"Οι πιο κομψοί Νεκροί"

"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter
15

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

Η μετά θάνατον ζωή είναι απλώς πιο κομψή για μερικούς... Σε εκκλησίες στη Γερμανία, την Ελβετία και την Αυστρία αυτοί οι «ντυμένοι» με περίτεχνα κοσμήματα σκελετοί  μένουν στολισμένοι στην αιώνια ανάπαυση τους. Παρά την συναρπαστική περιβολή τους, όμως, οι εντυπωσιακοί αυτοί..νεκροί έχουν σχεδόν ξεχαστεί.

To νέο βιβλίο του φωτογράφου και συγγραφέα από το Λος Άντζελες Paul Koudounaris, Heavenly Bodies: Cult Treasures & Spectacular Saints from the Catacombs, βγάζει αυτά τα όμορφα πτώματα από την αφάνεια...

Οι στολισμένοι σκελετοί βρέθηκαν αρχικά σε κατακόμβες κάτω από Ρώμη το 1578, και ανήκουν σε Χριστιανούς μάρτυρες. Ωστόσο, για τους περισσότερους, η ταυτότητά των σκελετών αυτών παραμένει άγνωστη.

Κατά την περίοδο του Διαφωτισμού οι σκελετοί αυτοί κρύφτηκαν, ή άρχισαν να εξαφανίζονται, μιας που θεωρούνταν ακατάλληλο και προκλητικό το χρηματικό ποσό που οι εκκλησίες ξόδευαν για την συντήρηση τους..

Ο Koudounaris έψαξε κι εντόπισε αυτούς τους νεκρούς..επιζώντες.

"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter
"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter
"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter
"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter
"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter
"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter
"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter
"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter
"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter
"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter
"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter
"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter
"Οι πιο κομψοί Νεκροί" Facebook Twitter

[ via ]

Φωτογραφία
15

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

The Empire of Death. Paul Koudounaris.

Αλμανάκ / The Empire of Death. Paul Koudounaris.

Ο γύρος του κόσμου σε ένα φέρετρο...Ο ιστορικός τέχνης Paul Koudounaris έφτασε μέχρι το 'Αγιο 'Ορος για να καταγράψει τα αριστουργήματα της λατρευτικής (και μακάβριας) "αρχιτεκτονικής" από ανθρώπινα οστά. Δεν του επέτρεψαν όμως να φωτογραφίσει τα ζωγραφισμένα κρανία των Ρώσων μοναχών ("the Rembrandts of skull-painting"). "Τίποτα το προσωπικό μαζί σας", του είπε ένας καλόγερος που έμοιαζε με τον Ρασπούτιν, "άλλωστε ούτε και στον Πούτιν το επιτρέψαμε". Το βιβλίο του Paul Koudounaris κυκλοφόρησε τον Οκτώβρη του 2011 από τις εκδόσεις Thames & Hudson. "I had completed a PhD in Art History at UCLA in 2004 but had not done much with that training, other than teach some classes at local universities and generally convince my colleagues that my professional interests veered towards the bizarre and suspicious. In 2006 I found a research topic which would occupy me for the next four years. The idea for the book was born in the reception area of a Czech hostel. I had spent a day in Melnik , where I visited an extraordinary charnel house in the crypt under the Church of Sts. Peter and Paul. It was gritty and dirty—decidedly not sanitized for tourists—but the arrangements of the bones showed genius, not just in formal artistic principles, but also in their understanding of philosophy and theology. To this day, the charnel in Melnik remains one of my favorites.That evening, at the hostel in Prague, the receptionist asked about my day. I told him I had been to an extraordinary ossuary, or kostnice in Czech, in the town of Melnik. No, he told me, it’s in Sedlec, near Kutna Hora. He was referring to the famous one, the one they call the “Bone Church,” the one everyone seems to know about and appears in all the tourist guides. The one I myself had visited a few days previously—but not on this day, because, I explained, I had been in Melnik. No, you were in Sedlec, that is where it is, he told me. How can he not know about this, I wondered as he handed me my key. How can he not know about this remarkable place, even closer than the one in Sedlec? Had not other tourists been there? I determined to find out how many more of these places there might be.The answer was about seventy on four continents, for me to visit, photograph, and research, plus countless others I found in historic documents, grande dames which had fallen by the wayside of the passing centuries. They are presented in the book The Empire of Death, containing hundreds of those photographs and a text which not only recovers their history, but the history of the religious movement which gave birth to them. This is not a book about the macabre or death. It is a book about beauty and salvation. If you understand that when looking at these photos, then I hope you will choose to read the book."Paul KoudounarisApril, 2011

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT
Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

ADM 2024: New Vision / Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

Έχει αφιερώσει πάνω από δύο δεκαετίες στην εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και το τοπίο και το πρωτοποριακό καλλιτεχνικό της έργο έχει χαράξει μια νέα πορεία στην αρχιτεκτονική φωτογραφία.
ERIETA ATTALI
Photography - A Queer History

Φωτογραφία / Η queer πλευρά της φωτογραφίας σε μια μνημειακή φωτογραφική έκδοση

Δύο Βρετανοί ιστορικοί τέχνης επιμελήθηκαν το «Photography – A Queer History», μια πολυεπίπεδη συλλογή αφιερωμένη στη φωτογραφία που προκαλεί τις κατεστημένες αντιλήψεις για τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα και την έκφραση φύλου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

13 σχόλια
Οι πιο κομψοί νεκροί;;; Εμένα περισσότερο μου κάνει σε: "Η Άρτα και τα Γιάννενα"... ή "Οι νεκροί - Λατέρνες"... Να περιμένουμε και την περιγραφή του τηλεκοσμηματοπώλη: "Το κοπί τι πίτα";;;http://www.youtube.com/watch?v=7RGW6oSd_po
Από ότι διαβάζω στο link ουσιαστικά τους στόλιζαν με όλα αυτά τα κοσμήματα για να συμβολίσουν τους πνευματικούς θησαυρούς που περιμένουν τους πιστούς μετά τον θάνατό τους!!! Πάρα πολύ ενδιαφέρον και εξαιρετικές οι φωτογραφίες!!!
Αυτά τα κοσμήματα μες στα μάτια με ανατρίχιασαν! Παρ'όλα αυτά μου έκανε μεγάλη εντύπωση η κατάσταση της οδοντοστοιχίας της προτελευταίας φωτογραφίας.Την τελευταία φαίνεται να την ενοχλεί το φως! :)
οι πιο κομψοί νεκροί...πάλι νεκροί είναι...με αυτά που έχουν γύρω τους πόσους ζωντανούς θα έθρεφαν...αν και το βασικό ερώτημα είναι γιατί η ευημερία του ανθρώπου να έχει συνδεθεί με άψυχα αντικείμενα...