Pulp Fiction

Pulp Fiction Facebook Twitter
0

» Κάννες νούμερο 60. Μεγάλο φεστιβάλ, πολλά και τα κεράκια που σβήνει. Συνωστισμός φέτος από μεγάλους και βραβευμένους δημιουργούς, αναμενόμενες αφίξεις και από τα ονόματα που τραβάνε τα φλας, γιατί χωρίς κάμερες δεν υπάρχει κόκκινο χαλί, χωρίς Αντζελίνα δεν υφίσταται Κιαροστάμι, χωρίς σαμπάνια και δεκάρα δεν θα παντρευτούμε Μανωλιό μου, δεν θα βάλουμε στεφάνι-

» Δεν είναι και πυρηνική φυσική η εξίσωση που εδώ και τόσα χρόνια τυραννάει και καταφέρνει να λύσει ο εκάστοτε εκλέκτορας του Φεστιβάλ Καννών. Κάντε την πάπια με τους Αμερικάνους και καλέστε τους με κάθε φαμφάρα, περάστε σαν φυγάδες τους άγνωστους κάτω από την κουβέρτα, δημιουργήστε ίσες ευκαιρίες και μοιράστε τα βραβεία στους άξιους χωρίς να προκαλέσετε διπλωματικό επεισόδιο. Άσχετα από την ολοένα και πιο περιορισμένη επιτυχία τους στο box office, οι Χρυσοί Φοίνικες αυτού του φεστιβάλ πολύ συχνά προκαλούν ένα μικρό σκάνδαλο και αναστατώνουν. Ο Ακήρυχτος Πόλεμος, ο Ελέφαντας, το Pulp Fiction παλιότερα, νίκησαν έναντι άλλων και σήκωσαν κύματα ενθουσιασμού, μίσους ή σκεπτικισμού. Κατά μια όχι και τόσο περίεργη σύμπτωση, οι σκηνοθέτες αυτών των τριών ταινιών είναι και πάλι στις Κάννες φέτος. Όπως και οι αδελφοί Κοέν και ο Κουστουρίτσα, επίσης τροπαιούχοι. Και ο Χου Χσιάο Χσιέν σε παράλληλο τμήμα, κάπου και ο Ερμάνο Όλμι.

» Η πραγματική ήττα του programmateur Τιερί Φρεμό δεν είναι το γεγονός πως εμπιστεύεται το βαρύ πυροβολικό των auteurs για να χτίσει τη ραχοκοκαλιά του διαγωνιστικού. Αυτή είναι η παράδοση και οφείλει να την τηρήσει· ας γκρεμίσει ο επόμενος το οικοδόμημα που κατασκεύασε ο Ζιλ Ζακόμπ - που δεν θα το γκρεμίσει, αλλά λέμε. Η ήττα έρχεται γιατί, πάλι, μετά από τόσα χρόνια, η Γαλλία δεν μπορεί να ανακαλύψει την Αμερική. Τόσα ταξίδια σε φεστιβάλ, τόσες διαπραγματεύσεις, τόσες ώρες ξοδεμένες σε αίθουσες ειδικών προβολών, και το αποτέλεσμα ήταν ο Φρεμό να ξανακαλέσει τους Κοέν, και τον Μάικλ Μουρ και τον Γκας Βαν Σαντ. Θα πείτε, τόλμησε να εντάξει το Brown Bunny του Γκάλο πριν από μερικά χρόνια για αλλαγή σκυτάλης και παραλίγο να του φέρουν τη σκυτάλη στο κεφάλι, από την αηδία. Ειλικρινά πιστεύω πως ισχύει η ποδοσφαιρική έκφραση για τον Φρεμό, πως δηλαδή βλέπει με λάθος γυαλιά τις ταινίες - ή τουλάχιστον ορισμένες ταινίες· σαν προκατειλημμένος διαιτητής με γεωγραφικά κολλήματα και περίεργη πολιτική. Η συνηθισμένη δικαιολογία είναι πως η Αμερική δεν έχει ανάγκη από εύνοια, είναι κραταιά και αυτόνομη. Μπούρδες. Επειδή ακριβώς προηγείται, οφείλει αυτός που επιλέγει να διακρίνει κάτι από τον άγνωστο βυθό της και όχι να παίρνει από τα έτοιμα. Με καπαρωμένες τις θέσεις από τους γνωστούς υπόπτους, πού να μείνει χώρος για τους ανερχόμενους;

» Ακόμη κι έτσι, στις Κάννες δικαιώνονται τα εκπαιδευμένα μάτια και οι ξεκούραστοι, ταλαντούχοι θεατές που ψάχνουν, εκείνοι που διασχίζουν την Κρουαζέτ, φεύγουν γρήγορα από τις συνεντεύξεις με την Τζολί, τον Πιτ, τον Κλούνι και την Τζέιν Φόντα, που θα έλθουν φέτος για να τρέξουν στο δεκαπενθήμερο των σκηνοθετών και σε εκτός συναγωνισμού παράλληλα τμήματα. Η ποικιλία είναι εκπληκτική γιατί και η προσφορά είναι γενναιόδωρη. Όλοι θέλουν να φέρουν την ετικέτα των Καννών στο ρεζουμέ τους. Και οι έλληνες δημοσιογράφοι; Άπειροι πλέον, έμπειροι και άπειροι.

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ