Οι κινηματογραφικές εικόνες μιας 22χρονης φωτογράφου

Οι κινηματογραφικές εικόνες μιας 22χρονης φωτογράφου Facebook Twitter
4

 

[Από τον Βαγγέλη Μακρή]

 

«Είναι περίεργο. Φοβόμουν να μην με κρίνουν αρνητικά για μια φωτογραφία που έχει τίτλο «Προκατάληψη». Την ιδέα για την φωτογραφία την είχα στο μυαλό μου εδώ και αρκετό καιρό. Ήθελα όμως όλα να είναι άψογα» λέει η φωτογράφος από την Βουδαπέστη Noell S. Oszvald για την πρώτη φωτογραφία.

 

Σε ηλικία 22 ετών, ανήκει και αυτή στη γενιά που κατηγορείται για αυτοπροβολή την εποχή των social media. Όμως, στις ασπρόμαυρες φωτογραφίες που ακολουθούν με πρωταγωνίστρια την ίδια, το ταλέντο της ξεδιπλώνεται. Η πραγματικότητα μπερδεύεται με την φαντασία, με την ίδια, δημιουργό και πρωταγωνίστρια των φωτογραφιών της.

 

Το κινηματογραφικό αποτέλεσμα είναι ωριμότερο της ηλικίας της. Αυτό δύσκολα μπορείς να της το αρνηθείς, αν και το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό βλέποντας την «Προκατάληψη» ήταν το βίντεο της Madonna για το «Frozen».

Ας μην είμαστε όμως προκατειλημμένοι:

 

1.

 

 

2.

Οι κινηματογραφικές εικόνες μιας 22χρονης φωτογράφου Facebook Twitter

 

3.

 

Οι κινηματογραφικές εικόνες μιας 22χρονης φωτογράφου Facebook Twitter

 

4.

 

Οι κινηματογραφικές εικόνες μιας 22χρονης φωτογράφου Facebook Twitter

 

5.

 

Οι κινηματογραφικές εικόνες μιας 22χρονης φωτογράφου Facebook Twitter

 

6.

 

Οι κινηματογραφικές εικόνες μιας 22χρονης φωτογράφου Facebook Twitter

 

7.

 

Οι κινηματογραφικές εικόνες μιας 22χρονης φωτογράφου Facebook Twitter

 

8.

 

Οι κινηματογραφικές εικόνες μιας 22χρονης φωτογράφου Facebook Twitter

 

9.

 

Οι κινηματογραφικές εικόνες μιας 22χρονης φωτογράφου Facebook Twitter

 

 

Οι κινηματογραφικές εικόνες μιας 22χρονης φωτογράφου Facebook Twitter

 

 

 

 

 

 

 

 

Φωτογραφία
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

4 σχόλια
Δηλαδή τώρα απομένει να δούμε τις "φωτογραφικές εικόνες ενός κινηματογραφιστή"; Αποδεκτός όρος όσο αφορά τα στιγμιαία ακίνητα κινηματογραφικά πλάνα.Οι φωτογραφίες είναι εξαιρετικές αλλά ο τίτλος του άρθρου κάπως παράδοξος. Ακριβώς επειδή αυτή η ακινησία της φωτογραφίας, αυτό το πάγωμα της στιγμής είναι που κάνει τη διαφορά της φωτογραφίας από την κινηματογραφία. Πόσο μάλλον στις συγκεκριμένες. Εξαιρετική η αισθητική τους!«Το κινηματογραφικό αποτέλεσμα είναι ωριμότερο της ηλικίας της». (Άντε πάλι το... κινηματογραφικό...). Νομίζω πως η καλλιτεχνική ωριμότητα δεν έχει καμία σχέση με την ηλικία. Μην ανατρέξω τώρα στη θεώρηση εικαστικών ακαδημαϊκών περί "καλλιτεχνικής ωριμότητας" γιατί θα γίνω γραφικός. Ψυχική ωριμότητα ναι. Αυτό να το δεχτώ.Επίσης άξιο απορίας είναι αν το όμορφο αποτέλεσμα κάποιων εκ των φωτογραφιών είναι "παρθένο" ή αποτέλεσμα επεξεργασίας όταν η ίδια η φωτογράφος, αν κατάλαβα σωστά, αυτοφωτογραφίζεται. Όμως σωστά κλείνει το άρθο. «Ας μην είμαστε όμως προκατειλημμένοι».