ΚΙΝΗΣΗ

Μια (αθάνατη) φράση του Derek Jarman για την ομοφοβία

Μια (αθάνατη) φράση του Derek Jarman για την ομοφοβία Facebook Twitter
29

Τις βρήκα συμμαζεύοντας, σε ένα cd single των Chumbawamba, του 1994.

Tη χρονιά που ο σκηνοθέτης Derek Jarman, τυφλός και χτυπημένος από το AIDS, άφησε την τελευταία του πνοή. 

Μια (αθάνατη) φράση του Derek Jarman για την ομοφοβία Facebook Twitter
Μια (αθάνατη) φράση του Derek Jarman για την ομοφοβία Facebook Twitter
Μια (αθάνατη) φράση του Derek Jarman για την ομοφοβία Facebook Twitter
Μια (αθάνατη) φράση του Derek Jarman για την ομοφοβία Facebook Twitter

Το εν λόγω τραγούδι των Chumbawamba ήταν το Homophobia.

Στο cd single υπήρχε ένα τραγούδι αφιερωμένο στον νεκρό πια Derek Jarman

Δεν υπάρχει ονλάιν κι έτσι το ανέβασα εγώ στο YouTube - είναι το Song For Derek Jarman:

29

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

7 σχόλια
Να προσθέσω: εκτός αν ζει κανείς στη Ρωσία. (ίσως λοιπόν και να μην έχουν λυθεί;)Ίσως και καθόλου undue weight για μια εποχή κρίσεως σαν και τη δική μας, που μπορεί εύκολα να φέρει καταπάτηση δικαιωμάτων και να αναδείξει ρατσιστικές τάσεις. Προβληματίζομαι.Ωστόσο χαίρομαι για την αισιόδοξη ματιά.
Lycos, ας μην λέμε ό,τι μας κατεβαίνει στο κεφάλι, χμμ;http://www.wilpfinternational.org/wp-content/uploads/2013/06/ILGA-map.pnghttp://thumbnails.visually.netdna-cdn.com/ilga-europe-rainbow-map_5198e5ff9736c.jpgΕπίσης η ilga έχει διάφορους αναλυτικούς χάρτες για επί μέρους θέματα (όπως ας πούμε "laws prohibiting discrimination on grounds of sexual orientation" ή για τα εγκλήματα μίσους) http://ilga.org/(και, όχι, το "no specific legislation" ή το "no data", δεν είναι απαραίτητα σούπερ καλό σημάδι).
οι σεξουαλικότιτες δεν ειναι ουδέτερες ως α και β.Ειναι χωρισμένες σε κυρίαρχες και καταπιεζόμενες.Βιωμενές με τραύματα και πειθαρχισεις. Οσο πιο "κανονικός" σε σχεση με τις ηθικές γραμμές της κοινωνιας (κατα προέκταση και των συστημάτων καταπίεσης) τοσο περισσότερα προνόμια ασφάλειας και κυριαρχίας, έχεις . http://alkisgounaris.com/?p=329(επίσης ο Φουκό έχει πει κάποια ωραία για την σχέση επιθυμίας - εξουσίας - ηθικής )
Δεν υπάρχει ηθική χωρίς ελευθερία. Η σεξουαλικότητα μπορεί όντως να μην είναι αντικείμενο της ηθικής. Βάζω ένα ερωτηματικό.Αλλα ο σεβασμός απέναντι στην ελευθερία του άλλου να έχει και να ασκεί την α σεξουαλικότητα, σε σημείο που δεν επηρεάζει το δικαίωμά σου να έχεις εσύ τη β, δεν περιορίζει δηλαδή την δική σου ελευθερία στον τομέα αυτό, αυτός ο σεβασμός λοιπόν δεν είναι αντικείμενο της ηθικής; Και αν θέλετε της ηθικής στην οποία "δεν χωράνε σχετικισμοί".
Σκεπτικός αυτό που γράφεις δεν έχει σχέση με την σεξουαλικότητα όσο με τον χρύσο κανόνα. Η σεξουαλικότητα per se ουδεμία σχέση δεν μπορεί να έχει με την ηθική (στον βαθμό που δεν παραβιάζει τον χρυσό κανόνα τουλάχιστον όταν εκδηλώνεται). Είναι σαν να συζητάμε αν είναι ηθική πράξη το να κουνάς τα χέρια σου ή να ξύνεις το κεφάλι σου.
Κι όμως, για μένα, δεν συζητάμε για το αν η σεξουαλικότητα καθ'εαυτή έχει να κάνει με την ηθική. Ούτε νομίζω πως αυτό ήθελε να πει ο Jarman. Η αρνητική αντιμετώπιση κάποιου λόγω της σεξουαλικότητάς του, πχ η εκδήλωση ρατσιστικής συμπεριφοράς, η μη αποδοχή ή μη ανοχή της ομοφυλοφιλίας, αυτές οι πράξεις-συμπεριφορές στην ηθική δεν εναπόκεινται, ώστε να κριθούν ως ορθές ή ως ανάρμοστες; Κάποιοι μπορεί να θεωρήσουν σωστό να απομακρύνουν άτομα ομοφυλόφιλα ως απεχθή, ή κάποιοι να θέσουν νόμους με απώτερο σκοπό να καταδείξουν ότι ομοφυλοφιλικές και ετεροφυλικές σχέσεις δεν είναι κοινωνικά ισότιμες (βλ. Ρωσία).Οι πράξεις αυτές έχουν σχέση με την ηθική, την ηθική στην οποία χωράνε σχετικισμοί. Η σεξουαλικότητα πάει πακέτο με τον άνθρωπο ως ύπαρξη, και όπως δεν πρέπει κανείς να επεμβαίνει και να κρίνει τον άλλο με κριτήριο το πώς τρώει στο σπίτι του ή το πώς κοιμάται, έτσι δεν πρέπει να τον διακρίνει και από τους άλλους συν-κοινωνούς του μέσα στην κοινωνία με κριτήριο τη σεξουαλικότητά του. Αυτό πιστεύω ήθελε να πει ο Jarman και τα κριτήρια που καθορίζουν τη στάση σου απέναντί στους άλλους είναι ζήτημα ηθικής. Πόσο μάλλον η εκδήλωση αυτής της στάσης.
"...δεν συζητάμε για το αν η σεξουαλικότητα καθ'εαυτή έχει να κάνει με την ηθική ..."Εγώ αυτό συζητούσα. Αν εσείς συζητάτε κάτι άλλο (π.χ. το αν είναι ανήθικο κοροϊδεύουν αυτόν που ξύρισε το μουστάκι και όχι αν η ίδια πράξη του ξυρίσματος είναι ανήθικη ) πάω πάσο. Αλλά υπενθυμίζω πως άλλο πράγμα η μεταγλώσσα (http://en.wikipedia.org/wiki/Metalanguage) και άλλο πράγμα το χαρακτηριστικό/ιδιότητα/πράξη! Ο τραγουδιστής πάντως "your morality" είπε. Ε όχι τέτοια δεν υπάρχει όπως δεν υπάρχουν και φυσικοί νόμου που ταιριάζουν στις προτιμήσεις του καθενός μας!!
Επειδή για κάποιο λόγο δεν μπορώ να απαντήσω στο τελευταίο σχόλιο, γράφω την απάντησή μου εδώ.Το πώς αντιλήφθηκε ο καθένας τη φράση, και περί τίνος συζητούσε είναι προσωπικό του θέμα, ωστόσο θεωρώ και εγώ άστοχο με τη σειρά μου διαβάζοντας κάποιος το quote του Jarman, να αντιλαμβάνεται μόνο ένα ειδικό και συνάμα φιλοσοφικό θέμα, του αν η σεξουαλικότητα εντάσσεται στην ηθική. Ας ανοίξουμε τα μάτια μας. Μην κοιτάμε το δέντρο όταν έχουμε μπροστά μας το δάσος.Ένας άνθρωπος που αγωνίστηκε για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων δεν μπορεί παρά να εννοούσε ότι όπως ο κόσμος πρέπει να πάψει να κρίνεται στις κοινωνικές του σχέσεις βάσει φυλής, θρησκείας, χρώματος έτσι πρέπει να πάψει να κρίνεται και βάσει σεξουαλικότητας. Αυτό αποτελεί αναμφισβήτητα ρατσισμό, ο οποίος σε οποιαδήποτε ηθική κι αν βασιστούμε, σχετική, αντικειμενική ή αέναη, είναι μια κατάσταση φαύλη και κατακριτέα (φυσικά εντός λογικών πλαισίων, μη φτάσουμε στο σημείο να ανεχόμαστε πχ εγκληματίες, αφού όπως είπαμε κάτι τέτοιο ξεφεύγει από τον "χρυσό κανόνα" της ελευθερίας)Αναφέρεται στην ελευθερία και ισότητα που πρέπει να αισθάνονται όλοι οι άνθρωποι και στην ανάγκη να επικρατήσει η ηθική που επιβάλλει το σεβασμό και την αλληλεγγύη.Ας μην αναλωνόμαστε σε φιλοσοφικές συζητήσεις επί μακρόν χωρίς να σκεφτόμαστε κριτικά επί παρόντων καταστάσεων. Γιατί η φιλοσοφία, η οποία δεν ασκείται κριτικά, μπορεί δυστυχώς να σε πάει πολύ πιο μακριά από εκεί που πρέπει να φτάσεις. Κλείνοντας, λέγοντας morality, κατ' εμέ, μιλά για την ηθική στην οποία εκλείπει ο σεβασμός και η αίσθηση ισότητας, η οποία δεν μπορεί να αποτελεί για όλους νόμο. Και δεν πρέπει.
Την φράση έκρινα άστοχη και όχι την στάση του ανθρώπου. Και όχι σταθερές ηθικής - δηλαδή ενάρετης συμπεριφοράς- υπάρχουν. Η ισότητα είναι μια από αυτές. Δεν νοείται λόγου χάρη αναφορά στην ηθική όταν οι άνθρωποι μεταχειρίζονται άλλους ανθρώπους με άνισο τρόπο.
Άστοχη θα την χαρακτήριζα. Η ηθικότητα (morality) ουδεμία σχέση δεν μπορεί να έχει με την σεξουλικότητα - δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο της. Και όχι η ηθικότητα δεν είναι δική μου και δική σου. Δεν χωράνε οι σχετικισμοί σε τέτοια πράγματα
Βαριέμαι να γράψω γιατί αυτό που γράφεις είναι μια φιλοσοφικά λανθασμένη άποψη. Παραπέμπω "First, consider that one powerful argument in favor of moral realism involves pointing out certain objective moral truths. For example, "Cruelty for its own sake is wrong," "Torturing people for fun is wrong (as is rape, genocide, and racism)," "Compassion is a virtue," and "Parents ought to care for their children." A bit of thought here, and one can produce quite a list. If you are really a moral relativist, then you have to reject all of the above claims. And this an undesirable position to occupy, both philosophically and personally.Second, consider a flaw in one of the arguments given on behalf of moral relativism. Some argue that given the extent of disagreement about moral issues, it follows that there are no objective moral truths. But this is what a basic logic text refers to as a non-sequitur. The conclusion does not follow from the premise."http://www.psychologytoday.com/blog/ethics-everyone/201201/rejecting-moral-relativismΠροτείνω επίσης του βιβλίο του Simon Blackburn "Being Good", το παρακάτω podcasthttp://www.philosophybites.libsyn.com/simon_blackburn_on_moral_relativismκαι το άρθρο τουhttp://philpapers.org/rec/BLAMRA-2
Αγαπητέ αταξινόμητε, εκτός θέματος. Δυστυχώς με τη φιλοσοφία δε βάφονται αβγά. Δεν έθεσα ούτε εγώ ούτε ο Jarman φιλοσοφικό ζήτημα. Νομικό έθεσε. Μιλάω για το πώς διαχειρίζεται την ηθική διαχρονικά ο δυτικός πολιτισμός μας. Πριν 100 χρόνια οι ομοφυλόφιλοι ήταν έγκλειστοι σε ψυχιατρία, πριν 30 διώκονταν ποινικά, και σήμερα παντεύονται. Πιο σχετικισμός, πεθαίνεις.
Αδυνατώ να καταλάβω τι γράφεις. Οι νόμοι της φύσης είναι συγκεκριμένοι ότι και να νομίζουν οι άνθρωποι για αυτούς. Στο παρελθόν οι άνθρωποι θεωρούσαν πως τους κεραυνούς τους ρίχνει ο θυμωμένος Θεός. Τι σημαίνει αυτό; Πως με την πρόοδο της επιστήμης οι νόμοι άλλαξαν;;; Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με την ηθική. Παλιά έκαιγαν μάγισσες. Τώρα όχι. Άλλαξαν οι ηθικοί νόμοι;;; Τέλος φαντάζομαι πως θεωρείς πως η φιλοσοφία είναι άχρηστη. Η μπουρδολογία περισσότερο χρήσιμη. Επί της ουσίας έγραψες μπούρδες - ουδεμία απάντηση. Βαράτε στον γάμο τους καραγκιόζη!
Θα συμφωνήσω. Η ηθική συνδέεται με την κοινωνία στην οποία εφαρμόζεται. Αποτελλεί εξάλου ένα σύνολο, αυτό των ηθικών αξιών και αντιλήψεων που κυριαρχούν σε μια κοινωνία.Ό,τι επηρεάζει την κοινωνία λοιπόν, μπορεί να επηρεάσει και την ηθική.
Μα δε μιλάμε για νόμους της φύσης χρυσό μου! για νόμους του ανθρώπου μιλάμε. Η σεξουαλικότητα είναι νόμος της φύσης αλλά η ηθική που την κρίνει είναι νόμος του ανθρώπου, και άρα σχετικός και μεταβλητός. Ξεκόλλα.
Δηλαδή ισχυρίζεστε πως το είναι ανήθικο και τι όχι υπόκειται στην διακριτική ευχέρεια του καθενός. Και με αυτό τον τρόπο καταλήγουμε στο ότι ηθική δεν υπάρχει αφού η ηθική για να έχει νόημα ύπαρξης πρέπει είναι ανεξάρτητη από τα υποκείμενα. Σφάξτε, δείρετε, κλέψτε ... anyway η ηθική είναι κατασκεύασμα της κοινωνίας που παραμερίζει τα δοκάρια. Δεν υπάρχει τίποτα πίσω από αυτό . Δηλαδή μιλάμε για projections στο KENO- δεν υπάρχει *πραγματικά ενάρετος* τρόπος συμπεριφοράς συνεπώς η οποιοδήποτε προσπάθεια προσέγγισης που αφορά την ηθική συμπεριφορά πρόκειται απλά για άσκοπη προσέγγιση στο τίποτα. Μήπως λέω έχετε μπερδέψει το τι είναι η ηθική και το πως την προσεγγίζουν οι κοινωνίες και τα άτομα;
εσύ τα έχεις μπερδέψει. Φουλ όμως. Το ότι η ηθική καθορίζεται από την εκάστοτε κοινωνία δε συνεπάγεται ότι 'δεν υπάρχει τίποτα πίσως απ' αυτό'. Έλεος. Υπάρχει αυτό που καθορίζει συλλογικά η κοινωνία και θεσπίζει με τη νομοθεσία της. Άυτά με τη 'διακριτική ευχέρεια του καθενός' πώς σου'ρθαν. Έλεος δηλαδή.
Σεξουαλική επαφή με ανήλικο. Ανήθικο για τις δυτικές κοινωνίες. Τρόπος ζωής για κάποιες άλλες που παντρεύουν τα παιδιά τους από τα 10. Αφαίρεση ζωής. Ανήθικο για τους περισσότερους, αλλά είναι ακόμα θεσμός (και σε προηγμένα κράτη) η θανατική ποινή. Περιφορά σε δημόσιους χώρους χωρίς ρούχα. Ανήθικο για πολλούς. Όχι σε παραλίες γυμνιστών, ούτε σε διάφορες φυλές, ούτε στη θεσσαλονίκη.Εσύ μάλλον μπερδεύεις το ήθος με την ηθική. Η ηθική είναι κοινωνική σύμβαση και αλλάζει όπως αλλάζουν και οι κοινωνίες.
Πετροβόλημα γυναικών. Ανήθικο στα φιλελεύθερα κράτη της δύση. Ηθικό (what???) στην μέση ανατολή;; Δουλεμπόριο ηθικό (wtf???) κατά τους αποικιοκράτες; Ηθικό;;;; Ξέρουμε τι λέμε; Και η επιστήμη μια κοινωνική σύμβαση είναι κατά προέκταση αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν προσεγγίζει την αλήθεια ή πως η αλήθεια δεν είναι ανεξάρτητη της επιστήμης.
"Αφαίρεση ζωής. Ανήθικο για τους περισσότερους, αλλά είναι ακόμα θεσμός (και σε προηγμένα κράτη) η θανατική ποινή.""Κεραυνός. Οργή του θεού σύμφωνα με φυλές της υποσαχάριας Αφρικής. Φυσικό φαινόμενο κατά την δυτική επιστήμη"