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί. Ταϊλάνδη, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ και Ινδονησία είναι οι πέντε κορυφαίοι.
Πλουσιότεροι ταξιδιώτες θα επιλέξουν ακόμα πιο απομακρυσμένους προορισμούς. Η έκθεση ισχυρίζεται ότι οι Κινέζοι τουρίστες θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα στην Ανταρκτική, την Αργεντινή, τη Βραζιλία, την Ταϊτή, τη Νορβηγία, την Τανζανία, την Ισλανδία, το Μεξικό, τη Νέα Ζηλανδία και τη Φινλανδία.
Στην Ανταρκτική, για παράδειγμα, κάθε ταξιδιώτης κατά μέσο όρο θα δαπανήσει 160.000 γιουάν (25.200 δολάρια).
Παρά τις υψηλές δαπάνες, ο αριθμός των ταξιδιωτών που πραγματοποίησαν ταξίδια στην Ανταρκτική φέτος έχει ήδη διπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι.
Η Ταϊλάνδη αναμένει 300.000 τουρίστες από την Κίνα κατά τη διάρκεια των φετινών διακοπών. Ο Santi Chudintra, αναπληρωτής διοικητής της Τουριστικής Αρχής της Ταϊλάνδης (TAT), ανέφερε ότι οι Κινέζοι τουρίστες κατά την επταήμερη περίοδο θα «δημιουργήσουν περίπου 8 δισεκατομμύρια μπατ (253,9 εκατομμύρια δολάρια) σε έσοδα», σύμφωνα με το Reuters».
Η τουριστική αρχή της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε στις 12 Φεβρουαρίου ότι η Κίνα έχει γίνει για πρώτη φορά η μεγαλύτερη πηγή τουριστών, με συνολικά 3,22 εκατομμύρια Κινέζους τουρίστες να έχουν επισκεφθεί τη Σιγκαπούρη το 2017.
Κι όλα αυτά μέσω μιας οθόνης ενός κινητού ή ενός υπολογιστή.
Πλέον δεν χρειάζεται ένα τηλέφωνο για να κλείσεις μια θέση σ' ένα αεροπλάνο ή σ' ένα ξενοδοχείο. Όλα μπορούν να γίνουν μέσα από μια οθόνη, σημειώνουν όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό στις χώρες της Ασίας.
Οι ειδικοί εκτιμούν πως σε λίγα χρόνια όλα θα έχουν ψηφιοποιηθεί και όλα θα μπορούν να γίνουν μέσω smartphone.