Αντίο Daft Punk

Αντίο Daft Punk Facebook Twitter
Ποτέ δεν συμπάθησαν τις ζωντανές εμφανίσεις και τις περιοδείες και ήταν ελάχιστα τα live που έκαναν στο διάστημα δύο δεκαετιών.
0



ΩΣ DAFT PUNK εμφανίστηκαν το 1993, αλλά έναν χρόνο πριν ο Guy-Manuel de Homem-Christo και ο Thomas Bangalter είχαν σχηματίσει ένα ροκ τρίο, τους Darlin', με τρίτο μέλος τον Laurent Brancowitz (των μετέπειτα Phoenix). Ήταν τόσο κακοί, που το Melody Maker τους χαρακτήρισε «daft punky trash» ‒ απ' όπου πήραν την ιδέα για το όνομά τους, μόλις οι Darlin' διαλύθηκαν και συνέχισαν χωρίς τον Brancowitz.


• Το πρώτο τους hit ήταν το «Da Funk», το 1995, ένα μετα-acid house anthem με δυνατό funk μπάσο και βιντεοκλίπ σκηνοθετημένο από τον Spike Jonze: ένας ανθρωπόμορφος σκύλος, ο Charles, περιφέρεται με το boombox του στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Ακολούθησε το άλμπουμ «Homework» δύο χρόνια αργότερα, που περιείχε το «Around the world», το κομμάτι που τους έκανε γνωστούς στο παγκόσμιο κοινό. Το βίντεο του Michel Gondry είναι από τις κλασικές στιγμές των '90s.


• Τα πρώτα χρόνια, και μέχρι να κυκλοφορήσει το «Homework», εμφανίζονταν χωρίς κοστούμια και κράνη.

Το 2013, το εξώφυλλο του δίσκου τους «Random Access Memories» τους έκανε fashion icons, με τα σμόκιν που σχεδίασε αποκλειστικά γι' αυτούς ο Hedi Slimane για τον οίκο μόδας Saint Laurent. 


• Ο πατέρας του Thomas Bangalter, ο Daniel Vangarde, ήταν μουσικός και μάλιστα πετυχημένος τη δεκαετία του '70. Έκανε παραγωγή και συμμετείχε στη σύνθεση πασίγνωστων κομματιών όπως το «D.I.S.C.O.» των Ottawan και το «Cuba» των Gibson Brothers. Τα πρώτα χρόνια βοήθησε πολύ τους Daft Punk να βρουν τον (ηλεκτρονικό) ήχο τους και να ηχογραφήσουν κομμάτια.

Αντίο Daft Punk Facebook Twitter
Τα πρώτα χρόνια, και μέχρι να κυκλοφορήσει το «Homework», εμφανίζονταν χωρίς κοστούμια και κράνη.


• Ο Guy Manuel de Homem-Christo έχει αριστοκρατική καταγωγή, αλλά οι πρόγονοί του δεν ήταν και τα καλύτερα παιδιά. Ωστόσο, κάποιοι πολέμησαν εναντίον του Ερρίκου του Ε' στο Αζενκούρ.


• Από τις μάσκες Halloween στα πρώτα live τους μέχρι τα κράνη που τους μεταμόρφωσαν σε ρομποτικές φιγούρες, η εξέλιξη των μεταμφιέσεών τους ήταν εντυπωσιακή. Τη νέα χιλιετία την υποδέχτηκαν με κράνη και ρομποτικά αξεσουάρ αξίας 65.000 δολαρίων, τα οποία δεν αποχωρίστηκαν ποτέ από τότε. Οι οθόνες στα κράνη πρόβαλλαν από κείμενα μέχρι κινούμενα σχέδια.


• Οι διαφημιστές τούς λάτρευαν και παρότι μετά το «Discovery» (2001) ήταν (σχεδόν) ανώνυμοι, εμφανίστηκαν σε διαφημιστικά για μεγάλες φίρμες σε ολόκληρο τον κόσμο: από τη διαφήμιση για την Gap με την Τζούλιετ Λιούις (2001), διαφημίσεις για παιχνίδια και το cartoon Network μέχρι τη διαφήμιση για την Ericsson στην Ιαπωνία, που τους έκανε σούπερ σταρ στην Ασία. Το 2010 εμφανίστηκαν στο διαφημιστικό για το Παγκόσμιο Κύπελλο μαζί με τον Snoop Dog και τον Ντέιβιντ Μπέκαμ σε μια υπερπαραγωγή που θύμιζε τον Πόλεμο των Άστρων. Το τελευταίο μεγάλο διαφημιστικό στο οποίο συμμετείχαν ήταν το promo για τη Lotus F1 Team.

 

One more time

• Το 2013, το εξώφυλλο του δίσκου τους «Random Access Memories» τους έκανε fashion icons, με τα σμόκιν που σχεδίασε αποκλειστικά γι' αυτούς ο Hedi Slimane για τον οίκο μόδας Saint Laurent. Έναν χρόνο πριν είχαν συνθέσει τη μουσική για το ντεμπούτο fashion show του – ένα εξαιρετικό 15λεπτο σετ.


• Ποτέ δεν συμπάθησαν τις ζωντανές εμφανίσεις και τις περιοδείες και ήταν ελάχιστα τα live που έκαναν στο διάστημα δύο δεκαετιών.


• Ο James Murphy (LCD Soundsystem) ανέφερε το όνομά τους σε δύο από τα κομμάτια του, το «Daft Punk is playing at my house» και το «Losing my edge» (όπου λέει ότι είναι «ο πρώτος DJ που παίζει Daft Punk στα rock kids»).


• Ο Disco Stu των Simpsons κάποτε φορούσε το δικό του κράνος Daft Punk.


• Το 2008 εμφανίστηκαν στα Grammy μαζί με τον Kanye West για να παρουσιάσουν μαζί με νέα εκτέλεση του «Stronger». Ήταν η πρώτη εμφάνιση του ντουέτου στην τηλεόραση από την αρχή της καριέρας του.


• Έμειναν μαζί 28 χρόνια, επηρεάζοντας μια στρατιά μουσικών, αφήνοντας πίσω τους τη μεγαλύτερη ραδιοφωνική επιτυχία στην Ευρώπη τα τελευταία δέκα χρόνια, το «Get Lucky», και έναν σπαρακτικό αποχαιρετισμό: «Hold on. If love is the answer, you're home».

 

Daft Punk Feat Pharrel Williams - Get Lucky 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ