Πόσο εύκολα μπορούμε να βρούμε πλέον ταξί στην Αθήνα;

Πόσο εύκολα μπορούμε να βρούμε πλέον ταξί στην Αθήνα; Facebook Twitter
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μόνο στην Αττική υπάρχουν 14.000 ταξί και 25.000 οδηγοί. Φωτ.: SOOC
0

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ της πανδημίας, ο κλάδος των αυτοκινητιστών –για όλους εμάς «ταξί»– δέχθηκε μεγάλο πλήγμα, όπως και το σύνολο των επαγγελματιών μετακίνησης, όπως και σχεδόν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Στις ενημερωτικές εκπομπές μεταδίδονταν ρεπορτάζ για το πώς 1 στους 3 οδηγούς σκεφτόταν να «κρεμάσει» την άδεια και να «κλειδώσει» το ταξί, και δικαίως.

Επίσης πραγματικότητα: οι καραντίνες πέρασαν και την πανδημία –καλώς ή κακώς– τη θυμάται κυρίως ο ΕΟΔΥ στις αραιές πλέον ενημερώσεις του. Και ταξί δεν βρίσκεις. Περίπου πουθενά. Ούτε στις εφαρμογές, ούτε στα ραδιοταξί, που στα ηχογραφημένα τηλεφωνικά τους μηνύματα ακούς για τις ελλείψεις που επηρεάζουν την επάρκεια του στόλου και την ποιότητα της εξυπηρέτησης, πολύ συχνά ούτε στον δρόμο.

Προγραμματισμένα ραντεβού δεν υπάρχουν πια. Αν έχεις ασθενή στην οικογένεια ή έχεις πτήση την επομένη το πρωί και δεν οδηγείς, δέεσαι στη δύναμη της τύχης να βρεις σχετικά εγκαίρως κάποια κούρσα. Κι αν πάλι θες να διανύσεις μια απόσταση που κοστίζει λιγότερο από 7-10 ευρώ –να, ας πούμε, από τη Βικτώρια στο Σύνταγμα– γιατί πολύ απλά δεν θες να περπατήσεις με 45 βαθμούς Κελσίου, μπορεί να βρεις μπορεί και να μη βρεις.

Προγραμματισμένα ραντεβού δεν υπάρχουν πια. Αν έχεις ασθενή στην οικογένεια ή έχεις πτήση την επομένη το πρωί και δεν οδηγείς, δέεσαι στη δύναμη της τύχης να βρεις σχετικά εγκαίρως κάποια κούρσα. Κι αν πάλι θες να διανύσεις μια απόσταση που κοστίζει λιγότερο από 7-10 ευρώ –να, ας πούμε, από τη Βικτώρια στο Σύνταγμα– γιατί πολύ απλά δεν θες να περπατήσεις με 45 βαθμούς Κελσίου, μπορεί να βρεις μπορεί και να μη βρεις.

Στο μεταξύ, όσο εσύ κάνεις σλάλομ μεταξύ των εφαρμογών και των αρκετών –η αλήθεια είναι– εταιρειών ραδιοταξί, κάτι παράξενο συμβαίνει στις αθηναϊκές πιάτσες, με πιο τρανταχτή την περίπτωση της πιάτσας της πλατείας Μοναστηρακίου: μπορεί, ας πούμε, να υπάρχουν και ένα και δύο και τρία και οχτώ ταξί, αλλά κανείς από τους οδηγούς που περιμένουν εκεί (άραγε τι να περιμένουν τόσο υπομονετικά) με λιοπύρια και βροχές, χιόνια και καλοκαιρία, δεν είναι διαθέσιμος ή έστω πρόθυμος να σε μεταφέρει στον προορισμό σου.

Εκτός κι αν μιλάς αγγλικά. Γαλλικά, πορτογαλικά, σουηδικά, μια οποιαδήποτε ξένη γλώσσα, τελοσπάντων. Οι τολμηροί μπορούν να δοκιμάσουν το πείραμα, οι υπογράφοντες σε στιγμές μεγάλης βιασύνης και απελπισίας το έχουν κάνει, για να διαπιστώσουν αμέσως μετά ότι ο προορισμός δεν καθορίζει την τιμή. Η τιμή μπορεί να καθορίζεται κατόπιν συμφωνίας. Συμφωνία ωστόσο δεν υπάρχει ούτε για τους κανόνες συμπεριφοράς, ούτε για το air condition, ούτε για το ράλι που μπορεί να ζήσεις για να φτάσεις στον προορισμό σου.

Αν μάλιστα είσαι γυναίκα, είναι πολύ πιθανόν να σε αποκαλέσουν «αγάπη μου», «κούκλα μου», «ομορφιά μου», να πάρεις μέρος σε συζητήσεις για την πολιτική, τον καιρό, τις σχέσεις, ακόμα κι αν μένεις χαρακτηριστικά σιωπηλή, να γνωριστείς με άλλο κόσμο που ομοίως απελπισμένος περίμενε να δει φωτισμένο σημαιάκι «ελεύθερος» για να χαρεί ότι βρήκε κούρσα και να απολαύσετε μαζί ένα road trip στην Αθήνα, από αυτά που νόμιζες ότι μόνο στο «Ρετιρέ» έχεις δει.

Αναζητώντας ταξί στην Αθήνα: μια ματαίωση (ή και πολλές) Facebook Twitter
Προγραμματισμένα ραντεβού δεν υπάρχουν πια. Αν έχεις ασθενή στην οικογένεια ή έχεις πτήση την επομένη το πρωί και δεν οδηγείς, δέεσαι στη δύναμη της τύχης να βρεις σχετικά εγκαίρως κάποια κούρσα. Φωτ.: ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINSSI

Οι καλές εποχές του Beat έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Αν βαθμολογήσεις με μονάστερο σε εφαρμογή ταξί, το πιο πιθανό είναι ότι στη μαύρη λίστα μπαίνεις εσύ και όχι ο οδηγός που έτρεχε / ήταν αγενής / έπιασε την Αθήνα κύκλο και με άλλους δύο παρέα στην κούρσα, ενώ αν είσαι παλιακός και επιμένεις με ραδιοταξί, πολύ συχνά χρεώνεσαι και για την αναμονή μέχρι να βρεθεί διαθέσιμος οδηγός και αν σ’ αρέσει (εννοείται ότι δεν σ’ αρέσει, πόσο μάλλον αν ταξί δεν βρεθεί, ωστόσο πληρώσεις μέσω του λογαριασμού κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας την κλήση).

Όμως, γιατί όλη αυτή η κατάσταση, ειδικά με τις καθυστερήσεις και τα μηνύματα περί «επάρκειας στόλου»; Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μόνο στην Αττική υπάρχουν 14.000 ταξί και 25.000 οδηγοί. Θα έλεγε κανείς ότι το επάγγελμα έχει ανοίξει τόσο πολύ που εν τέλει η «παραγωγή» είναι μεγαλύτερη από τη ζήτηση.

Το θέμα ανακινείται ήδη από το καλοκαίρι του 2021 –όταν είχε ανοίξει ξανά ο τουρισμός μετά από ένα σκληρό lockdown– και κυκλοφορούσε ευρέως στα social media εκείνη την περίοδο. Μάλιστα, οι πρώτες που είχαν βρεθεί στο στόχαστρο ήταν οι γνωστές εφαρμογές ταξί, με χρήστες να κάνουν λόγο για μεγάλες αναμονές, πολλές φορές δίχως αποτέλεσμα. Τότε, όμως, οι αρμόδιοι φορείς μιλούσαν για «περιστασιακό φαινόμενο» που αποδιδόταν στη χαλάρωση των μέτρων και στην άφιξη του τουρισμού. 

Τώρα, όμως, τι φταίει και υπάρχουν παράπονα, πράγμα που όμως δεν επιβεβαιώνεται από ανθρώπους σε καίριες θέσεις στον χώρο των ταξί;

Ο Βασίλης Σιάσιος, εκπρόσωπος Τύπου της ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής) μιλώντας στη LiFO εξηγεί ότι πριν από δύο χρόνια τα ταξί ήταν παροπλισμένα, καθώς «έψαχναν να βρουν οδηγούς και δεν έβρισκαν». Τώρα δεν ισχύει κάτι τέτοιο γιατί «υπάρχουν σχεδόν δύο οδηγοί για κάθε ένα ταξί στην Αττική». 

Ο ίδιος διέψευσε πως υπάρχει πρόβλημα στην Αττική καθώς, αν και οι τουρίστες που έρχονται στην πρωτεύουσα «σπάνε κάθε ρεκόρ αυτό το καλοκαίρι», δεν έχει εκφραστεί «παράπονο από τους πολίτες ότι δεν μπορούν να βρουν ταξί». 

Αναζητώντας ταξί στην Αθήνα: μια ματαίωση (ή και πολλές) Facebook Twitter
Στις αθηναϊκές πιάτσες μπορεί, ας πούμε, να υπάρχουν και ένα και δύο και τρία και οχτώ ταξί, αλλά κανείς από τους οδηγούς που περιμένουν εκεί δεν είναι διαθέσιμος ή έστω πρόθυμος να σε μεταφέρει στον προορισμό σου. Φωτ.: George Vitsaras / SOOC

Μάλιστα, επισήμανε πως αυτό που παρατηρείται είναι να υπάρχουν ξανά παράνομες εταιρείες που λειτουργούν σαν ταξί αλλά με οχήματα ιδιωτών, όπως συνέβαινε κάποτε με την Uber. Για το φαινόμενο έχουν απευθυνθεί ήδη στο υπουργείο Μεταφορών

Όμως, πώς μπορεί να προστατευτεί ο επιβάτης και κυρίως πού μπορεί να κάνει καταγγελία για όλα τα παραπάνω;

«Αν για οποιονδήποτε λόγο ο οδηγός ταξί δεν πάρει επιβάτη που του ζητάει κούρσα, ενώ είναι ελεύθερος, ανά πάσα στιγμή ο επιβάτης έχει το δικαίωμα να τον καταγγείλει στο υπουργείο Μεταφορών. Αρκεί να σημειώσει τις πινακίδες του», εξηγεί στη LiFΟ ο πρόεδρος των οδηγών ταξί, Θύμιος Λυμπερόπουλος

Πάντως, ο ίδιος επιβεβαιώνει τα λόγια του Βασίλη Σιάσιου, τονίζοντας πως αν έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα με πολίτες που δυσκολεύονται να βρουν ταξί, «κακώς έχει συμβεί και είναι μεμονωμένα περιστατικά». Ξεκαθαρίζει, δε, ότι οι πιάτσες των ταξί είναι πάντα γεμάτες. Ως προς αυτό δεν αμφιβάλλει κανείς, ωστόσο...

Παρόμοια είναι και η αντίδραση του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, Μάκη Κασιδιάρη. Μάλιστα, μιλώντας στη LiFΟ, κάνει λόγο για «προβοκάτσια», χαρακτηρίζοντας «συκοφάντες» όσους διαμηνύουν ότι δεν μπορούν να βρουν ταξί στην Αθήνα. 

«Δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο», λέει και συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο: «Είναι αδιανόητο. Αυτή την περίοδο στους οδηγούς ταξί παρατηρείται αναμονή δυόμισι ωρών για να πάρουν κούρσα στο αεροδρόμιο. Είναι πολλά τα ταξί στην Αθήνα, μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πάντες. Καλέστε ταξί ανά πάσα ώρα και στιγμή και διαπιστώστε το» καταλήγει ο κ. Κασιδιάρης...

Καθώς είναι απολύτως βέβαιο ότι εδώ στο κέντρο ζούμε μια παράλληλη πραγματικότητα, απλώς για την ιστορία ας σημειώσουμε ότι υπάρχουν και αξιόπιστοι επαγγελματίες που σέβονται τους επιβάτες. Απλώς το «αδιανόητο» ως φαινόμενο τούς καταπίνει με συνέπεια και κυρίως με σύστημα.

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το μπάχαλο με τα ταξί και τις εφαρμογές για τη μεταφορά επιβατών

Θέματα / Το χάος με τα ταξί και τις εφαρμογές για τη μεταφορά επιβατών

Με μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο βρίσκει κανείς πλήθος site για μεταφορά επιβατών. Τι λένε οι ταξιτζήδες για ένα ζήτημα που είχε κλείσει προσωρινά και άνοιξε ξανά τα τελευταία χρόνια;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ
Ναι, το χρειάζεται η πόλη το μετρό, χρειάζεται όμως ακόμα περισσότερο το πράσινό της

Ρεπορτάζ / Ναι, το χρειάζεται η πόλη το μετρό, χρειάζεται όμως ακόμα περισσότερο το πράσινό της

Εργοτάξια, γερανοί, μηχανήματα, σιλό, πλατείες και πάρκα «στον γύψο»… Τι συνέπειες θα έχει στο λιγοστό πράσινο της πρωτεύουσας η επέκταση του μετρό, ενόσω η κλιματική αλλαγή δείχνει ήδη τα «δόντια» της;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι είναι το tokenism και γιατί πρέπει να το αποφεύγεις

Ζούμε, ρε! / Τι είναι το tokenism και γιατί πρέπει να το αποφεύγεις

Μήπως είναι καιρός να εγκαταλείψουμε τον προσχηματικό χαρακτήρα της συμπερίληψης ατόμων με αναπηρία; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για τον όρο tokenism και μέσα από παραδείγματα εξηγούν γιατί είναι σημαντικό να τον γνωρίζουν όλοι όσοι ασχολούνται με δράσεις γύρω από την αναπηρία και τη συμπερίληψη.
THE LIFO TEAM
 «Να σταματήσει πια η πιο ανήθικη πράξη, η εγκατάλειψη σε τροχαία, να χαρακτηρίζεται πλημμέλλημα»

Radio Lifo / «Να σταματήσει πια η εγκατάλειψη σε τροχαία να χαρακτηρίζεται πλημμέλημα»

Η Ντίνα Καράτζιου συζητάει με τον Μανώλη Σταυρουλάκη του δραστήριου συλλόγου «SOS τροχαία εγκλήματα» για τον φόρο αίματος στους δρόμους, το τραύμα της απώλειας, αλλά και για τα σημαντικά ζητήματα που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, για τα οποία ο νέος ΚΟΚ που βρίσκεται σε διαβούλευση δεν δίνει λύσεις.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Μερικοί άνθρωποι έχουν εθισμό με τα αληθινά εγκλήματα»

Αληθινά εγκλήματα / «Μερικοί άνθρωποι έχουν εθισμό με τα αληθινά εγκλήματα»

Υπήρξε αστυνομικός ρεπόρτερ επί δεκαετίες και στο αρχείο του μετρά πάνω από 400 υποθέσεις. Ο Νίκος Τσέφλιος, δημιουργός της πιο πετυχημένης ελληνικής σειράς podcasts true crime «Αληθινά Εγκλήματα», εξηγεί πώς ερευνά και δημιουργεί τα επεισόδια της σειράς.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
«Μαμά, μπαμπά, θα χωρίσετε;» - Πόσο οδυνηρό μπορεί να γίνει για το παιδί ένα διαζύγιο;

Radio Lifo / «Μαμά, μπαμπά, θα χωρίσετε;» - Πόσο οδυνηρό μπορεί να γίνει για το παιδί ένα διαζύγιο;

Πώς ανακοινώνουμε έναν χωρισμό στα παιδιά; Υπάρχει κατάλληλη εποχή; Κατάλληλος τρόπος; Χρειάζεται από δίπλα ένας ψυχολόγος; Η Τζούλη Αγοράκη σε μια εκ βαθέων συζήτηση με τον ψυχολόγο και οικογενειακό σύμβουλο Μάνθο Κατσούνα και τη Μάρθα Ιωακειμίδη, μητέρα τριών παιδιών με δυο διαζύγια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Θα είναι οι AI influencers το επάγγελμα του μέλλοντος;

Άκου την επιστήμη / Θα είναι οι AI influencers το επάγγελμα του μέλλοντος;

Οι αλγόριθμοι και ο διαδικτυακός μας εαυτός. Ο κοινωνιολόγος του Διαδικτύου και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής και Τεχνοηθικής, Χαράλαμπος Τσέκερης, εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυναικοκτόνος ντιτζέι που προσπάθησε να παραπλανήσει τις Αρχές μέσω Facebook

Αληθινά εγκλήματα / Ο γυναικοκτόνος DJ που προσπάθησε να παραπλανήσει τις Αρχές μέσω Facebook

Tα ίχνη αίματος στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου, που είχε καρφωθεί σε κολώνα έξω από το Πολύκαστρο κινητοποίησαν τους αστυνομικούς που επιλήφθηκαν του τροχαίου ατυχήματος. Τι είχε συμβεί; O Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται το χρονικό μιας γυναικοκτονίας που συγκλόνισε την Καστοριά το 2011.
THE LIFO TEAM
Στα γραφεία του Metal Hammer

Lifo Videos / «Πάμε κόντρα στον άνεμο»: Στα γραφεία του Metal Hammer που έκλεισε τα 40

Ο Κώστας Χρονόπουλος, ο Χάκος Περβανίδης και ο Βασίλης Μάζαρης, συντάκτες αλλά πρωτίστως οπαδοί του περιοδικού, διηγούνται την ιστορία του μακροβιότερου ελληνικού μουσικού εντύπου, το οποίο κυκλοφορεί ανελλιπώς στα περίπτερα από το 1984 (!), μετρώντας 481 τεύχη.
«Υπάρχουν πολλοί «τρελοί» γιατροί στο ΕΣΥ που προσφέρουν στο λαό που τους σπούδασε»

Radio Lifo / «Υπάρχουν γιατροί στο ΕΣΥ που προσφέρουν στον λαό που τους σπούδασε»

Η Καλλιόπη Αθανασιάδη είναι η μοναδική γυναίκα θωρακοχειρουργός στην Ελλάδα και υπηρετεί στον Ευαγγελισμό. Τον τελευταίο χρόνο καλύπτει μόνη της το μεγαλύτερο νοσοκομείο της χώρας, σε μία ειδικότητα που είναι αναγκαία σε πολλά και διαφορετικά περιστατικά. Αφήνοντας μία λαμπρή καριέρα στο εξωτερικό, επέστρεψε στην Ελλάδα για να υπηρετήσει στο ΕΣΥ. Η Ντίνα Καράτζιου μιλά μαζί της σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστηριώδης εξαφάνιση του 40χρονου οικοδόμου στο Καματερό

Αληθινά εγκλήματα / Η μυστηριώδης εξαφάνιση του 40χρονου οικοδόμου στο Καματερό

Ο Λάκης δεν συνήθιζε να λείπει νύχτα απ’ το σπίτι, αλλά η Αθηνά δεν είχε λόγο να αμφισβητήσει τα λόγια του φίλου του. Έβαλε τα δύο αγοράκια τους για ύπνο και ξάπλωσε κι αυτή. O Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την εξαφάνιση ενός οικοδόμου, το Πάσχα του 1975.
THE LIFO TEAM
Τι συμβαίνει με την εξαγορά ιστορικών ιδιωτικών σχολείων από διεθνή επενδυτικά funds;

Radio Lifo / Τι συμβαίνει με την εξαγορά ιστορικών ιδιωτικών σχολείων από διεθνή επενδυτικά funds;

Τι αλλάζει στο τοπίο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών; Και γιατί οι ίδιοι εκφράζουν φόβους ότι δημιουργείται ένα παράλληλο εκπαιδευτικό σύστημα που θα αντικαταστήσει το δημόσιο; Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον Γιώργο Χριστόπουλο, πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος, για τις σημαντικές εξελίξεις στο χώρο της παιδείας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Είναι, τελικά, η woke αντζέντα απειλή για το «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια»;

Radio Lifo / Είναι τελικά η woke ατζέντα απειλή για το τρίπτυχο «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια»;

Τι είναι το «woke» και τι δεν είναι; Γιατί εξακολουθεί να διχάζει; Βρισκόμαστε σε πόλεμο ταυτοτήτων και πολιτισμών; Και αν είσαι woke, είσαι αριστερός; Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τη Λασκαρίνα Λιακάκου και τον Θοδωρή Αντωνόπουλο για τις διαστρεβλώσεις που ακολουθούν την κουλτούρα της αφύπνισης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ