Ο Νταφόε και το μήνυμα

Ο Νταφόε και το μήνυμα Facebook Twitter
0

» Δεν θεωρώ τονπατέρα που υποδύομαι στο Σαν μια Λάμψηστο Σκοτάδι τυπικά κακό χαρακτήρα.Αυτούς τους συναντά κανείς στα μελόκαι στις μεγάλες παραγωγές. Είναι ικανόςγια αγάπη αλλά φοβάται. Κι ο γιος τουείναι αρχιδάκι, μεταξύ μας. Κανείς δενείναι τελείως αθώος ή τελείως ένοχος.Απλώς ο πατέρας έχει εξουσία.

» Ο πατέρας μουδεν ήταν έτσι, αλλά τελικά ήταν. Εγώ δενείμαι έτσι, αλλά είμαι. Την πίεση τηντρώμε από μικροί: να είμαστε καλά παιδιά,να τα πάμε καλά στο σχολείο, να αποκτήσουμεσεβασμό, να βρούμε δουλειά, να φτιάξουμετη ζωή μας, να κάνουμε καλό γάμο για νακάνουμε καλό σεξ. Αυτή είναι η σειρά.Διαβάστε τις φυλλάδες. Δείτε τον Σαρκοζί.

» Μικρός ήμουνκαλός μαθητής, αλλά στην εφηβείαχαλάρωσα. Δεν ήμουν τίποτε σπουδαίο.Έκανα αθλητισμό, έπαιζα σε θεατρικά,κυκλοφορούσα...

» Συνήθως δενμε ενδιαφέρουν τα οικογενειακά δράματα.Ρέπουν προς το κλάμα και τα κλισέ. Καιτο Σαν μια Λάμψη στο Σκοτάδι είναι μενδραματική ταινία αλλά ανήκει στοσκηνοθέτη της, αν και δεν έγραψε εκείνοςτο βιβλίο στο οποίο βασίζεται. Εκτόςαπό τον χαρακτήρα που με κέντρισε εδώ,πάντα έλκομαι από τους σκηνοθέτες. όχιτους μεγάλους ή τους στυλίστες, αλλάεκείνους που έχουν προσωπικό όραμα.

» Ο ΘόδωροςΑγγελόπουλος είναι το κατεξοχήνπαράδειγμα. Είναι ειδική περίπτωση.Τώρα βρισκόμαστε στα γυρίσματα τηςνέας του ταινίας όπως γνωρίζετε. Αν καιτο σενάριό του είναι πολύ συγκεκριμένο,βρίσκεται ήδη στο 37οrewrite.Αναγράφεται και στην πρώτη σελίδα, δενείναι μυστικό! Επειδή ο Τέο κάνει αυτάτα μεγάλα πλάνα, ο μοντέρ είναι εκτόςεξίσωσης και ο ηθοποιός δεν έχει τακοντινά για να τον σώσουν, άρα ερμηνεύειεξ ολοκλήρου τον ρόλο μέσα σε αυτό τοπλάνο. Αυτό είναι, δεν έχει άλλο!

» Ο Λαρς φονΤρίερ κάνει ακριβώς το αντίθετο. Μεαυτόν δεν ξέρεις ποτέ πού βρίσκονταιοι κάμερες κι έτσι δεν γνωρίζεις ποιασε τραβάει. Μου αρέσουν πολύ, εξίσουκαι οι δύο. Εννοώ και η παρέα με αυτούς,οι συζητήσεις. Γιατί να χάνεις το χρόνοσου με έναν βαρετό σκηνοθέτη; Οιιδιαίτεροι, ακόμη και κακή ταινία νακάνουν, θα την κάνουν τουλάχιστονενδιαφέρουσα.

» Ποτέ δενεγκατέλειψα ταινία στη μέση. Πολλέςφορές το σκέφτηκα. Αλλά το πώς αισθάνεσαιείναι υπερεκτιμημένη υπόθεση και τελικάαδιάφορη. Εγώ παραδίδομαι ολοκληρωτικάστον σκηνοθέτη. Αν με εκμεταλλευτείσωστά, θα πάω βαθιά. Μερικές φορές ανδεν τα παρατήσεις, θα κάνεις κάτιπαραπάνω από αυτό που υπολογίζεις ήπου έχεις εκπαιδευτεί να κάνεις.

» Όλοι θυμούνταιτον GreenGoblinαπό τον Spidermanαλλά λυπάμαι που ο πατέρας από τον οποίοπροέρχεται είναι ξεχασμένος. Είναιένας προβληματικός χαρακτήρας μεβασανισμένη ψυχοσύνθεση. Ωραία ταινία,τη διασκέδασα.

» Ποτέ δεν έχαψατο παραμύθι με τα μηνύματα στις ταινίες.Είμαι ο λάθος άνθρωπος για κάτι τέτοιο.Όλα εξαρτώνται από τη σκοπιά και τηνκουλτούρα του καθενός. Έχοντας χρηματίσειμέλος σε επιτροπές, τα έχω δει όλα. Πώςνα κοντράρω έναν παντογνώστη Κινέζοδιανοούμενο, μεγάλο σε ηλικία, στοΦεστιβάλ του Τόκιο, που μου είπε με χαράπως η καλύτερη ταινία όλων των εποχώνείναι το YoungEinstein.Ναι, με τον YahooSerious!Χωρίς να με δουλεύει. Αρκέστηκα να τουαπαντήσω «Δεν συμφωνώ, αγαπητέ μου».

» Πρέπει ναπάμε πίσω και να ψάχνουμε για σημείααναφοράς. Ξέρω ότι δεν είναι φυσικό,τείνουμε στο χτίσιμο μιας προσωπικήςφωλιάς, θέλουμε να προχωράμε και ναξεχνάμε. Όμως μόνο έτσι μπορούμε νακάνουμε μια δουλειά και μια καριέρατης προκοπής, αν και όχι απόλυτα συνεκτικήή πάντα επιτυχημένη. Η μεγάλη μουεπιθυμία είναι να είμαι ελαστικός. Ναμπορώ να ξεκινήσω από την αρχή, ανχρειαστεί. 

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ